Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 126 ] [ 127 ] [ 128 ] [ 129 ] [ 130 ] [ 131 ] [ 132 ] [ 133 ] [ 134 ] ...   Utolsó Következő

Sárvár    Sanya, 2016.08.27 17:32.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megszálló német csapatok: Fényképen az egykori I. es váltó állító torony látható. Itt vezetett át az egykori Sopron--Balatoni út. Ma 84 es, mely már az állomás II es oldalán a vágányok felett vezet át. A régi Soproni út az állomás átépítésével áthelyezték, (Porpác irányába) a váltóállító tornyot elbontották.

 
Lábod    Tibho, 2016.08.26 20:30.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lábod egykori vasútállomás környéke 2015
 
Lábod    Tibho, 2016.08.26 20:29.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lábod egykori vasútállomás környéke 2015
 
Lábod    Tibho, 2016.08.26 20:29.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lábod egykori vasútállomás környéke 2015
 
Lábod    Tibho, 2016.08.26 20:28.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lábod egykori vasútállomás környéke 2015
 
Lábod    Tibho, 2016.08.26 20:28.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lábod egykori vasútállomás környéke 2015
 
Lábod    Tibho, 2016.08.26 20:27.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lábod egykori vasútállomás környéke 2015
 
Nagyatád-Bodvica    Tibho, 2016.08.26 20:26.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád Bodvica állomás utáni pályaszakasz 2015
* forrás * Facebook: Somogyszob - Barcs HÉV
 
Nagyatád-Bodvica    Tibho, 2016.08.26 20:25.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád Bodvica utáni pályaszakasz 2015
* forrás * Facebook: Somogyszob - Barcs HÉV
 
Nagyatád-Bodvica    Tibho, 2016.08.26 20:23.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád Rinya -híd festése 2015 /Ormai István polgármester úrral/
* forrás * Facebook: Somogyszob - Barcs HÉV
 
Nagyatád-Bodvica    Tibho, 2016.08.26 20:22.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád Rinya -híd festése 2015
* forrás * Facebook: Somogyszob - Barcs HÉV
 
Nagyatád-Bodvica    Tibho, 2016.08.26 20:22.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád Rinya -híd festése 2015
* forrás * Facebook: Somogyszob - Barcs HÉV
 
Nagyatád-Bodvica    Tibho, 2016.08.26 20:21.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád Bodvica állomás utáni pályaszakasz járhatóvá tétele 2015
* forrás * Facebook: Somogyszob - Barcs HÉV
 
Nagyatád-Bodvica    Tibho, 2016.08.26 20:20.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád Bodvica állomás utáni pályaszakasz járhatóvá tétele 2015
* forrás * Facebook: Somogyszob - Barcs HÉV
 
Nagyatád-Bodvica    Tibho, 2016.08.26 20:20.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád Bodvica állomás utáni pályaszakasz járhatóvá tétele 2015
* forrás * Facebook: Somogyszob - Barcs HÉV
 
Nagyatád-Bodvica    Tibho, 2016.08.26 20:18.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád Bodvica 2015
 
Nagyatád    Tibho, 2016.08.26 20:17.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád vasútállomás 2015
 
Nagyatád    Tibho, 2016.08.26 20:16.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád vasútállomás 2015
 
Nagyatád    Tibho, 2016.08.26 20:15.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatád vasútállomás 2015
 
Nagyatád    Tibho, 2016.08.26 20:15.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatádon kiállított szerelvény festési előkészületei 2015
 
Nagyatád    Tibho, 2016.08.26 20:14.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatádon a kiállított szerelvény festés után 2015
 
Nagyatád    Tibho, 2016.08.26 20:13.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyatádon a kiállított szerelvény festése 2015
 
Magyargorbó    fizolt, 2016.08.26 12:21.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásnak öt vonatfogadó vágánya van, átmenő fővágányai a harmadik és a negyedik, az első vágány Méra felé vonatindító vágány. Az ötödik és hatodik vágányok a forgalomból ki vannak zárva. Az Egeres felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található. Az Egeres és a Méra felőli oldalon is iparvágány ágazik le, ezeket jelenleg nem használják, a hatodik vágányon túl pedig egy használaton kívüli rakodóvágány van. Többközpontos elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, vonóvezetékes állítású váltókkal, a helyes vágányok mellett kijárati előjelzővel egyesített alak bejárati és egyéni alak kijárati jelzőkkel, ezek sötétben villannyal vannak kivilágítva. Az állomáson forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő teljesít szolgálatot, pénztár nem üzemel.
 
Pécel    helyi Béla, 2016.08.26 10:19.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még kiegészítésként: az épület emeleti részén az állomásfőnöki szolgálati lakás volt, hogy ma mi a rendeltetése, nem tudom.
Ha vágányok felől lépünk a váróterembe, jobb oldalon egy nagy poszter látható. (NOHAB mozdony) Itt volt régen a csomagfeladó ablaka, ma már ilyen lehetőség nincs.
Az egyik képen látható az épület mellett egy nagy fűzfa. Ez 2 éve egy viharban annyira megsérült, hogy ki kellett vágni.
 
Pécel    helyi Béla, 2016.08.26 10:09.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1+67 éve naponta utazom a péceli állomásról Budapestre. Azóta látom a fejlődését és történetét. A képeken látható emeletes állomásépület a II. világháborúban elpusztult (értelmetlenül felrobbantották) helyette egy darabig a mai (hajdan raktár) italdiszkont helyén egy földszintes felvételi épület állt. A mostani állomásépületet (pontos dátumát sajnos nem tudom) kb. az 50-es évek elején építették, akkor nagyon korszerűnek számított a biztosítóberendezésével együtt. Nagyon sokszor figyeltem a forgalmista munkáját,amikor az irányítópultról a váltókat , vagy a bejárati-kijárati jelzőket kezelte. Sokáig a jelentős teherforgalom miatt mind a hat vágány ki volt használva, ma már rendszeresen csak három van használatban.
A mostani acélszerkezetes felüljáró híd is az állomás építésével egyidőben készült. Azelőtt a Korányi utca vonalában egy faépítményű felüljáró volt, feljárójának nyomai ma is megvannak az utca vonalában.
Az épületet többször felújították, rendszeresen a lapos tetőszerkezetének beázásai miatt. A biztosítóberendezések folyamatos korszerűsítésen estek át, a régi terepasztal, amelyen a szerelvények mozgását Rákos és Isaszeg között is nyomon lehetett követni, már a múlté.
Ha helyi helytörténészek még hozzá tudnak tenni valamit, akkor csak rajta...
 
Egeresi gipszgyárak    fizolt, 2016.08.25 19:24.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásnak tizenegy vonatfogadó vágánya van, átmenő fővágányok a harmadik és a negyedik. Az első vágány jelentős része, illetve a hetedik, a tizedik és a tizenegyedik vágány a forgalomból ki van zárva. A Sztána felőli oldalon fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomásnak három különböző irányban van kapcsolata ipari üzemekkel, ezek közül már nincs mindegyik van használatban, a helyi teherforgalom mellett itt egyesítik és bontják meg azokat a nehéz tehervonatokat, amiket nem lehet egyben átvinni az Egeres és Bánffyhunyad közötti meredek vonalszakaszon. Az állomáson Domino CR3 típusú tolatóvágányutas biztosítóberendezés üzemel, Sztána felé utolérést és ellenmenetet kizáró biztosítóberendezéssel kiegészítve. Az állomáson forgalmi szolgálattevő és pénztáros teljesít szolgálatot.
 
Osli    andras1, 2016.08.24 18:00.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Osli egykori esőbeállója más szemszögből.
 
Osli    andras1, 2016.08.24 17:59.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Osli lebontott állomásépületének, azaz esőbeállójának megmaradt alapja.
 
Dénesfa    andras1, 2016.08.24 17:51.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dénesfa állomásépületének romjai. 1979-ben felújították, 2001-ben már nem volt meg. Úgyszintén eltűnt a Föld felszínéről az állomástól Csánig felé lévő útátjáró mellett állt őrházépület is, a tekerős ivóvízkútjával együtt.
 
Székelykeresztúr    fizolt, 2016.08.23 11:17.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ötvágányos állomás, átmenő fővágánya a második, rakodóvágánya az első, az ötödik a forgalomból ki van zárva. Az állomás SBW gyártmányú biztosítóberendezése 2003-ban kiiktatásra került, az alak be- és kijárati jelzők illetve a Héjjasfalva felőli kijárati jelző ismétlőjelzője használaton kívül vannak, rossz állapotban, a fény előjelzők sötétek. A jelzőállító készülékek a váltókörzetek mellett most is megtalálhatók. A váltók helyszíni állításúak, kulccsal lezárhatók. A Héjjasfalva felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró, a Székelyudvarhely felőli oldalon nem biztosított útátjáró van. A Székelyudvarhely felőli oldalon használaton kívüli iparvágány ágazik le, ami a gabonasilóhoz vezet, ezt egykor tolatásjelző biztosította. Az állomáson forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot, aki jegykiadást is végez. Mivel az állomási sorompót a váltókörzet mellől lehet kezelni, az állomásról továbbinduló vonatoknak hét perc tartózkodása van technológiai okból. Amióta a Regiotrans kivonult a vonalról, nincs menetrend szerinti vonatkereszt az állomáson.
 
Előző Első    ... [ 126 ] [ 127 ] [ 128 ] [ 129 ] [ 130 ] [ 131 ] [ 132 ] [ 133 ] [ 134 ] ...   Utolsó Következő