Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 823 ] [ 824 ] [ 825 ] [ 826 ] [ 827 ] [ 828 ] [ 829 ] [ 830 ] [ 831 ] ...   Utolsó Következő

Zagyvarékas    egy lakos, 2008.03.03 23:48.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
én úgy hallottam, hogy állandóan szétverik. kinek éri ez meg? elég egy kulturálatlan barom... és lavina elindul.
 
Szabadkígyós    Málik Zoltán, 2008.03.03 21:48.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váróterem. A képek mindegyike tavaly, november 23-án készült.
 
Szabadkígyós    Málik Zoltán, 2008.03.03 21:42.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A látvány Kétegyháza felé tekintve.
Szabadkígyóst valóban Ókígyósnak hívták egészen 1950-ig. Ekkor elszakadt Újkígyóstól, és Szabadkígyós néven vált önálló településsé.
 
Szabadkígyós    Adani, 2008.03.03 21:22.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még régebben meg Ókígyósi tanyák volt a neve, akkor asszem Szabadkígyós neve is Ókígyós volt.
 
Gyöngyös    Peron, 2008.03.03 21:16.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon meddig vezetett ez a vasútvonal?
Tud valaki valamit erről?
 
Szabadkígyós    Málik Zoltán, 2008.03.03 21:00.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennek az állomásnak eredetileg "Szabadkígyósi tanyák" volt a neve, ami érthető is, hiszen elég messze van a falutól. Szabadkígyósnak akkoriban a Békéscsaba-Kaszaper-Békéssámson keskeny nyomközű vasút egyik megállóját hívták. Feltételezem, hogy valamikor a kisvasút megszüntetése után vették el a "tanyák"-at az állomás nevéből.
A kép 2007. november 23-án készült.
 
Biharnagybajom    Málik Zoltán, 2008.03.03 20:27.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2007. augusztus 20.
 
Alsósegesd    B-£!NT, 2008.03.03 16:24.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az említett régi Alsósegesd, korábban Segesd felvételi épülete.
 
Siklós    pezsman, 2008.03.03 15:38.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elérkezett a mellékvonal- bezárások első évfordulója. A kép siralmas. Egy év alatt csak rosszabb lett. A "reform" jegyében bezárt vonalak lakói számára a pótlóbuszok (ameddig voltak), legalább nyújtottak valami megoldást... Most a 62-es vonal 2 végállomása között hetente 1 autóbusz közlekedik.

Egyébként azt olvastam, hogy lehet, hogy ebben a kormányzati ciklusban már nem zárnak be újabb vonalakat. ki tudja?
 
Tompa    Tenk Ferenc, 2008.03.02 22:11.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
4
 
Tompa    Tenk Ferenc, 2008.03.02 22:06.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2
 
Tompa    Tenk Ferenc, 2008.03.02 22:03.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1
 
Tompa    Tenk Ferenc, 2008.03.02 21:56.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tompai állomásról egy pár kép.
 
Bókaháza    alexejevics, 2008.03.02 18:18.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak az a hullámlemezes bővítés ne volna...
 
Zalacsány    alexejevics, 2008.03.02 18:16.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem, Magyarországon nincs ízlés. Ha a kedves építészkolléga (már ha volt egyáltalán) utánanézett volna a helyiérdekű szabványépületeknek, akkor rájött volna, hogy az épületet arányainak megtartásával, és talán még használhatóbban is bővíteni lehetett volna. Nade ez... ráadásul még a színe is citromsárga.
 
Feked    alexejevics, 2008.03.02 18:09.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A vasút nem törekedett arra, hogy elérje ezeket a falvakat, csak megközelítette, így aztán az állomás gyakran 2-3 km-re van a településtől."

Ezt gyakran vetik mellékvonalak szemére, de pl. a konkrét esetben azért érdemes elgondolkodni, hogy ez vajon jogos e. Műszakilag aligha lett volna megoldható - az ésszerűség határain belül - hogy a vasút mind Erdősmecskét, Szebényt és Fekedet is elérje, vagy akár fel is tárja. Menetidőben pedig ezek a kiruccanások akkora pluszt jelentettek volna, hogy a nagyobb távolságokon utazók számára lett volna kritikán aluli a szolgáltatás. Ami pedig különösen problémás lett volna, hiszen a Pécs-Bátaszék vonal egyik fő erénye éppen az volt, hogy összekötő szerepe miatt átlós gyorsvonatok is jártak rajta. Szóval szerintem azt nem kell a vasút szemére vetni, hogy nem tárt fel elszórtan elhelyezkedő, nehezen megközelíthető völgyi falvakat. Ezeket egyetlen viszonylattal busszal sem lehet normálisan feltárni.
 
Áta    Gábor15, 2008.03.02 10:37.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon aranyos csöndes kis állomás. A képen a pécsi PGK látható.
 
Csurgaszi csárda    nezo, 2008.03.01 22:51.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás az új vonal megépülésével megszűnt!
 
Csempeszkopács    hayabusa, 2008.03.01 19:51.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület a közelmultig postaként funcionált,de a "reformok" ezt a funkciót is elsodorták...
 
Rum kastély    hayabusa, 2008.03.01 19:45.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület átépitett,lakott,előtte kerékpárut.
 
Táplánszentkereszt felső    hayabusa, 2008.03.01 19:42.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2007-ben egy kis emlékmüvet avattak az állomás Rum felé eső oldalán az 1974-ben bezárt vonal emlékére.
 
Zalacsány    hayabusa, 2008.03.01 19:36.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kehida felé,északra kerékpárut épült a régi vonal helyén.
 
Zalacsány    hayabusa, 2008.03.01 19:33.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2007 öszére már kissé átalakult az épület.
 
Feked    hayabusa, 2008.03.01 19:21.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2007.októberi kép az épületről.
 
Véménd    alexejevics, 2008.03.01 19:13.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát jegyet azt nem, de legalább viszonylag konszolidált állapotban van a váróterem. Nem úgy, mint pl. a 14-es vonalon, ahol a bezárás után napokkal szétverték az összeset...
 
Bókaháza    hayabusa, 2008.02.29 21:52.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület lakott,a korábbi állomásfönök leszármazottai laknak itt.Készséges emberek,akik szivesen mesélnek az állomás multjáról.
 
Zalaszentlászló    hayabusa, 2008.02.29 21:49.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomástól északra felépitett vasbetonból készült rakodó /tőzegrakodó volt főleg/közel 30 év után is áll még.
 
Zalaszentlászló    hayabusa, 2008.02.29 21:45.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felujitott és átalakitott állomásépület kivülről 2007-ben.
 
Kehida-Kustány    hayabusa, 2008.02.29 21:42.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépülettől nem messze található őrházból csak a kerités és egy kut maradt.
 
Szentkirály    hayabusa, 2008.02.29 21:36.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2007.szeptemberi állapot,az aszfaltozott ut már elkészült a korábbi pálya vonalában,ami kb.100 métert folytatódik Rum felé.Innen a korábbi nyomon földutban folytatódik.
 
Előző Első    ... [ 823 ] [ 824 ] [ 825 ] [ 826 ] [ 827 ] [ 828 ] [ 829 ] [ 830 ] [ 831 ] ...   Utolsó Következő