Fényesi szőlők
Tastam, 2017.02.11 15:57.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Békésmegyei közlöny 1935. március 17-iki kiadásában örömmel közli, hogy "régi kívánsága megy teljesedésbe a fényesieknek: hétfőtől kezdve megállanak a személyszállító vonatok a 44. számú őrház előtt, ahol a MÁV feltételes megállóhelyet rendez be. A fényesi megállóhely létesítése Bud János dr. ny. miniszternek, Békéscsaba nemzeti egységpárti képviselőjelöltjének érdeme, aki a nála járt fényesi küldöttség kérésének meghallgatása után azonnal érintkezésbe lépett a kereskedelmi minisztérium illetékes tényezőivel. Ennek a közbenjárásnak az eredménye a fényesi megállóhely".
|
|
Rudabánya
husonyiczagabor, 2017.02.11 15:30.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utolsó mondat vessző sora utáni szakasz az igaz(!Husonyicza Gábor,aki volt Rudabányán váltókezelő,fszt-és 25 évig állomásfőnök!)
|
|
Rudabánya
38-as őr, 2017.02.11 12:42.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem vagyok sorompóőr, tehát nem kell hinni nékem.
Husonyicza gábor úr írta volt:
".A Teher pu és a Vasérctelep között volt egy 12 ezrelékes vágányszakasz,ezért egy nagyon bonyolult elektromechanikus biz.ber.kötötte össze a szolgálati helyeket szerkezeti függésekkel."
A 12 ezrelékes szakasz ellen alapvetően nem a Személy p.u. előtti terelőcsonka igyekezett védelmet nyújtani? A berendezés bonyolultsága elsősorban nem a teher és szeméály p.u.-k egymásba fonódása miatt keletkezett?
Nem vagyok sorompóőr, tehát nem kell hinni nékem.
|
|
Sajóbábony
Endre, 2017.02.10 16:10.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az eredetileg 5 vágányos állomás 3. és 4. vágányát, illetve az első vágányból a fűtőházba kiágazó csonkát már a hetvenes évek közepén elbontották. Az ötödik vágány Sajóecseg felőli végéhez az ÁTI telepre vezető 630 méter hosszú iparvágány csatlakozott.
1971-től a nem biztosított bejárati jelző helyett már csak V betűs jelző fedezi az állomást, ekkor szüntették meg a II-es őrhelyet is, amely a pálya bal oldalán, a fűtőházzal szemközt helyezkedett el. A 38-as szelvényben ma is megtalálható teljes csapórudas sorompó kezelőkészülékét ekkor a forgalmi iroda elé helyezték át, ahonnan 1983-ban, a forgalmi szolgálat megszüntetésekor került jelenlegi helyére, a sorompó mellé.
|
|
Arad
Tastam, 2017.02.10 14:34.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Békés 1921. január 26-iki kiadásában olvastam: "A bécs—bukaresti express első vonata szombaton futott át Békéscsabán. A vonatot a magyar mozdonyoknak egy hatalmas díszpéldánya vitte be Aradra, csupa magyar vasutasokkal. Arad fel volt lobogózva és az állomást nagy tömegek lepték el, kik lelkesülten ünnepelték »az első magyar vasutat«. A gyorsvonaton utazott a bukaresti magyar követség személyzete és a román kereskedelmi miniszter is; a vonat 3 elegáns Pulmann, 3 háló, 1 étkező és a mellékkocsikból állott. Az utasok száma mintegy 80—90 volt."
