Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 506 ] [ 507 ] [ 508 ] [ 509 ] [ 510 ] [ 511 ] [ 512 ] [ 513 ] [ 514 ] ...   Utolsó Következő

Bicere    Kispala, 2010.02.21 10:26.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen van! (Méghozzá az én képeim):

http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1886:ujbakterhazepult&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

 
Pécsvárad    Lennon15, 2010.02.21 10:01.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Cikk a vasútvonalról:
http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1895:veglegbezart&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

Lehet, hogy már soha többé nem indul újra a személyforgalom:-(
 
Almamellék alsó    Tádé, 2010.02.21 09:30.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy gondolom korrekcióra szorul amit Almamellék-alsóval kapcsolatban említettem. Természetesen én is tisztában vagyok azzal, hogy ez egy szolgálati lakás volt, viszont ezzel volt egybeépítve a "várótermi" rész, aminek a talapzata az alábbi képen az épület jobb oldalán látszik is.
 
Almamellék alsó    keil janos, 2010.02.21 08:20.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a választ Zoli. Valamikor volt jegykiadás, de csak 27km-es jegyek voltak. Távolabbi utazásnál a kalauz irta a jegyet kipótolva.
 
Vésztő    Oldalborda, 2010.02.20 23:18.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fél szemmel olvastam, hogy március utolsó hétvégéjén lesz a kisvasúti emlékhely avatása..
 
Gyoma    Oldalborda, 2010.02.20 23:09.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A vonalon 1917-ben hadi kitérők épültek Endrőd falu és Gyomai tanyák néven." http://www.mezobereny.hu/index.php?lid=1&fid=91&aid=988 Letölthető dokumentum, 11.oldal.
 
Bicsérd    Pezsman17, 2010.02.20 22:10.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes és megisméthetetlen
 
Barcs felső    Pezsman17, 2010.02.20 22:09.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Múlt és jelen. Szerintem ez az utolsó kép, amely MDmot-ot ábrázol Barcs felsőn 2009. október 31-én.
 
Almamellék alsó    LepesiZL, 2010.02.20 22:04.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keil Jánosnak: A váróterem rész majdnem a megszűnés után elbontásra került. Az épületet eladták és az első tulajdonosnak nem kellett. Ennyi amit tudok róla. Többieknek: keresek képeket, de nagyon gyerek voltam a vasút közlekedésnek idején, és 1968-tól - édesanyám Almamelléken lakott - Kecskeméten, majd Szegeden jártam iskolába. 1976-ban kezdtem dolgozni, de Darányban. Darányt még a reggeli almamelléki vonat (5620-as) "kávédarálója" (275) szolgálta ki. Egyszer átjött az MD motorja is, de abban az időben nem szerették szétszedni a motorvonatot. Szigetvárnál írtam, hogy az almamelléki vonatok gépei tolattak Szigetváron.
Lepesi Zoltán László
 
Almamellék alsó    LepesiZL, 2010.02.20 21:23.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Így igaz, csak megálló volt. Építéskor (1900) még nem volt feltüntetve - később nyílhatott meg (érdemes lenne kutakodni, mikor). A jelenleg álló rom a szolgálati lakás volt. Mellette láthatóan hozzá volt toldva - János által már többször említett - lapos tetős, előteres váróterem, az előtetőt zöld színű vasoszlopok tartották. Talán jegykiadó hely is volt, de működésére nem emlékszem. A mellette lévő közúti átjáró fedezetlen volt, így nem volt szolgálat. Almamelléknek mindig is ez volt a közlekedési kapcsolata, hiszen ez volt a faluhoz közelebb. Nagyállomás a környék forgalmát bonyolította le. Azonban a 60'-as évek közepéig a falu postája ott működött. LepesiZl
 
Gávavencsellő    szvdom, 2010.02.20 19:42.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt sorban az összes megálló és állomás neve megváltozott a vonalon (Tiszabercel és Gávavencsellő), kérdés, hogy melyik volt pontosan melyiknek a korábbi neve, és melyek az új és megszűnt megállók. A menetrend nem ad egyértelmű magyarázatot, már csak azért sem, mert a kilométer adatok is csúszkálnak a különböző évi menetrendek között.
 
Lepsény    Rácz Gergely, 2010.02.20 17:06.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút felvételi épülete a mai napig megvan. A régi malomépülethez vezető vágány mellett áll.
 
Lepsény    Endre, 2010.02.20 16:49.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lepsény - Mátyásdomb - Dég GV megszünt 1977.12.31.-én. A második vh. után egy ideig közös hálózatot alkotott a szabadbattyáni kisvasúttal, utóbbi már 1967-ben megszünt.
 
Bicere    Oldalborda, 2010.02.20 13:27.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A műanyag bodegáról az iho-n van fényképes "beszámoló".
 
Lepsény    András, 2010.02.20 12:44.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lehet már annak 3, vagy akár 4 évtizede is....

Bármi nyoma fellelhető-e az egykori kisvasútnak a környéken ?
 
Lepsény    Veszprém27, 2010.02.20 11:36.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Innen ágazott ki egy keskeny nyomközű vasút Mátyásföld felé,nem tudla valaki mikor szűnt meg?
 
Lepsény felső    Veszprém27, 2010.02.20 11:30.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kétségbe vonható a megálló létezése, az 1943-as menetrendben sincs jelölve,de ha volt, biztos hogy Lepsény és Balatonfőkajár között volt.Egyesek szerint csak egy feltételes megálló volt a 70-es 80-as években.
 
Almamellék alsó    Tádé, 2010.02.20 10:42.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom honnan vették egyesek, hogy ez állomás volt? Almamellék-alsó mindig is megállóhelyként funkcionált. Ez volt az épülete ami sajnos elég rossz állapotban van.
 
Almamellék alsó    keil janos, 2010.02.20 09:18.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Figyelem! Ez nem az állomás épülete. Az egy lapos tetejű épitmény volt oda jártam iskolába 1963-tól, 1967-ig. Lepesi Z is tudja mert ő ott lakott.
 
Kaszásdűlő    Kenézy György, 2010.02.19 17:47.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átszálható 34,106,118,134,134A .
 
Szentlászló    Tádé, 2010.02.19 16:20.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A raktár,háttérben az Állomás épület
 
Almamellék alsó    Tádé, 2010.02.19 16:18.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...de fentről még nem ázik be! (Persze nem mindenhol!)
 
Alcsút-Felcsút    SoNa, 2010.02.19 16:16.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrég értesültem arról, hogy tavaly megvette az állomásépületet a felcsúti Puskás Akadémia és ők azt ígérik, hogy felújítják az épületet.
 
Almamellék alsó    Tádé, 2010.02.19 16:15.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És csak pusztul, csak pusztul...
 
Almamellék    Tádé, 2010.02.19 16:12.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Állomás a közút felöl
 
Almamellék    Tádé, 2010.02.19 16:11.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Állomás a vasút felöl II.
 
Almamellék    Tádé, 2010.02.19 16:10.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Állomás a vasút felöl I.
 
Szentlászló    Tádé, 2010.02.19 16:08.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Állomás és környéke a téli tájban,02.17.-én
 
Mór    tcsv, 2010.02.19 11:40.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap jártam ott, sajnos éppen nem volt nálam gép: egy Szergej dolgozott, egyébként gyalázat, hogy a megszűnt állomások, bezárt vonalak listája hogy nő.
 
Somogyjád    sinbohóc, 2010.02.19 11:14.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A II.vágányt az MSZP-s kormány 2009 őszén felbontatta,jelenleg az állomás képe közelít a csatatérre. Az állomás valamikor "Kiskelenföldnek" becézték. Jelenleg az utaslétszám alig éri el az 50 főt.Az épületet kifosztották ablakia kitörve minden az enyészeté .
 
Előző Első    ... [ 506 ] [ 507 ] [ 508 ] [ 509 ] [ 510 ] [ 511 ] [ 512 ] [ 513 ] [ 514 ] ...   Utolsó Következő