Mátravidéki Erőmű
lassujel, 2017.01.21 20:02.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 1. vágányából ágazik ki az Erőműhöz vezető csekély forgalmú sínpár, mely két fénysorompós átjárón keresztül éri el a létesítményt. A sokáig lignittüzelésű, majd olajra átállt, jelenleg pedig gázturbinás eljárással működő villamos energiát termelő berendezés az ötvenes években hazánk legnagyobb teljesítményű hőerőművének számított. Annak ellenére, hogy vasúti kiszolgálása jól ellátottnak minősíthető, sajnos ritkán fordul elő, hogy területét kiszolgáló menetek látogatják. 2017 januárja az átlagosnál is hidegebbnek ígérkezett, vsz. ennek is köszönhetően tudomásom szerint a közeli visontai erőmű kazánüzemi zavar miatti kisegítése érdekében szükséges volt olajat szállítani a lőrinci egységbe. Pár nappal ezelőtt a 234-es Dácsia, sőt a 127-es Szergej is tiszteletét tette errefelé, így az iparvágány ismét megtelt élettel.
|
|
|
Balatonfüred
Vannay Ilona, 2017.01.19 07:11.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kérdésem lenne. Húsvétkor egy kis csapattal Tihanyban túrázom. Erre az időre csomagmegőrzőbe kellene tennünk a csomagjainkat. Van rá lehetőség?
|
|
Dénesfa
andras1, 2017.01.18 16:10.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A www.fentrol.hu légifényképeket közlő oldalon van kettő 1982. áprilisában készült kép, amin az állomásépület még látszik. A korábbi, 1965. áprilisi árvizes képeken úgyszintén, sőt az akkor még létező őrház és állomási mellékvágányok is, rajtuk néhány teherkocsival.
Továbbra is érdekelne hiteles információ arról, hogy az állomást mikor és miért bontották le. Egyesek azt emlegetik, hogy leégett az épület, de bővebb információ erről sincs.
|
|
Északi rendező pályaudvar
vasutfan, 2017.01.18 10:33.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes infó műtárgyakkal, helyszínnel kapcsolatban a fentrol.hu egyik légifelvételén:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/94454
|
|
Tompapuszta
Anci, 2017.01.15 13:55.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt nőttem fel, itt jártam iskolába. 48 év után tavaly ellátogattam ismét gyermekkorom helyszínére. Szomorú látvány fogadott. Az állomás, iskola, tsz istáló, a kápolna aminek csak hűlt helye van. Vajon a kápolna gyönyörű üvegjeit őrzi valaki vagy az is az enyészeté? A jó öreg tölgy még tartja magát! Szép emlékeket őrzök a településről. Édesanyám szerint Purgly Emil és Horthy Miklós sógorok voltak. Tehát Horthyné a testvére volt nem az édesanyja Purglynak.
|
|
Ferihegy
ROCOman, 2017.01.13 17:48.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
200-as busszal.
|
|
Ferihegy
Reikido, 2017.01.13 12:28.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogyan jutok el legkönnyebben,és leggyorsabban a Liszt Ferenc repülőtérről a Szolnok felé közlekedő vonathoz,
|
|
Arad
Capras Dávid, 2017.01.11 15:29.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ACSEV (így írjuk) székházon műemlék jelzés, ma lakóházak és irodák, alul vendéglátás, Palatul Cenad kereséssel sok találat: 73 Bulevardul Revoluției Arad https://www.google.com/maps/@46.1762818,21.3189522,3a,15.6y,124.4h,85.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCNBUot8feI6h859GgaU2gA!2e0!7i13312!8i6656
|
|
Gyála
cd196, 2017.01.09 12:29.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Inkább arra keresnénk bizonyítékot, hogy miért vasút.
|
|
Bugac felső
cd196, 2017.01.09 12:21.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt lesz az: http://vasutifilm.znet.hu/hajtanyok/egyeb%20temak/bugac/bugac.htm
|
|
Újszász
ROCOman, 2017.01.08 17:12.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kezdőponton lévő lakóőrházat tavaly év végén lebontották.
|
|
Tata
A. Ilona, 2017.01.07 21:40.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv! Megszeretném kérdezni,hogy tatán a mozgásukban korlátozott személyek hogyan közelíthetik meg a vágányt, illetve ha oda utaznak akkor hogyan tudnak a vágánytól bemenni a város felé?Amikor ott jártam sajnos csak a magas lépcső igénybevételével lehetett ezt megtenni.
Ilona
|
|
Tamásipuszta
CzuPe, 2017.01.06 07:57.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2006 októberében még ép volt a tetőzet, de nyílászárók bedeszkázottak. Ekkor már biztos nem volt lakott
|
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
raps, 2017.01.03 13:22.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hosszabb videó az állomásról, és területéről napjainkban...
https://www.youtube.com/watch?v=bksU288Y4-4
|
|
Abaújkér
lassujel, 2017.01.02 19:27.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Abaújkér 1982-ben (Jens van der Vorm fotója Forrás: Magyar mozdonyok facebook csoport)
|
|
|
Nyírmihálydi
Pisti, 2017.01.02 14:50.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos az állomás épülete már a múlté, hiszen már elbontották. :-(
Rombolni könnyebb mint építeni.
|
|
Orsova régi
harczymarczy, 2016.12.31 18:52.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt kéne még belőni, hogy a történelmi határ hol metszette a régi, ill. az új nyomvonalat.
|
|
Budapest-Vizafogó
lassujel, 2016.12.29 18:54.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átjáró előjelző táblája egyelőre még a helyén (a másik irányból sajnos már kigyomlálásra kerültek)
|
|
|
Budapest-Vizafogó
lassujel, 2016.12.29 18:51.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vizes vb-hez kapcsolódóan nemrégiben elbontásra került a vontatóvágány maradványa a Vizafogó utcában. (2016. december 29.)
|
|
|
Somogyszob
joel, 2016.12.29 00:09.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2016.december.31-én,este 22:18-kor lesz 40 éve,hogy elment az utolsó vonat.Sok embernek máig fáj,hogy megszűnt a vasút.1968-ban volt egy átgondolatlan döntés ,amely sok vonal
bezárását jelentette,amelyek közül talán sok a mai napig müködhetne,nem beszélve a Somogyszob-Barcs vonalról,és a hozzátartozó kisvasútról,amely háromszor is müködött.Akinek van kedve,gondoljon szilveszterkor erre a vonalra.
|
|
Dorog
lassujel, 2016.12.28 18:41.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még pár évvel ezelőtt is használták a teherpályaudvart kocsitárolásra. Többnyire a mészkőbánya miatt poranyagszállító vagonok ill. a Suzuki gyár autószállítói vesztegeltek itt, de az igazi korszakát a szénbányák idején élte. A tervek szerint a rendező vágányai nemsokára az új buszállomásnak adják át a helyüket, egyben a felvételi épület is megújul. (Megjegyzem, hogy a peronépítéskor lefestett aluljárónak is ismét neki lehet esni).Jó hír viszont, hogy a jövőben is számolnak a mészkőhegyi iparvágánnyal új kiágazást fognak beépíteni.
|
|
|
Dorog
lassujel, 2016.12.28 18:26.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a vágányon viszont nemrégiben még volt mozgás
|
|
|
Dorog
lassujel, 2016.12.28 18:21.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dorogon megkezdődött az állomásépület mögötti rendező bontása
|
|
|
Esztergom
lassujel, 2016.12.28 17:43.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jelenleg is zajlik az állomás átépítése, a felvételi épületet is átalakítják. A kép bal szélén a ritkán látható komáromi személy készülődik indulásra.
|
|
|
Csorvás alsó
Tastam, 2016.12.28 17:28.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Békéscsaba közgyűlése 1910. július 28-iki ülése tárgysorozatának 3. pontjaként szerepelt egy közigazgatási bizottság felállítása „Soprony" állomás nevének megváltoztatása céljából. A MÁV felkérte a vármegyét, hogy gondoskodjon a megállóhely nevének megváltoztatásáról, mert ez könnyen összetéveszthető Sopron várossal és ebből már több közlekedési zavar is származott. Az alispán javaslattétel céljából továbbadta a megkeresést a Békéscsabának, melynek elöljáróság két nevet ajánlott: "Békéscsabai tanyák" vagy "57. számú őrház".
Áchim L. András szerint meg kellene tartani a régi Soprony elnevezést, mert ő nem tud elképzelni olyan utast, aki egy pusztát össze tudna téveszteni egy várossal. Egy másik hozzászóló, id. Kocziszky Mihály a „Kisgerendás elnevezést ajánlotta, amit a testület azért vetett el, mert "Gerendás" állomással téveszthető össze.Maga a testület az "57. számú őrház" elnevezést javasolta, azonban ezt a MÁV nem fogadta el, mivel más vonalakon is található 57-es őrház, így továbbra sem lenne egyértelmű a megnevezés.
Végül a Telek-Gerendás név lett a nyerő, de arról, hogy ez mikor lépett hatályba, nem találtam információt.
|
|
Belényes
Tastam, 2016.12.27 15:24.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Békés 1921. október 12-iki kiadása tudatja: "Kárba ment tűzifa. Kötegyánból vesszük hírét, hogy a belényesi vasútállomáson felhalmozott és vagonhiány miatt el nem szállítható 500 vagon száraz hasáb tűzifa ismeretlen okból meggyulladt és elégett. A tűz olthatatlan volt és óriási melege az egész vasúti állomást minden épületével elhamvasztotta."
|
|
Mélykút
Kosik Dénes, 2016.12.27 14:40.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Uraim !
Én hozzászólni nem akarok, ám keresek valakit, akivel korábban elég sokáig együtt dolgoztam az Ikarus Szegedi Gyárában. Sok-sok év után össze szeretném szedni a régi munkatársakat egy kis "rögeszmecserére", mert nem tudunk egymásról semmit. Az úriember neve:
Prókai László.
Utolsó hírem róla az, hogy miután az Ikarus-tól kilépett, utána a Szegedi Közlekedési Kft.-hez ment trolivezetőnek, majd ezt követően Mélykútra került állomásfőnöknek. A hírt persze ellenőrizni nem áll módomban, ám ha bárki tud a Laciról valamit, azt megkérem, hogy jelentkezzék a megadott e-mail címemem.
Köszönettel:
Kosik Dénes
(ma már níugdíjas, volt Ikarus dolgozó)
|
|
Konyári Sóstófürdő
Göcs László, 2016.12.26 21:36.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szüleim még ott laknak és mindig nagyon szeretek haza járni abba a kis falucskába, igaz már sajnos nem a régi szép tiszta rendezett utcákat látom mint gyerekkoromban.
|
|
Tóvároskert
JasonX, 2016.12.26 11:10.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2016.08.13.-án érkeztünk ide. Párom, aki totál nem foglalkozik a vasúti témával, nem értette, ha már ilyen jó vonatok járnak erre, jó sebességgel, miért nem foglalkoznak akkor az épületek állapotával. (És akkor még nem látta a szomszédban a vértesszőlősi és füzi-felső megállókat).
|
|
Karasjeszenő
cd196, 2016.12.24 04:15.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jaszenova Temes vármegyei kisközség kataszteri térképének másolata az 1906. évi mérnöki nyilvántartás szerint maps.hungaricana.hu/hu/MOLTerkeptar/12756/
|
|