Állomás keresõ:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2014.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!

Ha szeretnél te is hozzászólást beküldeni, vagy képet feltölteni, kattints ide.

Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Sellye    LepesiZL, 2011.01.02 19:05.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint írtam, nagyon tisztelem azokat, akik szeretik a vasutat. De. Vasutat nem elég szeretni! Sok, nagyon sok egyéb tudás kell, hogy még az akár ilyen vasútszeretõ, illetve az Indóházas oldalra merjek írni.
Errõl írtam.
1998 óta - csak rosszabbodott a helyzet az Ormánságban. Nem véletlen próbáltam utalni az 1900 - as évek elején (már!) leírtakra, azon folyamatok csak erõsödtek.
"Csatlakozzunk Horvátországhoz", kérek egy kis történelmi tudást. Magyarország és Horvátország között soha, értsd soha nem volt személyi átfedés. Horvátok Horvátországban, magyarok Magyarországon éltek. Némi átjárás Eszék környékén volt (Szentlászló, Kórógy - hivatkozás a Délszláv-háború). Esetleg megnézhetet az 1910-es népszámlálási adatokat, Góla és a mellette lévõ Berzence nemzetiségét - ezer éves határ volt közöttük.
Bocs, de arra utalás, hogy Szombathely - Barcs - Siklós... Na ne. Nézd meg a mostani menetrendet a létezõ vonat (ami volt) sincsen.
Amit ide írok az a közös gondolkodás, a múlt feltárása, ebbõl tanulás szándéka.
VASUTAS vagyok, remélem sokáig még az is maradok. Tenni kell a közösségi közlekedésért, amelyben van helye-szerepe a vasútnak is.
Részemrõl ezen a fórumon nem szeretnék senkivel vitatkozni, ez nem arra való.
Egy történet azért még ide tartozik: egyik reggeli vonatot akarták megszüntetni (Ormánságról beszélek) hivatkozás: nem kell megállítani , mivel csak négy utas száll fel a vonatra egyik településen. Gyõztem megértetni, hogy igaz a négy utas, de az a négy ember a falu (kb. 400 lakos) összes munkahellyel rendelkezõ embere.
Na ennyit az Én vasutas hozzáálásomról.
Szép napot mindenkinek. Címem, nevem valódi, aki tud - és akar elérhetõ szívesen beszélgetek a vasútról.
Még valami: Többször írtam a Pécs környékére megalakult Elõvárosi Egyesületnek válaszra sem méltattak - úgy tûnik más jobban ismeri azt a környéket.
Én egy kicsit ismerem.
Mielõtt a hozzászólásomat nagyon vasutasnak titulálnátok olyan helyen nõttem fel, ahol 1976.december 31.-én megszüntették a vasutat - Almamellék. Kis falum lakossága 1970 ben 1200 - ma kb. 450. Tudom mirõl beszélek a mellékvonalaknál.
Lepesi ZL
 
Börgönd    Útember, 2011.01.02 18:04.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szabadbattyáni vonalat nagyon szépen rendbe tették!!!
És ha válaszolhatok a kérdésre?
Azért kellett felújítani a vonalat mert Nagykanizsa felõl érkezõ esetleges teherforgalmat ha lehetséges nem irányítják át fehérváron a felújítások miatt hanem battyánnál Börgönd Pusztaszabolcs felé irányítják.
Legalábbis én azt a verziót tudom!Meg azt is hogy még egy tehervonat sem közlekedett rajta eddig!!
 
Kisterenye    Komár Gyuri, 2011.01.02 17:48.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lehet,hogy nem "vonal",de Gyula-rakodó,Rákóczi-(új)telep felé még van sín. Ez valamikor fölért Mizserfáig,valahol kiágazott Kazár felé is.
Valószínûleg nem MÁV,hanem bányai tulajdonban volt. A Guglin még látszanak a nyomok.
Nézd már meg,mert az is lehet,hogy "Lennon" jobban tudja!
 
Mór    Bakonyi betyár, 2011.01.02 14:49.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Matteo.Az olv.társ jól mondta,a pusztavámi vonalra gondoltál.DE a gánti rendezõ is létezõ állomás volt.Gánt-rendezõ egy Bodajk állomásról indult kisvasút végállomása.Az a kisvasút hordta a bauxitot bodajkra,ahol nagyvasútra rakták és vitték el.Valóban igen távol volt a településtõl,nem is hivatás forgalomnak tervezték.(Utasforgalom max dolgozók.)Nyomvonala és maradványi szerintem fellelhetõek.További infót a Székesfehérvár-Komárom vasút wikipédiás oldalán találsz.A kisvasut.hu oldalon archív képeket is találsz.
 
