Szelevény
TWCF, 2008.06.28 16:17.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát igen. Amióta az eszemet tudom nem is néz ki jobban. Ráférne már egy felújítás, dehát ugye sem az önkormányzatnak nincs erre külön félretett tőkéje, sem a MÁV-nak, hogy az ilyen épületeket rendbehozassa.
|
|
Balatonszárszó
lennon15, 2008.06.28 15:16.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt halt meg József Attila.
|
|
Németlad-Gyöngyöspuszta
B-L!NT, 2008.06.26 15:21.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ponthogy a Németlad-Gyöngyöspuszta (később, a '60-as években már Lad-Gyöngyöspuszta) elnevezés a régi :) A bezáráskor az állomást már jóideje egyszerűen csak Ladnak hívták. Ezen kívül erről a vonalról Bárdudvarnok község megállójának (korábban megálló-rakodóhelyének) is csak a korábbi elnevezése a Bárdibükk (a II. világháború előtt, meg még valameddig utána is így hívták), a "Bárdudvarnok" feliratú tábla ma is ott áll a magántulajdonban lévő felújított és kibővített volt felv. épület előtt.
|
|
Mágocs-Alsómocsolád
Gábor15, 2008.06.26 14:20.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma a szegedi gyorsvonatot "luganszki traktor"(M62-es) húzta!
Tegnap 6 kocsis volt az említett vonat de csak 2 kocsiba lehetett felszállni!:$(Dombóvárig 2 csörgő húzta).
|
|
Tompapuszta
Muntyán Ferenc, 2008.06.26 12:03.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát ez tényleg szomorú... Kár ezért a szép kis településért, bár én most is szeretem. Mellékelek képet, amelyet a vonatról készítettem. Nem vagyok egy zseni fotózásban...
|
|
|
Balatonmáriafürdő
Ábrók Miklós, 2008.06.26 09:37.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A balatonmáriai állomás hangulatos boltívei alatt.
|
|
|
Sáta
Málik Zoltán, 2008.06.25 21:02.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A falak még állnak, de a megálló tetejét már szétverték. A felvétel június 7-én készült.
|
|
|
Csokvaomány
alexejevics, 2008.06.25 19:55.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szóval tulajdonképpen ez az állomás is a Szilvásvárad-Putnok vonal szándékos tönkretételének az áldozata. 1997-ben döntött úgy MÁV elvtárs, hogy neki kényelmesebb lesz a vonalat ketté vágni (az utas nem érdekes), ekkor bontották el ezt az állomást is. Pedig azért ezeket a régi képeket elnézve nem vagyok én abban olyan biztos, hogy semmi funkcióra nem lehetett volna felhasználni ezt az épületet. De a MÁV-nál ez senkit nem érdekel. Mint ahogy a pályafenntartást is kényelmesebb volt '97 után megspórolni, mondván minek költsünk bizonytalan jövőjű vonalra. Aztán most ott tartunk ugye, hogy Királd-Putnok 8 km, 40 perc.
|
|
Gógánfa
Cellbuborék, 2008.06.25 19:14.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Júniusban vadonatúj sürgönypóznákat helyeztek le, Ukktól Gógánfán keresztül még tovább, de még nem volt időm megnézni, pontosan meddig póznázták be. Szerintem egy részén raknak csak le újakat, a többi részén pedig a 25-ös vonalon felszabadult póznákat helyezik le. De valaki nem tudja pontosan, hogy ezek az oszlopok mire fognak szolgálni?
|
|
Zalagyömörő
Cellbuborék, 2008.06.25 19:08.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt volt valaha térközőr is.
|
|
Gógánfa
Cellbuborék, 2008.06.25 19:07.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem megállóhelynek, hanem megálló rakodóhelynek épült, volt itt jegykiadás is, raktárépület is (természetesen rakodóvágánnyal).
|
|
Csenger
Marczy, 2008.06.25 15:18.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos, én nem is olyan régen voltam Csengeren, kifejezetten azzal a szándékkal, hogy bejárjam, lefotózzam a Csenger-oh. közötti, használaton kívüli részt. Amit láttam: Kissé furcsa volt számomra, hogy a vonal kilométerszámozása Csenger, azaz a végpont felé csökken, sőt, még a felhagyott szakaszon is találtam kilométerszelvényt. Maga a szakasz a állomás határ felőli végén vágányzáró sorompóval van elzárva. Nem messze, talán egy kilométerre van valamilyen üzem, eddig a vágány is megvan, igaz, kissé benőve gazzal, de jól láthatóan, és viszonylag könnyen is járható. Az üzem után viszont egy óriási nádas, és bokros rész teszi a pályát járhatatlanná, azon túl már a vágányok is hiányoznak, de a töltés azért még megvan. Innentől a határig a terep nehezen járható, a töltés pedig egyáltalán nem, mindenütt fű, fa, bokor. Az országhatárhoz érve a töltés egyszerűen ketté van vágva, a túloldalon pedig már meg sincsen, régen legyalulták, és szántóföld van a helyén. Egy kilométerszelvényt itt is találtam, de szám már nem volt rajta. Vonalbejárók, figyelem! Nagyon könnyű a határon véletlenül átkeveredni, mivel az egész környéken egyetlenegy határkő található! Igy aki arra jár, az legyen óvatos, különben könnyen a román határőrségen köthet ki!
|
|
Palotabozsok
Karl, 2008.06.24 22:09.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bozsok és Véménd közt épűl az autópálya.... a vasút meg......
|
|
|
Hatvan
Karl, 2008.06.24 22:05.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egy szép találkozó..
|
|
|
Mohács
Karl, 2008.06.24 22:02.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Md a hídról.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.24 22:00.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Gábor
A kérdéses szakasz villamosításának az a kitétele hogy a pályakorrekciók, nyomvonalmódosítások befejezettek legyenek. Tehát csak azokon a szakaszokon lehet a villamosítást megkezdeni ahol a nyomvonalak már "fixálva" vannak.
Egyébként a Zalaegerszeg-Zalaszentiván közötti nyilt vonal, ill. a deltavágány nyomvonalán már állnak az oszlopok.
Természetesen erről a munkafolyamatról is készítek tudósítást, ha eljön az ideje.
Addig üdv mindenkinek.
Macinet
|
|
Zalaszentiván
Gábor Zeg., 2008.06.24 20:34.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves fórumozók!Érdeklődnék ki tudja hol tart a vasútvillamosítás Z.lövő és Bajánsenye között!??Esetleg képeket is szeretnék ha van valakinek!elöre is köszi!!
|
|
Balatonalmádi-Öreghegy
dezsõ, 2008.06.24 17:59.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az idő viszont szalad
forrás: wikipedia
|
|
|
Balatonalmádi-Öreghegy
dezsõ, 2008.06.24 17:56.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"és az idő állni látszék..."
forrás.wikipedia
|
|
|
Balatonalmádi-Öreghegy
dezsõ, 2008.06.24 17:54.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Öreghegy előtt megállt az idő és a mozdony
forrás:wikipedia
|
|
|
Balatonalmádi-Remetevölgy
dezsõ, 2008.06.24 17:52.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
forrás: wikipedia
|
|
|
Balatonalmádi-Remetevölgy
dezsõ, 2008.06.24 17:51.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
u.n. Bogdán őrház Szenkirályszabadja és Remetevölgy között
forrás: wikipedia
|
|
|
Szentkirályszabadja
dezsõ, 2008.06.24 17:48.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
forrás: wikipedia
|
|
|
Medgyespuszta
dezsõ, 2008.06.24 17:46.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
helyesen: Meggyespuszta
forrás: wikipedia
|
|
|
Veszprém hondvédlaktanya
dezsõ, 2008.06.24 17:43.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
forrás: wikipedia
|
|
|
Mezőzombor
Dani, 2008.06.24 17:21.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet hogy már én vagy más megkérdezte, de tudja-e valaki mikor bontották el a 2. vágányt a 80-as vonalon, Mezőzombor és Sátoraljaújhely között? Sokszor járok arra és észrevettem, hogy régen 2 (gondolom oda-vissza) vágányzat volt ebben a térségben. Esetleg az oka ennek?
Előre is köszönöm.
|
|
Nagyrákos
Gábor Zeg., 2008.06.24 16:55.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves fórumozók!Érdeklődnék ki tudja hol tart a vasútvillamosítás Z.lövő és Bajánsenye között!??Esetleg képeket is szeretnék ha van valakinek!elöre is köszi!!
|
|
Tiszavárkony
ati, 2008.06.24 15:31.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
így fákkal szebb,
régen még csörgők játak erre felé és még jegyet is lehetett venni.
|
|
|
Karcag
ati, 2008.06.24 15:28.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
szép állomás
|
|
Szolnok
ati, 2008.06.24 15:23.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
V43-1094 általt tolt személy.
|
|
|