Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2014.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!

Ha szeretnél te is hozzászólást beküldeni, vagy képet feltölteni, kattints ide.

Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Kutas    vonatos balint, 2010.12.31 20:51.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az anyám többek között itt dolgozik pénztárosként

 
Kutas    vonatos balint, 2010.12.31 20:48.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a fatherom mozdonyveztő és ő vezette volna azt a tehervonatot amivel ütközött a busz csak ő elaludt.egyébként aki meghalt buszsofőr az a unokatesom apjának a nagybátja(nekünk bélabátlya volt).csak sajna meghalt

 
Mór    buki, 2010.12.31 17:26.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ezzel a képel kívánok sikerekben gazdag újévet mindenkinek!
 
Mór    buki, 2010.12.31 17:13.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
kedves Matteo

Az a szárnyvonal a pusztavámi vasútvonal lehetett ami jelenleg is egy fatelepen végződik és amit kitérőnek néztél az a pusztavámi vasútállomás lehet.A vonalon jelenleg semmilyen forgalom nincs.
üdv.: buki
 
Tőzeggyár    andras1, 2010.12.31 16:52.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tőzeggyár végállomásnak ma már nincs nyoma. A településtől nyugatra azonban az úttestben két helyen is fellelhetők a sínek. Ez az egyik, egykor Feketebokor felé ment. A kép 2009 nyarán készült.
 
Miklósmajor    andras1, 2010.12.31 16:49.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miklósmajor 2009-ben, pont az útkanyarban.
 
Osli elágazás    andras1, 2010.12.31 16:46.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Osli elágazás 2009-ben (saját felvétel, kb. ugyanarról a helyről, ahonnan az előbbi kép készült).
 
Osli elágazás    andras1, 2010.12.31 16:44.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Osli elágazás egykoron (forrás és még nagyon sok kép : www.kisvasut.hu )
 
Kapuvár    András, 2010.12.31 16:27.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A könyv beszerzéséhez kapuvári ismerősre van szükség, mivel a szerző magánkiadásában jelent meg, mindössze néhány száz példányban és talán már el is fogyott az első kiadás. A szerző - ahogy nekem elmondta - alábecsülte a könyve iránti lehetséges keresletet és emiatt gondolkodik egy utánnyomáson. Én nem vagyok kapuvári, nekem is csak ismerősi kapcsolaton keresztül sikerült nagy nehezen az utolsó megmaradt példányok egyikének a beszerzése.
 
Almamellék    keil jános, 2010.12.31 11:31.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon köszönöm Zoli tartalmas hozzászólását mert ő szakember és ért az egészhez nem úgy mint egy.két politikus
 
Drávasztára-Zaláta    Viktor, 2010.12.31 11:13.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
40 éve hogy megszűnt vonal
 
Almamellék    LepesiZL, 2010.12.31 07:57.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sikeres, Boldog újesztendőt kívánok mindannyiunknak. Sikeres küzdelmet a MAgyar Vasútért!
Lepesi ZL
 
Sellye    LepesiZL, 2010.12.31 07:54.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
INDÓHÁZ-ban megjelent, az Ormásági vasútról szóló cikkhez hozzászólás:

Mózes Krisztián!

Örömmel olvastam az ormánsági vasútról szóló kétrészes írását az iho.hu – n. Lenne azonban egy-két hozzászólásom:

Szeretem az INDÓHÁZ-at, illetve annak internetes változatát. Sok érdekességgel találkozhatok, több hiánypótló írás jelenik meg oldalaikon. Sajnos azonban gyakran a „vasútszeretők” színvonalán kerülnek azok megjelenésre, nem mindig a valós tényeket, lehetőségeket veszik figyelembe.

Legfrissebb kifogásolnivalóm (most írok először – eddig a „vasútszeretők” túlzásainak fogadtam el egy-egy írást): az Ormánsági vasút.

Ez a vasút egyike az utolsók között elkészült HÉV vonalnak – 1912. Baranyavár (Pélmonostor) – Siklós – Sellye – Barcs. A vonal vonzáskörzetei: Siklós, illetve (az örökké egymással harcoló) Vajszló, Sellye és Barcs. Barcs a fénykorát a Pécs – Barcsi Vasút, majd a Déli-vasút kiépítésekor 1860-70 – es években élte. Személyszállítás mindig is minimális volt a vonalon. Jelentősebb forgalom a piacos napokon a fent nevezett állomásokra volt. Gyakorlatilag a vonallal egyidejűleg a kiépített közút is megjelent párhuzamosan. Hivatkozhatok az elnéptelenedő Ormánságról írt több, század eleji írónk szociológiai indíttatású írásaira. Gyakorlatilag nagyon hamar a személyszállítás vonzásiránya teljesen megváltozott – és ennek semmi köze nem volt trianonnak – Horvátország és Magyarország között minimális volt a személyforgalom mindig is. Elvileg a haránt irányú közlekedésnek kellett volna lennie, ami nem volt sajnos soha sem. (legalább is nem jelentős)
Jelentősebben fejlődött Szigetvár, Pécs. Az a minimális utazás, amely jelentkezett az elsősorban ezen fejlődő városok felé irányultak (Ormánsági vasútba belekeverni a Pécs – Harkány /Siklós!/ vasutat „nem elegáns” nem egyről van szó). Barcs a komoly vonzását viszonylag korán elveszítette. Diákforgalom Ormánságból Siklós, Pécs, Szigetvár és Barcs jelentette. Igaz Szigetvárnál a középrigóci átszállás jelentős volt (és ekkor sem Barcs!)

Ennél a vasútnál érdemes lett volna egy kicsit kutakodni, hogy miért nem a logikusabb – egyenesebb – Szigetvár – Sellye, vagy Szentlőrinc – Vajszló útirány épült meg?

Teherforgalom: helyi, amiről tudjuk, hogy a tíz zsák krumpli, húsz zsák káposzta, szezonális dinnye, viszonylag jelentősebb fa (több kisvasút is volt erre! – erről kellene írni). A farakódás Vajszlón, Drávafokon most is megvan. Volt forgalom trianon után Beremend cement, Nagyharsány kő. De a vonalakat ismerők tudják, hogy két oka volt: ócsárdi emelkedő (Harkány – Pécs között), illetve, hogy a 375 – ösök nem mehettek Sellye – Szentlőrinc között. Számold ki mekkora kerülő volt. Megépült a Nagyharsány – Villány összeköttetés el is fogyott a forgalom.

Miért is merek ennyit írni e vonalról? 1992 – től (1998 – tól) foglalkozok területfejlesztéssel a vasúton belül. Egyik folyamatosan feladatot adó vasút ez volt. Mindig meg akarták szüntetni, mindig tiltakoztak ellene. Készítettünk saját és Phare – os vizsgálatokat is. Fenti tudásom egy része innen származik. Sajnos az ott élők nem a vasúton akarnak utazni, nem az az utazási igényük – Pécs, Szigetvár.
Vasúti szállítás: 1998. Phare vizsgálat. Ormánsági polgármesterektől kérdeztük: az elmúlt öt évben (akkor már voltak lehetőségek) mennyi munkahelyteremtő pályázatot adtak be? Ezek alkalmasak lennének esetleg utazási igények generálására és/vagy fuvarozásra. Válasz: egyet sem. Tessék mondani, akkor mire és hova kell a kötöttpályás közlekedési igény?

Szeretem a vasutat! De ott egy sellyei ráhordással korszerű pécsi elővárosi közlekedéssel (Pécs – Szentlőrinc – Szigetvár/Sellye) meg lehetne menteni valamennyit a vasúti közlekedésből de mást…

Így az év utolsó napján csak ennyit.

Sikeres Boldog újesztendőt kívánok Mindannyiunknak!

Üdvözlettel:

Lepesi Zoltán László

 
Magyarkút-Verőce    lassújel, 2010.12.30 23:23.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 90-es évek elején még működött a névtábla fénycsővilágítása is.1990 előtt Magyarkút-Verőcemaros volt a mh. neve, de jól látható, hogy a "maros" szót akkor lecsippentették a végéről, csak betűket tartó oszlop maradt meg.

Jó lenne újra üzemben látni a feliratot.
 
Kapuvár    taki, 2010.12.30 22:44.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretném megvásárolni A kapuvár gazdasági vasút című könyvet. Tudja valaki, hogy hol tundnék hozzájutni?
Kérem írja megnekem.
taki38@t-online.hu
 
Batyk-kitérő    gogolaci, 2010.12.30 18:06.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A batyki deltavágány még a II. világháború után szűnt meg, így semmi köze nem volt az 1960-as évek végén létesített Zalabér-Batyk állomáshoz. Elsősorban arra szolgált, hogy a Türje felől Sárvárra közlekedő répavonatoknak nem kellett bemenniük Zalabér állomásra , így gép körüljárás nélkül közvetlenül mehettek Sárvár felém, illetve Szombathely-Sárvár felől ezen a deltavágányon át volt a legrövidebb az út a Balaton déli partja felé.
 
Vasúttörténeti park    Petrás Bence, 2010.12.30 17:24.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 1999-ben az Anyád! A szúnyogok! című magyar filmet.
 
Mór    matteo, 2010.12.30 14:18.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy csákvári turistaszálló '50 körüli térképe szerint ment vonal egy távoli fatelepre.A vonalon még egy kitérőt is jelzett.(Térkép szerint Gánt rendező pu. volt a vonal végállomása bár Gánttól így is 20 km-re lehetett.)
 
Attala GV    matteo, 2010.12.30 14:14.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A volt pálya aluljárója(?) állítólag még ma is megvan.A pálya nagy része pedig attalai házak udvarában található meg(pajtákba építve,stb.),ill. néhány vasúti kocsi is.Nagypapám elbeszélésa alapján kijelölt mh. nem is volt hanem a kertek alatt leintésesel ill. menetközbeni felszállásal lehetett utazni.
 
Pusztamarót    matteo, 2010.12.30 14:03.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma mrá csak egy rövidke sínpár emlékeztet a volt kisvasútra,az is egy föld út kellős közepén,dzsumbujból dzsumbujba.
 
Dunakeszi alsó    lassújel, 2010.12.30 10:03.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hetvenes, nyolcvanas években perontető is volt a megállóhelyen, az aluljáró felett. 1987 körül bonthatták le. A középső lámpaoszlopokra volt felszerelve, melyeket így meghosszabbítottak. Amíg azokat kb. tíz éve le nem cserélték, ennek a nyomait magukon őrízték.
A perontető lebontása után évekig semmi utasbarát megoldás nem volt, eső esetén max az aluljáróba lehetett behúzódni.1990 nyarán épült az esőbeálló, akkor még üvegtáblákból, melyeket folyamatosan bevertek.
 
Kőbánya-Kispest    Béla, 2010.12.30 07:19.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van valakinek az 50-es, 60-as évekről fotója, vagy vágányhálózat rajza? Ha igen, kérem küldje el címemre. Magáncélra kellene, mert azokban az időkben nagyon sokat időztem a régi KöKi-n. Kösz.
 
Pestszentlőrinc    Kata, 2010.12.30 07:04.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Naponta utazom a Pestlőrinci állomásról és vissza és naponta bosszankodom azon hogy miért nem lehet átmenni a forgalmi iroda előtti kapun a peronra, miért kell megkerülni az állomás épületét 2x is. egyszer a buszról leszállva átfutni az uton, végig azállomás mellett az aluljáróig ami alig kivilágított , koszos,büdös, emberi ürülékkel szennyezett, majd fel a másik oldalon és ismét végig futni az állomás épülete előtt mert a vonat jóval az épület után áll meg. Ha a busz késik esélyünk sincs elérni a vonatot csak akkor ha át lehetne menni a lezárt kis kapun, már pedig hajnalban az ember nem indulhat el fél órával korábban azért hogy biztosan elérje a vonatot. A lift közül az egyik FÉL ÉVE nem működik, de a másikat sem lehetett használni mert hajléktalan dekkolt benne. Most viszont több mint 1 hónapja az sem működik! Lehet hogy az aluljáró és a lift EU-s előírás, de nem előírás az is hogy használható legyen a lift? Nem mindenkinek egyszerű lépcsőt mászni, és nem is szívderítő látvány a kivilágítatlan aluljáró. Nem egyszer utazik az állomásról egy pár akik közül a férfi fehér bottal közlekedik és átbotorkálva jönnek fel a peronra hátul a felüljáró mellett található átjárón keresztül,ahogyan azt tesszük mi is ha a busz beér pontosan- de ez megint csak időveszteség. Nem hiszem el hogy erre nem lehet megoldást találni, hogy ha nem javítják meg a lifteket, akkor ne kényszerüljünk lépcsőn futkározva elérni a vonatot- ami nagyon gyakran esélytelen.Mért nem lehet használni a régi átjárót amig nem működnek a liftek, ahogy használtuk addig is amíg meg nem épült az aluljáró és a lift.
Nagyon dühítő hogy senki nem nézi az utasok kényelmét, pedig nem kevés pénzt fizetünk ki azért sem a jegyekért sem a bérletért. Most jutottam el odáig hogy minden lehetséges helyre megírom a panaszomat, mert nem én vagyok az egyetlen aki ezen bosszankodik nap mint nap. És akkor arról még nem is szóltam hogy most a téli hónapokban amikor rendszeresen késnek a vonatok- nincs egy váróterem ahova be lehetne menni- főleg itt a Lőrinci állomáson nem mindegy, hiszen itt nem minden vonat áll meg. Röviden ennyi lenne a kérdésem és a panaszom: Kocsisné Kata
 
Győr-Gyárváros    Lennon15, 2010.12.29 23:45.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás nem szerepel 1990-es vasúti telefonkönyvben. Csak Győr-Ipartelepek szerepel benne.
 
Győrasszonyfa    Lennon15, 2010.12.29 23:43.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1990-es vasúti telefonkönyv szerint itt jegykiadó teljesített szolgálatot.
 
Lövő    ROCOman, 2010.12.29 18:10.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm. Akkor összefoglalhatjuk, hogy a megmentés itt sem sikerült?
 
Lövő    balazs177, 2010.12.29 17:51.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hogyne természetesen!
 
Pusztakettős    Lujza11, 2010.12.29 16:44.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hétfő kivételével a Büfé minden nap nyitva van, még most is.
A horgásztó működik, és van egy afrikai harcsázó is.
Egyébként a csörgőt a szétvágástól és a beolvasztástól mentették ide.
 
Lövő    ROCOman, 2010.12.29 16:06.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Láthatnánk azt a bizonyos részt a hivatkozott tanulmányból?
 
Süttő felső    Domi, 2010.12.29 15:18.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Raps! Elnézted az irányt, Dunamócs is Komárom felé esik Süttőtől.
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő