Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2019.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő

Szabadszállás    mohai_unoka, 2019.01.25 16:12.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabadszállás állomás mellett álltak 1940-ben a lovas postakocsik. Azokon vitték ki a tanyákra a postát.
A Sallai vasutascsalád Szabadszálláson lakott és Sallai néni ebédet adott néhány forgalmistának, praxinak. Kiválóan főzött, korábban gróf Vigyázó Sándor szakácsnője volt. Kedves történet: vasárnap együtt mentek a szagos misére, de előtte még Sallai néni csibelevest, paprikás csirkét és Rakk Kálmán javaslatára palacsintát ígért ebédre. Megbeszélte az ifjú vasutasokkal, hogy segítenek megkenni. Irdatlan mennyiséget bekevert és 3 palacsintasütővel sütötte a hatalmas tűzhelyen. A háta mögött levő vájlingba dobta, egyik fiú kente, a másik hajtogatta, a harmadik tette a tálba. Végre elfogyott a massza, Sallai néni kérdezte, kész vannak fiatalurak, megkenték? Akkor mehetünk a templomba.
Igen, megkenték, de közben meg is ették. Fejenként vagy 40-50 palacsintát. Sallai néni majdnem elájult, majd mérgesen kijelentette: többet pedig nem sütök! Mars a templomba!
Amikor Rakk Kálmán, 1960-as években már a Déli pályaudvar állomásfőnöke volt, Sallai bácsi a Ferencvárosi pályaudvaron szolgált, a felesége üzent: Szereti-e még a palacsintát? Ha igen, jöjjön el a családjával, szívesen látják, süt nekik, amennyit csak akar.
Sajnos a találkozás elmaradt, akkor volt a Déli pályaudvar építésével kapcsolatban a munka dandárja. 1990-ben, amikor ellátogatott ifjúvasutas kora állomásaira, köztük Szabadszállásra, már nem éltek.

 
Bösztör    mohai_unoka, 2019.01.25 15:45.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bösztör, régen Homokszentlőrinc a gróf Vigyázó Sándor féle tízezer holdas bírtok állomása volt. Itt rakodták fel a terményeket. A fia, gróf Vigyázó Ferenc, apja végrendeletét tiszteletben tartva, 1928-ban a teljes vagyont a Magyar Tudományos Akadémiára hagyta, amely így anyagilag is önállósodni tudott. Közigazgatásilag Szalkszentmártonhoz tartozott akkoriban, ahol Petőfi apja kocsma és mészárszék bérlő volt.
Az állomás mellett mélyfuratú artézi kút vize állandóan folyt, egy tó képződött. Hatalmasra nőtt kecskebékák laktak benne. Ezeket fogták ki eladásra az emberek.
Rakk Kálmán 1940. 04.01. itt kezdte vasutas életét. Gyakornok, segédtiszti segéddíjas, 60 pengő havi fizetéssel. A 7. hónaptól már önálló forgalmi szolgálattevő, miután letette a szakvizsgákat 6 hónap alatt. Ez nagy teljesítmény volt. Az üres forgalmista lakást bérelte 15 pengőért. Tarnai állomásfőnök engedélyével a grófi váróteremből vittek fel pár bútort. Napi egy pengő a bőséges élelem, melyet Szabadszállásról küldött Sallai váltókezelő felesége. A Bösztöri csárdában 11 fillér volt egy kiló bor. A gazdák az edényt egy nagy mázsára felrakták, lemázsálták, majd megtöltötték borral, ismét lemázsálták. Azon a vidéken a bort kilóra mérték.
Végigszolgálta a halasi vonalat. Egy ízben Állampusztáról megszökött egy rab. mindenáron meg akarta borotválni a fiatal forgalmistát, mert a pénztár bevételét meg akarta szerezni. Szerencsére az asztalfiókban volt egy szolgálati fegyver, azzal, meg a forgalmi irodába betérő bakter segítségével sikerült megfékezni, és átadták a hatóságnak.
50 évvel később, 1990-ben, visszatért az említett állomásokra, hogy megmutassa családjának, hol kezdte vasutas életét. Homokszentlőrincen a forgalmi irodában még megvolt az a berendezés, a hatalmas asztal, amin ő szolgált. Lelkesen mutogatta, idézte az emlékeket, vasutas társait, Császár Ernőt, Varga Lászlót is emlegetve. Sajnos a Jugoszlávia elleni embargó miatt, a szabadkai vonal forgalma úgyszólván megszűnt. Nem volt átmenő fogalom, az állomások üresek, végig álltak az üres vagonok. Ez elkeserítette.

 
Pécs-Gyárváros    Cshaweska, 2019.01.22 22:28.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület a rakodótér felől.
Előtte 10 éve még egy utas wc és egy kisraktár állott.
2019.01.22
 
Pécs-Gyárváros    Cshaweska, 2019.01.22 22:27.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A néhai felvételiépület a vágányok felől.
2019.01.22
 
Pécs-Gyárváros    Cshaweska, 2019.01.22 22:25.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csendélet egy megszűnt megállóban.
2019.01.22
 
Pécs-Gyárváros    Cshaweska, 2019.01.22 22:25.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A néhai Gazdasági udvar és a padlásra vezető "létra".
2019.01.22.
 
Pécs-Gyárváros    Cshaweska, 2019.01.22 22:24.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érkezés a macskaköves Gyár utcában a megállóhoz.
 
Pécs-Gyárváros    Cshaweska, 2019.01.22 22:23.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A néhai Bakterház helye a Gyár utcából nézve
 
Bicske    QQriQ, 2019.01.20 15:02.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elkészültek az új állomásépület tervei:
http://www.gsepitesziroda.hu/munkaink/bicske/
 
Vajszló    Freddymc2004, 2019.01.19 20:02.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajszlón az erdészet még rakodik (tudtommal) eddig a vonal még él!
 
Székesfehérvár    mohai_unoka, 2019.01.19 18:35.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Székesfehérvárt 1944 szept. 19-én 21óra 25 perckor kezdték bombázni az angolszászok. Ez volt az első bombatámadás. Rakk Kálmán volt a rendelkező forgalmi szolgálattevő. Ő intézkedett, és utolsónak hagyhatta el az állomás területét. Gyűrűs bunker volt a menedék, 2 ajtóval, 2 bejárattal. A külső ajtót már a bomba csapta rá. A vészkijáraton tudott kimenekülni. A második bombázás a névnapján,1944. okt.13-án éjjel történt. Már nem volt bunker, Kovács Antal külsős kollégával biciklire pattantak, a Széchenyi utcai aluljáró alá menekültek. Az rájuk szakadt, de szerencsére életben maradtak.
Az állomást 1945-től építették újjá a háborús rombolások után. Bebrics Lajos államtitkár a kérdezte, ki volt itt forgalmi szolgálattevő a bombázások alatt. Rakk Kálmán. Erre azt mondta, rendben, van, derék gyerek, hogy megmaradt. Mivel a maga idejében bombázták le az állomást, az újjáépítés alatt itt lesz a helye. Mert ismer mindent, ismeri a régi vezetékrendszert, az alépítményeket. Forgalmista lesz. Később, mint helyettesfőnök, vezénylőtiszt, sőt egy évig állomásfőnök lett, míg el nem készült az új állomásépület 1952 aug. 20-ra. Utána a vágányzat lett újjáépítve. 1954. jan.01-én adták át az új biztosító berendezést, a modern vágányfoglaltságot mutató biztosító berendezést. Akkor azt mondta Bebrics miniszter: egy budapesti állomásfőnökséget kap, mivel kitöltötte a rombolás, de most már az újjáépítés időszakát is.

 
Csapod    Hegyesi Sándor, 2019.01.18 20:44.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözlöm majdnem sírva fakadtam a képek láttán /sőtt/engem olyan emlékek fűznek Csapodhoz ami számomra feledhetetlen,élmény.1965-1971-ig minden nyarat ott töltöttem.A ciráki út mellet volt egy tanya Bringye György nagyapám és Róza néni nagymamám juhászkodtak /én is/ mint gyerek.Én 62 éves elmúltam de még egyszer szeretnék eljutni.Békés megye Füzesgyarmatról.Tisztelettel kérek elnézés ha valakit zavartam.
 
Zalaegerszeg    cd196, 2019.01.16 16:02.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én megőrülök a vágányzat szótól, de a VPE oldalán van egy 1604 m (díjsz. 1,8 km) hosszú vonal Zalaegerszeg-Sióvágányzat ipartelep innen végponttal. http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101102514
 
Pusztacsalád    VT22, 2019.01.15 11:05.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönet az észrevételért! Átraktam!
 
Máriabesnyő    Tom_tom, 2019.01.14 18:26.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi kataszteri térképen látszik a helye:
https://mapire.eu/hu/map/cadastral/?layers=here-aerial%2C3%2C4&bbox=2157920.0299142348%2C6039339.745222035%2C2159178.852223806%2C6039817.476648818
 
Pusztacsalád    Tastam, 2019.01.14 18:16.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi képek összeállítás első (színes) fotója nem Pusztacsalád, hanem Nick-Rábahíd megállóhelyet ábrázolja.
 
Szekszárd    QQriQ, 2019.01.14 12:19.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez csak egy olyan vasutas legenda mint hogy Trianon után fel kellett szedni a 2. vágányokat. Hihetően hangzik de nincs különösebb igazságtartalma.

A vonal nyomvonal vezetését a domborzat indokolta. Akkoriban ilyen domborzati viszonyok mellett ennyi pénzből ilyen nyomvonalra futotta. Jellemző hogy az M60-as autópályával is inkább elkerülték az egész dombságot minthogy folytatni kelljen az alagút-viadukt építést Pécsig. (És még ha az autópályánál lehet vitatni az indokoltságát, vasútnál biztosan kellett volna.)
 
Szekszárd    vaci, 2019.01.14 09:35.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző bejegyzéshez kapcsolódva: azt tudjátok, hogy az (egyébként teljesen hihető) "szóbeszéd" szerint azért lett a Pécs-Bátaszék vonal csupa kanyar, hogy meglegyen az 50 km, ami szükséges volt ahhoz, hogy a HÉV-engedélyt és támogatást megkapja?
 
Pusztatúrpásztó    Hofer, 2019.01.13 19:16.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1997-es Járóföld című dokumentumfilm-sorozat Tájak találkozása a Tiszántúlon című epizódjában mutatják az állomást. Az epizódban a felvételi épület még a régi állapotában volt. (Szerintem sokkal szebben nézett ki a régi állapotában. És az akkori (1997-es) állapota is egészen jónak tűnt a felvételeken).
 
Raposka    AuchanDomi, 2019.01.13 10:18.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Raposka az egyik legszebb falu és legkeresettebb szálláshely Magyarországon.Sokszor az állomás vagy megállóhely megtévesztő mint ahogyan Büdöskútpuszta megállóhely a 94-es vonalon.A neve is megtévesztő?
 
Moha    mohai_unoka, 2019.01.12 17:37.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mohán három falu vasútállomása volt. Iszkaszentgyörgy, Moha, Sárkeresztes lakói szálltak fel az itt megálló vonatokra. Legmesszebbről a szentgyörgyiek vonultak Moha Fő utcáján, a Köz-ön, a Galya-patak két hídján, a szélfútta kenderföldek partján és a legelőn átvezető keskeny ösvényen az állomásra. Az épület mellett levő kútból a híres mohai savanyúvíz folyt. Rakk Kálmán MÁV főintéző, vonalfőnök fúratta meg az eredeti kerekes kút helyén a modernebb szivattyús kutat az utasok, falubeliek, vasutasok nagy örömére. A buszközlekedés megindulása és az autósforgalom növekedése miatt az állomás forgalma egyre csökkent, míg végül megszüntették a megállóhelyet.
 
Újtikos    Béci, 2019.01.11 09:40.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De sokat utaztunk rajta...
 
Pécsvárad    Freddymc2004, 2019.01.10 16:16.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Éled a remény?
https://www.pecsistop.hu/tartalom/cikk/497944_lazar_janos_vasuti_osszekottetest_almodott_pecs_es?fbclid=IwAR0cZQyNfvWyveZeOcbGAbDA-yFmTKyS-iGzc_ptLqZTY7oZ8l4pFEO07oI
 
Čunovo    harczymarczy, 2019.01.10 13:03.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A település magyar neve Dunacsúny ill. ma már inkább Dunacsún. 1947-ig Magyarország része volt.
 
Lendva    bravo88, 2019.01.08 19:06.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrend 2018/2019
 
Rákospalota-Újpest    barkoricsi, 2019.01.05 12:10.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Véletlenül ráakadtam két képre a Fortepanon, ami 1942-es évszámmal, és Rákospalota-Újpest vasútállomás megjelöléssel szerepel ott (Fortepan 18294, 18295). Már majdnem fel is töltöttem, de jobban megnézve azokat kétségeim támadtak.
E két képet korábban Balazs177 kolléga be is linkelte ide egy hozzászólásba (24141), illetve egyiket a Palotabarat kolléga által linkelt blogbejegyzés is tartalmazza (25050).
Ez a két kép szerintem nem ezen az állomáson készült!!!
A felvételi épület Dunakeszi felőli toldalékszárnya nem szerepel rajta, holott az már a fenti, 1899-es képen is megvan, és ma is létezik. Miért bontották volna le, és építették volna vissza ugyanoda?
Eggyel több a vágány is a képen, ami szintén nem tűnik valószínűnek.
A gyalogos felüljáró Rákospalota felőli lépcsőkarja a képen egyenesen, a felüljáró tengelyvonalában vezet, míg a valóságban északi irányba fordul. Ezen túl a felüljáró alátámasztása ma is, és a korabeli képeken is a III.-IV. vágány között van, míg itt két attól eltérő helyen. A felüljáró a képen mintha távolabb is lenne a felvételi épülettől.
Szóval bár hasonlít a helyszín, de szerintem nem ez az állomás az. Innen pedig adódik a kérdés: ha nem ez, akkor melyik?
 
Mogyoród    Berec, 2019.01.05 04:37.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2018 december első hétvégéjén a forgalmi szolgálat a biztosítóberendezés kezelőfelületével együtt át(vissza)költözött a régi állomás épületbe.
 
Мукачево-Перевалочная База    paca, 2019.01.03 13:12.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Lembergi Vasút (ukrán nyelven) Мукачево Перев. néven tartja nyilván a szolgálati helyet, ami a Мукачево-Перевалочна База rövidítése. Az o/e végződés kérdését ld. a Munkácsnál írtakkal.
 
Munkács    paca, 2019.01.03 13:04.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak adalékként említem a település hivatalos nevének Mukachevo-ra való változását a közelmúltból.
http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2065-VIII
Azért csak adalék, mert egyébként ugye állomások neveiről beszélünk, amik a településnevekkel nem szükségszerűen esnek egybe.
 
Ótátrafüred    cd196, 2019.01.02 14:46.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.korkep.sk/wp-content/uploads/2016/07/otatrafured_villamos_allomas.jpg
 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő