Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


154 Bátaszék-Baja-Kiskunhalas

Bátaszék (46, 50, 64, 9001)
Alsónyék
Pörböly
Pörböly felső
Baja-Dunafürdő
Baja-Dunapart
Baja (961b, 968, 969)
Bajai szőlők
Mátéházapuszta
Bácsbokod-Bácsborsód
Borsod rakodó
Bácsborsódi tanyák
Óalmás
Almás
Bácsalmás (470, 966, 967)
Rudics
Bácsalmási tanyák
Mélykút
Mélykúti tanyák
Jánoshalma
Terézhalom
Erdőszél
Kunfehértó
Kopolya
Kiskunhalas (150, 155)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Óalmás
(Mátételke-Óalmás)*

megszűnt megállóhely
154 Bátaszék-Baja-Kiskunhalas
 

Fotó: Csintalan Ákos [akos0629]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.114862° E19.255624° | N46° 6' 53.5" E19° 15' 20.24"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A megálló peronja Kiskunhalasról Baja felé haladva a pálya balkéz felőli oldalán helyezkedett el.
A megállóhoz tartozó, 15-ös számú őrház ugyanezen az oldalon állt, az útátjáró után közvetlenül, Baja felé. Középpontja a 330+22-es szelvénynél volt. Vele szemközt ágazott ki jobbra a 185 méter használható hosszúságú rakodóvágány.
1898-as hosszszelvény itt csak egy egyszerű őrházat jelöl, ekkor még se a megálló, se a rakodóvágány nem létezett.
Személyforgalomra 1910.05.01-én nyitották meg, 1917-ben pedig már biztosítóberendezést rendeltek a rakodóvágányhoz a Telefongyártól.
1943.10.14.-étől a megnövekedett forgalomra tekintettel vonatjelentő őrhelyként is funkcionált.
Egy 1957.03.20.-án, műszakrendőri bejáráson felvett jegyzőkönyv a rakodóvágányhoz csatlakozó, a Mátételkei ÁG tulajdonában és kezelésében levő, lóvontatású kisvasútról tanúskodik.
1961 folyamán 12493 menetjegyet adtak ki itt, és papírforma szerint 21957 fő szállt vonatra.
Áruforgalma is jelentős volt, 1968-ban például 591 kocsit raktak meg, és 883 kocsi érkezett kirakásra.
1970 tavaszára elkészült az Óalmás - Bácsbokod szakasz átépítése, 48.3 kilogrammos sínekkel, LX betonaljakon, hézagnélküli kivitelben. Ekkor épült meg az emelt peron is.
1975-ben még biztosan megvolt a rakodóvágány.
Személyvonatok utoljára az 1997/98-as menetrendben álltak meg itt.
(Szöveg: Asztalos Endre, forrás: MÁV Levéltár dokumentumai).


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Mátételke-Óalmás az 1941-es menetrendben így jelölik a megállót





Képtár - Óalmás



 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


akos0629
e-mail: csintalanakos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23734
2012.04.22 11:04.54
Óalmásról Bácsalmás felé nézve.
A háttérben éppen elrobogott a 194-es Szergej.

akos0629
e-mail: csintalanakos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23733
2012.04.22 11:03.30
Óalmás mostanság...

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19951
2011.01.14 18:54.33
Nem tudod,olyan volt az épület mint az almási?Mert gondolom a sorompó nem mindig volt fényjelzős.

Zolas
e-mail: zolas21.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19949
2011.01.14 18:03.38
Kiskunhalas felől nézve a rakodóvágány jobbról volt. Volt mellett egy raktárépület is, oldalrakodóval. Először a két váltót szedték ki, majd felszedték a rakodóvágány, elbontották a raktárépületet, majd a peron -halasi- végén álló épületet. Mindezt 1996 -tól folyamatosan.

vmagdi
e-mail: varga.magdolna.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 19530
2010.12.01 08:12.17
Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt. Óalmás megállót jómagam is használtam a 60-s évek végén, 70-s évek elején, amikor a kukorica kapálásból a közeledő zivatar elől ide "menekültünk" biciklivel.
Az állomás mellett nem műtrágyagyár volt, ahogy alább említi valaki, hanem a bácsalmási ÁG részére tárolták nagy mennyiségben itt.

kadajo
e-mail: kadajo.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18558
2010.08.19 14:37.57
Nyílt vonali kiágazás sehol nem volt a Bokod - Bácsalmás állomás közben. Annak volna helye. (Töltés, netán pár méteres vágánycsonk, stb.)

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 17437
2010.05.23 20:18.13
Ezen a térképen megálló rakodóhelyként jelölve.

nyomkeresõ
e-mail: rozsavolgyilaszlo.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 13177
2009.08.22 19:19.31
Bácsbokod után Bácsalmás felé az első vasuti átjáró jobb oldalán van a peron!

cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12341
2009.07.06 14:05.50
Sima megálló.(VOLT).2000-ben szünt meg.Korábban elvileg állomás volt.

kopi
e-mail: kopter22.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12339
2009.07.06 13:45.47
ez mrh. volt egy kitérő is

nyomkereso
e-mail: rozsavolgyilaszlo.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 12278
2009.07.02 17:07.09
Óalmás megállóhely peronja.

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10556
2009.03.16 11:25.20
A megállóban található több lámpa csonk.Ez is jelzi a megálló helyét.Mint ahogy az is hogy peron is megmaradt.(a 2000/2001-es menetrendben még szerepel de vonatok már akkor sem álltak már meg itt.)

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10457
2009.03.09 15:25.29
Kedves Vb!
Rosszul mondtad hogy Óalmás után ágazott ki a madarasi vonal.Az általad említett vonal Kiskunhalasról indult Bácsalmás állomáson keresztezett a Baja-Szabadka HÉV vonallal és onna indult Madarason át Regőcére.Trianon után a vonal végállomása: Ólegyeni tanyák mh. volt.Bácsalmás és Bácsbokod-Bácsborsod között SEMMIEN vonal kiágazás NEM volt.(Vagy csak én nem tudok róla?)

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10263
2009.02.27 16:50.34
Annyi kiegészítést még, ha lehet:
a menetrend az előbb is hivatkozott Balla László munkája, viszont felvet még egy érdekes kérdést:
volt egy "Bácsborsódi tanyák" megállóhely is.

Üdv!

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10262
2009.02.27 16:39.57
Ez alapján mondtam h. a megálló neve "Mátételeke-Óalmás" volt.

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10185
2009.02.22 17:42.25
Bácsalmás állomás hozzászólásai között hivatkoztam egy 1941-es menetrendre,pontosan erre:
http://www.balla.eu/G/Menetrendek/1941b/index.html

ott az állomás neve: Mátételke-Óalmás
persze később mindenki csak Óalmás-t emlegette...
amit még tudok az állomásról, hogy felújították az állomást és utána megszűnt a megálló...

Üdv

vb
e-mail: lolol.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10120
2009.02.19 17:22.23
Pont a műtrágya miatt volt használatos eme megálló.Egykor sokkal nagyobb kihasználtság volt.Meg ha jól rémlik,nem messze innen ágazott ki a Madaras felé tartó vonal is.

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8359
2008.12.13 11:55.18
Itt a 2000/01-es menetrend váltár óta nem állnak meg a vonatok.Miért is állnának meg asemmiben?!

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8353
2008.12.13 11:37.19
Még mndig megvan a peron!Sőt,a lámpaoszlopok torzója ia látható!A megálló túloldalán (még ma is működő)
Műtrágagyár található!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nagyzsám

Nyulas

Obád

Óbecse

Óbesenyő