Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő

Pécel    KeriPetya, 2018.08.05 17:12.00   Válasz írása
Tegnap szerettünk volna bejutni a wc-be átöltözés céljából, a kulcsot eredetileg a forgalmi irodából lehet elkérni. De nem kaptuk meg egyikét se, mert az utasok elvitték és nem hozták vissza...
És nem lehet flex-szel levágni a lakatot vagy megfúrni a zárat...?
Ki tudja, mióta van ez így...
Vicc.
 
Kisgombos régi    cd196, 2018.08.01 11:03.51   Válasz írása
http://www.fortepan.hu/?view=all&lang=hu&tags[]=Gombos
 
Petrova    cd196, 2018.08.01 11:02.36   Válasz írása
http://www.fortepan.hu/?view=all&lang=hu&tags[]=Petrova
 
Battonya    cd196, 2018.07.31 13:04.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékeim szerint Battonyán három nyelven van kiírva a váróterem. Kb. nyolc-tíz éve jártam arra. Senki nem fotózta le? http://netnews-battonya.blogspot.com/2011/06/foto-archivum-2-poos-zoltan-fenykepei.html
 
Csepreg    Mihály, 2018.07.30 16:45.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az elmúlt időszakban a város egyik újabb utcáját újították fel, a Hunyadi utca aszfaltozása merőlegesen érintette az egykori vasúti nyomvonal helyén futó Vasút utcát is. Ekkor, vagyis a régi útburkolat bontása során került elő a földből több talpfa is, mely nagy valószínűséggel az 1974-ig üzemelő, a mezővárost is érintő Sárvár - Felsőlászló vasútvonal egy, még kézzelfogható maradványa.
 
Monori tanyák    petegabi, 2018.07.29 15:35.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori megállóhely azonosításában csak a szelvényszám segített. A természet visszahódította.
 
Jászberény    ROCOman, 2018.07.29 12:56.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az MGW Service Vectron-ja pihen az első vágányon.
 
Jászberény    ROCOman, 2018.07.29 12:20.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A napokban szemétgyűjtők kerültek kihelyezésre a peronra.
 
Baktó    petegabi, 2018.07.28 07:41.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Baktó megállóhely helye 2018. márciusában - napokkal a tramtrain átépítés előtt. Már ekkor is csak az útátjáró és a szelvénykövek segítettek az azonosításban...
 
Budapest-Városszéli telep    nix, 2018.07.26 22:00.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1978-ban még látszik az épület, de már csak a formája és az elhelyezkedése utalhat az eredeti szerepére. Jól látszik a képen az újonnan épült Tejipari Vállalathoz vezető (ma a Rézvirág utca és Aluljáró, Danone buszmegállókat összekötő) aluljáró és a Rézvirág utcai buszmegálló, illetve az azóta elbontott kitérő a tejiparhoz.
A kép forrása a Fentről.hu: https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/103066 (itt a teljes légifotó is megtekinthető)
 
Budapest-Városszéli telep    nix, 2018.07.26 21:54.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1963-ban még látszik a felvételi épület "kertje" is, de a peronnak vagy a képeslapon látható kerítésnek/kapunak már nincs nyoma.
A kép forrása Fentről.hu: https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/94256 (itt a teljes légifotó is megtekinthető)
 
Körösnagyharsány    andras1, 2018.07.25 22:07.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló a falu szélén van, kiépített út vezet oda és mint ilyen: közterület. Minden bizonnyal oda lehet menni ma is, bár az utolsó vonat már 8 és fél éve elment.
 
Körösnagyharsány    Doo, 2018.07.24 02:19.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! Elég régiek a képek, hozzászólások és engem mindig is vonzottak az ilyen helyek mint pl. ez az állomás.. esetleg valami infó arról hogy meg e lehet nézni mostanában vagy már a környék is gazos le sem lehet menni vagy esetleg valaki ránkszól hogy "nem kéne oda menni" esetleg meddig lehet autóval lemenni? Valamint a Google Térkép mutat valami patakszerűséget a műholdképek viszont csak a Vasút utcáig mutat valami kis tószerűséget a folyás irány kirajzolódik és annak a helyén bozótost.. azzal ott mi a helyzet? Tudom a vége nem a vasúttal kapcsolatos csak hátha tud valaki valamit?!
 
Mihályháza    cd196, 2018.07.21 10:45.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt már csak egy terrárium van helyette, amúgy rendezett.
 
Aranypart    Gizi Bözsi, 2018.07.21 10:17.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ebből se lett semmi.
 
Emmamajor    cd196, 2018.07.21 08:15.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a térkép ábrázolja, a pozicionáló linkelés most nem működik: https://mapire.eu/hu/map/hungary1941/
 
Csatárimajor    cd196, 2018.07.21 08:11.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=osm%2C29&bbox=2119828.1054329462%2C6020543.393568814%2C2126707.4379786123%2C6027231.633543767
 
Budapest-Városszéli telep    {{BS2|eHST||11|Akadémiaújtelep (újjáépülő)}}, 2018.07.20 10:12.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valójában Akadémiaújtelep néven fog futni az új megállóhely. Rákosliget után, Rákos felé készen van a forgalmi kitérő. Rákos-Rákosliget forg. kit. között nem épül meg a harmadik vágány. (Valójában meg van már régen, csak felújítani kellene.)
 
Máriaszőlőtelep    Hofer, 2018.07.19 07:48.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az új peron.
2018. 07. 18.
 
Jánkmajtis    mtibi, 2018.07.18 20:48.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!
Az itt említett Jánkmajtisi vasúti gyűjteményről tud valaki valami közelebbit mondani? Esetleg egy elérhetőségét a gyűjtőnek ahol lehet egyeztetni?

 
Hajdúdorog    bzmot383, 2018.07.16 17:19.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hajdúböszörményivel együtt ezt az épületet is felújították
 
Mezőhídvég    bravo88, 2018.07.14 22:05.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
régi kép:
http://gigantclub.hu/gigant_club/pic/hu/DMU/bzmot/bz009.jpg
 
Benedekvölgy    nagyp2, 2018.07.12 12:48.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Olvasó! Benedekvölgy fényképről 3 részben adtam részletes leírást. Ebben megjelöltem a kép forrását is. Üdvözlettel: Nagy Péter.
 
Benedekvölgy    NAGY Péter, 2018.07.12 12:28.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Benedekvölgy 3/3. leírás: A Benedekvölgyről szóló információkat édesapámtól, Szobonya Zoltántól és testvéreitől kaptuk, gyűjtögettük össze. Az őrházak és térközök 1971. után megszűntek, amikor a fővonalat villamosították és kettős sinpárral látták el. Egyben ekkor megszűnt a mechanikus rendszerkezelés, amit az elektronikus technológia váltott fel (biztosító berendezéssel). A Benedekvölgy keleti fő-csatorna felőli oldalán lévő 100-as őrház, a vasúti hídnál megmaradt, ezt a MÁV debreceni Igazgatósága korábban hétvégi pihenőként is használta. Szobonya Péter állomásfőnök több gyermeke és unokája is vasúti alkalmazottá vált. Szobonya István (született Debrecenben,1938-ban) a debreceni MÁV Igazgatóság Pályafenntartásán (PFT-nél) dolgozott, majd Sáránd állomásról, fő-pályamesterként nyugdíjazták. Szobonya András (született Kabán, 1940-ben) a Miskolc-Hejőcsabai Cementgyárban mozdonyvezetőként, felesége Szobonya Andrásné (Gera Ilona) Miskolc Tiszai pályaudvaron dolgozott, és Szobonya István nevű gyermekük napjainkban is ugyanezen a pályaudvaron végzi munkáját. Édesapám, Szobonya Zoltán (született Hajdúszoboszlón, 1943-ban) a MÁV debreceni Járműjavító Kft-ben munkaügyi szakfelügyelőként tevékenykedett 2003-as nyugdíjazásáig. Testvérem, Szobonya Éva (született Debrecenben, 1970-ben) szintén a debreceni Járműjavító Kft-ben kezdett dolgozni, számviteli-pénzügyi előadóként, de sajnos munkaviszonyát a MÁV létszámcsökkentése miatt 2002-ben megszüntették. A mi csodás családunk, a Szobonya család 17 éven át folyamatosan lehetett lakója Benedekvölgy megállónak. Én (született Szobonya Ildikó) a Benedekvölgy MH fényképet 2018. 06.23.-án digitalizáltam, emlékeit édesapám és Éva nővérem elmondása alapján írtam le, majd kértem unokatestvéremet, hogy szerkesztve adja közre. (Kelt: Budapest, 2018. július 11, szerk.: Nagy Péter.)
 
Benedekvölgy    NAGY Péter, 2018.07.12 12:26.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Benedekvölgy 3/2. leírás: Postacímként „Benedekvölgy MH 99. sz. őrház” szerepelt, amihez hozzátartozott a vasutat keresztező út, és tárolóként egy majdnem félkilométeres csonka vágány is. A kis állomás feltételes megállóhelyként üzemelt, mivel a nagy távolságú vonatok csak akkor álltak meg, ha a mozdony vezetőjének előre jelezték a le- vagy felszállási szándékot. A páratlan számú vonatok (1707; 1713; 1719) Záhony–Bp. viszonylatban, míg a páros számúak (1706; 1712; 1720) Bp.–Záhony irányban közlekedtek. Akkoriban a páratlan számú vonatok érkezését 3x3-as harangütés, a páros számú vonatokét 3x2-es harangütés jelezte. A környékre jártak kisebb távolságú, helyközi vonatok is (Debrecen, Püspökladány, Nyíregyháza, Kisújszállás, Kaba, Nádudvar). Ezekkel a helyközi járatokkal többnyire a környező tanyák lakói, diákjai utaztak. Az állomások között térközökben 2-3 km-es távolságban őrházak álltak, ahol azok a pályaőrök laktak, akik az egyes térközökben teljesítettek szolgálatot (12-24 órás forduló szolgálatban). A képen látható szolgálati hely a 18. számú térközben működött. A szolgálatot teljesítők feladatköre kiterjedt a jelzőrendszerek, és vasúti sorompós átjárók kezelésére, az információk fogadására, feldolgozására, és továbbítására (induktoros telefonnal). A háború idején Hajdúszoboszló és Ebes között állt egy Vérvölgy nevű megállóhely, amit a környékén lezajlott nagy tankcsata áldozatainak emlékére neveztek így (a napjainkban zajló korszerűsítések és pályafelújítások alkalmával még mindig sok éles töltény, akna található erre). Szobonya Pétert 1957. október 1-én nyugdíjazták, a 99.sz. őrházat egy másik pályaőrnek kellett átadnia. Az egykori állomásfőnök a legtöbb unokáját nem ismerhette meg, mivel már 1966-ban elhunyt. Nagypapámat sajnos én sem láthattam, mivel testvérem, Éva 1970-ben, és én, Ildikó 1973-ban születtünk.
 
Benedekvölgy    NAGY Péter, 2018.07.12 12:24.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Benedekvölgy 3/1. leírás: Az elmosódott kép 1952 környékén készülhetett, rajta Benedekvölgy MH feliratú szolgálati hely látható, a Budapest–Záhony 100-as sz. fővonalon, Hajdúszoboszló és Kaba közötti 99.sz. őrházzal (nagyjából félúton). Az épület előtt Szobonya Péter szolgálatot teljesítő pályaőr áll, aki akkoriban egyben állomásfőnök is volt. Nagycsaládosként 1941-ben nyolc (!) gyermekével kapott kihelyezést Debrecenből, ami nagyban segítette a család megélhetését, mert itt sok jószágot tarthattak és munkadíjként a környező, kiterjedt tanyavilágban élő jómódú parasztoktól bérelt földek terményeinek 1/3-át is megkapták. Ezek után 1944-ig még három (!) gyermeke született Hajdúszoboszlón. A fénykép tulajdonosa Szobonya Zoltán (Gyula) a második világháború kellős közepén,1943-ban született, tizedik gyermekként. A háború alatt nagyon nehéz életet élt a család, mivel a vasútvonalat sokszor bombázták (1944. június 02). Ebben az időszakban az ország megszállások alatt állt, a sok gyerekben erős félelmeket ébresztett a Sztálin gyertyák és a nehézbombázók gyakorta hallható hangja. A lakóépületként használt őrház alatti pince külső lejáratát nem minden esetben használta a család, mivel a vasút közelében maradni nagy veszélyt jelentett. Inkább a környező tanyákban, az ottani esetleges földbunkerben vagy tengeri (kukorica) földeken bujkáltak. A család 20, 18, 16, 13, és 11 éves (főleg idősebb) lányaival a megszálló katonák „nem igazán bántak kímélettel”.
 
Zalabér-Batyk    Norman Bates, 2018.07.11 13:11.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
 
Türje    Norman Bates, 2018.07.11 13:10.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Lőrincz Sándor Úr,

csak most láttam a hozzászólását. Igen, valóban meg akarták a rumi vonalat Türje felé hosszabbítani, összekötve a balatonszentgyörgyi vasúttal. Ha érdeklik a részletek, nekem vannak beszkennelve eredeti térképeim a tervről. 1909. február 11-én építési engedélyt adtak ki a vasútra. Nagyon érdekelt a téma, ezért körbejártam sokszor. Minden részletét ismerem a hajdanán tervezett Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalnak.
Sokat ingázom Bécs és a Balaton közt. Amikor tömegközlekedéssel megyek, mindig eszembe jut. Szívfájdalmam, hogy nem épült meg. Tragikus az érintett települések közlekedése ma. Lakossága pl. Bérbaltavárnak és Csipkereknek negyedére csökkent!
Teljesen egyetértek Önnel, hogy megérdemelne egy emléktáblát.
 
Türje    Norman Bates, 2018.07.11 13:04.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
 
Balatonszentgyörgy    Norman Bates, 2018.07.11 13:01.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
 
Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő