Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő

Galambház    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 13:10.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1937-ben létesül. A Vasúti és Közlekedési közlöny 1937. május 23-i száma csak a megállóhely felvételéről ír, a megnyitás pontos dátumáról nem.
 
Ágasegyházi tanyák    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 13:05.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve 1905. május 1-től Ágasegyházi tanyák, előtte Ágasegyházai tanyák
 
Agárdytelep    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 13:04.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1905. május 1-től Agárdytelep, előtte Agárdy-telep
 
Uzovicstelep    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 12:58.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve 1905. május 1. óta Uzovicstelep. Előtte: Uzovics.

Fülöpszállás és Uzovics között pedig volt egy Fülöpszállás kitérő nevű megállóhely, mely a vonal megnyitásának napjától (1895. október 27.) üzemelt. 1914-ben, a hadi postavonatok menetrendjében még szerepel, azonban ezt követően semmi adat nincsen róla.
 
Budapest-Sashalom    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 12:40.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1929. október 6-án nyitják meg a forgalomnak.
 
Pestújhely    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 12:37.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1928. október 22-én nyitják meg a forgalomra.
 
Máriabesnyői kolostor    ifj. Matula Géza, 2018.09.08 06:50.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új webhelyen érhető el az 1934-es filmhiradó a Máriabesnyő-i vonalkorrekcióról: https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=1201 (már csak itt lehet megnézni).

Üdvözlettel: Matula Géza
 
Máriabesnyő régi    ifj. Matula Géza, 2018.09.08 06:50.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új webhelyen érhető el az 1934-es filmhiradó a Máriabesnyő-i vonalkorrekcióról: https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=1201 (már csak itt lehet megnézni).

Üdvözlettel: Matula Géza
 
Ebszőnybánya    Marciusi_Dusan, 2018.09.06 23:25.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1896-ban vonják be Ebszőny kitérő néven az áruforgalomba.
1907. július 7-én adják át a személyforgalomnak, mint megálló-rakodóhelyet. Neve ekkor: Ebszőny.
1907. október 1-től neve: Ebszőnybánya
 
Tokod felső    Marciusi_Dusan, 2018.09.06 23:17.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miniszteri rendeletben, 1902. május 1-i érvénybelépéssel módosították nevét Tokod-megállóhelyre. Előtte: Tokod-rakodó.
 
Katymári Téglagyár    Marciusi_Dusan, 2018.09.06 20:43.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1910. január 25-én adják át a rakodót a forgalomnak.
 
Bácsalmási gyümölcsös    Marciusi_Dusan, 2018.09.06 20:39.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1940. június 28-án adják át a forgalomnak.
 
Sándormajor    Marciusi_Dusan, 2018.09.06 20:35.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve 1910. május 1-től Sándormajor. Előtte: Sanaszpuszta
 
Munkács    harczymarczy, 2018.09.05 20:41.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ukrán menetrendi kivonat alapján fel is lehetne venni az egész vonalat a határig.
43-as menetrend a magyar nevekhez: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/80_o96.jpg
Ezen érdekes, hogy nem ukránul szerepelnek az állomásnevek a magyar mellett, hanem ruszin nyelven magyar átírásban. Századforduló környéki ruszin szótárt lehet találni a Nyelvtudományi Intézetben, én is forgattam párszor.
 
Déli út    Tastam, 2018.09.05 14:43.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A megálló a Petőfi utca és a Déli út sarkánál volt egy téglából épített esőbeállóval (ami megegyezett az Alsóerdőnél lévő beállóval). A szemközti sarkon sütöde és fodrász volt. Csemőből a reggeli vonattal munkába jövők beadták sütésre a kenyeret, hazafelé menet pedig mentek érte. A férfiak meg a vonatra várva hajat vághattak itt".
Forrás: Csemői Helytörténeti Gyűjtemény, Mótyán Mihály gyűjtése.
 
Szabadka    gyorscsigavonat, 2018.09.04 16:40.08   Válasz írása
Tiszteletem!
Szabadka-Budapest menetrendet böngészve, feltűnt, hogy a honlapon még mindig szerepel a Szabadka-Újvidék járat, ami már hosszú évek óta NINCS! Zentára még jön egy orosz motorosvonat, ami Kikinda irányába folytatja útját, amíg ott is fel nem szedik (és viszik!), a sineket. Üdvözletem! Imre. :-)
 
Ereklyés    Tastam, 2018.09.04 12:41.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az álomás a Mikebudára vezető út végénél helyezkedett el. Egy fő- és egy rakodóvágánya volt, az állomásépület típusterv szerint, 75 négyzetméteren épült raktárbódéval és oldalrakodóval kiegészítve. Főleg a mikebudai erdészet rakodóhelye volt.
 
Ugyer    Tastam, 2018.09.03 21:17.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállót a Lajosmizsei út mentén egy fémtábla és kőlábas padok jelezték. A fotót Macsali Károly készítette.
 
Kálmáncsa    mazsoqq, 2018.09.03 19:18.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mostanában: https://www.google.com/maps/@46.0686769,17.5820002,3a,15y,358.18h,89.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssde_fEaL4ES6GTFqTI96VA!2e0!7i13312!8i6656

 
Szajol    Macskabagoly, 2018.09.02 20:33.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A baleset egyik túlélője figyelemre méltó történetet osztott meg velem a napokban. Ő az a kisfiú, aki Mészáros János híres fotóján látható. Mára felnőtt:
http://www.magyarkurir.hu/hirek/isten-folyamatosan-meg-akar-minket-vigasztalni-interju-szajoli-vasuti-tragedia-tulelojevel
 
Székesfehérvár    KeilDavid87, 2018.09.02 18:05.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Székesfehérvárra érkező vonat
 
Székesfehérvár    KeilDavid87, 2018.09.02 18:04.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Székesfehérvár vasútállomása
 
Siófok    KeilDavid87, 2018.09.02 18:03.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siófokról induló vonat
 
Siófok    KeilDavid87, 2018.09.02 18:02.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siófoki vasútállomás jegypénztára
 
Siófok    KeilDavid87, 2018.09.02 18:00.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siófoki vasútállomás
 
Csisztagyógyfürdő    Tastam, 2018.09.02 16:12.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A maiviszonyok ismeretében bizony nehéz elképzelni, hogy 1981. szeptember 10-én ennyien vártak vonatra a régi Csiszta megállóhelyen. Fotó: Rudolf Kerl.
 
Csisztagyógyfürdő    Tastam, 2018.09.02 16:10.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Indulásra váró vonat a régi Csiszta megállóhelyen 1981. szeptember 10-én. A felvételt Rudolf Kerl készítette.
 
Kund puszta    Tastam, 2018.09.01 15:53.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyet jelző tábla 1981. szeptember 10-én. Fotó: Rudolf Kerl.
 
Örs vezér tere    bkvdeok, 2018.08.31 21:21.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új szemeteseket és padokat helyeztek ki az állomáson.
 
Nagylapos    Endre, 2018.08.31 20:00.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy baleset.
1937.10.05-én hajnalban az állomás harmadik vágányára két talpfával rakott kocsit (214211 Kz és 316907 J) állítottak ki. (Az állomás ekkor három vágányos volt, és a második volt az átmenő.) A Mezőtúrról nyolc óra után pár perccel induló 660-as számú gyorstehervonat menetrend szerint Nagylaposon kitérőbe járt, mert itt keresztezett a 627-es számú Békéscsaba - Budapest sebesvonattal. A kirakásra váró kocsikról a nappalos forgalmi szolgálattevő és a váltókezelők is megfeledkeztek, a vágány szabad voltáról nem győződtek meg, a tehervonat számára a foglalt harmadikra állították be a vágányutat. A kézifékezéssel közlekedő tehervonat, melyet aznap 126 tengellyel és 890 tonna terheléssel az egyenes állású 324,214-es pályaszámú mozdony továbbított békéscsabai személyzettel, mintegy 30 kilométer/óra sebességgel haladt az állomás felé. A foglalt vágányt észlelve már hiába fékeztek, az ütközést elkerülni nem tudták, ennek következtében a Kz kocsi kisiklott, mindkét tehervagon és a mozdony megsérült. Mivel a tehervonat vége az egyvágányú nyílt vonalat elzárta, ezért a 627-es sebesvonat, melyet a 342,009 pályaszámú, szintén békéscsabai mozdony továbbított, csak a kocsik félreállítása után tudott továbbhaladni. A pálya felszabadítására a mezőtúri fűtőházhoz tartozó 376,116 pályaszámú gőzöst rendelték ki, mely eredetileg a Szarvas felé induló 7862-es számú vonatra volt vezényelve. A szolgálattevőt és a váltókezelőt büntetésből más munkakörbe, Kötegyán, illetve Komádi állomásokra helyezték át.
 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] ...   Utolsó Következő