Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2014.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!

Ha szeretnél te is hozzászólást beküldeni, vagy képet feltölteni, kattints ide.

Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Körösszakál    csabibacsii, 2010.11.22 21:38.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váltókat sem kímélik a fém tolvajok
 
Körösszakál    csabibacsii, 2010.11.22 21:36.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki jó magasra tette a keresztet :)
 
Körösszakál    csabibacsii, 2010.11.22 21:34.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lassan 1 éve hogy nem járt erre szerelvény
 
Körösszakál    csabibacsii, 2010.11.22 21:32.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lehangoló helyzetkép
 
Körösszakál    csabibacsii, 2010.11.22 21:30.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mai helyzetkép 2010.11.22.-én készült képek alapján
 
Körösnagyharsány    csabibacsii, 2010.11.22 21:26.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt gondolom hatalmas gaz lehetett
 
Körösnagyharsány    csabibacsii, 2010.11.22 21:22.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma jártam a helyszínen,mintha meg állt volna az idő
 
Hantháza    Tastam, 2010.11.22 17:05.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Íme a fotó.
 
Hantháza    Tastam, 2010.11.22 17:03.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A későbbi Hantháza végállomás közelében két nagy majorság, a Kupai- és a Kovács-major terült el, kezdetben az állomás ezek nevét viselte. Ez utóbbi fehérpulyka-tenyészetéről volt híres, az állatokból több kocsirakomány indult vasúton Angliába. Az állomáson három vágány volt, két vonatfogadó- és egy rakodóvágány. Vízdaru is volt, hiszen a gőzmozdonynak visszaindulás előtt vizet kellett vételezni, helyét ma is láthatjuk a fűben. Az egykori felvételi épület és a mellette álló melléképület egy magántulajdonú kert közepén (magánlakás és nem kocsma!) átalakítva ugyan de kiváló állapotban látható. Gazdája példaértékűen karban tartja, sőt a vonal 100 éves centenáriumára külsejét az eredetihez közeli állapotúra alakíttatta. A raktárat már rég lebontották, ám az egykori oldalrakodó ma is felismerhető. Kissé távolabb, a Mikebudára vezető országút pereménél megvan a vonalat lezáró földkúp.
A fotón az indóház \"város felöli\" oldala mai állapotában látható.
 
Mecsekpölöske    Papa83, 2010.11.22 10:11.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kocúr vontatta kővonat halad Pölöskén 2010. augusztus 11-én.
 
Szatina-Kishajmás    Papa83, 2010.11.22 09:58.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Godisa és Szatina között néhányszáz méteren ma a műút fekszik a régi nyomvonalon.
 
Szatina-Kishajmás    Papa83, 2010.11.22 09:55.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Városi Közlekedés egy számából: (A Szaluna-Kiskunhajmás felirat mondjuk érdekesen veszi ki magát..)
 
Fürged    Imre, 2010.11.22 00:08.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem is van néhány képem az állomás maradványairól:

http://furged49.fw.hu/

Üdv!
 
Széchenyi tér    Tastam, 2010.11.21 16:55.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A csemői vasút becsatlakozási pontja ma is megvan, igaz, zárt üzemi területen. A Concordia silója előtt húzódó vágány - amelyet napjainkban a Pft. használ - folytatása volt a hantházai vonal, a P+R parkoló megépítése előtt az útátjáró helye is látható volt. Ezt a vágány vasutasok a mai napig úgy hívják, hogy \"Csemői egyenes\". A ratárépületen túl ebből a vágányból van egy kiágazás, a \"Csemői görbe\". A Hantházáról beérkező vonat erre állt félre, itt takarították ki és készítették fel az útra. A mozdony továbbgurult a Dohány utca felé, majd az ellenkező irányba haladva, keresztezve a szegedi és a szolnoki vonalat, bejárt a fűtőházba. Motorvonat alkalmazásáról nincs tudomásom, illetve az első időkben a nagyállomás és Gerje között közlekedő betétjáratot gőzmotorkocsiból állították ki.
Az Indóházba - sajnos - szerzői jogi nehézségek miatt nem lehetett korábbi képeket tenni.
 
Gyékényes    pezsman, 2010.11.21 16:42.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lennon15 hozzászólását látva el kell gondolkoznunk azon, hogy merre is haladunk... A 345 km hosszú horvát-magyar határszakaszon a kishatárforgalom ezzel a lépéssel teljes egészében megszűnik. Kivétel a Barcs és Virovitica közötti napi 1 pár autóbusz, ami semmire sem elég, tehát a helyieknek olyan, mintha nem is lenne... Európa?
 