|
|
Csárdaszállás
Tastam, 2017.02.09 17:28.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A postahivatal neve valóban Köröstarcsa kitérő volt, az állomásé azonban nem. 1911 őszén maga a község kérelmezte a vasútállomás akkori Köröstarcsa elnevezésének megváltoztatását Köröstarcsai tanyákra, ugyanis az állomás a településtől 7 km-re terült el, közöttük út sem vezetett, így az elnevezés megtévesztő volt. 1928. július 18-án ezt írta a Békésmegyei Közlöny: "A »Köröstarcsai Tanyák« vasúti állomáson postahivatal is működik, még pedig a »Köröstarcsai kitérő« név alatt. Minthogy a vasúti állomás neve és a postaügynökség neve nem egyezik, ebből folyólag a múltban sok zavar támadt. A postaügynökség erre való tekintettel beadványt intézett a vármegye közigazgatási bizottságához, amelyben azt kérte, hogy intézkedjék a bizottság ezen ellentét megszüntetése érdekében." A szegedi postaigazgatóság az ügynökség nevét október 18-ikai hatállyal Köröstarcsai tanyákra változtatta.
1928 őszén Tóth Imre köröstarcsai gazda és társai azt kérték a minisztériumtól, hogy államköltségen építtesse meg az állomástól a községig az utat. A miniszter a kérvényt "fedezet hiányában" elutasította.
|
|
Vác
siofok35, 2017.02.09 11:46.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felújítás 1970-ben (Váci Napló, 1970. március 6.)
|
|
|
Budaörs
siofok35, 2017.02.09 11:43.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Baleset Budaörsön, 1970. 01. 31.
|
|
|
Nagykőrös
siofok35, 2017.02.09 11:39.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hírek 1970 januárjából
|
|
|
Cegléd
siofok35, 2017.02.09 11:37.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ceglédi hírlap 1970. jan. 27.
|
|
|
Pécel
siofok35, 2017.02.09 11:35.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Baleset. 1970. jan. 27-i Pest Megyei Hírlap
|
|
|
Kenderes
atolz, 2017.02.08 19:09.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én Kenderesen gyerekeskegtem,de alagútról nem hallotam.
|
|
Fábiánsebestyén
Tastam, 2017.02.08 11:43.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hír a Békésmegyei Közlöny 1932. április 24-iki kiadásában: "— Megváltozott egy vasúti megálló neve. A kereskedelmi miniszter az orosházai-szentesi vonalon levő Fábián vasúti megálló nevét Fábián-Sebestyénre változtatta át."
|
|
Nagytétény
Tastam, 2017.02.07 15:34.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1932. augusztus 22-iki Békésmegyei Közlöny írja: "Budapestről jelentik: Megrendítő öngyilkosság történt ma délelőtt a Déli-pályaudvar közelében. A trieszti gyorsvonat menetrendszerű pontossággal robogott s amikor a budai alagút alá érkezett, a lokomotív elé vetette magát egy jól öltözött férfi. A vonat elhaladása után a járókelők találtak rá az öngyilkosra, akinek zsebében iratokat találtak s ebből megállapították, hogy az illető Reinitz Lajos MÁV felügyelő, volt nagytétényi állomásfőnök. Tettének oka ismeretlen."
|
|
Vojvoda Zimonjić
zoppos, 2017.02.05 15:36.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocs, de a magyar neve Ilonafalu(ha jól tudom)
|
|
Komárom-Dunapart
JasonX, 2017.02.05 11:56.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm ezt a kevés kis információt, amit ide írtatok, mert enélkül még ennyire sem (azaz sehogy sem) tudtam volna a helyet felderíteni. A koordináták kb. N47.754526, E18.086518
|
|
Góla
harczymarczy, 2017.02.04 11:31.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A gólai és több másik állomás helye elég pontosan betájolható a neten fellelhető, böngészhető történelmi térképek segítségével:
http://mapire.eu/hu/map/hkf_75e/?bbox=1893875.4725075443%2C5812178.47317658%2C1901213.427222921%2C5815326.723279076
Egy mai Google Maps-es térképen Lankócpusztánál látható egy zöld nyúlvány a vasútra merőlegesen, ami vélhetően az egykori gólai állomás felső végére mutat. Ezt a helyet lenne célszerű fényképezni, esetleg az épület némi gizgazos maradványa is látható még itt és kicsit lejjebb. Az ív már az állomás után van, Pécs felé.
|
|
Ferenctelep
Patko Tibor, 2017.02.01 11:35.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt jártam az első és második osztályt. Bátorfi néni volt a tanítónéni, nagyapám Gúth István vezette a tejházat. később minden nyaramat itt töltöttem.szép volt. Barátaim voltak Kis Jani-Smolc Anti és az első szerelem is ide kötődik, Zsifkó Ilonának hívták .Sajnos azóta senkiről nem tudok semit.
|
|
Orosháza
Tastam, 2017.01.31 15:42.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Békésmegyei Közlöny, 1927. január 14.: "— Új állomásfőnök. A MÁV igazgatóság az elhunyt Kaszaniczky István állomásfőnök helyére Institoris György államvasuti intézőt, vésztői állomásfőnököt nevezle ki orosházai állomásfőnökké. Az új állomásfőnök január 5. óta hivatalban van."
|
|
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta
Blöky, 2017.01.30 08:21.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emlékezetem szerint kb. 10 évvel később
|
|
Zalaegerszeg-Ola
vpeti, 2017.01.30 00:24.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 25-ös új megállói és személyzet nélküli állomási mind egy kaptafára épültek, és kissé szürkék és unalmasak.
|
|
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta
vpeti, 2017.01.30 00:18.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1960-ban készült el az új állomás Zalaszentivánon, és akkor szűnt meg Kisfaludpuszta és a régi Zalaszentiváni állomás.
|
|
Szentlélek tér
siofok35, 2017.01.27 11:32.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szentlélek téri állomásépületében 2017. január 23-án nyílt BKK Ügyfélközpont belső tere
Kép forrása: www.bkk.hu
|
|
|
Perdócmajor
Bakos Sandor, 2017.01.27 11:02.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyanyám lakott itt Perdocon. Gyerekkoromat itt töltöttem!Sokszor még álmodok róla!
|
|
Hajdúvölgy
Tastam, 2017.01.26 14:25.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Székács major feltételes megálló a 13. sz. őrháznál 1930. január 1-jén nyílt meg.
|
|
Agárd
biciglis, 2017.01.24 19:56.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
-az aluljáró újra beázik! folyik a víz az elektromos kapcsolószekrény mellett a falból...
|
|
Szentlélek tér
siofok35, 2017.01.23 16:08.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felújított állomásépületet 2017. január 23-án adták át. Kép forrása: BKK Facebook-oldala
|
|
|
Szentlélek tér
siofok35, 2017.01.23 16:05.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felújították az állomásépületet, BKK ügyfélközpont nyílt benne.
http://bkk.hu/2017/01/uj-bkk-ugyfelkozpont-nyilt-a-szentlelek-teren/
|
|
Negyed
VT22, 2017.01.22 13:17.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár a vonal be van zárva, végig járható. Vágfarkasdig van szórványos teherforgalom.
Utoljára 2016. október 1-jén járt Negyeden különvonat, előtte 2015 augusztus 30-án
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6335-M-262004-po-druhykrat-v-Nededi/
|
|
Mátravidéki Erőmű
lassujel, 2017.01.21 20:02.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 1. vágányából ágazik ki az Erőműhöz vezető csekély forgalmú sínpár, mely két fénysorompós átjárón keresztül éri el a létesítményt. A sokáig lignittüzelésű, majd olajra átállt, jelenleg pedig gázturbinás eljárással működő villamos energiát termelő berendezés az ötvenes években hazánk legnagyobb teljesítményű hőerőművének számított. Annak ellenére, hogy vasúti kiszolgálása jól ellátottnak minősíthető, sajnos ritkán fordul elő, hogy területét kiszolgáló menetek látogatják. 2017 januárja az átlagosnál is hidegebbnek ígérkezett, vsz. ennek is köszönhetően tudomásom szerint a közeli visontai erőmű kazánüzemi zavar miatti kisegítése érdekében szükséges volt olajat szállítani a lőrinci egységbe. Pár nappal ezelőtt a 234-es Dácsia, sőt a 127-es Szergej is tiszteletét tette errefelé, így az iparvágány ismét megtelt élettel.
|
|
|