Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő

Zalahosszúfalu    bravo88, 2018.11.05 16:53.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
régi kép az internetről

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/45344814_10215003622661570_6074752948338950144_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=1295b8c34759466f1a1a90826c048910&oe=5C3CFF22

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/45210351_10215003622941577_642100630114009088_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=ad36f31b76580f002d6e1dd10f2eeb55&oe=5C7A88DE
 
Hajdújárás    VT22, 2018.11.05 15:21.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a 806 biztos nem a tengerszint feletti magasságot jelöli. Az pont kerek 100 méter.
 
Szarvas    dr.Osváth István, 2018.11.03 19:18.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1977.-ben szarvasi diák voltam, de a sors úgy rendezte, hogy nem lettem gazdász. Jól emlékszem viszont a régi állomás épületre, főleg benne a restire, félszemű rövid fehérkabátos pincérre stb.
Bájos hangulata,légköre, karaktere volt annak az épületnek. Ha valaki elindult valahová örült, hogy ezek a dolgok visszavárják,ha megérkezett kétszeresen elégedett volt, hogy itt van.
Az új épületet a 80.-as évek elején ottjártamkor láttam meg (Szarvas az embereket visszavonzza) - nem szeretnék senkit megsérteni - amolyan "szocreál" kietlen, nagy doboz-épület. Persze, tudom a fejlődés sok változással jár, de pl Esztergomban megmaradt a régi állomás, talán a szarvasi is megérdemelte volna.
 
Katonatelep    Vuurniac, 2018.11.01 12:17.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már lassan 10 éve ez a használhatatlan menetrend van. Ennyi erővel meg is lehetne szüntetni.
 
Nagytétény    karonka, 2018.11.01 08:12.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás lehetne feltételes megálló is. Tétényliget és Kastélypark felől tök sokat kell gyalogolni.
 
Külsőmezőhegyespuszta    VT22, 2018.10.28 16:29.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez gyorsan ment.
 
Külsőmezőhegyespuszta    Endre, 2018.10.26 23:33.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabad Föld, 1948.01.25
 
Külsőmezőhegyespuszta    Endre, 2018.10.26 23:32.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabad Föld, 1948.01.11
 
Sal    VT22, 2018.10.26 15:08.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai megállóból nem látszik, de a zajvédő fal mögött megtalálható a régi állomásépület és a raktár is.

https://www.google.com/maps/@46.8210901,16.2808878,3a,75y,32.25h,93.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVWUBXAM1WtvUEs7w6xjWWw!2e0!7i13312!8i6656
 
Stratená    Sztracena, 2018.10.25 21:58.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lehet, hogy totál fals a dolog, de ez az épület nem lehetett régen a vasúté ?
https://www.facebook.com/PenzionSafran/photos/a.215219455295557/215219458628890/?type=1&theater
Üdv !
 
Marcali    Hofer, 2018.10.23 20:03.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bzmot 117 251 a Balatonszentgyörgy - Somogyszob Emlékvonattal Marcaliban.
2018. 10. 20.
 
Balatonújlak    Hofer, 2018.10.23 20:00.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bzmot 251 különvonattal Balatonújlakon.
 
Felsőbogátpuszta    Hofer, 2018.10.23 19:58.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bzmot 117 251 különvonattal Felsőbogátpusztán.
 
Böhönye    Hofer, 2018.10.23 19:57.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bzmot 251-es különvonattal Böhönyén.
 
Inárcs-Kakucs    ROCOman, 2018.10.22 12:54.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Az inárcsi szovjet laktanya iparvágánya. A vonal Inárcs-Kakucs állomás 1. számú váltójától ágazik ki, majd előbb egy 300 m, majd egy 1000 m sugarú ívvel távolodik a 142-es vonaltól. Innen egyenes vonalban halad a laktanya kapujáig (52-53 szelvény), közben keresztez egy erdőt, az Inárcsot Kakuccsal összekötő főutat, majd átmegy az M5-ös autópálya alatt. A telepen belül egy 200 m sugarú ívvel délre fordul, majd az oldalrakodó mellett elhaladva egy földkúpban végződik." Forrás: http://stephensons.hu/elveszett/index.html
 
Gasthaus Pia    barkoricsi, 2018.10.22 12:36.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kerestem ezt a megállót, de az itt feltüntetett szelvényszámok szerint nem találtam semmit. Néhány száz méterrel lejjebb, egy útátjárónál van egy vendéglő, talán ott lehetett a megálló valaha.
 
Oberwart Einkaufszentrum    barkoricsi, 2018.10.22 10:55.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A napokban bejártam a környéket, de sajna smmi nyomát nem találtam a megállónak. A pontos helyét sem sikerült beazonosítani.
 
Ócsai szőlők    ROCOman, 2018.10.22 09:05.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Ócsa mellett volt egykoron a Magyar Honvédség üzemanyagtelepe. A telep iparvágánya a 142-es vonalba volt bekötve Ócsai Szölök megállóhelynél. A megállót valószínüleg az ott dolgozóknak építették, a környéken más ugyanis nem indokolna egy megállóhelyet. Eredetileg a mostani megállóhelytől kissé Inárcs felé volt az iparvágány kiépítve. A telep akkoriban nagy forgalmat bonyolított le, éjjel nappal folytak a tolatások, előfordult, hogy azokat a kocsikat, amik már nem fértek be a telepre, kint a megállóhely meletti második vágányon tárolták. Valamikor 1986-ban szedték fel a régi iparvágányt, és építették ki a térképen is látható elrendezést. Késöbb a forgalom jelentősen visszaesett, az újonnan kiépített vágányzat nagy forgalmat már nem bonyolított le. A honvédségi iparvágányon a forgalom véglegesen 1997-ben szűnt meg, mikor az alakulat elköltözött részben Bicskére, részben Hetényegyházára. Később a kiágazó váltót kiszögelték, mert a csúcssín összekötő rudat valaki ellopta. Azóta néhányszor volt kint jármű, de elötte a PFT a vágányt bevizsgálta és a váltót ideiglenesen használhatóvá tette. A közelben van ugyanis a Bólyai Katonai Akadémia gyakorlótere, ott tartottak 1999 őszén valamilyen páncélozott harcjármű bemutatót. Két jármű vasúton jött Ócsára, a tolatós gép rögtön ki is vitte a telepre, majd két nap múlva a tolatóssal kimentek értük és a tehervonat vitte is el őket. A régi iparvágány fedező jelzőit tolatás esetén a vonatszemélyzet kezelte, a jelenlegit pedig Ócsáról tudták kezelni, amíg a kinti berendezések üzemképesek voltak. A telep azóta üresen áll, egyedül a MOL bérel egy részt a telep végéből, de őket se vasúton szolgálják ki." Forrás: http://stephensons.hu/elveszett/ocsa/index.html
 
Rákoskeresztúr    Matula_Geza, 2018.10.21 12:00.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, sajnos jól láttam az:

,,elfogadott hozzászólás 31781 számú 2018.09.12. 15:23.39"-kor

írt hozzászólásomban (lásd: ugyanitt, lentebb), titkon bíztam (szept. 12.én, amikor láttam), hogy az épületen csak néhány helyen a palákat cserélik az esetleges beázás miatt.

Sajnos Nem..
De(!): nem csak ez történt:

,,Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy":
Rákoskeresztúr, és egy RÁKOSCSABA-ÚJTELEP állomásépület. Ezt utóbbi is osztozott Rákoskeresztúr állomás szomorú sorsában.
Mára a helyükön csak egy kevéske építési törmelék (sitt) árulkodik az egykori helyükről...

Vajon a folytatás: Rákosliget és Rákoscsaba állomásépületei???
 
Rákoscsaba-Újtelep    Matula_Geza, 2018.10.21 11:46.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
,,Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy": Rákoscsaba-Újtelep állomásépület...

Ez is osztozott sajnos a Rákoskeresztúr állomásépület hasonló/szomorú sorsában...

(Már csak az egykori helyükön, egy kevéske építési törmelék (sitt) kupac emlékeztet mindkettőre...
Vajon Rákosligetre és Rákoscsabára is ez a sors vár??? Sajnos valószínű...)
 
