Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2014.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!

Ha szeretnél te is hozzászólást beküldeni, vagy képet feltölteni, kattints ide.

Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Alsóúrrét    KériPetya, 2011.02.14 15:12.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1891 - 1897 közötti iratokban Úrrét néven szerepel.
 
Dombóvár alsó    Gazdy21, 2011.02.14 14:07.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, én is úgy tudom, hogy védett épületek lettek, amúgy az utcában sok változás történt, a tejüzem megszűnt, jelenleg eladó, a mélytelep átköltözött a sínek túlóldalára, az óvoda megszűnt, átépítették lakóépületté, a szigeterdőbe pedig épült egy középkori lakótorony.
 
Som-Nagyberény    Ailton, 2011.02.14 12:58.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi elnevezés: Som-Berény
 
Bábonymegyer    Ailton, 2011.02.14 12:56.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
javítani kellene, hogy már megálló és nincs jegykiadás.
Korábbi elnevezések közé felvehető a Bábony-Megyer.
 
Öntés    Petrás Bence, 2011.02.13 21:39.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
GV 3764-es C50-es kiállítva az Öntésmajor Múzeumban.
2011. 02. 13.
 
Zalacséb-Salomvár    galgyozo, 2011.02.13 20:23.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kissé lehangoló a régi állomásépület látványa, vagy talán nem is olyan kissé! A villamosított új vonalra azért jó ránézni!
 
Szulok    Ailton, 2011.02.13 19:22.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
3 vágányos, vízvevőhely állomás volt. Krumplit és dohányt rakodtak itt. Utasforgalma a bezáráskor is a nagyobbak közé tartozott a vasútvonalon. Ha anno lett volna B+R, építhettek volna, ugyanis reggelente az állomás mellett 50-60 kerékpár szokott sorakozni, természetesen lezárás nélkül. Volt mérlegház is.
 
Bösztör    mesi, 2011.02.13 17:57.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van egy 1931-es téli menetrendem amelyben az állomás Homokszentlőrinc néven szerepel.
 
Tarnaszentmiklós    lassujel, 2011.02.13 17:17.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sőt, Koncz Zsuzsa is!
 
Nagyszántó    Fehérvári Attila, 2011.02.13 17:12.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nagyszántói vasútállomás épülete, siralmas állapotban ugyan, de most is megvan (2011. februárban). Nemrég még katonai laktanya volt benne, a katonák a Nagyvárad-Debrecen egykori vasútvonal még meglévő talpfáival raktak tüzet...
Ha jók az infóim, az épület ma Bors község tulajdonába került.
 
Egyek    2Kuvik, 2011.02.13 14:42.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm. Nem hiszem hogy még működne, 5-6 éve birkákkal legeltették a kerítésen belüli területet. De a militáns-hidegháborús időkben azért megadták a módját: agyonvilágított rakodó, ezersoros szögesdrót, stb.
 
Abaliget    hadidoki, 2011.02.13 13:31.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jó másfél éve erősen izgat ennek a felhagyott szakasznak a története. Így hát az előtanulmányok után felkerestem a helyet. A kirándulás élményeit a hadidoki.ini.hu lapon találjátok a Kaposvár v.áll. - Abaliget v.áll. túra leírásában.
Jó szórakozást!
A kép a régi vasút átvágásánál készült 2011-01-23-án. Szemben az üzemi alagút északi szája, balra fenn egy régi őrház látható.
 
Egyek    M62191, 2011.02.13 12:55.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia
Ott a régi honvédségi üzemanyagraktár ipv. kiágazása van.
 
Egyek    2Kuvik, 2011.02.13 12:04.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekelne, hogy miféle katonai objektum van Egyektől Tiszafüred felé, aminek lezárt vágánya van.
 
Fehérvárcsurgó    2Kuvik, 2011.02.13 11:59.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akinek kedve lenne bemenni a romos épületbe, azt visszatartja ez az elborzasztást szolgáló felirat.
 
Fehérvárcsurgó    2Kuvik, 2011.02.13 11:58.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fehérvárcsurgói épület ma délelőtt Fehérvár felé nézve. Érdekes, a hajdani verebire emlékeztető megoldás: épület az út déli felén, kereszteződés, peron az úttól északra.
 
Szák-Szend    Martina Pánczél, 2011.02.13 11:50.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keresem SZabo Editet Pintérnét kérem ha valaki tud segiteni küldje el a cimét. köszönettel.Pánczél
 
Pátka    2Kuvik, 2011.02.13 06:48.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A napokban lefotózom a Pátka és Lovasberény közötti elhagyott őrházat, esetleg beilleszthetnétek "Pátka elágazás" néven külön oldalra, volt már hozzászólás: a régi szovjet bázis kiszolgáló vonala innen indult, abból ma már fa nő.
 
Mágori-majori rakodó    KériPetya, 2011.02.13 00:08.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A rakodóhely 1931 - 1933 között kapott építési engedélyt, az igénylő bizonyos Sváb János volt, aki anyagilag jelentősen támogatta a rakodó megépítését (ekkor még "Mágori majori kitérő" néven jegyezték). Az igénylő közeli mágori birtokain később jelentős személyforgalom alakult ki, ezért kérvényezte a személyforgalom felvételét a rakodóhelyen (1937. októberében). Hogy később megálltak - e itt a személyvonatok, arról nincs információ.
A Máv akkori válasza: a személyvonatok megállásához szükséges lenne egy őrház, váró - és szolgálati helységgel ellátva. "Mivel a létesítendő megállóhelyhez legközelebb a 9. sz. őrház van, melyben egy vonalbejáróőrünk lakik, legcélszerűbb lenne azt az őrházat lebontani, és mintegy 1100 méterrel odébb a 298/99 - es szelvényben felépíteni."
Ez feltehetően az az őrház, ami Mágorpuszta megállóhelynél volt, és mára nem sok maradt belőle. Viszont ebből a szövegből feltételezhető, hogy akkor még nem létezett Mágorpuszta mh.
Mágori majori kitérőnél jobbra és balra 1800 - 2000 méter távolságra volt a két major, kb. 300 fővel, többségük "szegény földhözragadt zsellér". Azaz a Máv nem látta reálisnak az utasforgalom biztosítását. Mindenesetre 4500 pengőre számolták ki az új megálló személyforgalomra kialakításának várható költségeit.
 
