Negyed
Albu, 2013.04.15 13:10.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt: http://wikimapia.org/27294486
|
|
Solymár
QQriQ, 2013.04.15 00:47.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eddig volt Solymár állomás. A jövőben már csak megállóhely lesz itt.
|
|
Nagycenk
andras1, 2013.04.14 19:31.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A már rég elbontott 27-es őrház és a már rég elbontott hagyományos sorompó a 84-es út kereszteződésénél, 1980. szeptember 27-én. Forrás : http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/6092155966/in/faves-56992659@N03/lightbox/
|
|
|
Szurdokpüspöki
lassujel, 2013.04.14 11:16.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson forgalmi szolgálat és menetjegykiadás is van
|
|
Bakonybánk
Akos99, 2013.04.14 10:07.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Emberek!
2012-ben a raktár épületet a földel egyenlővé tették. Szomorú szemtanúja vagyok mégpedig azért mert 2013.04.13-án jártam ott és akkor döbbentett meg engem ez a történés. Mára csak a rakódó maradt meg..
|
|
Óbuda
Kenézy György, 2013.04.14 09:23.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már is elkezdik bontani vasúti pályát és töltés mellet már kezdik kivágni fákat .
|
|
Golubovec
Balazs177, 2013.04.14 08:45.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képek az állomásról:http://www.vlakovi.com/?p=1170
|
|
Ozalj
Balazs177, 2013.04.14 08:42.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képek az állomásról:http://www.vlakovi.com/?p=5190
|
|
Banova Jaruga
Balazs177, 2013.04.14 08:36.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képek az állomásról,sajnos már nem áll az eredeti felvételi épület:http://www.vlakovi.com/?p=1560
|
|
Zlatar Bistrica
Balazs177, 2013.04.14 08:28.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képek az állomásról:http://www.vlakovi.com/?p=4304
|
|
Vértesacsa
dani, 2013.04.13 22:26.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Komlódy Dániel felvételén láthatjuk a vasútállomás áprilisi állapotát:
Tavaszi vasút-Vértesacsa-2013- youtube
|
|
Hegyeshalom
Central, 2013.04.13 17:33.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásból kiágazó rajkai vonal eredeti nyomvonala pirossal jelölve.A nyomvonal az állomás egyik átépítésekor,és meghosszabbításakor került át a mai helyére.
|
|
|
Apavára
Szné Erika.., 2013.04.13 17:22.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Istenem valamikor itt laktunk mármint az állomás épületben...de rég volt(1980-81körül)
|
|
Dózsalaktanya
Tastam, 2013.04.13 11:54.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Minden bizonnyal ugyanaz a kettő. A ceglédi "új" magyar laktanya 1950-51-ben épült fel (a régit elfoglalták az oroszok), helyének kijelölésénél a kisvasutat, mint szállítóeszköt is figyelembe vették. A laktanya megállót is kapott.
A vasút megszüntetése után a vágány helyére járda került, valószínűleg az eltávra menő és onnan visszatérő kiskatonák részére. Ennek köszönhetően a bedei nagyvasúti keresztezés és a volt laktanya közötti részen máig felismerhető a kisvasúti töltés (a képen az ároktól balra látható), bár maga a járda rég tönkrement és a laktanya sem üzemel már néhány éve.
|
|
|
Ozalj
Balazs177, 2013.04.13 08:51.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a településen született Zrínyi Miklós:http://hu.wikipedia.org/wiki/Zr%C3%ADnyi_Mikl%C3%B3s_%28k%C3%B6lt%C5%91%29
|
|
Örs vezér tere
Harpi, 2013.04.12 20:09.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Célszerű lenne felvenni a vonal már megszüntetett,Őrs vezér tere-Keleti pu.részét is a listába:http://hampage.hu/kozlekedes/godolloihev/
|
|
Batthyány tér
pezsman, 2013.04.12 19:27.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nagyon érdekes, annyira beivódott a köztudatba az NY hang, hogy ha helyesen mondanánk ki, furcsán nézne mindenki. 10/10-en helytelenül azt mondják: "Battyányi":)
|
|
Horgos
pezsman, 2013.04.12 19:23.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így van, jelenleg "Horgot" van felírva cirill betűkkel, mint az állomás szerb neve.
Sőt, az sem pontos, hogy Horgoš az állomás szerb neve fonetikusan. A szerb nyelvben a cirill és a latin írás egyenrangú, így Horgoš ugyanúgy az állomás szerb neve. Fonetikusan átírva (és magyarul is) Horgos.
|
|
Pátka
2Kuvik, 2013.04.12 17:30.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az anyag részben a szelektívben, részben a pátkai lomtalanításon landolt.
Ez még csak partizánakció volt, a MÁV egyelőre nem sürög bérbeadás-ügyben.
|
|
Pátka
2Kuvik, 2013.04.12 17:28.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
12. őrház: takarítás után
|
|
|
Pátka
2Kuvik, 2013.04.12 17:27.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
12. őrház: Takarítás előtt
|
|
|
Veresegyház
QQriQ, 2013.04.12 17:26.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal átépítési terve:
http://www.erdokertes.hu/hirek/item/download/361_1d2e71cc68b240265255519d2a86263b
|
|
Pándorfalu
Central, 2013.04.12 13:24.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Parndorf Ort megálló-átszállóhely,az 1979.05.27.-én megnyitott,Bruck-Királyhida felé vezető vágánnyal,és az 1979.05.26.-án megszüntetett közvetlen Nezsider-Pándorfalu vágány egykori nyomvonala pirossal jelölve.
|
|
|
Horgos
marczy, 2013.04.12 11:20.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vanni van, de csak kurzív (dőlt) és írott betűként, és akkor az a T. A cirill írott nagy T-nek is 3 lába van. A ш betű viszont dőlt és írott alakjában is teljesen hasonló az állóhoz. A szerb állomásnév helyesen tehát: Хоргош.
(Amúgy ide is kiférne még egy magyar felirat, mint Romániában...)
|
|
Batthyány tér
Albu, 2013.04.11 19:04.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1972-ben adták át a kelet–nyugati metróvonal II. szakaszával együtt.
A név kiejtése: battyáni (ma Szabadbattyán). Ny nincs benne, ahogy a Kuny Domokosban és Mikoviny Sámuelben sincs. : )
|
|
Viss
Albu, 2013.04.11 18:29.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt: http://wikimapia.org/27275026
|
|
Kenézlő
Albu, 2013.04.11 18:08.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt: http://wikimapia.org/27274911
|
|
Elágazás GV
Albu, 2013.04.11 18:07.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt: http://wikimapia.org/27274841
|
|
Dunakeszi-Gyártelep
itt is jártam, 2013.04.11 13:34.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hatvanas évek tájékán még fa szerkezetes tető volt. Egy Vác felé haladó katonai tehervonat egyik szállított lövegének csöve kiszabadult, függőleges tengelye körül forogni kezeódett. Ez belecsapott (űrszelvényen túlnyúlva) a tetőt tartó tetőgerendákba, ettől néhány megsérült. Néhány év múlva átépítették. A régihez az utasok följárója (lejárója) a mostani (csak) közúti forgalom jobbra melletti gyalogosjárdán, ill. lépcsőn volt megoldott. Majdnem teljes "fazonátalakítás" történt az átépítéskor.
|
|
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta
Albu, 2013.04.10 16:16.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt: http://wikimapia.org/27269538/
|
|