Ják-Balogunyom    Lennon15, 2011.01.02 14:39.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegykiadás nincs, szolgálat sincs. Elõbbi 2010 nyarán, utóbbi menetrendváltáskor.
 
Egyházasrádóc    Lennon15, 2011.01.02 14:38.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegykiadás nincs, szolgálat sincs. A jegykiadás 2010. augusztus 25-én szûnt meg, a szolgálat menetrendváltáskor.
 
Csákánydoroszló    Lennon15, 2011.01.02 14:37.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegykiadás nincs, szolgálat sincs.
 
Rátót    Lennon15, 2011.01.02 14:36.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rátót már megállóhely. A váltókat kiszedték, a kitérõ vágányt felszedték. Jegykiadás és szolgálat nincs.
 
Nagyvenyim    ROCOman, 2011.01.02 12:11.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Létezésére bizonyíték ez a katonai térképrészlet 1951-bõl.
 
Lepsény felsõ    Domi, 2011.01.02 12:01.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1958-as menetrendben is jelölve van. Az 1962-es Személydíjszabási kilométermutatóban már nincs benne, szintúgy az 1963/64-es menetrendben sincs.
 
Tab    Gordon, 2011.01.02 10:43.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a kiágazás a Tab - Tengõdi volt Szovjet laktanyához vezet
 
Csala    2Kuvik, 2011.01.02 07:22.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És akkor a sztori. Írtam ide azzal kapcsolatban, hogy a Császár-víz völgyének védetté nyilvánításán dolgozom, és a vasútvonal is egy érdekes-értékes kultúrtörténeti emlék. Az oldal szerkesztõitõl kedves levelet kaptam, melyben hozzájárultak, hogy a megfelelõ hivatkozással felhasználhatok innen információkat. Láttam a varázslatos hangulatú téli képeket, így decemberben hóesésben (ami a képen nem látható) én is kimentem a két gesztenyefához, ez az eredmény.
És akkor ide is felteszem a kérdést: Vasútbarátok! Láttok abban fantáziát, hogy egy ilyen jól meghatározható helyre kikerüljön egy emléktábla/információs tábla? Archív fotó az álomásról, adatok a vonalról, keletkezés, bezárás, stb. 1-2 pad, ahol le lehet ülni, letenni a cuccot ha valaki fotózgatni szeretne. Nos? Lenne köztetek olyan, aki szívesen felkeresne egy ilyen "vasúttörténeti emlékhelyet"?
Várom a válaszokat.
Gergõ
 
Belsõbáránd    2Kuvik, 2011.01.02 07:14.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. december 30-án készült kép. Akkor éppen nem volt vasúti forgalom, emlékképnek szántam, szerencsére azóta változott a helyzet.
 
Tiszafüred    2Kuvik, 2011.01.02 07:10.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomás, a kiállított gõzmozdony és a Karcagra menõ kisvonat valamikor hajnali fél 6 tájban.
 
Sellye    pezsman, 2011.01.01 23:54.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány szóban szeretnék reagálni az alattam olvasható hozzászólásra.

A 62-es vonal helyzete renkívül speciális. A határ menti kistérségek, amelyeket összekötött, mind halmozottan hátrányos helyzetûek. A kistérségek pozícióján ráadásul a II. világháború "sem segített". A politika pedig valahogy sohasem figyelt errefelé... Amikor az egyik TV-csatorna lement Sellyére forgatni a vasútbezárásról, valamelyik polgármester azt mondta, hogy kérvényezni fogják a Horvátországhoz csatolást. Ez finoman szólva is durva. Tehát iszonyatos gazdasági problémák vannak a térségben. Pont ezért nem értek egyet az elõttem szólóval, szerintem igenis fontos lenne ez a vonal. A jobb infrastruktúra vonzza a gyárakat, ráadásul a környék lakosságának lehetõségei is bõvülnének. Amiket Lepesi ZL leírt, kivétel nélkül valós információk, viszont úgy gondolom, hogy a hivatkozott évszám (1998) óta elelt egy kis idõ, így a dolgok is változtak/változhattak és változhatnak még. Pl. a települések vezetõi rég nem ugyanazok. Sõt, a barcsi rekreációs központ, termálfürdõ sem volt sehol. Barcsra járnak tanulni a szigetvári kistérségbõl elég sokan, hiszen a barcsi iskolák minõsége felülmúlja a környék intézményeit. Sõt, 98-ban még a mai barcsi áruházak sem mind voltak meg. Tehát Barcs folyamatosan növeli a vonzását. Sellyén is van fürdõ, amelyet sokan látogatnak. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy Siklós és Harkány a hivatásforgalom mellett komoly turistaforgalmat bonyolít. Villány ugyanígy. Természetesen néhány megállóra, amely a lakott területektõl távol van, semmi szükség nem lenne (pl. Drávatamási, Vitézipuszta). Tehát véleményem szerint fontos lenne újranyitni a 62-es vonal teljes szakaszát. A teherforgalom valóban 0, de ez örökre így lesz? Talán nem.
Lehet, hogy amit most írok, meredek lesz, de miért ne gondolkodhatnánk egy Szombathely-Nagykanizsa-Gyékényes-Barcs-Sellye-Villány viszonylatban? Ez lenne a legrövidebb út a Nyugat-Magyarországi Régióból Siklósra, Sellyére és Harkányba. Nem beszélve arról, hogy a vonal a kölcsönös ráhordó szerep miatt életképes lehetne, s növelné a 60, 61, 66-os vonalak forgalmát is. Természetesen a Pécs-Harkány vonal szorosan kapcsolódik a témához, szintén a ráhordás miatt. Fontos megjegyezni, hogy nem zsákvonalról van szó, tehát egy jó, utasbarát menetrenddel sikeresen mûködhetne. Tudjuk, hogy a borzalmas pályasebesség mellett a csatlakozásokat is szétszedték, hogy a vonalat felújításra hivatkozva "szüneteltethessék" 2006-ban.
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:35.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Világítási kapcsolók
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:32.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés kezelõszervek 3
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:30.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés kezelõszervek 2.
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:28.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés, relék
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:26.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zalaszentgrót állomás elzárási rajza
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:23.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés kezelõszervek
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:20.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés 2.
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:12.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés 1.
 
Boba    ROCOman, 2011.01.01 10:53.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves András!
Elkészült minden.
 
Vitnyéd-Csermajor    KP.kapuvár, 2011.01.01 10:37.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
T.András.A dátumot meg nem mondom pontosan de 1978-1980 között lehetett amikor a régi 33-as õrházat megszüntették.( A 85-ös úton haladva Vitnyédrõl Sopron felé a " Vörösképes fa " közelében kell lekanyarodni balra a fák közötti földútra.)Ez a szolgálati hely kezelte a csapodi úti sorompót.Az átkötés napján szolgáltam és bizony estére elfáradtam a sok tekergetéstõl. 40 fel 40 le vonatonként . Emelett maradt a höveji út sorompójának kezelése .Ma is létezik a két átjáró az 510 és az 514 szelvényben. Automata sorompóként funkcionálnak.
 
Schäffer-kút    Lóci, 2011.01.01 00:23.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely tábláján 2010 telén "Sáferkút" van feltüntetve.
 
Kutas    vonatos balint, 2010.12.31 20:51.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az anyám többek között itt dolgozik pénztárosként

 
Kutas    vonatos balint, 2010.12.31 20:48.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a fatherom mozdonyveztõ és õ vezette volna azt a tehervonatot amivel ütközött a busz csak õ elaludt.egyébként aki meghalt buszsofõr az a unokatesom apjának a nagybátja(nekünk bélabátlya volt).csak sajna meghalt

 
Mór    buki, 2010.12.31 17:26.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ezzel a képel kívánok sikerekben gazdag újévet mindenkinek!
 
Mór    buki, 2010.12.31 17:13.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
kedves Matteo

Az a szárnyvonal a pusztavámi vasútvonal lehetett ami jelenleg is egy fatelepen végzõdik és amit kitérõnek néztél az a pusztavámi vasútállomás lehet.A vonalon jelenleg semmilyen forgalom nincs.
üdv.: buki
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő