Börgönd
Lennon15, 2009.06.30 16:18.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nincs
|
|
|
Börgönd
martin, 2009.06.30 14:34.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már folyik javában! Amugy ezen az állomásin van állandó tartalék?
|
|
|
Nagyszentjános
Lennon15, 2009.06.30 14:32.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Martin, nem állítólag, hanem van is itt bárcajegy. Sőt, reformjegy is van.
|
|
|
Nagyszentjános
martin, 2009.06.30 14:27.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állítólag itt még lehet kapni Bárcajegyet
|
|
|
Bácsalmási vöröserdő
Ambrus, 2009.06.30 13:48.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet jelenleg egy barátságtalan néni lakja, kutyákkal őrzi a házat és a megmaradt síneket.
|
|
|
Nagynyárád
Ambrus, 2009.06.30 13:40.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos az állomásépület a vandálok martaléka lett. Belül szét vannak bontva a falak, tele van téglával és szeméttel. A fénysorompóról pedig lelopták a sorompót. A megállóhely személyforgalma jelentéktelen, ezt a vasútvonalat is be szeretnék zárni.
A peron hosszan ki van építve, annak ellenére, hogy csak Bz-k járnak erre.
Szomorú, hogy ez történt vele (még a jegykiadóablak is látszik). Remélem, egyszer megtanulják a rongálók tisztelni a vasút értékeit!
|
|
|
Szigetvár
Lepesi ZL, 2009.06.30 10:22.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépülethez: Az eredeti állomást, igen a Pécs - Barcsi Vasút építette. Az 1990-es átépítéskor látszott, hogy a mostani pénztár falának téglái piros színüek (olyanok, mint Darány épülete). Valószínüleg odáig tartott az épület. Korabeli (Szigetvár helytörténet) fényképeken láthatóan rövidebb az épület - barcsi oldal. Valószínüleg az almamelléki vonal építésekor bővítették az épületet, valamint 1990 - ben még egy ablaknyit (szintén a barcsi oldalon) bővült, igaz ekkor csak az emelet. A vonatokhoz: az almamelléki vonalon 275-ös és 376-os mozdonyok jártak. Néha megfordult ott 375-ös a pécsi fürdővonaton - a 70-es évek elejéig erre jártak - dupla géppel, illetve M-46-os (kis-pupos)is néha. Egyszer-egyszer megpróbálkoztak dupla M-28-assal is tehervonaton, de a dombokon nem tudtak felmenni. Sajnos MD csak ritkán került az almamelléki vonalra, sztem a szigetvári tolatás miatt, mivel a kaposvári gépek voltak a személyvonatok között a szigetvári tartalékok. Lepesi ZL
|
|
|
Terehegy
hayabusa, 2009.06.29 22:42.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak közúton közelithető meg,a nyomvonal járhatatlan.Minden vonalat autóval vagy motorral járok be,de itt még endurómotorral is sikertelen voltam a nyomvonalon.És ez igaz szinte végig Pécstől Harkányig.De ettől függetlenül a vonal minden állomása megtalálható könnyen.
|
|
|
Márfa
hayabusa, 2009.06.29 22:33.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Aszfaltozott úton juthatunk majdnem az épületig,csak kb. 100 métert kell megtenni földúton/ a nyomvonalon/.Ápolt az épület és a környezete is.
|
|
|
|
Börgönd
Oldalborda, 2009.06.29 21:25.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi... s mikor lesz a 30a felújítása?
|
|
|
Póhamara
soerli, 2009.06.29 19:11.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bessenyei Ferenc főszereplésével,1959-ben készült Dúvad c. film egyes jeleneteit az állomáson forgatták.
|
|
|
Dorog
Endre, 2009.06.29 18:42.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van.
|
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
LeoFan, 2009.06.29 18:07.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A Bobo Kft. gépei még mindig járnak fel, de csak a telephelyükig ami bent van az üzemben.
|
|
|
|
Felsőnyék
mazsoqq, 2009.06.29 15:46.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Felsőnyék állomásépületéhez hozzáépített előszoba(1985.).Le kellett bontani,nem volt engedélye.
|
|
|
|
Felsőnyék
mazsoqq, 2009.06.29 15:38.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Felsőnyék szertár-wc.Mögötte raktár,1985.ben.
|
|
|
|
Börgönd
martin, 2009.06.29 14:00.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkerülő utiránykét fog szolgálni a 30a vonal felujjításánál
|
|
|
Dorog
martin, 2009.06.29 13:58.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
VAn itt állandó tartaléK?
|
|
|
Pécs
cshaweska, 2009.06.29 11:59.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felújítás még nem kezdődött el Pécsett.Galambokkal és a ... nyomaikkal van tele a pénztárcsarnok.
Jövőre remélem szebb lesz!
|
|
|
|
Gara
kopi, 2009.06.29 11:43.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nagyon szép az állomásépület már felújitották
|
|
|
Enying
Rácz Gergely, 2009.06.29 00:30.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A személyszállítás 1999-ben szűnt meg. Az utolsó vonat (mely már csak Enyingtől Lepsényig közlekedett) június 26-án ment el.
|
|
|
Felsőnyék
mazsoqq (M.Zsolt), 2009.06.28 22:56.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Sikerült 1-2 képet szerezni Csanádi Gyula bácsi(tavaly meghalt),Felsőnyék néhai állomásvezetője hagyatékából.Íme,Felsőnyék áll.Fürged felől,1985.ben.
|
|
|
|
Enying
JoCi, 2009.06.28 22:33.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez egy tokéletes fogalmazàs! FORRAS: www.freeweb.hu/gmarc
A vonal koporsójába az utolsó szeget az 1999. június közepi esõzések ütötték. Kabókapuszta és Mezõhídvég között egy bevágásban 15 méter hosszban leszakadt a bevágás fala a nagy esõzés miatt, és a sínekre omlott. Szerencsétlenség a szerencsétlenségben, hogy az elsõ két reggeli Mezõhídvég-Lepsény vonat Bz motorkocsija még az omlás elõtt felment Lepsénybe, a pálya pedig az elsõ Lepsény-Mezõhídvég vonat elõtt lett járhatatlan. A szerencse az lett volna, ha a két Bz motorkocsi lent reked Mezõhídvégen, mert akkor járhatóvá kellett volna tenni a pályát, és lehet, hogy a mai napig járna a vonalon személyvonat... Nem így történt. A közlekedést az elsõ nap Lepsény és az egykori Pusztaszentmihályfa mrh. között vonattal, a további 4 km-es szakaszon busszal oldották meg. Az érintett önkormányzatok felajánlották a MÁV-nak, hogy saját gépeikkel és embereikkel letakarítják a pályát, de a vasút részérõl feljelentéssel fenyegetõztek arra az esetre, ha hozzányúlnak a pályához. Tudomással bírunk arról is, hogy magánszemélyek egy csoportja mintegy partizánakcióként megpróbálta kiásni a pályát kézi erõvel is, ám próbálkozásuk a sár és a nagy mennyiségû omladék miatt kudarcba fulladt. 1999. június 27-én reggel 7 órakor táviratilag elrendelték Lepsény és Mezõhídvég között a forgalom azonnali leállítását. Szeptember 1-jéig nem volt érvényben hivatalos menetrend a pótlóbuszokra, hivatalosan továbbra is a vonatok jártak, a buszok pedig külön menetrend alapján, amelyrõl hivatalosan senkit sem értesítettek, a buszok menetrendjét tehát nem lehetett megtudni sem. Pár napig a vonatpótló buszok Enying és Mezõhídvég között közlekedtek, Enying és Lepsény között pedig vonat járt. Ezt követõen végleg leállt a személyvonati közlekedés, és pótlóbuszok közlekednek a vonal teljes hosszában. 2007. március 4-étõl a vállalkozási szerzõdés lejártáig még a jelenlegi vonatpótló buszok járnak, azt követõen pedig a helyi Volán társaság veszi át a viszonylat üzemeltetését, úgy tûnik, végleg.
Ugyes, Gmarc, az egyik legjobb vasùttal foglalkozò oldal, amit életemben làttam!
|
|
|
Börgönd
Oldalborda, 2009.06.28 21:12.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tulajdonképpen mire megy ki a fejlesztés?
|
|
|
Létavértes
matteo, 2009.06.28 18:09.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Meg akarják szüntetni a Létavértesi vonalat??Mindjárt csúnyát írok....
|
|
|
Pilisvörösvár
matteo, 2009.06.28 18:00.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én úgy tudtam,h lengyelek a jelzők.
|
|
|
Enying
matteo, 2009.06.28 17:50.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor szűnt meg a személyszállítás(vonattal)?A '96/'97-es menetrendben még közekedik néhány vonat Lepsény és Enying között.
|
|
|
Börgönd
petike10024, 2009.06.28 16:58.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
:)
|
|
|
|
Börgönd
petike10024, 2009.06.28 16:55.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
információ az internetről
|
|
|
|
Lentiszombathely
kocsis ferenc, 2009.06.28 16:12.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
eléggé pukkanat egy esőbeálló
|
|
|
Lentiszombathely-Mumor
kopi, 2009.06.28 16:09.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
miért megálló , van rajta egykitérő
|
|
|