Szent István-telep    LaSza, 2018.10.20 15:24.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Budakalász felső a mai Budakalász, Lenfonó megálló volt, ugyanis a BHÉV 1947-es menetdíj-táblázatában fellelhető Budakalász felső és Szent István-telep állomás is.
 
Puhó-Kocskóc    korpi41, 2018.10.19 12:49.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2015. augusztus 1-én az állomáson 3kV egyenáramú táplálásról áttértek 25 kV váltakozóáramú táplálásra.
https://www.zeleznicne.info/pda/pdaview.php?link=2015080002&PDAkatNazev=Trate
 
Milohó    korpi41, 2018.10.19 12:42.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Puhó és Vágbeszterce között komoly nyomvonalkorrekció kivitelezése zajlik, a tervek szerint a megállóhely a megszűnik:
https://www.zeleznicne.info/pda/pdaview.php?link=2017020005&PDAkatNazev=Trate
A pályavasút tájékoztatása:
https://www.zsr.sk/slovensky/media-room/vyjadrenia-pre-media-2017/februar/zrusenie-zastavky-v-obci-milochov.html
 
Nosice    korpi41, 2018.10.19 12:40.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Puhó és Vágbeszterce között komoly nyomvonalkorrekció kivitelezése zajlik, a tervek szerint a megállóhely a jelenlegi helyén megszűnik, és átkerül az új nyomvonalra:
https://www.zeleznicne.info/pda/pdaview.php?link=2017020005&PDAkatNazev=Trate
 
Óbecse    Kl, 2018.10.16 23:56.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hogy hogy csak volt?
 
Marzsina    fizolt, 2018.10.16 11:53.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson három vonatfogadó vágány van, átmenő fővágánya a második, a negyedik ki van zárva a forgalomból. A Holdea felőli oldalon ágazik le a rakodóvágányként funkcionáló első, illetve a negyedik vágány mögötti iparvágány. Ugyan itt fény- és félsorompóval biztosított útátjáró található. A közelmúltig több központos, elektromechanikus biztosítóberendezés üzemelt, vonóvezetékes váltókkal és alakjelzőkkel, az utóbbiak érvénytelenítve és kiiktatva ma is a helyükön vannak, valamint a biztosítóberendezések kezelőkészülékei is megvannak a régi forgalmi irodában és a funkciótlanná vált állítóközpontokban. A korszerűsítés után elektronikus, tolatóvágányutas biztosítóberendezés üzemel, számkijelzős fényjelzőkkel és törpe tolatásjelzőkkel. Az új kijárati jelzők a váltóktól beljebb kerültek, így a különböző irányokból érkező vonatok már egyidejűleg bejárathatók az állomásra, bár a forgalom nagysága ezt nem igényli: jelenleg három pár, és további egy Interrégió vonat, valamint egy pár személyvonat áll meg az állomáson, ezek mellett van néhány járat ami Lugostól idáig jön, illetve oda indul vissza. A berendezés telepítésekor a felvételi épülethez és a vágányhálózathoz csak minimálisan nyúltak (forgalmi iroda áthelyezése, váltóhajtóművek felszerelése), így elég rossz állapotban vannak. Jelenleg már csak forgalmi szolgálattevő dolgozik az állomáson.
 
Rákoskeresztúr    Adani12345, 2018.10.15 10:31.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Videó a bontásról:
https://youtu.be/YiPdP-E4TEE
 
Rákos    Adani12345, 2018.10.14 16:45.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A válaszban ott van a, hogy 42+90-es szelvényben volt, az átjáró pedig a 43-as szelvénynél van, szóval jó helyen kerestem.
 
Rákoshegy    Adani12345, 2018.10.14 14:28.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rákoshegy állomásról videó:
https://youtu.be/6ZcrXx6RtgI
 
Ipolyság    Hofer, 2018.10.12 22:34.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Január 2-tól újraindul a személyforgalom Ipolyság és Zólyom között:
http://iho.hu/hir/januartol-ujra-jarnak-vonatok-ipolysagra-181012
 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő