Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2019.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő

Fehérvízpuszta    bucsukepek, 2019.03.02 21:24.00   Válasz írása
A táskai elágazás felőli váltó, 2015. tavaszán
 
Fehérvízpuszta    bucsukepek, 2019.03.02 21:22.56   Válasz írása
Szintén a táskai elágazás felől, 2015. tavaszán
 
Fehérvízpuszta    bucsukepek, 2019.03.02 21:22.11   Válasz írása
Szintén a táskai elágazás felől, 2015. tavaszán
 
Fehérvízpuszta    bucsukepek, 2019.03.02 21:20.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Táskai elágazás felől, 2015. tavaszán
 
Öthalom    siofok35, 2019.02.28 12:35.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes, hogy a települáést 1947-ben Vladimirescu-ra nevezték át az állomás neve maradt.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Glogov%C3%A1c
 
Pécskaszenttamás    siofok35, 2019.02.27 12:32.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindkét megáűllóban megálltunk.
A 2013-as videóben, egy románul tudó ismerősöm szerint, arról panaszkodnak, hogy nem állnak meg a vonatok a házakhoz közelebb lévő megállóban, pedig már többször kérvényezték. De hogy mikor épült a megálló, az nem derül ki...
 
Ohat-Pusztakócs    iJoe, 2019.02.27 10:22.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ohat-Pusztakócs állomásra kerültek Debrecen és Nyíregyháza lejárt fővizsgás, de még nem selejtezett kocsijai. Az állomáson látszólagos életet szimbolizál az elképesztő mennyiségű öreg Bo, By, Bhv kocsi. Néhányukban talán rejlett volna még perspektíva egy minőségű felújítás révén, néhányuk jócskán megszolgálta az idejét, és valóban megérett arra, hogy a fémtartalmából valami új szülessen. Kissé lehangoló látvány, de tény, hogy a pusztában talán kevésbé rongálják a kocsikat, mint egy nagyváros pályaudvarának külső vágányain.
 
Egerfarmos    Birincsik József, 2019.02.27 10:16.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szemből is egy 2019. február 27-i fénykép vonatból fotózva: láthatóan kis költségvetéssel, de hatékonyan történik az épület helyreállítása. A belső még eléggé rossz állapotú, de kívülről már sokat csinosodott az évtizedekig elhagyott épület.
 
Egerfarmos    iJoe, 2019.02.27 10:14.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valami kedvező indult el Egerfarmoson: a sokáig katasztrófafilmbe illő épületet láthatóan szűkös forrásokból elkezdték helyreállítani: pótolták a lelopott fém burkolatot az épület tetejéről, a betört ablakok helyére használt, de normális állapotú nyílászárók kerültek. Ha valakinek van információja, hogy eladták-e az épületet vagy valami önkormányzati projektről van szó, esetleg írja meg. Mindenesetre pozitív, hogy bontás helyett a helyreállítás győzött ezen a településen!
 
Pécskaszenttamás    VT22, 2019.02.26 18:25.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként odaát nem bonyolítják túl az új megállók nyitását, van másik fantom-megálló is ami nincs menetrendben:
http://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=km15
 
Pécskaszenttamás    VT22, 2019.02.26 18:20.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És tényleg. Megállnak még a régi megállóban is?
 
Pécskaszenttamás    siofok35, 2019.02.26 17:15.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen látható megállóhelyhez képest Arad felé néhány száz méterre van egy másik "P. O. Santoma" nevű megálló. Ez közelebb van a lakott területhez. Az alábbi videón látható a megállóhely:
https://www.youtube.com/watch?v=zFnKLWttzMg
 
Répceszemere    bravo88, 2019.02.24 12:55.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/06/090618_cell/Repceszemere_anno.jpg
 
Iván    bravo88, 2019.02.24 12:54.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/06/090618_cell/Ivan-01_anno.jpg
 
Kenyeri    bravo88, 2019.02.24 12:52.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.kenyeri.hu/illus/kenyeri_allomas.jpg
 
Iván    bravo88, 2019.02.24 12:47.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az utolsó napok
https://m.blog.hu/ke/kenyeri/image/utolso_vonat.jpg
 
Vönöck    bravo88, 2019.02.24 12:45.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bezárás napján az utolsó vonat
https://m.blog.hu/ke/kenyeri/image/utolso_vonat_vonock.jpg
 
Szeged-Rókus    karonka, 2019.02.17 11:45.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szinte üres a rendező
 
Szeged-Rókus    karonka, 2019.02.17 11:40.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
PFT az állomáson
 
Szeged-Rókus    karonka, 2019.02.17 11:37.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tram-Train vágányra oldalnézetből
 
Szeged-Rókus    karonka, 2019.02.17 10:51.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Tram-Train kiágazása 2019 02. 17.

 
Vica    AuchanDomi, 2019.02.16 07:36.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a vonat csak akkor áll meg,ha van le- vagy felszálló utas.
 
Siófok    Siófok 376,649, 2019.02.14 07:50.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A gőzmozdony felújításáról készült videót ajánlom mindenkinek! Köszönet érte Tibi bácsinak, valamint a felújításban rész vett minden dolgozónak városkánk nevében!
A mozdony 2020-ban lesz 110 éves és azt hiszem, hogy megérdemelne egy újrafestést! Már csak azért is, mert a festést 5 évente kellene ismételni, valamint ezúton tudnánk hálánkat a legjobban kimutatni a 2011-ben felújítást végző csapat felé! Így ők is érezhetnék, hogy megbecsüljük az egykoron elvégzett munkájukat. Ha valaki érez magában némi elszántságot a dolog iránt, kérem keressen meg. Szívesen részt vennék a munkában is, valamint némi "szponzorációs díj" felkutatásától sem zárkózom el! Festékboltos ismerős is van :)
A videó a youtube-on megtekinthető :

https://www.youtube.com/watch?v=OcXUfVCNFAk

Üdv.: L.Á. / Siófok 376.649 a fórumról /

 
Báziás    siofok35, 2019.02.13 09:30.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A falu és az állomás kicsit odébb voltak egymástól, köztük volt egy hegy.

Korabeli és mai térkép:
https://mapire.eu/hu/synchron/europe-19century-secondsurvey/?bbox=2378370.6128693004%2C5590650.954213085%2C2382904.2841094653%2C5593517.342773778&layers=osm%2C158%2C164&right-layers=osm

Itt lehetett az állomás:
https://goo.gl/maps/TahbV8NbGwD2

Érdekes, hogy a megmaradt vízház jóval odébb, a falunál van:
https://goo.gl/maps/cRPyhXLb9CK2


 
Alsókara    Kádár István, 2019.02.10 13:43.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen Törtel megállóhely látható, a Dózsa György és Jászkarajenői út kereszteződésénél.
 
Kavicsbánya iparvágány    ROCOman, 2019.02.10 08:18.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Boldog megállóhely kapott külön oldalt. Van esetleg bármilyen irat, fénykép az egykori megállóhelyről, annak forgalmáról?
 
Kavicsbánya iparvágány    Szekeres, 2019.02.09 19:00.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iparvágányok megépítése előtt sok évtizedig itt Boldog megállóhely volt! Térközjelzőkkel, személypoggyászt is felvettek! Sok primőrárut szállítottak innen, Hatvan, Salgótarján célállomásra.
 
Vadaspark    Karonka, 2019.02.09 15:11.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem is csoda hogy ennél a megállóhelynél csak külön kérésre állnak meg a vonatok. Nagyon messze van a Budakeszi Vadasparktól.
 
Gic-Hathalom    Dombszeri_Mindenes_Gyujtemeny, 2019.02.09 14:35.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Váli Mari: Hathalmi emlékek - Válogatás Jókai Mór unokahúgának visszaemlékezéseiből (Pápa Város Önkormányzata, 2018) című könyvének 167., 168., 169., 301., 305. és 306. oldalain utalások olvashatók a pápa-bánhidai vasútvonal, s különösen Gic-Hathalom állomás építésének körülményeire. Egy részlet a 169. oldalról:

"„Jóska bácsi” – így szokták nevezni Ihászék a szeretetreméltó és igen nemes gondolkozású Jankovich-Bésánt –, szokásától eltérőleg, engedett a vasútállomást illető elhatározásának merevségéből, s annak köszönhető, hogy a gic-hathalmi [!] úri laktól csaknem egyenlő távolságban ékeskedik a „Gic-Hathalom” állomás, 1902 ősze óta. Azért mondom, hogy „ékeskedik”, mert – úgy Jankovich-Bésán, valamint Ihász Lajos bőkezűsége folytán – úgy tele lett azonnal ültetve az állomásépület környéke fenyőkkel és gyümölcsfákkal – ez utóbbiak között Károly bátyám által szemzett és ójtogatott sok kajszinbarack [!] és nemes fajú körtefa tanúskodik róla, hogy a kilencvenedik éve felé haladó Jókay Károly, milyen tevékeny tudott lenni hosszú élete alkonyán… s milyen figyelemmel és szeretettel foglalkozott fácskáival; nem gondolva arra, hogy azok gyümölcsét ki fogja élvezni az ő elmúlása után…"
 
Murony    Kürti István, 2019.02.09 11:43.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...amikor Murony lett Bélésföldvárból (Békés X. kerülete volt) viccesen és irigykedve azt mondták a békésiek, hogy "Murony" egy rövidítés:" Magyar Újonnan Rendezett Országos Nyomortanya"
Persze, ezen csak a kamutiak nevettek...
 
Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő