Sátoraljaújhely gyártelep
VT22, 2011.10.23 23:27.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Határon túli állomások felvételekor mindig csak menetrendben szereplő elnevezéseket veszünk fel az oldalra. Az állomás utolsó hivatalos magyar neve az 1940-es években Sátoraljaújhely Gyártelep volt. A szintén meghonosodott Kisújhely elnevezést ezért csak alnévként tüntetjük fel, mivel menetrendben nem található meg.
|
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
pezsman, 2011.10.23 21:46.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem Kisújhely magyarul?
|
|
|
Kecskemét-Máriaváros
Magyarnaba, 2011.10.23 21:11.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkészült Máriaváros állomás új teteje, az elmúlt héten fölkerültek a cserepek. Az állomás gyönyörű, sötétpiros tetőt kapott. Az épület körüli utasperont még zárva tartják.
|
|
|
Kenézlői Tisza-part
bartoksandor, 2011.10.23 15:31.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A Bodrogközi kisvasút és a Nyíregyházi kisvasút komp-átkelőhelye. Szemben a Balsai végállomás. Fotó: Bodó István
|
|
|
|
Kenézlői Tisza-part
bartoksandor, 2011.10.23 15:31.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Kenézlői Tisza-part végállomás. Fotó: Bodó István
|
|
|
|
Pálháza-Ipartelep
bartoksandor, 2011.10.23 15:29.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabó József az utolsó állomásfőnök Pálháza-ipartelepen
Fotó: Halas György
|
|
|
|
Bodroghalász
bartoksandor, 2011.10.23 15:28.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Híd a Bodrog felett Bodroghalász és Elágazás állomás között
Fotó: Halas György
|
|
|
|
Kenézlő
bartoksandor, 2011.10.23 15:26.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Hegyközi kisvasút Kenézlő állomásának rakodó területe
Fotó: Halas György
|
|
|
|
Kenézlő
bartoksandor, 2011.10.23 15:26.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A Hegyközi kisvasút Kenézlő állomása Fotó: Halas György
|
|
|
|
Kenézlő
bartoksandor, 2011.10.23 15:25.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Hegyközi kisvasút Kenézlő állomásának épülete
Fotó: Halas György
|
|
|
|
Sárospatak átrakó
bartoksandor, 2011.10.23 15:23.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sárospatak-átrakó
Fotó: Nagy József gyűjteményéből
|
|
|
|
Sárospatak átrakó
bartoksandor, 2011.10.23 15:23.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Váltókezelői őrhely Sárospatak-átrakón
Fotó: Nagy József gyűjteményéből
|
|
|
|
Sárospatak átrakó
bartoksandor, 2011.10.23 15:23.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Víztorony Sárospatak-átrakón
|
|
|
|
Sárospatak átrakó
bartoksandor, 2011.10.23 15:22.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vontatási telep Sárospatak-átrakón
Fotó: Halas György
|
|
|
|
Tiszakarád
bartoksandor, 2011.10.23 15:21.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bodrogközi Gazdasági Vasút Tiszakarád megállóhelye az 1940-es évek elején
Fotó: Orosz Károly: A nyírvidéki-rétközi kisvasút c. könyvéből való
|
|
|
|
Perbenyik átrakó
bartoksandor, 2011.10.23 15:19.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A Bodrogközi Kisvasút Nagyczigánd felé induló dizel-villamos motorkocsija az 1920-as évek végén Perbenyik-átrakó állomáson
|
|
|
|
Bodroghalász
bartoksandor, 2011.10.23 15:18.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A kisvasút bodrogi hídja. Fotó: Közlekedési Múzeum archívum
|
|
|
|
Bodroghalász
bartoksandor, 2011.10.23 15:18.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A kisvasút bodrogi hídja. Fotó: Közlekedési Múzeum archívum
|
|
|
|
Sárospatak átrakó
bartoksandor, 2011.10.23 15:17.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A Hegyközi kisvasút központi pályaudvara: Sárospatak-átrakó
|
|
|
|
Kenézlői Tisza-part
bartoksandor, 2011.10.23 15:16.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A személyvonat a Hegyközi kisvasút Kenézlő végállomásán.
|
|
|
|
Kenézlő
bartoksandor, 2011.10.23 15:14.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Kenézlő végállomás.
|
|
|
|
Kenézlő
bartoksandor, 2011.10.23 15:14.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Kenézlő végállomás.
|
|
|
|
Kenézlő
bartoksandor, 2011.10.23 15:13.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Kenézlő végállomás.
|
|
|
|
Kenézlő
bartoksandor, 2011.10.23 15:13.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Kenézlő végállomás.
|
|
|
|
Kenézlő
bartoksandor, 2011.10.23 15:12.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Kenézlő végállomás.
|
|
|
|
Sármellék
József, 2011.10.22 20:27.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fejlődő Sármellék! "Még jövőre is lesz Sármelléken repülőtér"
Így előbb vagy utóbb szükséges lesz vasútra ( működő állomásra )
Az SCD Csoport közleményben tudatta az MTI-vel, hogy eladja a Balaton-fejlesztési Programot, a FlyBalaton repülőtér hosszú távú bérleti és üzemeltetési jogát, valamint a Hunguest Hotel vételi opcióját tulajdonló cégét, a Magyar Turisztikai Holding Zrt.-t.
Turisztika Hungária Kft. (TH) tulajdonos ügyvezetője, Nagy Gábor az MTI-nek:
Arra a kérdésre, hogy a TH vállalja-e a FlyBalaton további üzemeltetését, mindössze annyit árult el, hogy ehhez már rövid távon is szeretnének szakmai partnert találni. Közlése szerint a cég tulajdonosai fontosnak tartják a balatoni kempingek és a reptér folyamatos működésének fenntartását, hiszen ez a biztosítéka a befektetés megtérülésének is. “A társaság biztosítottnak látja a tranzakció finanszírozásához és a működtetéshez szükséges tőkét” – tette hozzá.
|
|
|
Zugló
kovacsattila1, 2011.10.22 18:44.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Zugló mh. Kőbánya felé nézve, közeledik a Monori zónázó.
|
|
|
|
Sárvár
Sanya, 2011.10.22 16:56.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Eredeti színben.
|
|
|
|
Sármellék
József, 2011.10.22 16:32.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fejlődő Sármellék! (támogatom az ötletet, hogy sármelléken működjön a vasút)
Az állomás Sármelléken nem fog működni, ha MÁV Zrt. múlik mivel ők se dicsekedhetnek nagy forgalommal!!! Igaz ez merészség, tervezés és hozzáállás kérdése!!! Mivel a vasútnál még mindig több a feleslegesen csípőre rakott kéz mint a dolgos amit el kell tartani valahogy munkaidőben (Minden tisztelet a kivételnek) !!!
Josef Mutsch beszélt arról is, hogy a tervek szerint Zürichből vagy Friedrichshafenből is fogadnának chartergépeket Sármelléken. A jövő évben (2012) azonban már nemcsak Hévíz, Zalakaros és Sárvár szállodáiba hoznak német vendégeket a Lufthansa gépei, HANEM A BALATONI RÉGIÓBA IS, miután több hotellel készülnek szerződni.
Az ügyvezető rámutatott: tapasztalatai alapján a nyugat-magyarországi térség turisztikai fellendítéséhez elengedhetetlen a sármelléki repülőtér "vasút" működése. Kedvezőnek nevezte, hogy Hévíz önkormányzata jelentős szerepet vállalna az üzemeltetésben, de fontosnak tartaná az ÁLAM támogatását is.
Valójában szükség van a Balatonon nemzetközi reptérre, "vasútra"? Hoz akkora forgalomnövekedést a légikikötő, hogy megérje fenntartani?
Százezer a reptéren fogadott utas mintegy öt-hatszázezer külföldi vendégéjszakát jelent. Ez a régióban eltöltött külföldi vendégéjszakáknak a harmada. Azzal számolunk, hogy középtávon a reptér önfenntartóvá tehető. A balatonihoz hasonló regionális nemzetközi repterek évi 200-250 ezer fős utasforgalom esetén nullszaldósan működtethetők. Ez nem elérhetetlen: a Fly Balaton 2008-ban már 150 ezer fős utaslétszámnál járt. A reptér természetesen akkor lesz vonzó, ha a Balaton, mint régió népszerű lesz. Az SCD Balaton Fejlesztési Programja, a benne foglalt létesítmények, ezt a vonzerőt teremtik meg.
SCD csoport
Ja egy sármelléki „szobafestő”.
|
|
|
Drégelypalánk
Sanya, 2011.10.22 11:25.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Váróterem tisztasága példa lehetne nagyon sok helyen.
|
|
|
|