Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] ...   Utolsó Következő

Ágcsernyő    cd196, 2018.04.16 16:25.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2459632.0510536386%2C6175596.115071747%2C2464781.9958343524%2C6180230.109911537
http://chartae-antiquae.cz
 
Nyárilegelő    cd196, 2018.04.16 15:37.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Használható, teljes url:
http://turizmus.gemenczrt.hu/gemenci-erdei-vasut/menetrend/
http://turizmus.gemenczrt.hu/wp-content/uploads/sites/2/2017/12/Menetrend_2018_tel_tavasz.pdf
http://turizmus.gemenczrt.hu/wp-content/uploads/sites/2/2017/12/Menetrend_2018_nyar_mkanap.pdf
http://turizmus.gemenczrt.hu/wp-content/uploads/sites/2/2017/12/Menetrend_2018_nyar_hvege.pdf
http://turizmus.gemenczrt.hu/wp-content/uploads/sites/2/2017/12/Menetrend_2018_osz-tel.pdf

Minden vonat minden nap megáll.

https://www.kisvasut.hu/gemenc
https://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=3410
 
Nagyrezét    cd196, 2018.04.16 15:36.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Használható, teljes url:
http://turizmus.gemenczrt.hu/gemenci-erdei-vasut/menetrend/
http://turizmus.gemenczrt.hu/wp-content/uploads/sites/2/2017/12/Menetrend_2018_tel_tavasz.pdf
http://turizmus.gemenczrt.hu/wp-content/uploads/sites/2/2017/12/Menetrend_2018_nyar_mkanap.pdf
http://turizmus.gemenczrt.hu/wp-content/uploads/sites/2/2017/12/Menetrend_2018_nyar_hvege.pdf
http://turizmus.gemenczrt.hu/wp-content/uploads/sites/2/2017/12/Menetrend_2018_osz-tel.pdf

Minden vonat minden nap megáll.
 
Temeskenéz    cd196, 2018.04.16 15:27.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tervrajzokon Knéz néven szerepel.

Később Kenézfalva is volt a falu neve.
Ez utóbbit még nem láttam vasúti szolgálati hely neveként dokumentumban.
 
Jánosháza    cd196, 2018.04.16 14:39.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jelentős szelvényhiba van Nemeskeresztúr felé. A szelvénykövek sorban: 88, 89, 89/1, 89/2, 89/3, 89/4, 89/5, 89/6, 90, 91…; a 89/6-s hibaszelvény és 90-es szelvény között 48 méter távolság van (89 és 90 között: 648 m).
 
Porcsalma-Tyukod    cd196, 2018.04.16 12:30.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisvasút is volt: https://www.kisvasut.hu/vasutlista/view_vasut.php?kat=4364|&lang=hu
 
Porcsalma-Tyukod    cd196, 2018.04.16 12:28.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Amikor viszont a jegyvizsgáló úr benyitott a fülkénkbe, én éppen egy kötőjeles nevű állomáson, méghozzá Porcsalma-Tyukodon váltott kéregjegyet nyomtam a kezébe.

Nagyon morcosan és gyanakvóan nézegette, biztos is vagyok benne, hogy szerinte át akartam verni. Aztán nagy nehezen kibökte: „Hol van az a Porcsalma-Tyukod? Még sohasem hallottam róla.”

Mit is válaszolhattam volna mást: „Hát közvetlenül Ököritófülpös mellett!”

Ekkor aztán már kiöntötte a szívét a jévé: „Ne szórakozzon velem, hallja!”

De gyorsan lenyugtattam: „Nem szórakozok, kérem, tessék megnézni a száztizenhármas menetrendi mezőt!”

A kalauz elővette menetrendjét, és kikereste a „távolkeleten” található, azaz a Mátészalkától a román határ felé vezető vonalat és felderült: „Jé, tényleg! Milyen hülye állomásnevek vannak arrafelé!”

Így aztán békében váltunk el egymástól, a porcsalmai kéregjegy pedig bekerült a gyűjteményem többi darabja közé.”
http://iho.hu/blogpost/koti-120406

Porcsalmai kéreggel nekem is volt bajom, de akkor a kallert a saját menetrendje sem nyugtatta le, pedig Tirpákiában voltunk, tehát a közelben!
 
Boba    cd196, 2018.04.16 10:28.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kerestem, melyik az A és melyik a B vágány, de ha már máshol utánajártam, megosztom itt is.

http://web.archive.org/web/20180416081550/https://www2.vpe.hu/document/24/mav_2009_vgz_kiutalt_090409.pdf
„Állomásköz: Celldömölk Boba
Celldömölk rendező 430., 431. számú kitérőjén. ("A" vágány) (…)
Celldömölk rendező 432. számú kitérőjén. ("B" vágány)”

http://web.archive.org/web/20090102233736/http://allomasok.uw.hu:80/details.php?image_id=169
A rajz alapján a 430-as kitérő a Boba–Celldömölt rendező állomásköz jobb vágányában van.

A feltételezésem szerint a B vágány van a felvételi épülethez (Boba, Celldömölk rendező, Celldömölk) közelebb (nyugati oldalon), az A vágány távolabb (keleti oldalon).

Kérem a megerősítést, cáfolatot.
Még fontosabb lenne: vajon melyik vágány épült utóbb, és mikor?

Jól tudom, hogy még mindig párhuzamos egyvágányú pálya?
Köszi
 
Balatonfőkajár felső    xentes, 2018.04.11 20:38.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon meddig lesz ilyen állapotban, ha nem lesz személyzet az állomáson (lásd. Átlátszó.hu-s választ) ??
 
Balatonfőkajár felső    Endre, 2018.04.11 19:59.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lebontották és újat építettek:
https://index.hu/sport/2017/fina_vizesvb_budapest/2017/07/15/balatonfokajar_vizes_vilagbajnoksag/
https://kimittud.atlatszo.hu/request/balatonfokajar_felso_2?unfold=1#incoming-14099
 
Ronaț Triaj h.    cd196, 2018.04.11 14:51.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon melyik Ronaţ szolgálati hely volt előbb? És amíg nem volt, addig itt nyíltvonali kiágazás volt, vagy párhuzamos egyvágányú pálya?

http://maps.nypl.org/warper/maps/14494#Preview_tab
http://earth.unibuc.ro/harti/
 
Ronaț Triaj Grupa Dumitru    cd196, 2018.04.11 14:29.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Dumitru csak a betűzési ábécében használt kiejtése a D jelű vágánycsoportnak.
Meglep, ha ez így volt leírva bárhova, és érdekel! ; )
https://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_alphabet#Phonetic_alphabet
https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_betűzési_ábécé


 
Fótújfalu    ChGeri, 2018.04.10 14:51.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azóta az épületet - ha jól emlékszem - teljes egészében elbontották.
 
Valkány megálló    cd196, 2018.04.10 11:00.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C67&right-layers=osm%2C69&bbox=2268268.8125308324%2C5777210.3284510635%2C2273418.7573115462%2C5782169.180661064
 
Bodrogkeresztúr    László András, 2018.04.06 19:40.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyapám Goda Ferenc váltókezelő volt a II. őrhelyen illetve málházóként is tevékenykedett. 1944-ben ment nyugdíjba. Háza ma is áll a Vasút utca 3. sz. alatt. 1925-ben épült. A vasút engedélye az építéshez megvan a családi levéltárban de a Nyugati pályaudvarnál a levéltárban is feltalálható.
 
Balatonfőkajár felső    ROCOman, 2018.04.05 19:06.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem, nem bontották el az épületet. Épp ellenkezőleg! Felújították! https://index.hu/belfold/2018/valasztas/2018/04/05/felujitottak_az_orszag_egykori_legocsmanyabb_vasutallomasat/
 
Csepreg    djlacee, 2018.04.05 17:04.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Napjainkban
 
Szalajka-Fatelep    JasonX, 2018.04.02 00:53.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Út a Fátyol-vízesésig:
https://www.youtube.com/watch?v=xaOL0402umE
 
Eger    JasonX, 2018.04.02 00:52.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A múlt és jövő helyett a jelen és a jelen:
https://www.youtube.com/watch?v=S2-uXca6Too
 
Egervár    JasonX, 2018.04.02 00:51.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.youtube.com/watch?v=AkMUhIfWkf4
 
Apa    cd196, 2018.03.31 07:15.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iparvágány a másik végéről volt bekötve: http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2581240.197286539%2C6067689.572628495%2C2583051.9390398758%2C6069463.690351811
 
Pallagpusztai major    Marciusi_Dusan, 2018.03.31 00:20.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve 1913. május 1-től Pallagpusztai major, előtte Parlagi major.
 
Halmi    cd196, 2018.03.30 16:59.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pár vonal már felkerült. Ha van ilyen menetrended, azt hálásan fogadjuk.
 
Szalmadpuszta    cd196, 2018.03.30 10:02.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Térképen: http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2448553.5198737597%2C6065124.988828403%2C2453552.2744459156%2C6070019.935398261
 
Szakolykert    cd196, 2018.03.30 10:01.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Térképen: http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2437389.5876154215%2C6055553.10095094%2C2442388.3421875774%2C6060448.047520798
 
Hajdúsámsoni tanyák    cd196, 2018.03.30 10:00.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Térképen: http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2419495.558792173%2C6039890.5212154845%2C2424494.313364329%2C6044785.467785343
 
Tövis    Capras Dávid, 2018.03.29 14:06.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Malaxa-Árpád utcanézeti képen: https://www.google.com/maps/place/46%C2%B012%2710.1%22N+23%C2%B041%2728.1%22E/@46.2018673,23.6897324,3a,66.8y,24.1h,90.35t/data=!3m4!1e1!3m2!1sHiZtjaMjVT_M17VGVqagUA!2e0

Amúgy volt egy „Tövis 0 pont” annak idején, mert nyíltvonalon ágazott el a vonal a Maros-híd felé, nem az állomásból. http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C68&right-layers=osm%2C69&bbox=2633590.030164064%2C5805560.682980844%2C2642743.364301214%2C5813567.461693716

Nevének eredetét nem kell sokat magyarázni. Érdekes anekdota kapcsolódik a település nevéhez. A kommunista diktatúra idején tilos volt használni a települések eredeti, magyar nevét. Ezen indok alapján tiltotta meg a szigorú cenzor, hogy egy színházi darabban elhangozzék az a mondás, miszerint: „nincsen rózsa tövis nélkül”. A történelmi megbékélés szellemében, csak a város román nevével hangozhatott el a revíziós érzelmek táplálására alkalmas mondat: „nincsen rózsa Teius nélkül”. Ugye mennyivel jobb?
Az idézet forrása: http://mandiner.hu/cikk/20171213_szalma_gyorgy_erdelyi_top_10_helysegnevek

Történeti érdekességű egy felvétel 1934-ből. Polgári öltözékű és népviseletben megjelenő román férfiak csoportja, akik 1934 februárjában megjelentek a kolozsvári törvényszéken és tiltakoztak a helység nevének megváltoztatása ellen. Ez a két világháború közötti harmadik névátkeresztelési hullám idején történt, amikor az idegen hangzású, tehát idegen eredetűnek érzett, neveket (Teiuş – Tövis) nyomaikban is el akarták tüntetni. A helybeli románság mértéktartó álláspontját tükrözte a történeti tényekhez ragaszkodó érvelésük, mely arra alapozott, hogy a helység nevének középkori latin eredete (Villa Spinarum – Tywis) semmiképp se változzék meg.
Az idézet forrása: http://archivum2.szabadsag.ro/szabadsag/servlet/szabadsag/template/article,PArticleScreen.vm/id/35634
 
Murahely    cd196, 2018.03.28 14:49.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C69&bbox=1799281.1001209228%2C5874475.476618854%2C1802978.741364218%2C5878851.49648818

Sajnos ez utóbbit most nem tudom megnyitni: http://web.archive.org/web/*/http://www.azp.si/program_omrezja_2007.php
 
Őrihódos    cd196, 2018.03.28 14:26.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
68.3 a szelvényszáma, http://www.slo-zeleznice.si/images/infrastruktura/Program_omrezja_2018/2018_SLO_nova/PO_2018_2-spremembe_Priloga_3F_Progovne%20hitrosti.pdf

Jogszabály az átépítésről, felsorol bontandó épületeket pl. https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/1997-01-1693/uredba-o-lokacijskem-nacrtu-za-zeleznisko-progo-puconci-hodos-drzavna-meja-z-republiko-madzarsko
 
Hajmáskér    RR7, 2018.03.28 08:49.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv,

A nyugatra kiágazó iparvágány régen sokkal tovább ment észak felé, talán a katonaság használhatta. Mára csak az a pár tíz méteres csonk maradt.
Egy másik kiágazása is van az állomásnál a vonalnak (a lepsényi mellett), mely a régi laktanya felé visz be. Ez még egy darabig megvan, bár régóta nem használhatták.
 
Előző Első    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] ...   Utolsó Következő