Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


410 Cegléd KCK - Tiszajenő-Vezseny KCK

Cegléd KCK
Cegléd-Vigadó
Cegléd-Béke tér
Ceglédi közkórház
Bede megálló
Dózsalaktanya
Ceglédi kiserdők
Nyilas
Besnyő
Jalsoviczky-tanya
Törtel megálló
Törtel
Nádas-dűlő
Vízjárás
Gubás
Kerekes- és Csete-tanyák
Köröstetétlen
Székes
Jászkarajenő felső
Jászkarajenő
Jászkarajenő Templom tér
Alsókara
Várkonyi szőlők
Jenői
Bábolna
Tiszajenő-Vezseny KCK




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekHozzászólások


Cegléd KCK

megszűnt kisvasúti állomás
410 Cegléd KCK - Tiszajenő-Vezseny KCK
 

Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.




Régi képek - Cegléd KCK

Egy régi fotó az egykori ceglédi kisvasútról. Forrás: http://pctrs.network.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Egy régi, megkopott felvétel az egykori megállóról a Magyar vasút archív képeken facebook csoport oldaláról.
  Feltöltötte: Sándor Antal

275.034 Cegléden a Petőfi utcában az 1970-es években (70 km/óra, 22.034 1957-ig, gyártó a MÁVAG 1929-ben) (fotó: Kristófcsák Tamás) Forrás: Magyar mozdonyok facebook csoport
  Feltöltötte: Kovács István


 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26443
2013.04.25 18:24.31
A kisvasút 1927-es megnyitására a Kölcsey tér déli oldalán, a MÁV-pályaudvarral szemben egy 150 négyzetméteres felvételi épületet húztak fel. Ebben az ún. gazdasági vasútállomásban a hivatali- és utasforgalmi helyiségek mellett egy szolgálati lakást is létesítettek, valamint udvarán árnyékszék, házi kút, szemétverem és kenyérsütő kemence is épült. A felvételi épület mellett helyet kapott még egy 16 négyzetméter alapterületű, fából ácsolt árubódé. Az indóházat 1932-ben bővítették, azonban ennek mértéke nem ismert.
Az épület a ceglédi pályaudvar 1944. augusztus 29-iki bombázásakor megsérült, de hamar kijavították. Valószínűleg ekkor semmisült meg az áruraktár.
Az addig a város kezelésében lévő vasútvonal államosítására 1949-ben került sor, de a ceglédi állomás önálló jellege megmaradt egészen az 1959/60-as menetrendváltásig. Ekkor a pénztárakat felszámolták, a szolgálati helyiségeket kiürítették, majd itt rendezték be a MÁV üzemorvosi és fogorvosi rendelőjét. A szolgálati lakás státusza nem változott.
A keskeny nyomtávolságú vonal 1973-as megszüntetése az épületet nem érintette, azonban nem sokkal utána mégis ledózerolásra került. Akkoriban készült el az állomás új, korszerű szociális épülete, az ún. "Fehér ház", amelyben a MÁV biztosította a kor színvonalának megfelelő orvosi ellátást. Az ismét kiürített kisállomást ezután városrendezési szempontok miatt bontották el, helyén ma egy nem túl attraktív füves területet láthatunk.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 15206
2010.01.07 20:19.46
Cegléd - Vezseny kisvasút megállói, 1930:
0 Cegléd
1 Vigadó mh.
2 Cegléd Fegyvertér
3 Bedei mh.
3,5 Unghváry J. faiskola
4 Unghváry L. faiskola
6,5 Gyakorlótér
8 Nyilas
10 Besnyő
12 Törtel mh.
13 Törtel
16 Farkas - Beretvástanya
17 Gubás
20 Tetétlen
22 Székes
24 Lipthay - tanya
25 Jászkarajenő
26 Jászkarajenő, Templom tér
27 Terjéki rakodó mh.
29 Várkonyi szőlők
30 Jenői szőlők
32 Vezseny GV.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Csereerdő

Bázakerettye alsó

Chinoin

Cigánd

Csömödéri-tó