Szár    szvdom, 2011.02.12 21:26.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi Szár állomásnak nyitottam egy külön oldalt, és az inkább oda tartozó hozzászólásokat átemeltem oda.
 
Csikéria    mesi, 2011.02.12 16:22.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Bácsalmás- Csikéria vasútvonal a Csanádi féle közlekedéspolitikai koncepció során szűnt meg. A vasútállomás felvételi épülete az Apostagihoz hasonlóan egy emeletes volt. Az utolsó állomás elöljáró a nagybátyám Molnár János volt, akit Madarasról helyeztek oda. Jómagam 1995-ben hivatalból bejártam a vasútvonalat a VBF megbízásából, az állomásból már csak egy fél téglát találtam.
 
Déllő    KériPetya, 2011.02.12 15:34.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pontos helye Ludadtól a 20/22 szelvényben volt a pálya bal oldalán, 117 méter hosszú rakodóvágánnyal. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950) még nem álltak meg itt a vonatok, mivel még nem volt megfelelő rakodóhely és hozzájáró út.
Egy 1929 - es anyag már említi a Ludad - Déllő - Hosszúfoki csatorna viszonylatot. Vonat tehát már járt erre. Azt azonban nem tudom, hogy később volt - e itt megálló vonat.
 
Nezsider    András, 2011.02.12 15:07.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gondolom egy GySEV-nél dolgozó mozdonyvezető lehetsz (?) és a vezetőállásból fényképeztél, köszönet érte.

Felmerül a kérdés, hogy mi van akkor, ha egy kétnormás gép esetén emberi hanyagságból, vagy mulasztásból nem engedi le valaki az áramszedőt az ilyen áramnemváltós fázishatároknál, hanem csak úgy áthalad rajta, mint ha mi sem történt volna. Ilyenkor történik valami ? A gép azonnal érzékeli és reagálja, hogy eltérő áramot kap és az emberi hibalehetőség mennyire van kivédve ez esetben ?
 
Mőcsény    obsahovat, 2011.02.12 11:57.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!

Környékbeli bringázás során vettem és is észre a Zsibrik mellett tavat megkerülő régi töltést. Utánanézetem a régi térképeken és kiderült, hogy a szakasz a Bátaszék - Dombóvár vasút felhagyott nyomvonala. A nyomvonal korrekció az alagút építésekor történt 1911-ben. (számos helyen helytelenül szerepel a Mőcsényi alagút építési ideje, tehát nem a vasútvonal építésekor 1873-ban épült, hanem majd negyven évvel később!!!)További érdekesség, hogy a nyomvonal a Szálkai út jelenlegi közúti csomópontján áthaladva, részben megkerülve a Szálkai tavat (persze akkor még nem létezett...) haladt és Palatinca mellett tért vissza a mostani nyomvonalhoz. Énnek nem rég számos bizonyítékát sikerült lefényképeznem a Szálka tó mellett az erdőben felhagyott és egyéb műtárgyak formájában, pedig vagy 100 éve nem jár már vasút arra...
 
Nezsider    Lennon15, 2011.02.12 08:56.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az áramnemváltás csak az FHÉVről érkező és FHÉVre induló vonatok esetében van. Egyszerűen oldják meg. Az állomás váltókörzetétől kb 1 km-re van a fázishatár, áramszedő ellőte le, majd utána ismét fel. Csak kétáramnemű járművek járnak erre, így nem nagy kunszt az egész. Képem van a fázishatárról:
 
Somogymeggyes    Ailton, 2011.02.11 16:16.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
elég nagy baj. 10 éve nem járt ott tehervonat, és ha lehetne itt keresztezni azzal nőne az ésszerűbb menetrend kialakításának a lehetősége. Egyébként nem lehet egy ilyen vágányt átminősíttetni?
 
Ruszt-Szentmargitbánya    central, 2011.02.11 15:40.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a vonat elment c. könyv szerint a Sérc-Szentmargitbánya vonalat 1952-ben szüntették meg.
 
Fertőmajor-Oka    central, 2011.02.11 12:38.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vegyétek fel legyetek szívesek a megállóhely Osztrák nevét:Oggau
 
Vulkapordány megálló    central, 2011.02.11 12:35.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vegyétek fel legyetek szívesek a megállóhely korábbi nevéhez:Vulka-Pordány-Alsófalu mh.1898 as adat.Forrás:Kubinszky Mihály,Nagy Tamás,Turóczy László:Ez a vonat elment c. könyv,levéltári adatok.
 
Sávoly    rol1613, 2011.02.11 12:26.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát a motoGP-hez nemsok reményt fűzök (semmit nem csinálnak - saját szememmel láttam). Az állomáson a tavalyi menetrend szerint megállt a nagykanizsa-miskolc gyors. De mostmár csak napi 2x lehet feljutni pestre. 1x valamikor hajnal 3:49kor meg este 19:16kor. A falutól nagyon messze található, egy 20perces séta mire leérsz. Ha lemenne a busz akkor szerintem sokkal több ember használná az állomást de így szinte senki se megy onnan sehova vonattal.
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő