Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Szombathely    Balazs177, 2012.01.07 11:17.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Déli Vasúti egyesített név és keletbélyegzője.
 
Nagycenk    Balazs177, 2012.01.07 11:14.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Déli Vasúti érkezési bélyegzője.
 
Harka    Balazs177, 2012.01.07 11:10.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Déli Vasúti egyesített név,és keletbélyegzője.
 
Sopron-Déli    Balazs177, 2012.01.07 11:07.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Déli Vasúti egyesített név,és keletbélyegzője.
 
Sellye    Capek, 2012.01.06 22:08.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
MJ-nek teljesen igaza van! Kézenfekvő lenne, hogy a Szentlőrincről érkező vonatok lemenjenek Drávafokra, illetve a másik irányba Vajszlóig! Aztán onnan indúlva Sellyén összekapcsolva mehetnének Lőrincre. Ezzel 3-4000 embert lehetne bekapcsolni a Pécs felé menő forgalomba. Nem beszélve arról, hogy így könnyebben bejuthatnának Sellyére orvoshoz, Rendőrségre stb...
 
Törökbálint HÉV    V43_1195, 2012.01.06 18:48.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Törökbálint-Budapest HÉV megállói a megszűnés előtt:
Törökbálint
Törökbálint, Újtelep
Törökbálint, kitérő
Törökugrató fmh.
Budaörs
Marx Károly út mh.
Dózsa György út
Budaörs, MÁV mh.
Kamaraerdő
Repülőtér mh.
Kelenvölgy
Rózsavölgy, felső mh.
Rózsavölgy, alsó mh.
Budafok, elágazás
Budafok, Forgalmi-telep
Vegyész u. mh.
Építész u. mh.
Albertfalva, kitérő
Andor u. mh.
Kalotaszeg u. mh.
Hengermalom u. mh.
Bártfai u. mh.
Schönherz Zoltán u. mh.
Budapest, Móricz Zs. körtér
 
Előszállás    Bohir, 2012.01.05 21:56.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Előszállás és Dunaföldvár közötti a Barota iparvágány kiágazás 2012 Január elején.
 
Balinka    nyevri, 2012.01.05 21:18.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A balinkai fűrésztelep működik, a végponti váltóállító őrhelyet szépen felújították, irodának használják. A régi bánya területén már csak biztonsági őr tartózkodik. Az egyik képen látható személykocsit ismeretlenek 2011 húsvétján felgyújtották, de még ott van. Annak idején a PFT részére telepítették oda tartózkodási helynek és tárolónak, majd az állomás mellett lakók vették használatba. Vonalbejárás történik időközönként Bodajk és Balinka között. Üdvözlet minden vasútbarátnak.
 
Kőszeg-Sörgyár    Central, 2012.01.05 11:41.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi megálló épülete a Vámház utcában található.
 
Kőszeg    Balazs177, 2012.01.04 21:12.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen,csak sajnos a vonal Harka-Oh.-Felsőlászló közötti része továbbra is ÖBB tulajdonban van.Az Osztrák állam meg kérdéses,hogy mennyire preferálna egy újabb kőszegi összeköttetést!
 
Érdliget    GubisKristófLevente, 2012.01.04 20:18.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ebből a megálóhelyből nem lehetne mopndjuk állomást építeni???
 
Mikófalva    ROCOman, 2012.01.04 17:47.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy "érdekes" iromány: http://www.parlament.hu/irom39/04495/04495-0001.pdf
 
Kőbánya-Hízlaló    Mooni, 2012.01.04 14:13.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha gondoljátok, csináltam pár képet, mikor a NOHAB arra járt...
 
Albertfalva    Aeslan, 2012.01.04 12:43.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!

Csocsó: Pontosan hova gondolod a zebrát?
 
Albertfalva    csocsó, 2012.01.04 11:56.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos az állomás megközelithetetlen a fehérvári ut felöl,mert zebrát nem alakitottak ki az illetékesek,elfeljtették,nincs rá pénz.Pedig naponta több százan szaladgálnak a kocsik között az ott közlekedö utasok.
 
Kőszeg    QQriQ, 2012.01.04 10:54.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most hogy GySEV kézben van a vonal, lehetne tervezni a soproni kapcsolat újjáépítését, amivel a 15-ös vonal kapna egy tartalék útirányt.
 
Ruszt-Szentmargitbánya    Balazs177, 2012.01.03 18:25.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrend a személyvonat közlekedés megszüntetése után.A menetrendi mezőben még szerepelt a vonal.
 
Kőszeg    Balazs177, 2012.01.03 18:18.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régi menetrend Pándorfalu-Sopron-Kőszeg viszonylatban.
 
Siklós    Bakonyi betyár, 2012.01.03 18:11.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát nem is lesz újranyitás mostanában.Az a válasz,hogy nincs rá pénz.Abban reménykedhetünk csak,hogy a választások előtt egy kis ösztökének még 5 vonalat újranyitnak.De kell ám civil összefogás.A 27-es vonalnál már akcióznak.
 
Szeged-Rókus    Magyarnaba, 2012.01.03 16:58.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeged Nagyállomásán található egy holokauszt-emléktábla, ami ha nem is történelemhamisítás, de mindenképpen enyhe csúsztatás. A Szegedről és környékéről deportált zsidókat ugyanis nem a Nagyállomásról, hanem Szeged-Rókusról szállították el. 1944 júliusában Szeged-Rókuson és a hozzá iparvágánnyal kapcsolódó téglagyárban egy ún. bevagonírozási központot hoztak létre, ahol a környező településekről begyűjtött zsidókat néhány napra pihentették. (Lényegében a vonat útnak indításához kellő mennyiségű ember összejöttét várták.) A rakodót elkerítették, területén sátrakat állítottak fel.

Az első nagyobb csoport az Újszegedig vonattal szállított, majd a városon gyalog átterelt makói és mezőkovácsháziak voltak. Szegedről a környékbeli zsidóság viszonylag kisebb létszáma miatt csak három szerelvény indult. Az indulások:
1944. július 26; Kassán át Auschwitz
1944. július 28; Kassán át Auschwitz
1944. július 30; Budapesten át Stasshof;

Ha már történelem meg emlékezés és emléktábla, akkor nem ott kellene-e emlékezni, hol a dolgok történtek...?

Mucsi Tiborné (szerk):Mezőkovácsháza története; 2001; ISBN 936 005 971 1; pp 113-114.
 
Vác    ROCOman, 2012.01.03 14:00.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomást hamarosan átépítik: http://regionalbahn.blogspot.com/2012/01/atepiti-vaci-vasutallomast-nif.html
 
Siklós    MJ, 2012.01.03 12:23.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát én is sajnálom, pedig februárban mérővonat közlekedett a vonalon, több helyen valami jeleket festettek a talpfákra. A pályaállapot felmérés tehát megtörtént, azt hittem ez annak a jele, hogy újra akarják nyitni.
 
Kunszentmiklós-Tass    Endre, 2012.01.03 10:39.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, megvan.
http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101099380
(Úgy értem fizikailag is, nem csak a vpe honlapján).
 
Debrecen-Vásártér    Endre, 2012.01.03 10:20.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hét kötetes Magyar Vasúttörténet 7. kötetének 22.-23. oldalán viszont az építkezés megkezdését 1988-ra, az új nyomvonal átadását 1991.06.01-re teszi Dr. Horváth Ferenc.
Illetve egy régi hozzászólást ajánlanék még a figyelmetekbe, a hazai menetrendek egyik legjobb ismerőjétől:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=18340316&t=9005494
 
Debrecen-Vásártér    ROCOman, 2012.01.03 06:11.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"[1] MÁV Zrt. A magyar vasút krónikája a XX. században" amit hiteles forrásnak tekintünk, tekinthetünk. Ettől függetlenül ha rendelkezésedre áll bármi, ami állításodat alátámasztja, örömmel vesszük és természetesen javítjuk a szöveget.
 
Kunszentmiklós-Tass    András, 2012.01.02 23:15.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomástól délre, a Dunapatajról jövő vonalról indulva volt ( vagy talán még meg is van ) egy hadászati megfontolásokból épített deltavágány. Mi a helyzet vele? Mikor járhatott azon vonat utoljára ? Az ellenpárja az előszállási, illetve a rétszilasi delta, melyeket már régen elbontottak ( a rétszilasi már 1990-ben nem volt meg ).
 
Debrecen-Vásártér    Gabi, 2012.01.02 22:14.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson a forgalom 1991-ben szünt meg és nem 1989-ben!
 
Siklós    pezsman, 2012.01.02 17:55.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem értem. Pedig van néhány újraindításra érdemes vonal ezen kívül is. Talán majd a választások előtt...
 
Bogárzó    VT22, 2012.01.02 00:35.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2011-2012-es menetrendben már nem állnak itt meg a vonatok.
 
Újsolt    VT, 2012.01.01 21:43.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bővebb leírást itt találsz a vonal történetéről:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Dunaföldvár–Solt-vasútvonal
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő