Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Gyöngyös felső    ROCOman, 2011.12.27 09:59.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régebben létezett kapcsolat a nagyvasúttal. Gyöngyös felső megállóhelynél volt egy kitérő, melynek vágánya a temető mellett, majd egy jobbos ív után, mögötte haladt egészen a nagyvasúti rakodóig.
 
Bácsalmás    ROCOman, 2011.12.27 08:55.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Bácsalmási GV vázlatos története:

(Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115006015&t=9011033)

A Bácsalmás-Sörházmajor közötti lórévasút 1926-ban épült 600 mm nyomtávolsággal. A kisvasút felépítményébe 7 kg/fm súlyú, 7 méter hosszú sínszálak kerültek beépítésre, mintegy 3000 db. A háború előtti időkből sajnos csak ennyit tudunk.

A háború után 1948. XII. hóban a kisvasút vonala mentén élők úgy döntöttek, hogy hozzájárulnak a kisvasút újraindításának költségeihez, a támogatás mértéke 35%. Kikötés, hogy a vonalat át kell „gombolni” 760 mm nyomtávolságra, hogy a későbbiekben össze lehessen kötni a Szegedi Gazdasági Vasúttal (az ekkor még nincs államosítva).

Bács-Kiskun Vármegye közgyűlése jóváhagyja a tervet.

1949-ben a kisvasút a Békéscsabai GVNV kezelésébe kerül, mely a megmaradt anyagokat lerovancsoltatja, lista 1949. IV .29-ei dátummal:

- Fővágány 10 000 vfm, 7 kg

- Mellékvágány 420 vfm, 7 kg

- Váltó 20 db, 7 kg

- Külső/belső laposheveder 5820/5820 db

- Sínszeg 54 000 db

- Talpfa 13 500 db

- Útátjáró 13 db

- Vágányhídmérleg házzal, 5x4x3 m, 1 db

- Lóré, vasvázas, 2 tg. fékes, pőre, 6 db

- Lóré, vasvázas, 2 tg. fékezetlen, pőre, 1 db

- Lóré oldal és faváz kerék nélkül, 1-1 db

- Lóré faváz kerékkel, 7 db

- Lóré kerékpár, 5 db

A Sörházmajor-Kunbaja vonalszakasz építési engedélyét a KM 7898/IV/57-6/1950. iratszámmal adja ki. Az új pálya a régi folytatásaként, annak 93+00 szelvénypontján kezdődik. A felépítménybe már 9.25 kg/fm súlyú sínszálak kerülnek lengő illesztéssel, akác és tölgy talpfákra szegezve, melyek aljtávolsága 59 cm lett. Az új szakasz legkisebb ívsugara 60 méter.

1950. X. 7-én az átépített és az új szakasz műtanrendőri bejárását megtartották, majd 18-án megindulhatott a korlátozott közforgalom.

1954. V. 1-én a vonatokat a 3801-3899 számtartományban számozzák.

Az 1958. VI. 30-tól érvénybe lépő GVI menetrendfüggelékből a GVI 4 sz. Bácsalmás-Kunbaja vonalára vonatkozó adatok: A Bácsalmás-Kunbaja vonal a II. számú terhelési szakaszba tartozik, Bácsalmásról indulva 11 ezrelék a legnagyobb emelkedő, visszaútban 10 ezrelék. A vonalon a GV 3700 és GV 5700 s. motormozdonyok 53 tonnás, míg a GV 4500 s. mozdonyok 33 tonnás vonatokat továbbíthatnak. Ekkor a vonatok számozása a 601-699 számtartományba esik. A pálya megengedett tengelynyomása 2,7 tonna, a legnagyobb sebesség 15 km/h.

A GV Üzemfőnökséget a MÁV 1962. I. 1-jén 00:00 órakor megszüntette. A Bácsalmási Állami Gazdaság vezetői és dolgozói egyedülálló módon azonban nem akarták, hogy a szívükhöz nőtt kisvasút elpusztuljon, ezért az ÁG átvette az üzemeltetést. Emiatt 1962. VII. 17-én és 18-án egyesített közigazgatási és műtanrendőri bejárást tartottak. A pálya ekkor:

- 10 464 vfm fővonal

- 518 vfm mellékvágány

- 27 db váltó

Az Üzemfőnökség tulajdonában van:

- 1 398.5 vfm 9.3 kg vasaljas repvágány

- 1 792 vfm 9.3 kg faaljas repvágány

- 132 vfm 7 kg vasaljas repvágány

- 1 188 vfm 7 kg faaljas repvágány

A Pft. tulajdonában van:

- 505 vfm 7 kg vasaljas repvágány

- 1 db sínhajlító gép

- 1 db nyomtáv és túlemelés mérő mérce

- 1 db pályakocsi

- 1 db hajtóka

A kisvasút végleges leállásáról és pusztulásának körülményeiről még nem került elő adat.

Az 1964/1965 menetrend még feltünteti a kisvasutat, a helyiek honlapja szerint 1964-ben szűnt meg a személyszállítás.

A vontatási és kocsiszolgálat története:

Amikor a GV 1950-ben megindult, mindössze a GV 210 psz. R35 Hoffer mozdony állt szolgálatba. Ennek teljesítménye a feladathoz kevés volt, így 1954-ig az államosított Mezőhegyesi Cukorgyár gőzmozdonyai csühögtek Bácsalmás és Kunbaja között. A GV 30, 31 és 32 psz. kétcsatlós lokomotívokat 1953-ban az új szállítású GV 324 psz. C50 mozdony egészítette ki.

A Bácsalmási Állami Gazdaság belső forgalmát kezdetben lovakkal, majd később a GVI-től bérelt, vagy átadott dieselmozdonyokkal látták el, pl. GV 3414 (B26 tipus), vagy GV 1411 (MD40 tipus).

A MÁV általi leállításkor a GV 4508, GV 3772 és GV 5722 psz. mozdonyok voltak ide állomásítva. Az öt tonnás gép itt maradt, a két héttonnás pótlására pedig a szintén megszüntetett Gyulai kisvasút GV 3733 psz. motormozdonya érkezett meg (I. 18-án).

A csekély személyforgalom mindössze egy négytengelyes kocsit igényelt, a Bak 43 psz. személyvagont megörökölte az ÁG. 1959-ben érkezett Sárospatakról a MÁV B 202 psz. személyvagon, ő igencsak elcsodálkozhatott a szántóföldek, ligetek, szikesek és majorok között döcögve, hiszen pályafutását a Fővárosban kezdte, mint FVV 5419 psz. villamos!

A teherforgalom mindvégig az R lórék vállán nyugodott, a legkomolyabb tehervagon 1958-ban érkezett a GVI kisújszállási műhelyéből, ő volt a GV Ga 10013 psz. fedett teher.

A MÁV 1962. I. 15-én az alábbi járműveket adta át az ÁG-nak:

- 1 db személykocsi (GV Bak 43)

- 1 db teherkocsi (GV G 17006)

- 4 db fékes GV R lóré

- 17 db fékezetlen GV R lóré

- 2 db fékes GV Ubn csille

- 4 db fékezetlen GV Ubn csille

- 4 db ÁG pályaszámú R lóré

A járművek 1964 utáni sorsa egyelőre ismeretlen.
 
Székesfehérvár    Kempelen, 2011.12.26 23:10.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia!
A 62-es főút nemrég átadott felüljárójától, egészen Székesfehérvár vasútállomás bejáratáig kicserélik a pályát és új alépítményre kerül az egész. A pálya nagyobb ívben fordul rá az M7-es autópálya felüljárójára, amint a mellékelt fényképen látható.
 
Egervár    söci, 2011.12.26 21:30.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amikor elmentünk az egri várba láttuk hogy a peron olyan mint a járda mert bevezet a várba.
 
Székesfehérvár    Utember, 2011.12.26 17:40.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!
Bocsi de valaki meg tudná esetleg mondani vagy magyarázni a következőt???:
Még december elején autóval utaztam Pestre,és ahogy Fehérvár határában jártam a vasúti felüljárón ahonnan egész jól be látni a Fehérvár-Budapest vasútvonalat nekem úgy tűnt vagy tűnik mintha egy harmadik vágányt is építenének a már két meglévő mellé!!Mivel úgy volt hogy a felújítás Fehérvárt nem érinti nem értem hogy akkor most mi is a szitu.???Ha valaki tud valamit kérlek írja meg mert az amit ott csinálnak az egy harmadik vágánynak készül ráadásul már a zúzott kő ágyazat is meg van!!Hát előre is köszi minden kedves vasútbarátnak.
Továbbá mindenkinek sikerekben gazdag boldog új esztendőt kívánok!!!
 
Sopron-Déli    Central, 2011.12.26 11:53.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bevezető szövegben"Az 1867-ben kiépülő Győr-Sopron-Ebenfurth vonatl (GySEV) másik állomást épített a városban, az a mai Sopron nagyállomás."A helyes évszám 1876.
 
Olad    Dõry István, 2011.12.26 10:30.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szombathely felé tekerve megérkezünk a Paragvári utcához, de egyébként a vasútállomásig kényelmesen el lehet jutni a nyomvonalon. Olad irányába sajnos rögtön a híd után a "kerékpárút" elkanyarodik a Perint patak menti gátra, így a régi vasúton való továbbjutást csak a fanatikus vasútbarátoknak ajánlanám, mert csak egy bozótos ösvény vezet tovább, az is megszakad az új elkerülő út miatt (bár onnan legalább van kerékpárút). Íme a járható rész egy szakasza befele. Valójában nincs kiépítve, de sokan használják, mint kerékpárút, mert jó irányba megy.
 
Olad    Sanya, 2011.12.25 20:02.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képeken látható kerékpár út meddig lett megépítve ? Ki tud róla.
Hajdanán, kiképzés alatt lévő HATÁRŐR újoncok itt mentek menetgyakorlatra.
1974-ben én is részt vettem egy erre haladó menetgyakorlaton.
Akkor még a nyomvonal melleti lakótelep még nem volt meg építve.
 
Sopron    Central, 2011.12.25 11:48.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az új állomásépület terveit Szántó Gyula, a GyESEV építésze készítette, az épületet 1977-ben adták át. A tervező építész neve helyesen:Szánthó Gyula.Azonkívül a vasúttársaság nevében egy e betűvel kevesebb van!
 
Sopron    Central, 2011.12.25 11:42.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt is helytelenül 1977 szerepel a párhuzamos vágány megszüntetésének időpontjaként.A helyes évszám 1953.
 
Harka    Central, 2011.12.25 11:35.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Íme egy szövegrész az Ez a vonat elment című könyvből,ami bizonyítja,hogy az 1953-as évszám a helyes,nem pedig az 1977-es!
 
Sóstógyógyfürdő    ROCOman, 2011.12.24 19:11.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1969.08.01-ig a vágányok Nyíregyháza belterületén vezettek. Az új nyomvonal a nagyvasút záhonyi vonalával párhuzamos. A jelenlegi felvételi épületet 2004-ben adták át.
 
Harka    Central, 2011.12.24 13:29.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bevezető szövegben lévő írás"A párhuzamosan futó pályát 1977-ben szüntették meg, azóta egyvágányú pálya köti össze Harka és Sopron állomást. Ekkor vált Harka elágazó állomássá"helytelen,mert a párhuzamos pályát Berbits Lajos miniszter helyszíni szemlét követő rendelkezése értelmében 1953-ban szüntették meg,megsértve vele a trianoni békeszerződést is,amiért Ausztria akkor diplomáciai jegyzékben tiltakozott,de ennek nem sok foganatja lett!Ez a szöveg sajnos téves dátummal szerepel a forrásként megjelölt honlapon is!
 
Kralován    11ZOLI1, 2011.12.22 16:05.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kralován állomáson lévő Kandúr (ZSSK Cargo) 742 233 mozdony.
Forrás:http://www.benbe.hu/gallery/szlovakia/pic99_noframe_hun.php


 
Szeged-Tisza    Magyarnaba, 2011.12.21 19:51.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma Szeged-Tisza teherpályaudvaron három Eas kocsi rakodott be. Nem tudom, hogy a bontási tevékenység részeként vagy normál üzemben.
 
Szombathely    ZazA, 2011.12.20 00:52.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nincs esetleg valakinek magáról az épületről tervrajza? Modellezéshez kellene, nagyon hálás lennék a segítségért.
 
Porpác    Sanya, 2011.12.19 19:40.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balazs 177-nek.

Sok sok elképzelés után egy "Lobby" érdekeltség végett lett meg valósítva ez a nyomvonal.

 
Porpác    Sanya, 2011.12.19 19:37.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Személyvonat érkezik Hegyeshalom felől,
mellette tehervonat várakozik az indulásra
 
Répcevis    Sanya, 2011.12.19 16:46.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Centrál:

Köszönöm az információt.
Azon a képen ahol a kút látható az sajnos már nem az eredeti.
Hajdanán amikor létezett a vasút, egy kerekes kút szolgálta a vízvételezési lehetőséget.
 
Hatvan    szander, 2011.12.19 16:24.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hatvani bizber d70
 
Répcevis    Central, 2011.12.19 14:32.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori állomás előtt lévő kerékpárút a locsmándi határátkelőhöz vezet,igaz nem nyíl egyenesen.
 
Kőszeg    Central, 2011.12.19 14:26.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A http://hu.wikipedia.org/wiki/Sopron%E2%80%93K%C5%91szeg-vas%C3%BAtvonal szerint Kőszeg és Rőtfalva között a teherforgalom még 1960-ban is megvolt.Akkor ezek szerint a határmenetben Rőtfalva felé közlekedő tehervonatokat csak menesztéssel hatalmazták fel az indulásra?Melyik forgalmi utasítás vonatkozott az itt közlekedő vonatokra?A magyar,vagy az osztrák?Ebben az egykori határmenetben magyar,vagy német nyelven ment az engedélykérés szövege?
 
Chernelházadamonya    Dálnoki csaba, 2011.12.19 13:14.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt töltöttem gyermekkorom első 13 évét. Borzalmas nézni ezt az ostoba rombolást.
 
Rátót    Jani, 2011.12.19 12:01.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az archív fotón látható épület ma is megvan,magánlakás.A "nagyhídról"-felüljáró-
készült képen gyönyörűen látszik a híd alatti szürke épület.
 
Répcevis    fcs, 2011.12.19 09:26.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Sanya!
Köszönöm az észrevételt, már javítottam is és elnézést!
 
Répcevis    Sanya, 2011.12.19 08:33.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képeken látható kerékpár út meddig lett megépítve.

Kép riporthoz: Répcevis nem a Pinkafői vonalon volt.
Zalabér--Sárvár--Alsólászló vonalon található. (Elnézést)
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.19 07:41.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alakjelzőkkel kapcsolatban pontosítás:
Kőszeg állomásnak nem biztosított bejárati alak és annak előjelzője volt a Szombathelyi oldalon. Osztrák oldalon a forgalom megszüntetése után a bejárati és annak az előjelzőjét megszüntették. Kijárati jelző nem volt egyik oldalon sem.
A mostani közös fény kijárati jelzőt az átépítés után helyezték üzembe.
Osztrák oldalon a Horvátzsidányi út fedezésére csapórudas sorompó szolgált, amelyet az átépítés során fénysorompóra cseréltek.
Gencsapáti-alsón nem csak alak jelző, hanem rakodó vágány is volt, amit már nagyon régen, valamikor a 60-as években felszámoltak.
vele egy időben szünt meg a Lukácsházi térközjelző is de a rakodó vágány maradt egészen a vonal átépítéséig.
Térközek szerepe akkor szünt meg amikor Kőszeg állomás fej állomás lett az által hogy a határ átmenet megszünt.

 
Őrihódos    András, 2011.12.19 02:01.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözletem!

Nézegettem a képeket,és egy kérdésem lenne:
Az állomásépület felső szintjén is vannak ablakok.
Milyen célból?Talán szolgálati lakások lennének ott?
 
Felsőzsolca    Párkányi Ferenc, 2011.12.18 16:00.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azért a régi állomás épület szebb volt...
 
Kőszeg    Central, 2011.12.18 14:59.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig kellett,hogy legyenek!Még annak idején rá is csodálkoztunk vajon miért is hagyták meg őket.Trianontól,1951-ig Kőszeg határállomás volt,és Wien-Südbahnhof-Sopron-Köszeg viszonylatban nemzetközi vonatok is jártak arra.Ezért is tartanám furcsának,ha nem lettek volna az állomáson akkor korszerűnek számító alakjelzők,az már más kérdés,hogy ezek a biztonságot mennyire szolgálták!
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő