Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2016.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Szentgál    Ailton, 2011.09.11 16:19.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az itt lévő hangosbemondók nincsenek távvezérelve, vagy csak éppen nem működött tegnap, amikor ott jártam?
 
Páli-Vadosfa    Kiss Vámosi Zoltán, 2011.09.11 14:45.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma egy hete jártam a megállóhelyen.
A régi,elbontott épület helyén kivágták a bodzabokrokat.
Az esőbeálló előtt összedöngölt,összetömörített kaviccsal megmagasították a peront.
 
Szajol    vasutfan, 2011.09.11 13:24.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás már sokkal szebb, mint ezen a képen. :)
 
Őrhegy    Anna, 2011.09.11 11:47.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bizony kár, hogy megszüntették a kisvonatot, nagyon sok emlék /szépek/ fűződnek Őrhegyhez, gyerekkorom legszebb élményeit itt éltem meg, ma is szivesen emlékszem vissza az iskolára, a Tanitónéninkre SISKA ANDRÁSNÉ-ra, aki szivvel-lélekkel tanított bennünket. Kár, hogy ennyire feledésbe merűlt Őrhegy, talán, ha nem szünik meg a kisvonat, minden másképp történt volna.
 
Üllő    ROCOman, 2011.09.10 16:41.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A város önkormányzatának támogatásával a helyi Árpád Fejedelem Általános Iskola nyert a Műcsarnok által kiírt pályázaton, így a tanulók kifesthették az aluljárót. A falakon mindenütt a saját munkáik láthatóak az igénytelen és undorító falfirkák helyett. A MÁV dolgozói végezték az alapozó festést, míg a képek elkészítéséhez szükséges mennyiséget az önkormányzat biztosította. Arra pedig, hogy a falak még sokáig csak a gyermekrajzokkal legyenek díszítve az Üllői Polgárőr és Bűnmegelőzési Egyesület tagjai vigyáznak.
 
Vác    Utasinformátor, 2011.09.10 15:55.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már egy ideje az eredeti várótermet "kipakolták", oda lettek beköltöztetve az újság- és könyvárusok. A váróterem székei a főépület pénztárcsarnokában vannak, ott ahol eredetileg az újságos-könyves stand volt. Amúgy is a várótrerem gyakorlatilag illegális hajléktalanszálló volt, én huszonéve élek Vűcon, de még az akkori váró közelébe sem mertem menni.
 
Szekszárd    kekekex, 2011.09.09 21:59.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma vonattal akartam utazni, de vonatpotló volt. Láttam hogy 2 hosszú teherszerelvényről/re pakolják a felhalmozott betonaljakat. Nem tudja vki hol fogják felhasználni?
 
Porva-Csesznek    Z.Kálmán, 2011.09.07 21:47.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel kedvenc egyik volt munkahelyem sorsát is melegen érintheti, az érdekesség kedvéért másolom ide az alábbiakat:

A nemzeti erõforrás miniszter 53/2011. (VIII. 25.) NEFMI rendelete egyes ingatlanok mûemlékké nyilvánításáról, valamint mûemléki jelentõségû területté nyilvánításáról, illetve mûemléki védettségének megszüntetésérõl

A kulturális örökség védelmérõl szóló 2001. évi LXIV. törvény 32. §-ában és 35. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezetõ államtitkár feladat- és hatáskörérõl szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § j) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következõket rendelem el:

3. § (1) Mûemlékké nyilvánítom a Bakonyszentlászló (Gyõr-Moson-Sopron megye), 096/1, 0187/7, 0191 és 0193/1 helyrajzi számú ingatlanokat, a 0196 helyrajzi számú ingatlan vasúti nyomvonal két oldalán húzódó 50-50m széles sávját, valamint a Bakonyszentkirály (Veszprém megye), 044, 047, 049 helyrajzi számú ingatlanokat, a 043 és 053/1 helyrajzi számú ingatlanok vasúti nyomvonal két oldalán húzódó 50-50 méter széles sávját, a Porva (Veszprém megye), 0106 helyrajzi számú ingatlant, a Csesznek (Veszprém megye), 079/1 és 079/6 helyrajzi számú ingatlanokat,
a Nagyesztergár (Veszprém megye), 0159 helyrajzi számú ingatlant, a Zirc (Veszprém megye), 0217 helyrajzi számú ingatlant, az Olaszfalu (Veszprém megye), 0242/8 helyrajzi számú ingatlant, az Eplény (Veszprém megye),
010/7 helyrajzi számú ingatlant, a 092/6, 0141, 0178 és 0179 helyrajzi számú ingatlanok vasúti nyomvonal két oldalán húzódó 50-50 méter széles sávját, továbbá a Veszprém (Veszprém megye), 01064/2 és 01055 helyrajzi számú
ingatlanokat a rajtuk található vasúti pályával, épületekkel, millenniumi emlékmûvel, alagutakkal, hidakkal,
támfalakkal, omlásvédõkkel és egyéb mûszaki létesítményekkel együtt.
(2) Mûemléki környezetnek a Zirc (Veszprém megye), 3/12, 200/7 és 029 helyrajzi számú ingatlanokat, valamint a Veszprém (Veszprém megye), 01064/1, 01064/3, 01142, 01143, 0138, 0311, 2048/1 és 2129/4 helyrajzi számú
ingatlanokat jelölöm ki.
(3) Az örökségvédelmi bírság megállapításának alapjául szolgáló érték szempontjából a mûemléket I. kategóriába sorolom.
(4) A védetté nyilvánítás célja az 1895–1897 között épült magas-bakonyi vasútvonal építészeti, technikatörténeti és
iparmûvészeti értékeinek, továbbá táji szerepének megõrzése.
(5) Az (1) bekezdésben meghatározott mûemléki ingatlanra vonatkozóan a Magyar Államot elõvásárlási jog illeti meg.

Ezen műemlékké nyilvánítás a vasútvonal jövőbeli sorsát is meghatározhatja.A vasútvonal megmaradása tekintetében talán látszik némi fény az alagút végén. Z.K-
 
Kőbánya-Hízlaló    M41, 2011.09.06 20:01.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnálom ezt az állomást remélem egyszer újjászületik hiszen itt van a Keleti pályaudvart Kőbánya-Kispesttel összekötő vágány!
 
Tiszaszentmárton    vragist, 2011.09.06 19:59.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Július 29-én jártam újra Tiszaszentmártonban. A faluban külön-külön két emberrel is tudtam beszélni, egy negyvenes éveiben járó férfival és egy hetvenvalahány éves idős asszonnyal, Erzsi nénivel. Mindketten elmondták, hogy a régi tiszaszentmártoni vasútállomásnak volt állomásépülete, amelyben még laktak is – a váltóőr és családja, akik az állomás megszűntével beköltöztek a faluba. A két megkérdezett megerősítette, hogy az állomás valóban azon a területen állt, amelyet az „állomásfolt” című, márciusban készült felvétel mutat. Erről a területről ismét készítettem fotót, a kis piros szerelvény éppen ott halad el, ahol nagyjából az épület állhatott. Ehhez a néhai épülethez a Tiszaszentmártonról Tiszabezdédre tartó műútról egy bekötőút kanyarodott valamikor, ennek maradványa ma 3-4 méter után a gazba fullad. Keresgéltem a nagy fűben romok, maradványok után kutatva az egykori állomás területén, de összesen egy betonkoloncot találtam, talán az eltüntetett épület alapjának maradványa lehetett. Búcsúzóul még megörökítettem a menetrend szerint közlekedő vonatot, ahogy a vasúti átjárón keresztül kihúz az évtizedekkel ezelőtt megszüntetett állomás területéről Vásárosnamény irányába.

Erzsi néni elmondta, hogy a tiszaszentmártoniak valóban nem nagyon használták a falu vasútállomását. Tényleg messze volt a község házaitól, ráadásul annak idején a településen több helyen megálló ún. munkásbuszok jártak az emberekért, hogy dolgozni vigyék őket az akkoriban sok ezer embernek munkát adó közeli záhonyi vasúti munkahelyekre és a környékbeli üzemekbe, majd dologidő után haza is szállították őket. Ez a tömegközlekedtetési rendszer pótolta/helyettesítette a vonatot – a napi munkába járáskor legalábbis mindenképpen.

A másik – Tiszaszentmártonhoz köthető – vasúti műtárgy a Tiszán átívelő vasúti híd, amely összeköti a Magyarországhoz valamint Ukrajnához tartozó folyópartokat. A záhonyi mellett ez a tiszaszentmártoni híd is jelentős szereppel bír a kelet-nyugati vasúti áruforgalomban. Elég körülményes a faluból eljutni a hídhoz földutakon keresztül, de unatkozva bringázgató helybéli fiúk megörülve egy kis változatosságnak, készségesen mutatták az utat gépkocsim előtt haladva. A folyó közepén, ahol a középső pillér áll a feltorlódott hordalékszigettől körülvéve, ott húzódik az államhatár. A híd közepén valamiféle őrbódé van, onnan távcsövezett felénk egy lőfegyveres emberfia, amikor elkészítettem a felvételt erről a vagonnyomtáv-különbségek miatt sok sínszálúvá épített hídérdekességről.

Hát ennyit Tiszaszentmárton vasúttörténeti jelenkoráról.

 
Kőszeg    Central, 2011.09.05 18:52.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jól emlékszem rá,hogy az 1980-as évek legelején még álltak az állomás alak kijárati jelzői,még Rőtfalva felé is,pedig arra vonatok már régen nem közlekedtek akkor.
 
Balatonfenyves GV    Train Station, 2011.09.05 17:58.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Idén is volt kisvasútnap.Nem kevés utassal és érdeklődővel.(A Hajtányok az NKH "jóvoltából" nem közlekedtek,ahogy az egyetlen felújított Bak kocsi se.)
 
Somogyszentpál    Train Station, 2011.09.05 17:56.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Különvonatok 2011.09.03-án.A 3 és 2 kocsis vonatok szűknek bizonyultak.(Talán ha a népeskocsikat nem hagyták volna szétrohadni Fenyvesen...)
 
Tárnok    bagci1989, 2011.09.04 22:19.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel érdi vagyok s az utcába lakok valoban igy volt elsőre 240 milliot kértek az épületért utána 180 milliot aztán kaptak 61 milliot a biroság végett,de a terv az hogy az ovit felköltöztetik egy utcával a régi melegedőhőz a melegedőt meg a hajléktalan szállohoz itt van rola a cikk is http://hvg.hu/itthon/20110728_erdi_ovoda_vasut
Én majd besirtam a röhögésen mikor fogták és kitették minden vasuthoz vezető utcába a 3,5 tonnás jelet s mindennap itt nézték a közfelügyeletesek hogy mit csinálnak.Vasutat ez rohadtul nem hatotta meg ugy járkáltak a kamionokkal mint annak a rendje.A megállapodás után valahogy eltüntek a táblák.(beszedték)
 
Felsőgalla    Phõni, 2011.09.04 22:18.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aki meg kívánja látogatni Felsőgalla állomás környékét, és ebbe belevenné a vágány BP felé eső folytatását, vigyázzon, mert egy Paintball/Airsoft csata kellős közepébe csöppenhet bele.
 
Tárnok    Adani, 2011.09.04 21:42.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A NIF adott volna több mint 100 milliót az önkormányzatnak saját magától az óvodáért, de a elutasították és többet kértek. Így bíróságra került az ügy, ahol felmérték az ingatlant és ott azt mondták a kisajátítás miatt 61 milliót kell fizetni, mert csak ennyit ér. Vagyis megeheti az önkormányzat, amit főzött 2x annyit kaptak volna ha elfogadják első szóra, a NIF nagyvonalú volt,h megadta volna az ingatlan árának a dupláját is, de hát nem kellett, így kisajátítás lett, ott pedig a valós értékét állapítják meg.
 
Ódinnyés    Kempelen, 2011.09.04 19:42.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület köszöni szépen, de jól van. A régi helyén azért szűnt meg az állomás, mert kissé messze volt a falutól. Így az átépítésnél közelebb helyezték Dinnyés településhez és a régi állomás forgalmi kitérő lett.

 
Felsőtárkány-Fűtőház    szvdom, 2011.09.04 14:38.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy jó kis összefoglaló a Felsőtárkányi kisvasúthálózatról, térképpel:
http://www.amozgaselet.eu/kisvasut.html
 
Tárnok    bagci1989, 2011.09.04 11:39.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a képen nem látszik de a töltés előtt van 1 ovoda amely lebontásra kerül.Most oriási a vita a vasut és a város közt.Cikk :
http://helybenavilag.hu/torokbalint/index.php?option=com_content&view=article&id=13921:veszelyben-a-harkaly-uti-ovoda-erden-epuelne-a-kelenfoeld-tarnok-vasutvonal&catid=241:iskola-ovoda&Itemid=98
 
Tárnok    bagci1989, 2011.09.04 11:33.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv a következő képeket az Állomástól nem messze készitettem Érd alsó irányába.
 
Ódinnyés    v43 3201, 2011.09.04 10:07.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miért bontották el az állomást.
 
Nagytótipuszta    KeriPetya, 2011.09.03 23:39.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1925 - ös menetrendben már szerepel, feltételes megállóhelyként.
 
Kótpuszta    KeriPetya, 2011.09.03 23:28.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1920 - ban már négyvágányos állomás raktárral és felvételi épülettel (tavaly megvolt mind a négy vágány, raktár sehol, de utas wc igen). A négy nagyvasúti vágány mellett, egymással szemben három - három kisvasúti vágány volt: a Kótpuszta - Pókháza viszonylat bizonyos Nagyváradi Latinszertartású Káptalan keskenynyomközű gazdasági vasútja, a Kótpuszta - Kertmeg viszonylat pedig Wenckheim gazdasági vasút volt. A két kisvasút összeköttetésben állt egymással a nagyvasút legszélső vágánya mellett.
1925 - ös (nagyvasúti) menetrend:
6.21 Vésztő
9.10 Körösnagyharsány
17.31 Vésztő
19.27 Körösszakál
 
Uzsabánya alsó    Sanya48, 2011.09.03 20:16.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Uzsabánya-Alsó 1949-ben nem létezett. Uzsapusz.ta mh Uzsa után a 355-356 sz.szelvényben volt. Előző neve Eszterházi megálló rakodóhely volt, melyhez egy kb. 100 m-es oldalrakodós iparvágány is tartozott, mely a mai napig is megtalálható(354-355 szelvény).
Uzsabánya -Alsó mh régi neve LÁZHEGY mh volt(Nevét a mögötte lévő Lázhegy-ről kapta.) az 1950-es években épült, miután megépült az Uzsa- Uzsabányai vonal és felépítették Uzsabánya települést. (Ma csak Uzsa)
 
Nagysimonyi    ROCOman, 2011.09.03 19:40.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönjük kedves szavait.
 
Nagysimonyi    IBOLYA, 2011.09.03 06:20.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Öröm volt nézni ezeket a képeket egy kicsit újra fiatalnak érezhettem magam.Drága nagyszüleim itt éltek és nagyon sokszor jártam itt.
 
Nagyrezét    Petrás Bence, 2011.09.02 15:28.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tehervagonok Nagyrezéten.
2009. 08. 24.
 
Bajánsenye    András, 2011.09.02 10:06.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van ilyen máshol is : Lépesfalva ( Loipersbach ) Ausztriához csatolt község állomásának előjelzője és még a bejárati jelzője is csonkaországi területen van.
 
Kispest    M41, 2011.09.01 19:49.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás igazán megérdemelne egy alapos felújítást és nincs kijelző egy órával sem és MÁV szignál sincs!

A 42 villamos végállomása lehetne akár ez állomás rendkívül kedvező átszállási lehetőséget biztosítva!
 
Somogyudvarhely    Train Station, 2011.09.01 19:43.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy berzencei vasutas ismerősöm elmondta,hogy a vonalon a sínvégeket visszahajlították (szintbehozták a végeket) ,de sajnos a Csörgők vissza nyomták.Ezért is olyan döcögős a felépítmény.Bár az a 40-es és 30-as lassítás a Babócsa-Vízvár-Bélavár relációban nem tudom miért van.
A vonalnak egyetlen lehetősége lehet a felújításra.Méghozzá akkor ha elkezdik a 41-es vonal kikupálását.A Horvátországba menő teherforgalmat érdemes lenne erre terelni.(Nem pedig a Balaton déli partján véggi vinni)
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő