Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 776 ] [ 777 ] [ 778 ] [ 779 ] [ 780 ] [ 781 ] [ 782 ] [ 783 ] [ 784 ] ...   Utolsó Következő

Cikó    joci, 2008.07.02 22:41.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
tovább... ez a legérdekesebb! talán a sorompó rúdját tartotta?? Persze másik is volt!
 
Cikó    joci, 2008.07.02 22:36.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Folytathatjuk a megmaradt objektumokkal... ez a kép a biciklitárolót ábrázolja
 
Cikó    joci, 2008.07.02 22:33.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
heló mindenkinek!!! Most megpróbálom elmagyarázni, milyen a jelenben a cikói mh., és persze póbálom elképzeltetni Veletek, hogy milyen volt! Kezdhetjük is! A megállóhelyen soha sem volt teherforgalom, raktár, mellékvágány és más szabvány épület a szolgálati épület-lakáson és a kis WC-n kívül Nézzünk vissza 1997-be! A fotón a szolgálati épület hűlt helye...
 
Kópháza    Gery, 2008.07.02 19:43.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szili személyvonattal az állomáson
 
Harka    Gery, 2008.07.02 19:41.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szili tehervonattal az állomáson
 
Harka    Gery, 2008.07.02 19:40.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásépület
 
Harka    Gery, 2008.07.02 19:39.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Svájci EB-s Taurus az állomáson
 
Becske    prozak01, 2008.07.02 17:21.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány kilométerrel Magyarnándor felé volt a régi becskei állomás a térkép szerint. Tartozott ehhez állomásépület, vagy csak peron volt? Ugyanis kéktúráztam arrafelé, de semmi nyoma nem volt ott semminek, a régi műút a volt állomástól Kisecset felé is tönkrevan.
 
Simongát    pezsman, 2008.07.02 12:47.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád felé nézünk, a távolban még egy oszlop is látszik.
 
Simongát    pezsman, 2008.07.02 12:43.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nyomvonal Felsőerzsébetpuszta felé
 
Vértesacsa    alexejevics, 2008.07.01 22:52.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gondolom a mélyen tisztelt MÁV-nál egy árva lélek sem érzi magát felelősnek az állomás pusztulásáért. Nyilván mindenki mindent jól csinált, ez a dolgok rendje.
 
Simongát    pezsman, 2008.07.01 16:46.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bozótban még láthatók a rámpa maradványai.
 
Simongát    pezsman, 2008.07.01 16:34.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az udvaron elég sok állat volt, de embereket nem lehetett látni.
 
Simongát    pezsman, 2008.07.01 16:30.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület oldalról, Barcs irányába nézve
 
Simongát    pezsman, 2008.07.01 13:45.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Simongát, 2008. VI. 28.
 
Nagyatád-Bodvica    pezsman, 2008.07.01 13:36.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád-Bodvica mh. 2008 VI. 28-án.
 
Vicziántelep    DearAbye, 2008.07.01 12:15.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm... most már nekem is megvan.
Egyébként talán pontosabb az, hogy Őrbottyán és ERDŐKERTES határán található az állomás, mivel ha a domb felé indulsz, az Erdőkertes. A bolt felé Bottyán van... a másik irány az már Vershez tartozik (Revetek)?
A kép múlt héten készült, egyelőre tiszta az állomás...
 
Máriaújfalu    dezsõ, 2008.06.30 18:26.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a volt megállóhelyi épület 2
 
Máriaújfalu    dezsõ, 2008.06.30 18:25.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a volt megállóhelyi épület 1
 
Ostffyasszonyfa    dezsõ, 2008.06.30 18:09.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ama bizonyos felvételi épületnek hitt 2 lakásos lakóépület
 
Zalapatakalja    dezsõ, 2008.06.30 17:38.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a régi megállóhelyi épület 2006-ban még névtáblával
 
Győr-Gyárváros    Tudó, 2008.06.30 14:36.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal a 2 megálló előtt szétágazik nem is oly régen még 2 névvel illették őket, most megint közös névvel. Az 1-es vonal Bp-re tart a 10-es Celldömölkre.
 
Kistótfalu    Gábor15, 2008.06.30 10:59.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem azért mert így akarják védeni magukat nehogy bepereljék őket!
A Villány-Sellye vonalat úgy zártákbe hogy bus fog helyette közlekedni!
Azóta hallottam hogy reéggel és este jár az a bizonyos busz!
A Sellye-Barcs vonalnál ugyen ez a helyzet csak ott ERGYÁLTALÁN NINCS buszközlekedés (max. Szigetvárra Kétújfaluról vagy Drávafokról!)

FELHÁBORÍTÓ!
 
Hidas-Bonyhád    Gábor15, 2008.06.30 10:43.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ugye tudjátok hogy ahoz a pályát is átkellene 1 kicsit átalakítani!
Mivel Hidas-Bonyhád - Bonyhád iparvágányon a megengedett sebesség 10 km/h!és Peronokat is kellene építeni a rakodóvágányai mellé!!
+ ha a több vonat járna arra akkor vagy rugósváltók kellenének vagy forgalmiszolgálattevő és be- és kijáratijelzők!

^ezek mind KELLENEK egy személyszállítás felvételéhez!!

[ezeket nem okoskodásból mondom ezek tények!]
 
Mágocs-Alsómocsolád    Gábor15, 2008.06.30 10:37.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megtudtam hogy a bátaszéki személyéeket is M62es továbítja mivel kettő M41-es Nagykanizsánál KIÉGETT!
Ezért lehetett a szegedin is Luganszki.

 
Mezőzombor    Adani, 2008.06.29 23:47.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt sokan állítják, de a békeszerződés ilyenről nem rendelkezett. annyit írtak benne, h nem épülhet vasút csak egyvágánnyal, de a már meglévőkre nem vonatkozott.

Az viszont igaz, h bontottak el vágányokat bizonyos pályáknál. A 120-as vonal pl. Békéscsabától az országhatárig kétvágányú volt. A 150-es és a 140-es vonalnál pedig nem tudni, h mi az igazság. Mind ka ettőn átszik,h kétvágányúnak épült, végig megvan a második vágány helye és a töltés is elég széles. Az újonnan épült felüljárókat is úgy építették, h elférjen a második vágány. Azt viszont senki sem tudja, h volt-e második vágány és ha igen hol vagy csak tervbe és nem készült el.

Az okok amik miatt elbonthatták.
Trianon. Ne mazért, mert rendelkeztek róla, h muszáj, hanem, mert fostak, h Románia meg akar majd támadni és ezért felszedték ,h könnyebb legyne védeni, meg nehogy már gyorsan tudjanak támadni. Vagyis az országyűlés dönötte el ,h Románia felé nem mehet két vágányú pálya és ne legyen határkapcsolat sem annyi helyen. Lehetett ez az első és a második VH után. Erre utal az is, h pl. Körösnagyharsánynál, Eleknél és Battonyánál is megszüntették a határátmenetet. Csak Kötegyán és Lőközháza maradt meg.
A másik valószínűbb ok lehetett az, h a háborús károk javítása miatt szedték fel, mert ott épen maradt és máshol annyira megrongálódott a pálya, h járhatatlan lett és nem volt elég sín, ezért felszedték a második vágányokat és abból javították.

A 120-as vonalról annyit már biztosan sikerült kideríteni, h 1920-ban egyvágányú volt Szajol és Békéscsaba között Békéscsabától viszont kétvágányú. A töltés végig elég széles volt két vágánynak, mert végig kétvágányúnak tervezték. A második vágány ott ahol kiépült nem sokkal azután történ,t h villamosították a vonalat, sőt pl. Csárdaszállás és Murony között csak 1990 körül ( az új hidat Gyománál is ekkor adták át a vésztői vonalnak ,addig egy közös híd volt. Emiatt is van az, h Gyomától Muronyig a bal vágány sokkal rosszabb állapotban van ( 50-es és 60-as) a jobb viszont 120-al járható. Az az új építésű a régihez meg nem nyúltak csak mellé építették az újat. A személyvonatok ha tehetik inkább az újat használják. Murony és Békéscsaba között a balt egyáltalán nem használják.
 
Mezőzombor    András, 2008.06.29 19:16.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ok a trianoni békediktátum, aminek több kettősvágányú vasutunk is áldozatul esett, nem csak ez. Rendszeres közlekedés mindazóta csak az egyik vágányon van, a másikat legfeljebb teherkocsik tárolására használták / használják.
Jó hír, hogy beszélnek a vonal közeljövőben esedékes teljes felújításáról, villamosításáról. Aki ez ügyben érdemi és hiteles részletekkel tud szolgálni, ossza meg velünk a híreit.
 
Nagyrákos    András, 2008.06.29 19:12.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasútvillamosítás és az átépítések ügyében Zalaszentiván állomás lapján tesz közzé rendszeresen képeket és tudósítást egy lelkes fórumostársunk.
 
Győr-Gyárváros    dezsõ, 2008.06.29 11:39.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyomoztam. Találtam 1943-as menetrendeket (forrás: wikipedia)melyekben a Győri ipartelepek mh. 3 km-re van Győrtől Komárom felé az 1. vonalon, a Győrgyárváros mh. 1 km-re van Győrtől Pápa felé. Ebből következtetve valamikor mindkét vasútvonal mellé (amik külön-külön ágaztak ki Győrből)létesítettek megállóhelyeket a munkásforgalom lebonyolítására. Mivel a fényképen lévő épület a vágányhálózat északi oldalán van a városi út mellett, továbbra is azt vélem, hogy ez volt a Győri ipartelepek mh.és az ettől délre elhelyezkedő és a pályakorszerűsítések során megszüntetett gyárvárosi mh. után - mégis jobban illik egy városi megállóhelyhez a Győr-Gyárváros név - kapta az új nevét. Ezt egyébként megerősíti Lovas Gyula: A bakterház című könyve is. (39. oldal)is.
 
Szelevény    TWCF, 2008.06.28 16:17.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát igen. Amióta az eszemet tudom nem is néz ki jobban. Ráférne már egy felújítás, dehát ugye sem az önkormányzatnak nincs erre külön félretett tőkéje, sem a MÁV-nak, hogy az ilyen épületeket rendbehozassa.
 
Előző Első    ... [ 776 ] [ 777 ] [ 778 ] [ 779 ] [ 780 ] [ 781 ] [ 782 ] [ 783 ] [ 784 ] ...   Utolsó Következő