Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Vadasmajor    KeriPetya, 2011.10.27 10:30.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1937 - es térkép jelöl itt egy leágazó vonalat, mely Lókuc(z)a előtt becsatlakozik a Tarhos - Vizesfás vonalba.
Két épület és egy gémeskút jele is látható.
 
Perse    tom, 2011.10.27 08:45.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
sajnos mikor a kép készult a telepulésen árvíz volt , ezért vannak a homokzsákok...
 
Radostyán    Karczag, 2011.10.26 23:29.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás 1924-től a Diósgyőr vasgyári 1000mm-es vasút legészakibb végállomása volt.
A bányát és a vonal ezen részét Lyukóbánya kiépítése idején hagyták fel.
Az állomás épületből és a bányából manapság már semmi nem látható.
Viszont a nyomvonala végig követhető a mai napig is a terepen.
A Lyokói-kitérő a teljes vonal közepén volt kialakítva vonattalálkozásra.

Idézetként a Lyukóbánya 66 éve (1938-2004) írásból:
"...A szénigény kielégítésére a Radostyán határában elhelyezkedő szén­terület előkészítést szorgalmazták. A szénterület kiaknázásának terve az 1920-as években kapott újabb lendületet, míg 1929-ben merült fel első ízben a vas­gyártól a radostyáni aknához a Lyukóvölgyön át vezető vasút „Lyukó-megállója" közelében egy új iker-akna létesítésének terve. Az aknák telepítésére Hibbei Hosztyák Albert diósgyőri bányaigazgató 1937-ben ké­szítette el a terveket. Végül 1938 októberében kezdték meg a tervezett bánya lejtősaknájának hajtását, a füg­gőleges aknák mélyítési munkálataihoz szükséges szén helybeni biztosítására. A lyukóbányai szénbányászat kezdetének ezt az időpontot tekintjük."

Ideje volna a megfelelő vonalhoz át tenni ezt a régen elfeledett állomást.
 
Kecskemét-Parasztfőiskola    pif, 2011.10.25 19:03.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kecskemét-Parasztfőiskola mh épülete és az utas peron, Kecskemétről Kiskunfélegyháza felé haladva a pálya baloldalán volt.
 
Nyúlmály    Mk48 2024, 2011.10.25 18:01.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy 1966-os szolgálati menetrend, Kékes mh. néven említi.
 
Mátrafüred    Mk48 2024, 2011.10.25 17:57.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most nézegettem bele egy 1966-os szolgálati manetrend könyvbe és ott Mátra állomás-ként említi.
 
Bakonybánk    ROCOman, 2011.10.24 19:22.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Khm. III-ad osztályú HÉV típusépület. Alaprajzot lásd a \"Típusépületek\" hivatkozás alatt.
 
Bakonybánk    Akos99, 2011.10.24 17:55.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki tudna küldeni egy képet a felvételi épület alaprajzáról ???
 
Sopron-Déli    Balazs177, 2011.10.24 14:41.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az elpusztult áruraktár.Forrás:Korabeli fénykép
 
Dombóvár    aranyvonat, 2011.10.24 09:29.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. május 31-én indult első útjára és 1942-ben fejezte be országlását a Szent Jobb.

Az Aranyvonat által érintett állomásokat feldíszítették, a vármegyék határán hivatalos fogadóbizottság várta a vonat érkezését és így kísérték be az ünnepi díszbe öltöztetett állomásokra, ahol a lakosság körmenetben vonult ki az állomásra. A püspöki székvárosokban egy éjszakát, a városokban pár órát, közbenső állomásokon pár percet tartózkodott a Szent Jobb.

Megállás után kinyitották az üvegfalat, leeresztették a lépcsőt és ereklyetartóval együtt 4 vagy 8 pap vállon hordozható baldachinra emelte az ereklyét. Az őrség felsorakozott és a parancsnok a Szent Jobb előtt indult el, őt követte a Szent Jobbot hordozó papok csoportja, mögöttük a Szent Jobb őre, két oldalról pedig a Koronaőrök zárták az alakzatot. Őket követhették a főméltóságok és az ünneplő tömeg.

Az ünnepi fogadóbizottság (főispán, alispán, polgármester, megyéspüspök, papság) a felsorakozott díszszázad, a katonai zenekar és az ünneplő lakosság már előre várta Szent István jobbját.

A hivatalos fogadóbeszédet a város vezetése végezte, a papság főpapi szent mise keretében üdvözölte az ereklyét a város főterén. Ezután következett a közszemle. Pécsett, Győrben, Szegeden, Nyíregyházán és Egerben a Szent Jobb a székesegyházban töltötte az éjszakát.

Ahol nem állt meg az Aranyvonat, ott megfelelő sebességre lassított, a lakosság pedig térden állva köszöntötte a Szent Jobbot.
 
Dombóvár    aranyvonat, 2011.10.24 09:27.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keresek fotókat a szent jobb kocsi által érintett alomásókról!!!ahol látható a díszes kocsi!!!

nagyfuvar@t-online.hu

A Szent Jobbot vivő aranyvonat szerelvényját Urbányi Vilmos és Márton Lajos tervei szerint építették át egy szalonkocsiból. A külső rajzot megküldték Esztergomba Serédinek is jóváhagyás végett. Az eredeti elképzelések szerint a szerelvényt egy vadonatúj gőzmozdony vontatta. A mozdony után három kocsi következett: elöl és hátul egy-egy luxus személykocsi, amelyekben a koronaőrség pihenőben levő állománya, illetve a kíséret egyházi és világi tagjai tartózkodtak. (A kocsik száma esetenként bővült, mert a kíséret száma is nőtt.) Középütt kapott helyet a speciálisan kiképzett vagon, az aranykocsi, amelynek kétoldalt nagy felületen üvegfalai voltak, hogy az ereklyét ott is jól láthassák, ahol azt nem emelték le a vonatról, hanem csak áthaladt a szerelvény.
 
Hegyeshalom    aranyvonat, 2011.10.24 09:13.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt" Macskabagoly"elnézést de nem tudom a rendes nevét!!
Láttam egy fotót öntől a Régi képek - Hegyeshalom oldalon.
Szeretnék érdeklődni hogy esetleg nincs e több fotója erről a vasúti kocsiról!!!A munkákat segítené vele ,és hogy esetleg nagyobb felbontásba eltudná küldeni nekem!!Én is tudok küldeni önnek fotót cserébe a kocsiról ha bővebben érdekli a téma!!!
Az egyesületünk jelenleg az ujjá építésén dolgozik ,
ezen az oldalon tudd többet erről olvasni "Az aranyvonat " név alatt
http://www.koronaorseg.hu/
Várom válaszát
Nagy László István
email:nagyfuvar@t-online.hu

És várom mások jelentkezését is aki tud segíteni a kutatásban!!!vagy érdekli a téma a szent jobb aranyvonat roll!!!
Fótokat keresek azokról az alomásókról ahol látható a szent jobb kocsi!!!

 
Sátoraljaújhely gyártelep    VT22, 2011.10.23 23:27.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Határon túli állomások felvételekor mindig csak menetrendben szereplő elnevezéseket veszünk fel az oldalra. Az állomás utolsó hivatalos magyar neve az 1940-es években Sátoraljaújhely Gyártelep volt. A szintén meghonosodott Kisújhely elnevezést ezért csak alnévként tüntetjük fel, mivel menetrendben nem található meg.
 
Sátoraljaújhely gyártelep    pezsman, 2011.10.23 21:46.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez nem Kisújhely magyarul?
 
Kecskemét-Máriaváros    Magyarnaba, 2011.10.23 21:11.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elkészült Máriaváros állomás új teteje, az elmúlt héten fölkerültek a cserepek. Az állomás gyönyörű, sötétpiros tetőt kapott. Az épület körüli utasperont még zárva tartják.
 
Kenézlői Tisza-part    bartoksandor, 2011.10.23 15:31.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Bodrogközi kisvasút és a Nyíregyházi kisvasút komp-átkelőhelye. Szemben a Balsai végállomás. Fotó: Bodó István
 
Kenézlői Tisza-part    bartoksandor, 2011.10.23 15:31.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kenézlői Tisza-part végállomás. Fotó: Bodó István
 
Pálháza-Ipartelep    bartoksandor, 2011.10.23 15:29.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabó József az utolsó állomásfőnök Pálháza-ipartelepen

Fotó: Halas György
 
Bodroghalász    bartoksandor, 2011.10.23 15:28.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Híd a Bodrog felett Bodroghalász és Elágazás állomás között

Fotó: Halas György
 
Kenézlő    bartoksandor, 2011.10.23 15:26.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Hegyközi kisvasút Kenézlő állomásának rakodó területe

Fotó: Halas György
 
Kenézlő    bartoksandor, 2011.10.23 15:26.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Hegyközi kisvasút Kenézlő állomása Fotó: Halas György
 
Kenézlő    bartoksandor, 2011.10.23 15:25.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Hegyközi kisvasút Kenézlő állomásának épülete

Fotó: Halas György
 
Sárospatak átrakó    bartoksandor, 2011.10.23 15:23.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sárospatak-átrakó

Fotó: Nagy József gyűjteményéből
 
Sárospatak átrakó    bartoksandor, 2011.10.23 15:23.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Váltókezelői őrhely Sárospatak-átrakón

Fotó: Nagy József gyűjteményéből
 
Sárospatak átrakó    bartoksandor, 2011.10.23 15:23.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Víztorony Sárospatak-átrakón
 
Sárospatak átrakó    bartoksandor, 2011.10.23 15:22.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vontatási telep Sárospatak-átrakón

Fotó: Halas György
 
Tiszakarád    bartoksandor, 2011.10.23 15:21.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Bodrogközi Gazdasági Vasút Tiszakarád megállóhelye az 1940-es évek elején

Fotó: Orosz Károly: A nyírvidéki-rétközi kisvasút c. könyvéből való
 
Perbenyik átrakó    bartoksandor, 2011.10.23 15:19.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Bodrogközi Kisvasút Nagyczigánd felé induló dizel-villamos motorkocsija az 1920-as évek végén Perbenyik-átrakó állomáson
 
Bodroghalász    bartoksandor, 2011.10.23 15:18.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút bodrogi hídja. Fotó: Közlekedési Múzeum archívum
 
Bodroghalász    bartoksandor, 2011.10.23 15:18.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút bodrogi hídja. Fotó: Közlekedési Múzeum archívum
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő