Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2015.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Kecskemét alsó    Hetény, 2011.03.27 23:34.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson 2011 márciusában használt zúzottkő rostálása folyik. A Kecskemét és Kecskemét-Alsó közötti vasúti szakaszt állítólag hamarosan felújítják.

Kecskemét-alsó állomás környékén finoman fogalmazva szociális problémák halmozódnak, durvábban fogalmazva a környék gettóvá változott. A régi rakodón hegyekben áll a szemét, a kibelezett hűtőgépek. Az állmosás épületeit a főépület kivételével megrongálták, szétlopták, romjait szeméttel töltötték meg. A sínek között ragasztót szívó fiatalok grasszálnak. Egészen elképesztő állapotok uralkodnak a környéken.
 
Arad    pumpolini, 2011.03.27 18:54.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...A szolnok-aradi vonal próbáját 1858. október 23-án tartották meg. A rendszeres közlekedés 1858 október 25-én indult. Szolnokról 10 óra 38 perckor indult az első szerelvény, amely Mezőtúrra érkezése után déli 12 óra 07 perckor Arad felé folytatta útját.."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Mezőtúr    pumpolini, 2011.03.27 18:51.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...A mezőtúri pályaudvar helyének kijelölése a Tiszavidéki Vasúttársaság és a város között kisebb vitát váltott ki, amelyet végül a mezőtúriak kérését méltányolva a túrkevei országúthoz 120 öllel közelebb építettek fel. A felvételi épületet közvetlenül az út mellé mégsem helyezhették, mivel a közeli Berettyó-híd miatt a viszonylag kis teljesítményű mozdonyok az emelkedőn nem állhattak meg..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez


 
Karcag    pumpolini, 2011.03.27 18:46.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...Az eredeti épületek közül, melyeket a Tiszavidéki Vasút a későbbi Jász-Nagykun-Szolnok megye területén emelt, a karcagi állomás a legjelentősebb, amely a H világháború végéig építészetileg változatlan formában maradt meg. 1945 után a felújítások sajnos megfosztották ornamentikájától és az ajtó, ablakszerkezeteket is átalakították. A karcagi állomás a Tiszavidéki Vasút középkategóriás felvételi épületeinek egyik legtipikusabb darabja. A középkategórián belül a kisebb méretű, egyszerűbb kialakítású, romantikus stílusúnak tekinthető épületek közé tartozik..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Karcag    pumpolini, 2011.03.27 18:44.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...a fegyvemeki és a karcagi állomás 1857-ben épült..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Fegyvernek-Örményes    pumpolini, 2011.03.27 18:43.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...a fegyvemeki és a karcagi állomás 1857-ben épült..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Kisújszállás    pumpolini, 2011.03.27 18:40.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
".A kisújszállási állomás viszont jóval később, 1887-ben épült.."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Szolnok    pumpolini, 2011.03.27 18:30.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...A váci szakasznál két és félszer hosszabb pest-szolnoki vasút kiépítése a maga korában kiemelkedő műszaki teljesítménynek számított, amelyhez hasonló nagyszabású építkezésre a XIX. század első felében nem került sor Magyarországon. Az egykorú hírlaptudósítás szerint a mintegy 13 mérföldes szakaszon több, mint 110 ezer mázsa sínt, 5000 mázsa szeget és alátétlemezt, több, mint 4 millió mázsa kavicsot és 126 ezer mázsa vasúti talpfát használtak fel. Az összes építési anyag súlya 4241 ezer mázsát tett ki, amelyből kb: 300 munkanap alatt átlagosan naponta 14 ezer mázsát szállítottak le..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Vecsés    pumpolini, 2011.03.27 18:27.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom, hogy idepasszol-e?...

"..A vasút kiépítése Pesttől Szolnok felé fokozatosan haladt. A földmunkák elvégzése után Tallachini 1846 őszén Vecsésnél kavicsbányát nyittatott, hogy a sínek ágyazatához megfelelő anyagot nyerjen. A bányának az egész vonal kavics-szükségletét biztosítania kellett, ugyanis máshol, az épülő vasút mellett sehol sem találtak kitermelhető kavicsot. Mivel ez a bánya Szolnoktól 11 mérföldnyire esett, a már elkészült töltésen ágyazat nélküli, ideiglenes vasúti pályát építettek és ezen szállították az anyagot.9 A vasútépítések kezdeti időszakában zúzott kő helyett kavicságyazatra fektették a síneket..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Nagynyír    Hetény, 2011.03.27 17:42.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrégiben egy túraútvonal (zöld jelzés) végpontja lett a megállóhely. Ebből az alkalomból a kopott táblát teljesen újjáfestették, még egy kicsit a tetején lévő fém díszítést is a helyére kalapálták.
 
Kunbaja-Bácsalmási szőlők    Csaba76, 2011.03.27 13:16.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pálya melletti volt szőlőgazdaság területén 2 milliárdos beruházást kezdtek meg. A munkálatokkal június hónapban készülnek el, a telep rendelkezik ip vágánnyal is. Szerintem használni fogják. Akkor pedig Almásig fel kell újítani és onnan már nem sok maradna Szabadkáig. Remélem sikeres lesz a vonal pályázata.
 
Világospuszta    gábor, 2011.03.27 12:35.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Világospusztán az 50-es években juhistálók voltak és egy fűrésztelep/gatter) Én ott laktam a nagyszüleimmel.
 
Miskolc Győri kapu    Kordovaner, 2011.03.27 12:26.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Így nézett ki 1930-ban :)
 
Győr    KériPetya, 2011.03.26 22:26.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pontos típusmegnevezésben nem voltam biztos, ezért "vagon"...
 
Győr    Németh János, 2011.03.26 20:23.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocs, ez nem vagon, hanem egy ABmot (korábban BCmot) sorozatú motorkocsi (lásd tetőhűtő), pontosabban annak maradványa, s csak remélem, hogy szorgos kezek nyomán egyszer megint az lesz.
 
Győr    KériPetya, 2011.03.26 19:49.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Legalább február eleje óta itt áll ez a kis vagon, kissé ütött - kopott állapotban...
 
Tatabánya    KériPetya, 2011.03.26 19:24.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi történt a régi felvételi épülettel?
 
Fegyvernek-Örményes    ZsGy, 2011.03.26 16:52.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pontosítások az előzőekhez képest: Fegyvernek "nagy-állomás" neve csak valamikor a 60-as években bővült ki Örményessel. (Örményes az 50-es években jóindulattal is csak tanya-központként létezett.)Fegyvernek állomását az alföldi pusztában valóságos oázissá tették az 1. vágány és a felvételi épület között álló hatalmas gledicsia-fák. Ezeket a villamosításkor vágták ki. A kisvasút a menetrendben 380-al volt jelölve, nem 480-al. (bizonyíték az 1956-os vasúti térkép) A kisvasúti személyvonatok jellemző összeállítása C50 motormozdony+2-3 Bak típusú kocsi. Fegyverneken vonalfőnökség nem, csak üzemfőnökség működött.
 
Gádoros    Kispala, 2011.03.25 14:58.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen VT 22, igazad van, de én azt írtam, hogy SZINTE, vagyis más is jöhet. Az utolsó vonat tényleg usgyi, amely a következő nap a 135-ön jár, ugyanis ezeket a motorkocsikat a szentesi grázs adja ki, és ha jól tudom a 147-esen át járnak a vonal és a garázs között.(vagy járnak, ha dupla usgyiról van szó)
 
Kunszentmárton-Érpart    VT22, 2011.03.25 13:33.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2007 decemberi menetrendváltással szűnt meg, Berekháttal együtt.
 
Gádoros    VT22, 2011.03.25 13:20.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A vonalon szinte kizárólagosan a szentesi garázs Bzmot-jai járnak"

Ez így nem igaz. A Szentesről Orosházára induló utolsó vonat rendszerint Usgyi, van hogy dupla (gépcsere Orosházára).

A tavalyi menetrend érdekessége volt vasárnaponként a közvetlen kocsi Orosháza-Szentes-Bp-Nyugati között. Ennek papírforma szerint usgyinak kellett volna lennie, de jópárszor Bz-ből állították ki - ilyenkor csak Szentesig közlekedett.
 
Komjáti    Macskabagoly, 2011.03.24 22:28.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás látható a Pál Adriennben, igaz már lebontott formában. Kocsis Ágnes egy interjúban arról beszélt, hogy mire odaértek a forgatással, eltűnt az épület.
 
Kunszentmárton-Érpart    E44, 2011.03.23 20:23.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2010/2011-es menetrendben már nem szerepel a megálló.
 
Rábatamási    ZsGy, 2011.03.23 16:39.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rábatamási új (nem szocreál!) felvételi épületét 1969 őszén adták át. Az átadási ünnepségen én képviseltem a MÁV Tervező Intézetet, sajátos helyzet folytán. Ebben az évben a MÁVTI-ban dolgoztam rajzoló-szerkesztőként, egyetemi év-halasztásom idején. A rábatamási terveket 1-2 évvel korábban készítették, de a tervezők a hatalmas MÁV-megbízások miatt nem értek rá ezzel a témával folyamatosan foglalkozni, pl. tervezői művezetés sem volt. A tervekre ráírták, hogy a földszinti padlószint = sínkorona+45 cm, és ezzel kész, lehetett a tervek alapján építkezni. Igen ám, de az épület elhelyezését csak helyszínrajz alapján tervezték, keresztszelvény nem volt, előzetes helyszíni szemle nem volt. Az egyébként lelkiismeretes tervezőknek érthetően volt egy kis rossz érzésük Rábatamásival kapcsolatban, én pedig nagyon szerettem utazgatni. "menj te az átadásra!" - született meg a döntés. A helyszínen, a vonatról leszállva, a MÁVTI-nak kijáró őszinte tisztelettel és bizalommal fogadott az idősebb építésvezető, szégyelltem is magam, különösen amikor megtudtam a következőket: Az új létesítésű állomás szakaszán eredetileg a nyílt vonal 2,5 m magas töltésen húzódott. Az épület földszintjének a terv szerinti beállításához 2,5-3,0 m feltöltést, és még ennél is magasabb sávalapozást kellett alkalmazni, illetve megépíteni. "Ha legalább a számtalan levelünkre válaszoltak volna, akkor tervmódosítással alápincézhettük volna a házat" De a GySEV csak megbízója, nem pedig felettese volt a MÁVTI-nak, amely akkoriban a balatoni teljes vonalrekonstrukciókkal, Szolnokkal, Bp. Déli pu.-val, Dunakeszi JJÜV-vel, stb.-stb. volt leterhelve.
 
Porva-Csesznek    Veszprém27, 2011.03.22 18:53.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.porvacsesznek.hu/index.php
Ezen a honlapon mindent megtalálsz.Árak,képek kedvezmény.Bár első látásból nem tudom,de szerintem Máv dolgozóknak nincs kedvezmény,hiszen nem a MÁV üzemelteti.
 
Gyöngyössolymos-Fűtőház    ROCOman, 2011.03.22 18:35.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Indóház cikke a vonalról, melyben van fénykép is az állomás mai állapotáról: http://iho.hu/hir/kenyszer-nosztalgia-a-matravasuton
 
Balatonfűzfő    Zsolt80, 2011.03.22 14:33.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iparvágány kiágazás a 29. vonal 451. szelvényében volt. A 71 út szintbeni kereszteződésében még mai napig látszik egy sínszál, illetve az átszelési kitérő helyén 4 db talpfa látszik még. Az állomás bejárati jelzője mai napig megvan, a jelző környékén a töltés sem látszik, feljebb még látszik a zúzott kő ágy, de más nincs, talán az előjelző még megvan a temető környékén.
 
Porva-Csesznek    Zsolt80, 2011.03.22 14:13.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tud valaki segíteni abban, hogy az itt működő - remélem, hogy még működik - vendégházban lehet - e bérelni szállást? Elérhetőséget: telefonszám, e-mail - tudnátok adni?
Aki mostanában volt itt szálláson, mennyibe került a szállás? Van kedvezmény Mávnál dolgozónak? Milyen volt a hely, képet tudnátok feltölteni?
Előre is köszönöm a segítséget!
Zsolt
 
Baja    VT22, 2011.03.22 13:00.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindkét félnek igaza van: A Baja-Szabadka vonalat a MÁV építette, de HÉV társaságként üzemeltette.
 
Hódmezővásárhely    railwayman, 2011.03.22 10:48.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szegedtől idáig villamosítják a vonalat.
http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4513%3Amintaprojekt-a-napfeny-varosabol&catid=6%3Asineken&Itemid=9
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő