Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő

Vecsés-Kertekalja    Gajdos Márk, 2017.12.21 17:26.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet 2017 decemberében elbontották.
 
Cegléd    Tastam, 2017.12.21 15:17.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "Fővárosi Lapok" a ceglédi színház 1881. november 26-iki megnyitásáról írott cikkében elismeréssel szól az osztrák államvasutak igazgatóságáról, mely a lebontott indóházi csarnok teljes faanyagát felajánlotta a színház építéséhez. Az épület nem lett hosszú életű: 1907-ben a hatóság életveszélyessé nyilvánította, végül négy évvel később leégett.
 
Gyergyószentmiklós    mozsi, 2017.12.19 15:20.51   Válasz írása
Ha emlékszik még valaki arra a Toni bácsira állomásfőnökre , aki Csau világban leleplezte azt a 3 vagont ,melyben lőszer és fegyver volt székelység kiirtására.
 
Jászberény    ROCOman, 2017.12.17 16:06.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átépült II.
 
Jászberény    ROCOman, 2017.12.17 16:05.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átépült I.
 
Körösszeg    cd196, 2017.12.17 15:28.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megszűnt a vonal, még jó, hogy legalább egyszer beutaztam – kár elhinni egy újraindulást. http://tren.transira.ro
 
Félixfürdő    cd196, 2017.12.17 15:27.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már megszűnt a vonal, még jó, hogy legalább eddig beutaztam – Kardóig nem, kár volt elhinni az újraindulást. http://tren.transira.ro
 
Kardó    cd196, 2017.12.17 15:25.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felszedték a síneket. Videóra vették a munkásokat, az egyik a kamerába mondja, hogy nem érdekli, a másik hátat fordít, mert ő már tíz évet ült. https://youtu.be/lriPZRXl6SA
 
Újszivác    VT22, 2017.12.16 20:25.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2017/18-as menetrend már nem tartalmazza. Valóban megszűnt, vagy csak kihagyták? Más megszűnt megállókat jelölnek még mint ahol áthalad minden vonat, itt a megálló neve sincs benne a menetrendi mezőben.

http://www.srbvoz.rs/ns_vrb_somb.pdf
 
Kaposvár    VT22, 2017.12.16 19:14.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fölösleges, de legalább sokba is kerül.
 
Jászboldogháza-Jánoshida    ROCOman, 2017.12.16 16:19.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy konténerépület jelent meg a kerékpártároló mellett.
 
Jászberény    ROCOman, 2017.12.16 15:59.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Részlet "JÁSZBERÉNY VÁROS INTEGRÁLT TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA" (2015. augusztus 3.; Készítette: ITS Konzorcium) című tanulmányból: "Vasútállomás intermodális csomóponttá fejlesztése

Jászberény város intermodális csomópontja egyszerre több városi közlekedési vonatkozású problémára is választ ad. A projekt alapvetően két pontra koncentrál
a városon belül: az egyik a vasútállomás és környékére (Rákóczi út és Vaspálya utca találkozása), a másik az autóbusz végállomás (Petőfi tér). Az állomás és környékének intermodális (közlekedési mód váltást lehetővé tevő) fejlesztése tehermentesíti a belvárost a buszok állandó környezeti és zajterhelésétől, de nem fosztja meg a lakosokat a távolsági busz szolgáltatástól. A projekt tervei szerint az alábbi fejlesztések valósulnak meg: A Vaspálya utcai területen kap helyet a Petőfi térről áthelyezett helyközi buszvégállomás és tárolási funkció. Az újonnan kialakítandó buszvégállomáson induló és érkező álláshelyek, valamint a felvételi épületben – a jelenleg is ott található vasúti funkciók mellett – az autóbuszos szolgáltató üzemi funkcióit kerülnek elhelyezésre. A fejlesztés eredményeként mind a helyi, mind a helyközi, távolsági autóbusz közlekedés járművei számára létrejönnek tároló helyek. A Vaspálya utcai intermodális csomópontban emellett P+R és B+R parkolók is kialakításra kerülnek a kombinált utazások kiszolgálása érdekében. Ezzel egyidejűleg a Petőfi téren az eddigi autóbusz végállomási funkció helyett egy megállócsoport kerül kialakításra, mely alkalmas a belvárosban jelentkező napi kb. 2500 fel - és leszálló utas és irányonkénti 200 körüli autóbuszjárat kiszolgálására. A vasútállomás épülete funkcionális átalakításokkal maradéktalanul be tudja tölteni az intermodális csomópont központi épületének szerepét. Racionális módon helyezhetők el az utasforgalmi funkciók, valamint a közlekedési szolgáltatók helyiségei, üzem funkciói. Az épület műemléki igényességű rekonstrukció alá esne. A meglévő épülethez kapcsolódó új tervezésű létesítmények a műemlék épülettel harmonizálva, de kortárs építészeti eszközökkel kerülne kialakításra. A Petőfi téren jelenleg üzemelő buszpályaudvar épületéből az autóbuszos üzemi funkciók kiköltöznek, a földszinten felújítás után tovább működik az utasforgalmi várócsarnok. Mindkét helyszínen az igényes zöld környezet meg teremtése a cél, a burkolt és parkos felületek arányát optimalizálva a városban élők és a területet használók igényeit maradéktalanul kiszolgáló közterület kialakítására törekszik a város." Látványterv forrása: http://deepmedia.eu
 
Kaposvár    ROCOman, 2017.12.16 15:45.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az intermodális csomópont látványterve.
 
Bratislava-Nové Mesto    ROCOman, 2017.12.16 14:18.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás koordinátái: 48.171680; 17.146525.
 
Solt    ROCOman, 2017.12.16 12:47.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tíz éve bezárt vasútvonalon az egykori csapórudas sorompót fél- és fénysorompóra cserélték. Értelme semmi, de legalább jó drága volt...
 
Soványhát    Tastam, 2017.12.16 11:05.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
BÉKÉSMEGYEI KÖZLÖNY, június 5.: — "A soványháti megálló váróterme. A sovány háti lakosság aziránt folyamodott, hogy megállóhelyükön fedett váróhelyiséget építsenek. A kereskedelmi miniszter most azt válaszolta, hogy ilyen váróhelyiséget a jelentéktelen utasforgalom miatt ott nem érdemes építtetni, de ha a közönség mégis ragaszkodik hozzá, vállalják a költségek nagyobbik részét."
 
Vöröshíd    siofok35, 2017.12.13 12:03.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem szűnt meg a megálló, most is megállnak itt a Jókút felé tartó vonatok.
 
Lamacs    cd196, 2017.12.11 23:05.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1947-ig Lamač volt. Lamacs és Blumenau néven is futott. https://www.rail.sk/arp/slovakia/history/h111.htm http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=1896875.0744877555%2C6136454.18560769%2C1899865.673219413%2C6139210.695940224
 
Feketeakol    Tastam, 2017.12.11 08:37.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Feketeakol 1981. szeptember 10-én Rudolf Kerl német vasútbarát felvételén.
 
Sáregres    siofok35, 2017.12.11 08:19.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aha, ezek szerint a mai épület az őrház bővítménye volt, ami mellől az őrházat lebontották. A sorompóőr az őrházban szolgálhatott, a kis földszintes rész lehetett a váróterem, gondolom. Gondolom jegykiadó ablak is volt a két épületrész közti falon.
 
Sajószöged    raps, 2017.12.10 17:48.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szögedre is ugyanez vonatkozik mint Nagycsécsre??? Vagyis megszűnt???
 
Nagycsécs    raps, 2017.12.10 17:47.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagycsécs nem megszűnt megállóhely? Csak mert az Elvira nem ismeri, s minthogyha a menetrendben is ki lenne húzva...
 
Zánkafürdő    ozone, 2017.12.10 00:08.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váróteremben kiállított gőzös nem makett, hanem a fővárosi Angol Park (később Vidám Park) eredetileg Hungária nevű, később VP 224,01 pályaszámú, 385 mm nyomtávolságú gőzmozdonya. 1974-ig üzemelt, de később megsérült, és jelenleg is üzemképtelen.
 
Sáregres    VT22, 2017.12.09 23:29.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fentről.hu-n úgy néz ki régen is ekkora volt, csak akkor még állt mellette egy őrház:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/14611?r=1&c=2069187.1755110002:5906541.180149499:13
 
Sáregres    siofok35, 2017.12.07 07:42.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt jól sejtem, hogy az épület eredetileg nagyobb lehetett?
 
Sáregres    bobo, 2017.12.06 20:04.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sáregres
Sorompókezelő-jegykiadó őrhely volt a megszűntetéséig, melynek oka az önműködő térközbiztosító berendezés telepítése volt az 1980-as évek elején.
A megállóhelyen a folyamatos szolgálatot a pályafenntartási szakszolgálat adta. Az itt szolgáló kollégák mindannyian helybeliek voltak. Ez meg is látszott a szolgálati helyen.
Ezt a megállóhelyet a gyönyörű virágoskertek, a tisztaság jellemezte. Az itt szolgáló kollégák kedves, barátságos, segítőkész emberek voltak. Öröm volt innen akkor utazni valahova.
A szolgálat megszűnése után aztán rohamosan leromlott a megállóhely állapota. A virágoskertet már nem volt aki gondozza. Az épület állapotára is ez a jellemző. Kár érte.
Tisztelettel:
Róth Ferenc

 
Sárbogárd    bobo, 2017.12.05 21:11.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sárbogárd
Itt kezdődött el vasutas pályafutásom 1974-ben, mely azóta is tart. Akkor fiatalkorú tanulóként (gyerekként), 15 évesen felvett a MÁV és a nagykorúságom eléréséig tartó 3 év is munkaviszonynak számít, így kötöttek velem munkaszerződést.
Ma is nagy tisztelettel gondolok vissza azokra a kollégáimra akiktől én itt a szakmát tanulhattam a 70-es években. Neveket azért nem említenék, mert nagyon hosszú lenne a névsor és akkor sem biztos, hogy nem szándékosan bár, de kifelejtenék közülük néhányat, azt pedig nem szeretném. Én itt azt tapasztaltam, hogy tolatásvezetők, váltókezelők, forgalmi szolgálattevők, személy- és árupénztárosok, raktárnokok, kocsifelírók, távírászok, stb., de nemcsak az állomási személyzetnél, hanem a másik szakszolgálatoknál is sok olyan kollégával találkoztam akik a saját szakterületükön kiválóan felkészültek, büszkék voltak a beosztásukra, szerették a munkájukat és a MÁV-ot.
Mint nagy középállomás a 40-es fővonalon, és rendelkező állomás a Bátaszéki vonal és a Székesfehérvári vonal felé, amit egy középállomáson meg lehetett tanulni azzal én itt találkozhattam.
A 70-es években a fővonalon még a Siemens - Halske típusú biztosítóberendezések voltak üzemben, azaz a váltókat és az alak jelzőket állítóemeltyűkkel, vonóvezeték segítségével állítottuk át. Az állomások minkét végén váltókezelők dolgoztak az állítóközpontokban. A váltók és a jelzők villamos lezárása is teljesült. A forgalmi irodákban voltak az állomási rendelkező készülékek. Ezeknek az egyébként rendkívül megbízható biztosítóberendezéseknek egyetlen hiányossága az volt, hogy nem tudta visszajelenteni a vágányfoglaltságot. Az állomásközökben Siemens térközök voltak általában, de nem mindenütt. Sárbogárd — Nagylók között a 4. sz. térköz és Sárbogárd — Rétszilas között Sárszentmiklós rh. is vonatjelentő-őri térköz üzemelt. Az 1970-es évek végén és az 1980-as évek elején Szabadegyháza és Döbrököz között telepítve lettek a D 55. típusú biztosítóberendezések az állomásokon (Rétszilas és Simontornya kivételével ott már ez évekkel korábban megtörtént) és az állomásközökben az önműködő térközbiztosító berendezések, a vonalszakasz jelfeladásra kiépítve. A fejlődés következtében a nyíltvonali szolgálati helyek és a váltókezelői állítóközpontok megszűntek, eltűntetve a régi jó „bakterházi világot” is. Az 1980-as évek közepe táján pedig a vonal villamosítása is megtörtént.
Aba – Sárkeresztúr állomás felé Felsőkörtvélyes sorompókezelő-jegykiadó őrhely, Sárszentágota vonatjelentő-őri térköz jegykiadással, Sárkeresztúr sorompókezelő-jegykiadó őrhely volt még az 1980-as évek elején is. A személyszállító vonatokat 1978 vagy 79-ig 424-es gőzmozdonyok továbbították, aztán M40-es „púposok” váltották le őket. A tehervonatokat M62-es „Szergejek” továbbították. Rengeteg elegyet és utast szállítottunk ezen a vonalon is akkoriban.
A Sárbogárd — Bátaszék vonalon volt az országban legtovább gőzvontatású forgalom, 1985-ig. 1980-ig a Budapest és Baja között közlekedő gyorsvonatok kivételével (ezek akkor elkerülték Sárbogárdot) valamennyi személyszállító és tehervonatot 424-es gőzmozdonyokkal továbbítottunk. A 424-es „bivalyoknak” tehervonatokként 50 km/h sebességgel 1200 tonna volt a maximális sebessége és engedélyezett vonatterhelése. A személyforgalomban a gőzösöket M41 –es csörgők és MD motorvonatok váltották fel. A gőzvontatás felszámolása után a sárbogárdi fűtőház is megszűnt a vontatási személyzetével együtt, utána már csak tárolásra használtuk. A legnehezebb váltást a gőzösök leváltása jelentette. Az állomási tolatómozdony 411-es „Truman” gőzmozdony volt, ezt M43-as mozdony váltotta fel, meg kellett tanulnunk tolatni vele, mert nagyon gyenge volt a gőzöshöz viszonyítva. De a legnehezebb dolgunk akkor volt, amikor a 424-eseket is kivonták a forgalomból. Sárbogárd és Rétszilas között addig is valóságos „háború” folyt a rengeteg elegy továbbítása miatt, mert a gőzös terhelése is kevésnek bizonyult sokszor. Átmenetileg M43-as mozdonyok voltak addig amíg a Dombóvári Vonatási Főnökség biztosítani tudta az M44-es bobokat, a tolató tehervonati fordában.
A Sárbogárdról szolgáltuk ki Sárszentmiklós rakodóhelyet is megszűntetéséig. A fővonali, a Bátaszéki és a Székesfehérvári elegyünk is jelentős volt a 70-es és 80-as években. Az állomás a 80-as években lett megnyitva nemzetközi darabáru forgalomra, mely az állomási raktárnak és az ott dolgozó kereskedelmi dolgozóknak biztosított sok munkát. Mindig jelentős volt a cukorrépa szállítás is mely a IX. vágányon volt lebonyolítva. Elég jó volt a helyi leadása és feladása is az állomásnak. Az őszi csúcsforgalommindig jelentősen növelte az elegyet és a vonatképzést. Volt itt magyar és szovjet katonai laktanya is. Katonavonatokat is képeztünk, ilyenkor jelentősen csökkent az állomás fogadóképessége, mert a szállítmányokkal járó munka mindennél fontosabb volt. Ilyenkor az egyéb rendezési munka rendszerint Rétszilas állomásra hárult.
Az állomás utasforgalma is nagyon jelentős volt. Az állomás mellett ott volt az autóbuszok megállóhelyei, így biztosítva volt a „ráhordás” az olyan településekről amelyeknek a környéken nincs vasútállomásuk. Az állomáson működő postának is jelentős volt a szállítása, melynek kiszolgálása a postavonatokkal történt.
Amikor a D55 biztosítóberendezés telepítése történt, akkor az állomás Rétszilas felé meg lett hosszabbítva, mert addig olyan rövid volt az állomás, hogy kb. 600 méteres tehervonat sem fért el a leghosszabb vágányon sem. Az átépítés után a vonal egyik leghosszabb állomása lett.
1977-1981 között váltókezelőként dolgoztam itt, majd 1984-1987 között forgalmi szolgálattevőként (rendelkező és külső egyaránt) sokszor voltam kirendelésben, mert akkor már Rétszilas állomás létszámához tartoztam.
Tisztelettel:
Róth Ferenc

 
Szamosvölgyi megállóhely    cd196, 2017.12.04 18:50.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1911. okt. 1-jei SZVV szolgálati menetrendkönyvben is így szerepel. Vajon mikor és hol szerepelt Apahida sz.v.v. néven?
 
Rétszilas alsó    bobo, 2017.12.03 23:35.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rétszilas alsó mh.
A rendszerváltás utáni években szűnt meg a szolgálat véglegesen.
Én még az 1980-as évek közepén szolgáltam itt néhány alkalommal, amikor helyettesítettem az itt dolgozó kollégáimat, Rétszilas állomásról.
Sorompókezelői - jegykiadó őri szolgálati hely volt. A 63-as főútvonal keresztezte a vasútvonalat a településen belül. Nagy közúti forgalmú útátjáró volt itt mindig. Akkor még teljes csapó - rudas, szakállas sorompóval volt fedezve az útátjáró. Ma már fénysorompó van üzemben helyette.
A pénztár KM-es volt, ami korlátozott jegykiadást jelentett. Csak bárcajegyek voltak készletben, arra már nem emlékszem, hogy 50 km-es övezetig megvolt-e a teljes bárcajegy készlet. Aki a legnagyobb bárcajegy km övezetnél nagyobb távolságra utazott, annak a kiadott bárcajegyére a KM-es bélyegzést kellett pecsételni és ebben az esetben a jegyvizsgáló a vonaton pótdíj ráfizetése nélkül kiegészítette a megfelelő km távolságra a vonaton. A pénztárt „rövid úton” adtuk át szolgálatátadáskor egymásnak. Ma már ilyen pénztárak sincsenek, a modern pénztárgépek „nyugdíjba vonultatták” a hagyományos pénztárakat is.
Bár Rétszilas sohasem volt önálló település, 1969-ig Sárszentmiklós külterülete volt. Miután Sárszentmiklóst Sárbogárdhoz csatolták, akkor annak külterülete lett. Egy utcás település, néhány száz lakosa van. Amikor a pénztár még működött, jó forgalma volt, mert a település lakóinak jelentős része Dunaújvárosba járt be dolgozni. Rétszilas vasútállomás a településtől 4 km-re van nem épp jó minőségű közúton, ezért aztán nagyon ritkán utazott az állomásról rétszilasi utas.
Tisztelettel:
Róth Ferenc

 
Tiszabercel    magneto, 2017.12.03 21:13.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Szárazné Margó!

Igen, felhasználhatja a képet, a nevem megjelölése mellett.

 
Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő