Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 716 ] [ 717 ] [ 718 ] [ 719 ] [ 720 ] [ 721 ] [ 722 ] [ 723 ] [ 724 ] ...   Utolsó Következő

Kastély (Nagycenk)    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.10.17 21:34.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás melletti szoborpark mozdonyai 2008. október 5-én.
 
Kastély (Nagycenk)    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.10.17 21:34.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás melletti szoborpark mozdonyai 2008. október 5-én.
 
Kastély (Nagycenk)    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.10.17 21:33.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás melletti szoborpark mozdonyai 2008. október 5-én.
 
Kastély (Nagycenk)    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.10.17 21:33.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás melletti szoborpark mozdonyai 2008. október 5-én.
 
Kastély (Nagycenk)    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.10.17 21:32.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás melletti szoborpark mozdonyai 2008. október 5-én.
 
Kastély (Nagycenk)    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.10.17 21:32.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás melletti szoborpark mozdonyai 2008. október 5-én.
 
Kastély (Nagycenk)    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.10.17 21:29.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Széchenyi Kastély Nagycenken. Igaz nem vasútállomás, de (úgygondolom) ha már arra jár az ember mindenképp érdemes bekukkantani. A Kastély a kisvasút végállomásától kb. 3 percnyire található.
 
Mátraballa    hayabusa, 2008.10.17 20:59.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos az épület tetejéről eltünt a Mátraballa tábla.
 
Sopron-Déli    Gery, 2008.10.17 18:53.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sokan szemétlerakóként használják a pályaudvart.
 
Sopron-Déli    Gery, 2008.10.17 18:52.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A raktár egy részét használják, de így is nagyon rossz állapotban van.
 
Sopron-Déli    Gery, 2008.10.17 18:50.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás az utcafrontról.
 
Kisszállás    atosz66, 2008.10.17 09:25.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisszállás állomás felvételi épülete a vágányok felől nézve 2006. nyarán.[forrás:Réfy Csaba]
 
Kópháza    Central, 2008.10.16 19:55.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Déli Vasút,Bécsújhely-Nagykanizsa vonalán,Sopron(déli) és Nagycenk állomások között(Harka áll. később létesült!)fekvő 22.sz őrháznál Kópháza-Balf elnevezéssel személyforgalomra berendezett megállóhelyet nyitottak meg,1899 június 15.-én.
 
Zalabér    macinet, 2008.10.16 13:01.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az említett rakodó egy másik nézetből. Már ami maradt belőle.
 
Zalabér    macinet, 2008.10.16 12:51.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépülettől kicsit vissza, a már elkészült szakasz.
 
Zalabér    macinet, 2008.10.16 12:47.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt pedig már rakják a sineket
 
Felsőnyék    Hamvainé Bözse, 2008.10.15 22:11.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bár csak visszaforgathatnám az idő kerekét még arra az időre amikor ennek a háznak a lakója voltam. Ide köt minden gyerekkori emlékem és még a családom is egész lenne nem hiányozna az állomás vezetője
 
Marcaltő    alexejevics, 2008.10.15 20:57.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban ez az állomás is háromvágányos volt, elrendezése hasonló volt a rábapordányihoz. Kisvasút viszont itt - tudomásom szerint - nem épült. Az engedélyezési tervekben még egy III. osztályú felvételi épület szerepel. Később - ha egyáltalán valóban megépült a tervezett formában - ezt alakították át a császári állomáshoz hasonló módon. Régebben itt még csatlakozó buszjáratok is volt Egyházaskesző felől, de ezeknek a vonal utolsó éveiben már nyomuk sem volt. Holott a két Kesző buszközlekedése nem mondható túlzottan jónak: Várkeszőről pl. csak napi 6 közvetlen járat van Pápára, melyek közül a leggyorsabb 40 perc alatt ér be a városba. Ez - a kb. 15 km-es távot tekintve - elég gyalázatos teljesítmény. Vonattal 15 perc alatt be lehet érni Maracaltőről Pápára, és innen kb. 4-5 perc alatt el lehetne érni egy ráhordó busszal Várkeszőre.
 
Egyed-Rábacsanak    alexejevics, 2008.10.15 20:51.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyed-Rábacsanakon korábban III. osztályú felvételi épület volt, melynek az emelete a 90-es évek elején leégett, majd elbontásra került. Érdekes, hogy a 80-as években komoly fejlesztések voltak itt: addig csak cukorrépát rakodtak, 1987-től viszont a rábacsanaki Kossuth TSZ a műtrágyát is vasúton szállította. Az állomás keleti oldalán felállított tárolók is emiatt épültek meg. A MÁV ügyességének köszönhetően azonban alig több, mint egy évtized alatt, sikerült teljesen lenullázni az egyedi áruforgalmat.
 