Tatabánya    ROCOman, 2010.11.21 13:21.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 13-as vonalról olvashat még itt is: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9166642&la=103832308
 
Nógrádszakál    rol1613, 2010.11.20 22:10.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület mögött álló wc épülete.
 
Nógrádszakál    rol1613, 2010.11.20 22:06.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a második vágány
 
Nógrádszakál    rol1613, 2010.11.20 22:04.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ki tettek egy új menetrendtáblát az első vágány mellé, ami olyan mint amiket a pesti megállókban megszokhattunk.
 
Drávasztára-Zaláta    Sugár János-Rádius, 2010.11.20 18:23.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Örömmel tájékoztatok minden érdeklődőt, hogy az a bizonyos régi vasúti nyomvonal Sellyétől (Szentlőrinctől) egészen Novi Senkovác-ig jól látható "AZ ORMÁNSÁG turistatérképe"-n, amit a Cartographia Kft.1998-ban adott ki. Ennek segítségével kerestük fel öcsémmel a Háromfa- János- sziget -Adravica - Zaláta túravonalon a régi vasútállomás fundamentumát is. F.hó 13-án a DDNP túrát szervezett Drávasztáráról-Zaláta határának érintésével, a vasuti töltésen egészen a volt Dráva-híd 3 tégla-pilléreiig.
 
Szatina-Kishajmás    kekekex, 2010.11.20 17:51.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon érdekel merre is ment a régi vonal, az abaligeti oldalra töltöttem is fel régi képeslapot. Viszont akárhogy keresem a g earth-ön nem találom a régi nyomvonalat. Nagy segítség lenne ha valaki a google earth alapján beküldene egy képet a régi és a mostani vonalról. Előre is köszi!
 
Sármellék    Tóth Bálint, 2010.11.19 21:01.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ha lenne annyi pénzem hogy ujrainditsam ezt a vonalat ujrainditanám és magánvasútként müködne
 
Koportos    Lennon15, 2010.11.19 20:56.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt van infó a film történetéről és fel vannak sorolva a színészek is!

http://www.filmkatalogus.hu/Koportos--f11255
 
Barcstelep    Tóth Bálint, 2010.11.19 20:54.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
hát kár hogy nem vasútállomás és az is kár hogy megszünt a nagyatád-barcs vonal
 
Koportos    atis, 2010.11.19 18:34.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm! Jók a képjelenetek a filmből, jól emlékeztem tehát. A színészek neveire sajnos nem emlékszem. Az egyik férfinak meghalt a felesége a filmszerepben.
 
Szatina-Kishajmás    kempelen, 2010.11.19 14:17.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Batttila:
A Vasúttörténet 6. kötetének 77. oldalán találhatsz bővebb információt az átépítésről. Van egy rajz is a régi-új pálya átvágásairól, de azon nem nagyon tudsz beazonosítani sokmindent.
Viszont a google earth vagy maps.google.com műholdképein még szépen kivehető a régi pálya nyomvonala Godisa és Bükkösd között.
Ha a kettőt együtt használod (a vasúttörténetben lévő rajzot és a műholdas képet) akkor szépen látható mi hol volt.
Sajnos magáról a régi megállóról eddig nem láttam képet sehol.
Ha nem is sokat, remélem valamit segítettem.
 
Lövő    balazs177, 2010.11.19 12:38.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A közelmúltban sajnos elbontották az állomás büki oldalán lévő,félköríves egykori I.sz. állítóközpont épületét.Ezt az épületet,Dr Kubinszky Mihály:Az egykori Déli Vasút magyarországi épületei c.írásában különösen megőrzendőnek ítélte meg.
 
Pusztabánréve    náb, 2010.11.18 17:16.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnálom, hogy ilyen kihalt a környék.
Az ötvenes években pezsgő élet folyt az állomáson és környékén. Szerettünk télen időzni iskola után a jó meleg váróteremben és beszélgetni az állomásfőnök csinos és okos lányával, akiről azóta sem hallottam semmit.
 
Szatina-Kishajmás    batttila, 2010.11.17 23:40.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekelne, hogy 1970-73 előtt hol, hogyan nézett ki az első megállója. Godisa és Bükkösd között jópár régi sínkanyart levágtak, patakot is eltereltek. Az útfelüljáró és maga a sínek "alá" is temérdek mennyiségű földet használtak fel. A '70 előtti térképeken is jól kivehető az akkori nyomvonal, és hogysmint változtatták át ezen a részén a tájat.
Vasúttörténeti könyvekben nem találtatok erről információt?
Illetve maga a 70-73-as építkezésekről.
 
Koportos    batttila, 2010.11.17 22:49.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most néztem meg a Koportos c. magyar filmet, és mivel elég jól látszik a megállóhely épülete, ezért elküldöm most.
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő