Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Ferencz József laktanya (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok (120, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Törökszentmiklós

állomás
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

A felvételi épület 2018 augusztusban.
2018.08.19.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.169615° E20.411214° | N47° 10' 10.61" E20° 24' 40.37"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Törökszentmiklós állomást még a vonalon folyó rekonstrukciós munkálatok megkezdése
előtt sikerült lencsevégre kapnunk. Maga az állomás nyolcvágányos, fővonali fekvésének
köszönhetően jelentős személy- és teherforgalommal. A vágányok között keskeny,
a sínkoronaszintnél valamivel magasabb, aszfaltozott, illetve beton járólapokkal burkolt
peronokat találunk. Megközelítésük a vágányokon átjárva lehetséges. Menetjegykiadás,
árufeladás van. A biztosítóberendezés fényjelzős, a váltók javarészt vonóvezetékes
állításúak, az állomás mindkét végén fél- és fénysorompóval biztosított vasúti átjáró van.
A felvételi épület mellett újságosbódét és fedett kerékpártárolót találunk, s az épületben
büfé is üzemel. Az állomáson több raktárépületet, pft. épületet, vágányhídmérleget
és élőállat rakodót is – utóbbiakat használaton kívül – találunk. A felvételi épülettel
átellenben a VIII. vágányon és egy rövid csonkavágányon, aszfalttal burkolt területről
folyhat a rakodás. Az állomás több iparvágány kapcsolattal is rendelkezik
(Alföldi Gabonaipari Vállalat, REWOS Kft.), melyeket egy kivételével rendszeresen
használnak. A felvételi épület tőszomszédságában lévő raktárépületnek saját házszáma
van. Az eredeti felvételi épületet a Tiszavidéki Vasút építtette 1857-ben, jellegzetes,
ún. angol romantikus stílusban. A vasúti forgalom is ekkor indult meg a Szolnok-Debrecen
vonalon. Az épületet ma már eredeti funkciójában nem használják. 1930-tól lakóépület,
majd a MÁV 1988-ban helyreállíttatta, műemlék. Ma is lakott. A rekonstrukciós
munkálatok befejeztével az állomás képe teljesen megváltozik. Két vágánnyal kevesebb
lesz. Magasperonokat és utasaluljárót is építenek, illetve a biztosítóberendezést is
korszerűsíteni fogják. Reméljük, a meglévő gyönyörű nyerstégla váltóállító tornyok nem
lesznek az enyészet martalékává! (képek és szöveg: Sándor Antal 2009 május)


Szelvénykő 1202

Képriportok, cikkek

Törökszentmiklós állomás átépítése
2013.05.12 13:14 - Sándor Antal
Kezdetét vette Törökszentmiklós állomás átépítése. Elbontották az I. és a II. vágány felett a felsővezetéket, lebontották a felvételi épület melletti raktárat és felszedték a rakodóvágányokat. Néhol már az új felsővezetéki...





Átépítés félidőben
2013.06.16 15:00 - Sándor Antal
Az állomás átépítése, felújítása jól halad Törökszentmiklóson. Már körvonalazódik milyen is lesz ha elkészül. A magasperonok már majdnem készek, a tetőszerkezetük szintén. A kezdőponti végen a szintbeni kereszteződés megszűnik,...









Régi képek - Törökszentmiklós

Törökszentmiklós eredeti felvételi épülete 1920-ban egy korabeli képeslapon. Forrás: http://www.ivk.hu/Walbum/Postcard/photos/photo11.html
  Feltöltötte: Sándor Antal

Törökszentmiklós.Vasútállomás.Forrás.korabeli képeslap

  Feltöltötte: Kővári Balázs

Törökszentmiklós.Pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Törökszentmiklós

A felvételi épület utcafrontja. Építészeti szempontból meghatározhatatlan.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Várótermi részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Pénztárablakok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
A felvételi épület előtt állva ez a látvány tárul a szemünk elé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Pillantás az V. vágány peronjáról a vonal kezdőpontja (Szolnok) felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Pillantás az V. vágány peronjáról a vonal végpontja (Debrecen) felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Egy kis melléképület az eredeti felvételi épület közelében. A helyi Barnevál értékesítő helye volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Régi emeletes raktárépület a kezdőponti oldalon, használaton kívül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
A raktárépület egy másik nézőpontból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Váltóállító torony a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
A kezdőponti őrház melléképülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Kezdőponti útátjáró.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból a nyílt vonal (Szolnok) felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Iparvágány kiágazás és egy kis burkolt rakterület a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Az iparvágány folytatása.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Látszik, hogy évek óta nem járt erre semmi.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Kezdőponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Pft. épület a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Egykor pályakocsi raktár állt itt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Az eredeti felvételi épület I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Az eredeti felvételi épület II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
A felvételi épület melletti raktárépület irodarésze.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Az épületnek saját házszáma van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
A raktárépület oldalrakodóval az utca felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Vágányhídmérleg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Élőállat rakodó. Használaton kívül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Iparvágány kiágazás az I. vágányból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Az Alföldi Gabonaipari Vállalat silótornyai.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Iparvágányok a gabonaipari vállalat telehelyén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Váltóállító torony a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Pillantás a végponti útátjáróból a nyílt vonal (Debrecen) felé. A kép jobb szélén iparvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Az előbbi iparvágány. Az állomás felé nézünk. A háttérben a végponti bejárati jelzők láthatók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Az iparvágány ide, a REWOS Kft. telephelyére fut be.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
A VIII. vágány kiágazása vágányzáró sorompóval biztosítva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Megrakásra váró kocsik a rakodóvágányon, illetve az abból kiágazó csonkán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Kukorica rakodása.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Egy korábbi szállítmány maradéka az egyik kocsin.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
A büfé a felvételi épületben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Egy szép régi, kézzel festett fa tábla a felvételi épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Váltóállító torony részlet. Acélszerkezet, tégla és egyszerűségében is szép vaskorlát kombinációja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
A régi felvételi épület vakolatdíszei.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.07.
Ide majd talán egy gőzmozdony kerül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
A régi műemlék felvételi épület és az új
Fotó: Gergely János
Dátum: 2012.01.03.
Szolgálati lakás
Fotó: Gergely János
Dátum: 2012.01.03.
Raktár és rámpa
Fotó: Gergely János
Dátum: 2012.01.03.
Cserepek nélkül
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.06.09.
A régi eredeti felvételi épület. Csak azt a két tartó oszlopot kellett volna most a felújításkor odébb tenni.
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.06.09.
Felújítás alatt az állomás. Magas peronok és perontető épül a vágányok között.
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.06.09.
Fotó: Csabai Csaba
Dátum: 2014.09.23.
A felvételi épület 2018 augusztusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2018.08.19.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Lajibá
e-mail: herlajd.kukac.hotmail.hu
elfogadott hozzászólás 26066
2013.03.07 11:26.38
A kérdés lehet, hogy költői; lehet, hogy pusztába kiáltott szó; lehet,hogy falra hányt borsó; de
lehet, hogy valaki /véletlenül/ hátha elolvassa...
Miért nem becsüljük meg jobban régi kincseinket, s most a nagy vasúti rekonstrukció idején miért nem újítjuk fel a régi állomás épületét, s miért nem helyezzük vissza régi funkciójába ?
/Mint ahogy a Polgármesteri Hivatal is visszatér az eredeti patinás épületbe..., vagy milyen szép lett volna a bartai iskolából egy kirándulásra is alkalmas "Iskolamúzeum"-ot létesíteni/
Bízva abban, hogy egyszer majd úgy megyünk előre, hogy jobban becsüljük múltunkat is, minden Kedves Érdeklődőnek jó munkát, jó egészséget és sok sikert kíván : L.bá...

KoNor
e-mail: bcmot.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25889
2013.02.14 17:35.56
Köszönöm a választ!

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25882
2013.02.13 11:48.49
Szajol - Debrecen második vágány átadása:
Szajol - Püspökladány 1940, Ppladány - Debrecen 1941.
Háború után újra kétvágányúsítva:
Debrecen - Ebes 1951, Ebes - Hszoboszló 1956, 1964-1965 folyamán pedig a többi hiányzó rész.

KoNor
e-mail: bcmot.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25858
2013.02.06 18:33.50
Törökszentmiklóson hétfőn az I. és II. vágány fölött lévő felsővezeték bontásával elkezdődött az állomás átépítése. Itt is elvész a 100-s vonal számomra különleges hangulata...
Más: Hozzáértőktől kérdezném, hogy tudnak-e infóval szolgálni, hogy Szajol-Debrecen szakaszon mikor épült a második vágány? A villamosítás tudom, az '68-'70 között, az önműködő térközbiztosító berendezés később épült ki a bizt.berek "korszerűsítésével":

Gyarmati Szabolcs
e-mail: gyarszab.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25457
2012.12.06 17:42.27
A volt VOLÁN-raktárat, a régi árupénztárat és egy szolgálati lakást magában foglaló épületegyüttest 2012. december első hetében, az állomás átépítésének keretében, elbontották.

Gyarmati Szabolcs
e-mail: gyarszab.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21396
2011.07.23 14:50.49
Az élőrakodót 2011. év májusában elbontották (miután fémtolvajlás miatt összeborult).

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 20988
2011.05.07 12:31.48
Üdv Néked is!

Amint megtörténik fényképpel dokumentálva is lesz.

Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 20987
2011.05.07 12:28.41
Üdv!
Sándor Antal utolsó képaláírásánál az olvasható, hogy ide hamarosan egy gőzös lesz kiállítva. Megtörtént már a dolog? A választ előre is köszönöm!

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 20976
2011.05.06 12:32.32
Köszönöm az információt. Javítottam a képaláírást.

Szacsi
e-mail: gyarszab.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20975
2011.05.06 11:56.04
Két hozzászólásom lenne:A vágányhídmérleg még üzemel, igaz ritkán, de előfordul mérlegelés. A kis sárga épület pedig a helyi Barnevál értékesítőhelye volt, itt lehetett baromfitermékeket vásárolni hajdanán.

Bamboo
e-mail: bamiller.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19245
2010.10.24 12:57.11
Hetente változó. Claas cég gépalkatrészeit v. komplett termékeit hozzák ki az üzemből. (bálázók, ekék, boronáló stb) Ks, vagy speciális iker-pőre de homlokfalas vagonokon. Ezek többnyire Transvaggon felirattal ellátva. Ezeket szokták tárolni az állomás vágányain.

Garamvölgyi Ádám
e-mail: garamvolgyiadam91.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18989
2010.09.17 15:54.44
Az iparvágányon milyen sűrűn van kiszolgálás? Mit szállítanak?

Bamboo
e-mail: bamiller.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18985
2010.09.17 14:09.10
Felüljáróról Debrecen felé nézve. Jobbra a még javában üzemelő iparvágány.

Bamboo
e-mail: bamiller.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18984
2010.09.17 14:07.22
Kép a 46-os út felüljárójáról. A felüljáró előtt a képen látható útátjárón haladt a közúti forgalom.

Sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 312
2007.02.10 20:17.44
Törökszentmiklós

Sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 311
2007.02.10 20:17.13
Törökszentmiklós

Sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 310
2007.02.10 20:16.41
Törökszentmiklós

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Torontálszécsány

Törökszákos

Trsztena

Tarjáni út

Torontálvásárhely