Szany-Rábaszentandrás    alexejevics, 2008.10.15 20:44.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szanyi állomás volt a vonal központja, itt volt vízvételi lehetőség is. Van egy szanyi nóta, amely vélhetően az első világháború idején születhetett, és a IV. vágányon álló katonavonat utasait siratja. Negyedik vágány valóban volt Szanyban; az első vágány folytatásában épült csonka viselte ezt a számot. A 80-as évek végén, cukorrépa-rakodás miatt, ennek a bővítésével hosszabbították meg a mai első vágányt. Az áruraktár eredetileg fából készült, később építették át a mai formájára.
 
Rábapordány    alexejevics, 2008.10.15 20:35.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rábapordány állomás eredetileg háromvágányos volt, a második a mai vágányok között helyezkedett el. Az állomást a 10-es években, a Soós-féle gazdasági vasút építésével összefüggésben, északi irányba bővítették. A csatlakozó kisvasút valószínűleg a község észak-keleti részére, a mai TSZ-telepre vezethetett.
 
Nemesgörzsöny    alexejevics, 2008.10.15 20:30.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal 1895-ös engedélyezési terveiben ez a megállóhely még nem szerepel. Az útátjáróban viszont épült egy vonalőrház: később valószínűleg ezt bővítették, a mai épület ennek a korai őrháznak lehet egy többszörös mutációja. A neve eredetileg Felsőgörzsöny volt, majd a falu Alsógörzsönnyel történő összevonása után nevezték el Nemesgörzsönynek.
 
Emmamajor    alexejevics, 2008.10.15 20:26.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonalon volt még egy másik rakodóhely is, melyet azóta megszüntettek. Ez volt a korábbi Emmamajor megállóhely, mely eredetileg Egyed-rakodóhely néven futott, személyforgalmi célokat vélhetően csak a 20-as évektől kezdve szolgált. A rakodóhely az egyedi uradalmat szolgálta ki, természetesen itt is épült kisvasút, mely Vincefőpuszta irányából érkezett a nagyvasút mellé. A rakodóhely vágányzata nagyjából az ihászival egyezett meg (2 átmenő vg. + 1 csonka), azzal a különbséggel, hogy itt a kisvasút nem a csonkavágány mellé, hanem az egyik átmenő és a csonka közé érkezett be dél-kelet felől. Személyforgalmi létesítmény kezdetben értelemszerűen nem volt, később valószínűleg az északi váltókörzettől nem messze található vonalőrházat bővítették, de erről biztos infóim nincsenek. Annyi biztos, hogy sem a megálló, sem a rakodó nem élte túl a második világháborút.
 
Ihász    alexejevics, 2008.10.15 20:19.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás a vonallal egy időben, 1896-ban létesült. Fő célja a kisacsádi Eszterházy-major termékeinek elszállítása volt. A pusztáról egy kisvasút hordta az állomásra az árut (ez valszeg lórévasút lehetett, melyet egy 1914-es helyszínrajz Varjas-féle vasútként említ). Az állomáson két átmenő és egy csonkavágány volt; utóbbihoz kapcsolódott, a nyugat felől érkező, uradalmi kisvasút. Az állomáson a személyforgalmi célokat egy váróteremmel bővített őrház szolgálta. Az állomás a kisacsádi puszta hanyatlásával elvesztette funkcióját; személyforgalmi szerepe kezdettől fogva minimális volt (Ihász és Nagyacsád is nagyon messze van innen), így ez nem menthette meg. Vélhetően a vonal déli szakaszának felújításakor, a 90-es évek elején számolták fel. Az építményekből csupán a gabonaszín romjai maradtak meg.
 
Orosháza    Mmmaci, 2008.10.15 17:50.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás a felüljáróról.
 
Szany-Rábaszentandrás    alexejevics, 2008.10.15 12:49.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként a helyi önkormányzat érdeklődött a MÁV-nál a bontás ügyében. Azt mondták, egyelőre nincs ilyen szándék, megvárják, hogy milyen sorsot szán a minisztérium a mellékvonalaknak. Hát arra aztán várhatnak... Mindenesetre a helyiek most megpróbálnak írásos garanciát szerezni a MÁV-tól, hogy nem bontják el az épületet.
 
Szany-Rábaszentandrás    alexejevics, 2008.10.15 12:47.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hol olvastál te ilyet? A 14-es vonalat az önkormányzatok szeretnék üzemeltetni térségi vasútként. Magáncégről nincs szó.
 
Rábapordány    alexejevics, 2008.10.15 12:39.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Október 14-től 18-ig minden nap, 10 és 13 óra között járnak a vonatok. Ezt Csornán és a Cargonál is megerősítették.
 
Baracska    szvdom, 2008.10.15 11:12.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Esetleg neked van róla képed?
Minket is érdekelne.
 
Érd alsó    szvdom, 2008.10.15 11:06.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem ez a megfelelő hely, kérem, a vasúttársaságnál jelezze a világítással kapcsolatos panaszokat (is), mi ebben nem tudunk segíteni.
 
Előző Első    ... [ 716 ] [ 717 ] [ 718 ] [ 719 ] [ 720 ] [ 721 ] [ 722 ] [ 723 ] [ 724 ] ...   Utolsó Következő