Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


46 Sárbogárd-Bátaszék

Sárbogárd (40, 45)
Sárszentmiklós (40)
Rétszilas (40, 43)
Cece
Vajta
Bikács
Nagydorog
Kajdacs
Kölesd-Alsótengelic
Tengelic
Szedres
Fácánkert
Tolna-Mözs
Szekszárd-Palánk
Szekszárd
Őcsény
Decs
Sárpilis-Várdomb
Bátaszék (154, 50, 64, 9001)





Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Éjszakai képekRégi képekKéptárHozzászólások


Cece

állomás
46 Sárbogárd-Bátaszék

Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.772291° E18.623613° | N46° 46' 20.24" E18° 37' 25"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Háromvágányos állomás, az átmenő fővágány a III. A vágányok között betonlemezekből épült
peron van, melyet a vágányokon átjárva közelíthetünk meg. Csoport fény kijárati jelzők,
motoros állítású váltók vannak az állomáson. Az I. vágány siklasztósarukkal biztosított.
A végponton fél- és fénysorompós átjáró van. A Budapest-Pécs Vasút Rt. egyedi típustervei
alapján 1882-ben épült felvételi épületen, mely műemlék, kívül pályamesteri lakást,
Pft. épületeket (melegedő és iroda), pályakocsi raktárat, burkolt rakodóterületet,
oldalrakodót, élőállat rakodót valamint az egykori tejfeldolgozó épületeit találjuk még
itt. A felvételi épület emeleti része lakott. Menetjegykiadás, forgalmi szolgálat
és váróterem van. Utóbbit éjszakára bezárják.
Sajnos a raktárépületet lebontották és az állomást is kizárták a rakodásból, pedig
egykor élénk forgalmat bonyolított. A helyi TSZ telepeiről sertés és szarvasmarha,
rengeteg dinnye és 3500t takarmány ment innen minden évben. Naponta friss tej
tartálykocsival Kelenföldre amit reggel a nyolcas személlyel, napközben a tolatós
tehervonattal továbbítottak. (képek és szöveg: Sándor Antal 2009. augusztus)

Szelvénykő 53
Jegykiadás megszűnése 2011.07.25-től




Régi képek - Cece

Cece felvételi épülete egy régi mozaikképeslapon
 
Cece a képeslap bal alsó sarkában. Forrás: http://bedo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Cece


Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.08.25.

Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.08.25.
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.08.25.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
Fotó: Gesztesi Albert
Dátum: 2010.08.17.
Pillantás a pálya mellől Rétszilas felé. A háttérben a bejárati jelző látható.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Érkezés Rétszilas felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
A kezdőponti csoport fény kijárati jelző.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Az I. vágány kiágazása.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Bár a vágányt nem használják, keresztaljat azért cseréltek imitt-amott.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Motoros siklasztósaru.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Az egykori tejfeldolgozó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Élőállat rakodó volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Oldalrakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Pályafenntartási épület és pályakocsi raktár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Jegypénztár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Eredeti szabvány várótermi pad.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Ivókút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
És ami mára maradt belőle.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
A téglaarchitektúrás homlokzatokat farkasfogas osztó- és koronázópárkány tagolja, a középrizalit nyílásai keretezettek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Szolgálati lakás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Pályamesteri lakás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Pillantás a végpont irányából az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Áteresz a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Pillantás a végponti útátjáróból Vajta felé. Háttérben a bejárati jelző.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Személyvonat érkezett Bátaszékről a III. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Ez az épület még mindig gyönyörű!
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.05.27.
Utcafront a másik irányból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.05.27.
A forgalmi iroda ajtaja mintha mindig nyitva lenne.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.05.27.
Cece
Fotó: Németh Lajos

Fotó: Faltusz Csaba

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


bobo
e-mail: ferenc590125.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31235
2017.11.29. 23:00.08
Cece
Az 1960-as és 70-es években a vonal egyik legszebb, leggondozottabb állomása volt. Akkor még az állomás területén a pályafenntartási szakasz is üzemelt. Az épületek állapota is természetesen sokkal jobb állapotú volt, mert rendben voltak tartva. A szakasz területén szépen kialakított virágos kert volt, szépen rendben tartva, még szökőkútja is volt. A kertnek a nyomai még ma is megvannak. Amikor a PFT. szakasz áthelyezésre került Nagydorogra, az egész szép virágoskert tönkrement nem volt, aki gondozza. Ezt nagy tiszteletem jeléül is írom az akkori kiváló pályamester Szabó Aladár Úrra is emlékezve, aki az 1980-as években ment nyugdíjba, azóta sajnos már ő is elhunyt. Én gyerekkorom óta ismertem és fiatalemberként forgalmi szolgálattevőként álltam vele 1984-1987 között munkakapcsolatban Rétszilas állomáson. Kiváló szakember volt. A cecei állomás gondozottsága is az ő érdeme volt.
Cece — Alap gazdasági kisvasút
Tán az idős cecei és alapi lakosok emlékezetében még él a kisvasút emléke. Én még a nagyapámtól hallottam róla, azt nem tudom, hogy a Monarchiában megépült–e már. Ami biztos, hogy kezdetben lóvasút volt.
A kisvasutat a két világháború között dízel vontatásúra átépítették. A cecei vasútállomásról indult, a nyomvonaláról és a nyomtávolságáról (760 vagy 600 mm volt-e) nincs ismeretem. Az üzemeltetőjéről sincs tudomásom. Megszűnését a Mezőfalva elágazás — Rétszilas vasútvonal átadása indokolta 1953-ban. Csak áruforgalomra volt megnyitva, személyszállítás sohasem volt rajta.
Nagyapám, Varga Sándor, amatőr festő, festett egy képet a cecei állomásról, akkor amikor a kisvasút még üzemelt. Ez a festmény Nagydorogon a pályafenntartási szakaszon az 1980-as években az akkori pályamester, Szabó Aladár Úr tulajdona volt.
Néhány gondolat még a Sárbogárd — Bátaszék vasútvonalról is:
Ezen a vasútvonalon volt utoljára megszűntetve a gőzvontatás az országban, 1985-ben.
Amikor 1974-ben megkezdtem a vasúti pályafutásomat Sárbogárd állomáson, a Budapest – Déli pu. — Pusztaszabolcs — Dunaújváros — Rétszilas — Szekszárd — Bátaszék — Baja útirányon közlekedő gyorsvonatok kivételével (ezeket 5 tengelyes BB motorkocsik továbbították mellék-kocsikkal) valamennyi személyszállító vonatot és tehervonatokat is 424-es gőzmozdonyok vontatták. Aztán 1980 körül a személyszállítást M41-es mozdonyokkal és MD szerelvényekkel oldották meg, de a tolatós tehervonatokat 1985-ig még 424-es gőzmozdonyok továbbították. A sárbogárdi és a bátaszéki fűtőház is gőzüzemű volt akkoriban. Amikor az 1980-as években a Budapest – Nyugati pu. — Esztergom vonalon elkezdődött a gőzvontatású nosztalgia vonatok közlekedtetése először az országban a hétvégeken, akkor a Bátaszéki fűtőházból pénteki napokon gépmenetben közlekedett Budapest – Nyugati pu. - ra a 424-009. pályaszámú bivaly még néhány éven át.
Tisztelettel:
Róth Ferenc

Tibi
e-mail: hegedustibi82.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26610
2013.05.22. 15:31.39
2011 nyarán utaztam erre. Szép állomás és nagyon szép vidék ez.

fed2
e-mail: gabor.csorba.kukac.fao.org
elfogadott hozzászólás 9409
2009.01.27. 23:27.24
Hát akkor tessék egy kép 2007-nyaráról, amikor még megvolt a szép régi raktár. Saját fotók természetesen.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9041
2009.01.10. 18:38.59
A peronok. Látkép Rétszilas felé.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9040
2009.01.10. 18:38.02
A felvételi épület. Bal oldalon a rakodó rámpa, jobb oldalon a melléképület látható.

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 6558
2008.09.19. 16:13.48
Cece állomásépülete öszi alkonyban.

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 6557
2008.09.19. 16:05.28
2008.09.11-én a raktárépületet lebontották, már csak az alépítményt találtam.

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6506
2008.09.16. 17:04.08
Így nézhetett ki az egykori Szedresi állomásépület.Kár érte:(!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Cebza

Csata

Ceglédbercel

Ceglédbercel-Cserő

Cegléd