Bakonyszentlászló
djlacee, 2016.11.16 23:01.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GYSEV Jenbacher különvonattal, 2016.11.05-én
|
|
|
Porva-Csesznek
djlacee, 2016.11.16 23:00.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GYSEV Jenbacher különvonattal, 2016.11.05-én
|
|
|
Szürte
cd196, 2016.11.15 00:55.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Beneš szerint csehszlovákul Sirte kb. 1926-ig, majd Surty alakban véglegesedett, oroszul Струмковка.
|
|
Ungvár-Vadaskert
cd196, 2016.11.15 00:50.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
DVD Staré jízdní řády ČSD www.zelpage.cz/shop.php
Térképen a megálló: http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=2481298.8121933914%2C6206075.20053003%2C2487795.959597632%2C6212878.096047411
http://tajertektar.hu/hu/
|
|
Fenyvesvölgyi nyaralótelep
cd196, 2016.11.15 00:30.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Riszin neve 1943-ban: Sztávná zdrávnica. Forrás: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/130_o145.jpg
|
|
Tűzhegy
cd196, 2016.11.15 00:28.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ruszin neve 1943-ban: Kupcsi oszt. http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/130_o145.jpg
Beneš szerint a csehszlovák neve: Kupčí.
|
|
|
Hajasd
cd196, 2016.11.15 00:24.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Wikipédián az szerepel, hogy a falu 1904-ben kapta a Hajasd nevet, addig Voloszjanka volt. A vonalat 1905 őszén adták át, de elképzelhető, hogy a szolgálati hely neve nem Hajasd volt annak megnyitásakor.
|
|
Uzsok
cd196, 2016.11.14 23:59.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület ma is áll; a völgyhíd meg két és fél szolgálati hellyel lejjebb van, és a fegyveres rendőrspiclivel vigyázzatok! Őket nem érdekli, hogy a Panoramio tele van képekkel, ráadásul meg is szűnik éppen, hiába dolgoztunk vele. : /
Beneš könyve szerint a csehszl. neve Užok volt.
|
|
Nagyberezna alsó
Capras Dávid, 2016.11.14 23:55.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Karel Beneš könyve szerint Nagy-Berezna vásártér, Velký Berezný tržiště, megnyílt: 1933.IV.1., az SŽD-nél megszűnt.
|
|
Nagyberezna megálló
Capras Dávid, 2016.11.14 23:49.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület műholdfotókon és térképeken: https://tools.wmflabs.org/geohack/geohack.php?params=48_53_29_N_22_27_12_E
Egy 1942-44-es katonai térképen: http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=2499136.1093408773%2C6255869.147143556%2C2499948.252766407%2C6256719.509083228
A felvételt a vonatból próbáltam lőni márciusban ezen a helyen, épület és peron.
1 km-rel az állomás előtt Nagyberezna alsó néven: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/130_o145.jpg
|
|
|
Tűzhegy
Capras Dávid, 2016.11.14 20:53.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti lexikon, bordó kötet, Nagyberezna--Uzsok--országhatár MÁV vv. pályája szócikkből:
Állomást építettek 580--640 m vágányhosszal …Hajasdon és Csorbadombon, rakodóhelyeket …Uzsokon 250--335 m hosszal. Forg. szempontból Tűzhegyen egyik végén bekötött vágány (bajuszkitérő) épült, Opoleken pedig 640 m-es hadikitérő épült. (Ábra van hozzá, Tűzhegy Uzsok után van, Opolek nincs feltüntetve.)
A műholdfotó gyanús. http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=2540538.404860828%2C6273340.681167411%2C2541091.9761516126%2C6273895.446786761
https://tools.wmflabs.org/geohack/geohack.php?params=48_59_32_N_22_49_28_E
A katonain a híres hajasdi--uzsoki völgyhídtól északra az országhatáron Opolonek nevű hegycsúcs van.
De hova férne el itt (meg minek) egy hadikitérő? Alagút vagy szolgálati hely van mindenütt. (Uzsok rh. ott volt, ahol a vasút a közúttal együtt eléri a hágót, az ezeréves országhatárt. A közös hadiemlékmű is van itt amúgy.)
Ez a térképvázlat még ide tartozik, részben egy helyesbítésről: http://www.vlaky.net/upload/images/reports/005046/uzokpass.jpg
Még fontos kérdés: a mai Užok megálló után egy kilométeren belül kellene legyen egy megálló, 172 km, ahol két utazáson sem álltunk meg. Itt azt írja a feltöltő, hogy síszezonban állnak meg, nincs kiépítve: http://youtu.be/mTlJT5srCTw
|
|
|
Boljevci
cd196, 2016.11.14 19:46.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Panoramio éppen megszűnik, szóval számos munka épp megy az égetőbe. : (
„szvdom (válasz) 2012.07.03 23:28.05 (119)
Kedves MatyusTamas! Batajnicánál szükségünk lenne azokra a forrásokra, amik rendelkezésre állnak a nevezett vonalakhoz. A 2008-as szerb menetrend térképe ugyan jelöli a Batajnica-Dobanovci-Resnik vonalat, de nincs olyan menetrendi mező, ami lefedné, mindegyik Zimonyon és Beograd centar-on keresztül vezet. Az 1979-es jugo menetrendben nincs is jelölve ez az elkerülő, sem egy 1988-ból származó részletes vasúti térképen.
A Dobanovci-Boljevci szakaszról még ennyit sem találtam. Kérlek, ha vannak forrásaid, oszd meg, hogy fel tudjuk használni!
A másik, Ovča-Padinska Skela közötti vonalról állomáslistával rendelkezünk (1988-as térkép alapján), elkellene legalább egy szkennelt menetrend erre a vonalra (ha létezik ilyen).
Előzmény: MatyusTamas (117)
Töröl
MatyusTamas (válasz) 2012.07.02 23:35.04 (117)
Már korább hozzászólásomban jeleztem ezt a vonalat: Batajnica-Resnik-Ripanj
Ekkor szerepeltethetőnek neveztétek, de most a módosítás alkalmával nem lett kiegészítve a térkép.
Ennek a vonalnak volt egy kiágazása Dodanivci település után, ami egészen Boljevci faluig tartott.
Egy kép az állomásról:
http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=2528&with_photo_id=68914963&order=date_desc&user=3513175
Az új 854-es vonalnak is van egy kiágazása OVČA állomás Pancsova felőli végénél, ami Vrbovski és Besni Fok közelében a tisza parton ért véget.
Ezek a vonalak igaz, hogy nem Magyar építésűek, de az egykori ország területén lettek létrehozva. A 854-hez és 831 Bánáti szakaszához hasonlóan.”
|
|
|
Püspökmolnári
kugi, 2016.11.14 18:39.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáshoz közeli Rába-hídon a vonat 1941-ben elütött egy hídőrt. A baleset részletei - korabeli dokumentumok alapján - itt olvashatók: http://kugi.blog.hu/2016/11/14/709_egy_hidor_elutese_1941-ben
|
|
Leopoldov zastávka
siófoki-35, 2016.11.14 07:11.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely mellett áll a lipótvári vár, melyben ránézésre valami hadiüzem működik, így nem igazán látogatható.
|
|
Galgóc
siófoki-35, 2016.11.14 07:10.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy nagy ipari üzem található az állomás mellett, mely valószínűleg komoly teher-és személyforgalmat is ad a vonalnak.
|
|
Kisandacs-Lakács
siófoki-35, 2016.11.14 07:09.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely közelében látszólag nincs semmi, azonban kivilágított aszfaltút vezet a domb mögé, és utasok is vannak; így valószínűleg csak a vonatról nem látszik a falu...
|
|
Zbehy
siófoki-35, 2016.11.14 07:07.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás közelében szinte semmilyen lakott hely nem található. Inkább a forgalmi szerepe miatt jelentős, mivel itt ágazik el a vonal Lipótvár felől Privigye, illetve Nyitra-Érsekújvár felé.
|
|
Nitra zastávka
siófoki-35, 2016.11.14 07:04.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy peron, egy tábla, meg egy kékre festett fém esőbeálló van a megállóban, mely Nyitra ipari körzetében található.
|
|
Branč
siófoki-35, 2016.11.14 07:03.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonatok nem az (egyébként bezárt) épület előtt, hanem az útátjáró másik oldalán állnak meg.
|
|
Ondrohó-puszta
siófoki-35, 2016.11.14 07:01.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet elbontották.
|
|
Nagyberezna
husonyiczagabor, 2016.11.13 18:47.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nagybereznai állomás 2002.júliusában
|
|
|
Mezőmegyer
Tastam, 2016.11.13 13:24.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Figyelemreméltó rövidhírt közölt 1904. december 22-én a Békésmegyei Közlöny: "— Uj vasúti megálló. A kereskedelmi miniszter Békéscsaba ós Békésföldvár állomások között az 55-ik számú őrháznál feltételes megállóhelyet létesített. Az országos törzskönyv-bizottság a megálló elnevezését »Dobozmegyer«-ben állapította meg."
Ha ez igaz, akkor hogy szerepelhetett az 1886-os menetrendben?
|
|
Murony
Tastam, 2016.11.11 07:32.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rájárt a rúd a békés-földvári állomásra az 1800-as évek legvégén... A Békésmegyei Közlöny, 1898. március 10-iki lapszámában találtam: „Leégett vasúti raktár. Csütörtökön az államvasutak békésföldvári állomásán egy mozdony szikrájától az áruraktár tetőzete tüzet fogott s daczára az elég gyorsan történt oltási kísérletnek, az teljesen leégett A raktárban levő áruból is sok megsérült. A kár 4500 frt, mely megtérül, mert biztosítva volt.”
|
|
Mezőtúr
Tastam, 2016.11.11 07:27.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mezőtúr — A Békésmegyei Közlöny, 1897. október 3.-iki rövidhíre: „Wagner József csabai építész megkezdte 190.000 frt költségen az állomás kibővítését. Épül emeletes pályaház, hat mozdonyra fűtőház és az állomást is lényegesen kibővítik”
|
|
Murony
Tastam, 2016.11.10 10:28.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Békés c. újság írta 1900. december 23-án: "Leégett rakodó állomás. Békés-Földváron múlt vasárnap éjjel az állomási rakodó épület eddig ismeretlen okból kigyulladt, mire a tanya lakosai a tüzet észrevették, az már nagy mértékben elharapódzott és így az épületet az elhamvadástól megmenteni nem lehetett. A tűz keletkezésének oka ez ideig megállapítható nem volt."
|
|
Székkutas
Tastam, 2016.11.10 10:26.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Vásárhely-Kutas állomásnév hivatalosan 1900. február 15-étől volt hatályos.
|
|
Gyulamező
Tastam, 2016.11.09 14:37.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rövidhír a Békés c. hetilap 1894. július 1-jei kiadásában: "Marharakodó állomás engedélyezése. A földmívelésügyi minisztérium értesítése szerint a békés-csanádi h. é. vasút vonalán, Békésvármegye területén »Gyulamező« elnevezéssel marharakodó állomás engedélyeztetett."
|
|
Kecskemét
ezmiez, 2016.11.09 12:39.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Tudja valaki, hogy ez mi lehet ?
http://www.vpe.hu/takt/szh.php?id=100094674
A 2014/2015-ös menetrendtől van, 146-os vonalon, majd a következő menetrendi évtől a 145-ösön lesz.
http://www.vpe.hu/takt/szh.php?id=100116058
Gondolom, új megálló, de még semmit nem találtam róla. Nem tudom, ott lesz-e, mint a megszűnt Műkerti megálló volt, így inkább ide írom.
|
|
Mohács
Gothpaladinus, 2016.11.08 05:11.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiss Alexandra által írt körkép a mohácsi vasút történelméről, archív fotóval illusztrálva: http://www.mohacsiujsag.hu/mohacs/hir/helyi-hireink/lo-vontatta-mozdony-fantomallomasok---ilyen-volt-a-mohacsi-vasuti-kozlekedes-hoskora
|
|
Székkutas
Endre, 2016.11.06 15:08.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönjük az információt, hozzáadtam.
|
|