Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Szabadisóstó    aesztergomi, 2011.11.17 11:02.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
T Railwayman!
Nagyon köszönöm tájékoztatóját a dél-balatoni pálya rekonstrukcióról.Az , hogy késik, igen rossz hír és az is rossz hír, hogy abba nem fér bele a kétsínes, kétperonos kisállomások központi peronossá való átalakítása.Nemrég találtam rá a vasutállomások
honlapjára.Nagyon jó kezdeményezés! Csak most kezdem kiismerni magam a délbalatoni kisállomások dzsungelében.Annyit bizton állíthatok, h.Szabadi Sóstó és Zamárdi-felső is kétperonos, két sines kis állomás, ahol szezonon kívül szinte semmi vonat nem áll meg. Emiatt Siófokra ill.Zamárdiba kell ill. kellene átszállni, ha lenne normális időben csatlakozás. Ha lenne helyi vasúttársaság, akkor 1db kis diesel, v. biogázzal működtett kis motorkocsi Balatonaliga és Zamárdi között ingázhatna megfelelően megtervezett időpontokban.Ez nem igényelne milliárdos beruházást.A motorvonat hazai gyártású lenne és a vezetőnek lenne 2db mobil telefonja( 1 tartalék, a motorkocsiba fűtés , WC nem kellene!) csak jóakarat, felelősségerzetel és szakértelemmel rendelkező motorkocsi vezető.Biztos vagyok benne, hogy mindezen követelmények (remélhetően a forgalmi követelményekkel sem lenne gond, mivel szezonon kívüli időben alig jár vonat)
Jó lenne már a fenn az ernyő nincsen kas szemléletmóddal leszámolni.A takarékos megoldás is lehet modern és annak is lehetne örülni.Ez a motorvonat koncepció siker esetén az egész országra a mellékvonalakon kis állomásokról utasok begyűjtésére kiválóan megfelelne.Kb 30%-os utasszám növekedés szezonon kívüli időben - országos szinten és egész évben sokat lendíthetne a MÁV gazdaságosabbá
tételében.Persze ez az utasszám növekedés nem egy-két hónap alatt, hanem évek alatt jelentkezne! A mellékvonalak feljavítását értelmes közmunkaként kellene a költségvetésbe betervezni, ne csak füvet kapirgáljanak meg faleveleket porszívózzanak közmunka gyanánt, hanem építsük vissza a hajdan virágzó vasutat!

 
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta    Cshaweska, 2011.11.16 19:16.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi egerszegi kapcsolat a Délivasúttal.Egy tulajdonomban lévő (örökölt) vasutas térképen jelölve.(A kék "X"-el jelölt vonalat a közlekedési koncepció felszámoltatta.)
 
Zsujta    Kerti Öröm, 2011.11.16 16:39.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most vettem észre, hogy a Google térképen még mindig létezőként szerepel a zsujtai kisvasút. Elég vicces, mert lassan fél évszázada, hogy megszűnt...

http://maps.google.com/maps?q=Zsujta,+Magyarorsz%C3%A1g&hl=hu&ie=UTF8&ll=48.498749,21.280174&spn=0.055965,0.099392&geocode=FYYI5AIdzLVEAQ&hnear=Zsujta,+Magyarorsz%C3%A1g&t=m&z=13&vpsrc=6

 
Szabadisóstó    Railwayman, 2011.11.16 13:46.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem valószínű, hogy a közeljövőben átépítenék a peronját, ugyanis engedélyes tervek vannak a Balatonaliga-Balatonszentgyörgy szakasz felépítménycseréjére, s ez se nyomvonal korrekcióval, se vágányátépítéssel nem számol. Igaz, úgy néz ki, mégsem fogják elkezdeni jövőre átépíteni a szakaszt, ugyanis nem engedik kiírni a kivitelezésre a közbeszerzési pályázatot, mert a megszorítások részeként ennek a projektnek a támogatását is felfüggesztette a kormány.
 
Szabadisóstó    siofok35, 2011.11.16 08:48.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha nem tudod, melyik vágányra jön a vonat, akkor érdemes az átjárónál várakozni. Balatonvilágos egyvágányos megállóhely, így nincs középperonja. Középperon 'Aligán van.
 
Szentmártonkáta    Magyarnaba, 2011.11.15 22:45.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megjelent egy kép arról, hogy miként néz majd ki az új kátai állomásépület. Igen zavarba ejtő, nem is tudok mit mondani

http://privatbankar.hu/ingatlan/atfogo-vasuti-ingatlan-rekonstrukciot-indit-a-mav-242094
 
Szabadisóstó    aesztergomi, 2011.11.15 12:40.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zamárdi felsőn gyakran szállok le a vonatról és gyakran szeretnék futás és laposkúszás nálkül felszállni is.Csak akkor képesek bemondani, hogy az 1-re vagy 2-re jön be
a vonat, amikor már csak 1-percnél rövidebb idő marad a helyes peron eléréséhez.
Azt szeretném megtudni, hogy ezen a Szabadi s. kétperonos állomáson mi a helyzet.
Még az is nehezíti a dolgot, hogy hibásan(tévesen) mondják be, hogy melyik sínre jön be a szerelvény.Ez az utóbbi két hónapban kb 3-szor fordult elő.Ilyenkor laposkúszással érhető el az álló mozdony előtt a vonat a krampácskövek és a drótháló között már kb félméteres rés van így érhető el az utolsó vonat , ami Zamárdi felsőn megáll.
Az érdekelne, hogy a Szabadisóstói állomáson van e ilyen probléma?
Már többször írtam mail -t eszrevetel@mav-start.hu nak, szerintük általában mindig az 1-es sinre jön a pesti vonat, de ez gyakorlatilag a késések miatt midig megváltozik, ill. teljesen kiszámíthatatlan.Csak a késés időpontját mondják be a sinszámot, h. melyikre jön be azt csak másodpercekkel a vonat beérkezése előtt.
Balatonvilágoson,ahol állítólag középperonos állomás van, ott a középperonról fel lehet szállni az 1-es vagy akár a 2-es re jövő szerelvényre is.Tehát a kétsines kétperonos kisállomásokat balesetmegelőzési indokok alapján ikerperonos állomásokra kéne sürgősen átalakítani.Ehhez kérném az Önök segítségét.Rengeteg a közlekedési baleset, vétkes az is, aki lát jobb megoldást és nem cselekszik annak megvalósítása érdekében.
Tt aesztergomi 2011 nov.15.
 
Érd    Cseke Zoltán, 2011.11.13 00:13.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy összefoglaló az örökbefogadás eddigi eredményeiről
http://www.nosztalgiautazasok.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=967&Itemid=791
 
Kópháza    Central, 2011.11.12 19:11.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely az épület bontásának másnapján.
 
Kópháza    Central, 2011.11.12 19:09.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely az épület bontásának másnapján.
 
Győr    Balazs177, 2011.11.11 23:48.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis érdekesség:http://www.szoborlap.hu/16348_mozaik_gyor_konecsni_gyorgy_1955.html?f=photo&id=98021
 
Kisköre-Tiszahíd    tengeresz, 2011.11.11 19:52.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt volt egy bádog bódé. Ellopták vagy lebontották?
 
Kópháza    Balazs177, 2011.11.11 19:03.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely felvételi épületét a mai napon elbontották!
 
Balatonszárszó    nohab, 2011.11.11 18:34.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos a régi állomásépületet egy tűzeset után idén nyáron elbontották.

http://tuzoltosagsiofok.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=388&Itemid=37
 
Sopronkövesd    Balazs177, 2011.11.11 16:31.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha felújítják valószínűleg az Újkérihez hasonló zöld színt fog kapni!Kópháza!Nem,hogy tervezik,hanem a napokban azt is elbontják!
 
Sopronkövesd    Gery, 2011.11.11 16:16.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kópházáról nincs információd? Azt is tervezték lebontani.
 
Sopronkövesd    fcs, 2011.11.11 15:50.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi az infót!Nem a legszebb épület volt, de minden egyes állomásépületért kár. Legalább megmaradt a régi indóház. Az épület nem kapja meg a sárga-zöld egyenruhát?
 
Sopronkövesd    Balazs177, 2011.11.11 09:38.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak a modernebb épületet bontották el.A régi épület lakásként funkcionál.
 
Sopronkövesd    fcs, 2011.11.11 09:35.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi és a modernebb felvételi épületet is elbontották?
 
Sopronkövesd    Balazs177, 2011.11.10 12:06.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tegnapi,és a mai nap folyamán elbontásra került a megállóhely felvételi épülete!
 
Nagybátony    sancsab, 2011.11.09 17:19.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A helyzet tovább romlott: A raktárépületet lebontották, az utasellátó pavilont lebontották, a gaz és fű mégnagyobb. Az ivókút használhatatlan, az alakjelzőket elette a rozsda, a sorompó mostanában fog kettétörni, itt látható az állapota: http://www.youtube.com/watch?v=X91BdnasRgY
 
Cinkota alsó    erika, 2011.11.09 08:33.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem nagyon tetszik Cinkota 2 éve lakunk ott de nagyon jó élményeim van róla
 
Radostyán    Karczag, 2011.11.08 09:31.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A térkép alapján is látható, hogy két külön dologról van szó.
A megálló a 600 mm-es vasúté (498 Sajószentpéter-Kondó-Harica).
Én az állomásról írtam, lehet nem egyértelműen. A 437a Szabadságrendező pu.-Lyukóbánya vonal végén is kéne külön szerepeltetni, mert ha két vasúti kapcsolata volt ennek a településnek akkor ezt ezen az oldalon lehet csak megjeleníteni.
 
Felsőpaty    Sanya, 2011.11.08 09:25.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felsőpaty Mrh szimbóluma ( Vadgesztenye fa ), már nem ad többé árnyékot.
Kivágták.
 
Barcs    pezsman, 2011.11.04 22:27.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A jövő évi vasúti menetrend komoly katasztrófa a Gyékényes-Pécs vonal számára. Napközben 8 órán át nem közlekedik semmi Barcs és Gyékényes között (kivéve péntek és vasárnap), s Pécstől 7 óra előtt megy személyvonat, amit a következő 12.14-kor követ. Ez súlyosan károsítja a vonal mentén élők érdekeit, ráadásul szembemegy az ÖNKORMÁNYZATOK által elfogadott menetrenddel, hiszen a településvezetők nem erre bólintottak rá. Azonnali változtatásra van szükség, még mielőtt életbe lép ez a menetrend!
 
Papkeszi    Veszprém27, 2011.11.03 14:57.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen,kezdeményeztük a vonal újraindítását,önkormányzati összefogás van hozzá,de a jelenlegi állapotok miatt nem nagyon lesz vonalújranyitás.Talán a választások előtt.
 
Papkeszi    VT22, 2011.11.03 00:40.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A madarak jelenleg járatritkítást csiripelnek ahol van vasút ott is...
 
Papkeszi    vasutimado, 2011.11.02 22:09.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrég beszéltem egy lepsényi forgalmistával, aki azt monda, hogy újranyitják a vonalat. Vélemény,egyéb pozitív információ??? (remélem lesz...azért is, mert egy régi kedves 80 éves ismerősömnek megígértem, hogy ha ez beteljesül rommá isszuk magunkat oda-vissza a Bz-n!) :)

 
Radostyán    Kempelen, 2011.11.02 20:47.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos nem ismerem a környéket ezért engedjetek meg segítségül egy 1928-as térképrészletet. Itt a Kondó és Sajólászlófalva között is látható egy vasútvonal, melyről nem tudni a térkép alapján, hogyan nézett ki 1958-ban és valószínű, hogy 1928-ban is közel volt a településhez.
Valamint a kép alján, középen is látható egy Radostyán vasútállomás is, gondolom ez lehetett a másik.
 
Radostyán    szvdom, 2011.11.02 20:07.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Karczag!
Elképzelhető, hogy az egy másik Radostyán állomás lehetett, vagy legalábbis nem teljesen ugyanarról beszélünk. Az 1958-as menetrendre alapozva ez a Radostyán állomás a megfelelő helyen van: a Sajószentpéter-Kondó-Harica keskeny nyomközű vonalon, Sajólászlófalva és Kondó között, Sajószentpétertől 6 km-re, a falutól pedig (szintén a menetrend jelölése szerint) 1km-re.
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő