Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2015.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Bajti-elágazás    dezso, 2011.04.13 17:15.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi Isti, igazad van, erre később én is rájöttem, de a lustaság nagy úr!
 
Papkeszi    Rácz Gergely, 2011.04.13 16:45.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Erről nem hallottam, igaz, mostanában már nem igazán értesülök ilyesmikről. Viszont Lepsénynél van három iparvágány is (igaz, az egyiket már rendesen benőtte a fű), de ha arról van szó, amelyik kint a nyíltvonalon, az előjelző és a bejárati jelző között ágazik ki a 27-es vonalból, azon igazán csodálkoznék. A 80-as évek végétől sokszor utaztam vonattal a 27-esen, valahányszor Veszprémbe mentünk, de nem emlékszem, hogy bármikor is láttam volna ott bent a telepen teherkocsit. Persze csak halovány emlékeim vannak, ezek akár csalhatnak is...
 
Vilonya-Királyszentistván    Sándor, 2011.04.13 16:16.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban Enying lapján ecseteltük, hogy a 49-es visszaépítése is jó (sőt lehet jobb, mert kevesebb területet kellene vásárolni) megoldás lenne. Ami a 35-ösből történő kiágazás mellett szólna, például hogy a Balatonhoz való eljutást nagyban javítaná Dombóvár és környékéről, a Siófok-Pécs viszonylatban is jó lenne, de még talán a Tab-Pécs viszonylatban is kiválthatná a buszközlekedést, így a pécsi buszoknak nem kellene Tabra betérni. Azt hozzátenném nem vagyok a környéken ismerős, nem tudom terepviszonyok alapján mennyire lenne kivitelezhető a Daránypuszta-Pincehely szakasz megépítése. Mondjuk ami ellene szól, hogy Siófokon a mozdonynak körül kellene járnia, mert a kaposvári kiágazás a fehérvári kijárat felé van.
Ha egyszer akarnak valamit, ezt a két viszonylatot kellene megvizsgálni, és szakmai alapon (hatástanulmányok, megvalósulási tanulmányok stb.) dönteni.
 
Küngös    dani, 2011.04.13 15:57.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
zolikától kérdezem.jó itt lakni?
 
Kisbér    Zsolt80, 2011.04.13 14:51.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Múlt héten voltam Kisbéren. Meglepődtem, hogy milyen szép, tiszta, modern a váróterem! Gépi jegykiadás lehetett, amíg volt. Ilyen váróterem kellene minden vasútállomásra, megállóhelyre!
Ma került hozzám egy 2002 - 2003 évi menetrend. Ekkor még járt a Pécs - Sopron vonat...Délelőtt Kisbéren (8.42kor ért Kisbérre) volt csatlakozása Pápa, Tatabánya felé is, és Fehérvárra is ment egy vonat. Ilyen csatlakozás kellene mindenhol!Akkor utas is több lenne!
 
Papkeszi    Zsolt80, 2011.04.13 14:46.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gergő, annyit megtudtam, hogy Lepsénynél terveznek rakodást az iparvágánynál, erről tudsz valamit?
Csajág - Lepsény között a pályát a Pft miatt kellett rendbe tenni, hogy le tudjanak menni Lepsényig,ennyit tudok erről a hirtelen rendbetételről.
Csajágnál Hajmáskér és Lepsény irányában is használat jelei mutatkoznak a síneken, viszonylag "rendszeresen" járnak rajta.
 
Vilonya-Királyszentistván    Zsolt80, 2011.04.13 14:41.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az igazsághoz valóban hozzátartozik, amit Gergő ír, Veszprémben nagyon kint van az állomás, de ez nem feltétlen gond, persze jobb lenne, ha közelebb lenne a belvároshoz, de ha a több irányból érkező vonatokról át lehetne szállni a másik irányokban, már jó lenne kezdetnek.Így, hogy a helyi járatot is kell használni, így is biztos vannak, akik inkább járnának vonattal szívesebben, ha normális eljutási lehetőségek lennének...
 
Vilonya-Királyszentistván    Zsolt80, 2011.04.13 14:37.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amit Sándor ír, arról azt gondolom, hogy jól hangzik, de ha csak Lepsény - Veszprém (Esetleg Lepsény - Győr)között járnának a vonatok, úgy, hogy Lepsényben, Csajágon, Hajmáskéren, Veszprémben, Győrszabadhegyen, és Győrben is lenne csatlakozás, és igény szerinti menetrend lenne, már az is jó lenne.Én azt gondolom, hogy Lepsény - Dombóvár újra építése, indítása lenne jó, legalább 100km/h pályasebességgel (Lehetőség szerint Hajmáskérig átépíteni a pályát 100asra), ez mellett a 35öst is 100asra átépíteni, és normál menetrenddel teljesen jó lenne így is, nem volna feltétlen szükséges a 35 és 49 vonalak összekötése.
 
Vilonya-Királyszentistván    Zsolt80, 2011.04.13 14:30.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lepsénynél lesz rakodás, legutóbb ezt az infót kaptam. A 27. - es vonalból Lepsénynél van iparvágány kiágazás, szerintem azt használják majd. Ezért kellett rendbe tenni állítólag a Csajág - Lepsény közötti problémás részeket.
Naponta utazok a 29esen, Csajágnál használat jelei látszanak Hajmáskér és Lepsény felé is.
 
Salgótarján    Zsolt80, 2011.04.13 14:24.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hozzám került egy 2002 - 2003 évi menetrend. Ekkor Salgótarjánból napi 4 közvetlen vonat volt Budapestre...ma ezek csak emlékek, úgy, ahogy a Sátoraljaújhely - (Miskolc - Budapest - Győr)- Szombathely, Nyíregyháza - (Budapest - Székesfehérvár - Balatonszentgyörgy) - Keszthely / Zágráb, Pécs - (Dombóvár - Sárbogárd - Székesfehérvár - Kisbér - Komárom - Győr) - Sopron vonatok is...
Szomorú, hogy egyre szarabb a menetrend, és nem a kihasználatlan járatok szűnnek meg!
Salgótarjánból 04.45kor indult a vonat Budapestre,07.02kor Keletiben volt, úgy, hogy egész sok helyen megállt a 81.esen. Rosszabbak lettek a menetidők is, így nem csoda,ha kevesebben utaznak vonattal...
 
Bajti-elágazás    Isti, 2011.04.13 13:08.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "dezső" által beküldött híd neve téves, ugyanis ez nem a zalai vonal hídja volt, hanem a székesfehérvár-szombathely vonalé, vonalkorrekció miatt maradt árván.. a zalai vonal még ez előtt keresztezi a főutat.
 
Vajháti kendergyár    Németh János, 2011.04.13 09:55.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Szerkesztők!

1969-72 között a Vajháti Kendergyárban laktam, a szüleim ott dolgoztak. Vajháti Kendergyár megálló nem volt akkor, csak a sima Vajháti. Azonban a Kendergyárba külön sínek voltak, amin csilléken a terítékeket, kazlakat szállították az áztatóból. Azonban emlékeim szerint, nem voltak ezek a sínek összeköttetésben a vasúttal.
 
Atkár    ggabor, 2011.04.13 07:53.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kb. a 60-as évek vége, 70-es évek eleje körül szüntették meg az átjárónál lévő ún. Bakterházat.
A Csány felé eső részen az egyik oldalon a sorompót és jelzőt kezelő bakterház állt, vele szemben lévő oldalon pedig a vasutas lakóháza (szolgálati lakása). Szépen gondozott, rendben tartott kis tanya volt. GG.
 
Mesztegnyő    Train Station, 2011.04.11 21:49.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Teherforgalom a vonalon: Somogyszob-Böhönye;Balatonszentgyörgy-Marcali.
 
Vilonya-Királyszentistván    Sándor, 2011.04.11 21:16.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem ennek a vonalnak az újranyitásának nem lenne sok értelme a Lepsény-Dombóvár visszaépítés nélkül.

Vagy egy másik alternatíva, amit leírtam már egyszer:
"én több értelmét látnám egy Veszprém-Lepsény-Siófok-Daránypuszta-Tamási-Dombóvár vasúti folyosónak, természetesen átszállás nélkül. Ez a Siófoki diákok helyzetén sokat javíthatna, mind a pécsi egyetemisták, mind a veszprémiek használhatnak. A a 27-est és a 35-ös Siófok-Daránypuszta szakaszát kellene villamosítani, átépíteni 100 km/-ra, Daránypusztától Tamásin át Pincehelyig megépíteni a vonalat. A 40-est úgy is felújítják 160-asra, tehát elég jó menetidőt lehetne elérni. "
 
Vilonya-Királyszentistván    Veszprém27, 2011.04.11 20:31.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Istenem bárcsak megoldanák!Életem egyik álma!Azt hallottam nemsokára változik a helyijárat menetrend!Bár ez nem elég.A belvárosig ingyen busz kellene.
 
Máriaszőlőtelep    Train Station, 2011.04.11 19:46.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balatonmáriafürdő (Nagykanizsa) felől.
 
Máriaszőlőtelep    Train Station, 2011.04.11 19:45.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megtaláltam az egykori megállót.A képfeltöltés oldalon már fel is töltöttem a képet róla.Nem ,vagy csak "szezonálisan" lakott.Részben felújított.97-es az őrhely száma.
 
Porva-Csesznek    Amadeus, 2011.04.11 18:15.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
No, még egy kép!
2011.február 26-án készült
 
Porva-Csesznek    Amadeus, 2011.04.11 18:08.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most, április 2-án voltunk a túracsapatommal szülinapi túra alkalmával az állomáson levő turistaházban. Horgony Anita és Schofhauser Antal üzemelteti. elég a böngészőbe beírni a Porva-Csesznek szót és már is előjön az oldala. Szépen rendbe tették az épületeket és környéküket!
Náluk rendeltük meg a vadpörköltes ebédünket 30 főre. Ügyesen megszervezték. Szerintem vannak olyanok, akik álmodoznak arról, hogy egyszer eljuthassanak oda, vagy, hogy gyakrabban. És vannak olyanok akik már azon álmodoznak, hogy túrán kívül is visszajárjanak, Anitáékkal egyeztetve, hozzájuk bekapcsolódva, terep rendezésbe. Tudod, Kasza, kapa, metszőolló, gereblye, meg ilyesmi!
 
Porva-Csesznek    Amadeus, 2011.04.11 17:59.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban lelkesítő, amikor rengeteg nép lepi el az állomást, megmutatva: még szükség van rá a turistáknak!
Vándorbottal, a vasparipáért teljesítménytúra keretében jártam arra, kis túracsapatunkkal.Szerencsére, már gyakrabban járok errefelé!
 
Felsőpaty    fcs, 2011.04.11 16:13.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Sanya!
Az elveszett állomások nyitó lapján talál képet Felsőpaty IV. osztályú HÉV felvételi épületéről.
http://www.vasutallomasok.hu/elveszett.php
A fénykép Turóczy László gyűjteménye.
A képet még nem töltöttük fel a régi képek közé, idővel fel is kerül az oldalra.
üdv,
Csaba

 
Gyulai városerdő    MJ, 2011.04.11 16:13.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
kár hogy ma már ilyen betonpadokat nem csinálnak, még mindig ez a legtartósabb. Mondjuk gondolom a kép készítése óta sincs deszkája a padnak. Amennyi deszka nélküli padja van a MÁV-nak, lassan leszerződhetne egy fűrészüzemmel ezek legyártására.
 
Kiscsákó    MJ, 2011.04.11 15:48.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
még mindig ilyen rossz állapotban van a megálló?
 
Balatonföldvár    Ailton, 2011.04.11 15:02.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az előtetőt leszedték, valamelyik vihar rongálhatta meg, vagy miért szedték le?
 
Felsőpaty    Sanya, 2011.04.10 12:42.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felsőpaty állomás épületéről sajnos képet sehol sem sikerült fellelni.
Maga az épület MÁV szabvány szerint épült, ugyan olyan kivitelben mint Rábasömjén.
 
Csepreg    Sanya, 2011.04.10 12:33.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csepreg állomás áru és személyforgalmi bevétele havi szinten fedezte az egész vonal állomási személyzetre fordított, havi kiadást.
A statisztikát már az szerint kellet készíteni, hogy kimutatható legyen a gazdaságtalanság. Megszüntetésre való törekvés idején, Csepreg állomás kocsiigényére, kevés kocsit biztosítottak, és így a fuvarozókat szinte elüldözték a vasútról. (Most sem történik másként) Tudom a statisztika mást mutat, de a kívülállók sem nagyon hiszik el.
 
Győr GySEV    kerala, 2011.04.10 00:05.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Lennon15! A GySEV elágazás nem más, mint Győr állomás A/1. számú váltója, mely bár már a GySEV vonalán van, a győri biztosítóberendezés része. A váltó közvetlenül a GySEV híd előtt van, ha Győr felől nézzük. Az Ikrény felől érkező vonatok ezen a váltón járnak be Győr GySEV állomásra. Egyébként Győr MÁV és Győr GySEV állomást is összeköti egy vágány, így tulajdonképpen ez egy delta vágánykapcsoltnak is tekinthető.
 
Barcs felső    pezsman, 2011.04.09 20:33.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban elgondolkodtató a felvetés. Mindenesetre én örülök, hiszen ez fejlesztés, ami erre a vonalra egyáltalán nem jellemző. Gondolom, úgy kell egy ilyen táblát kihelyezni, hogy mindkét fele olvasható legyen, hiszen mindkét oldalán van információ. Tény, hogy találhattak volna neki jobb helyet is, de legalább költöttek erre a megállóra is, ami már önmagában nagy szó. Az épületért viszont komolyan aggódom...
 
Barcs    pezsman, 2011.04.09 20:27.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bármilyen furcsa, errefelé az utazóközönség elégedett a Bz szerelvények által nyújtott szolgáltatással. Az MD-t a fejtámok hiánya miatt kényelmetlennek tartották, sőt takarításukra sem fordítottak elég figyelmet. A Halberstadti kocsikkal pedig az a baj, hogy a 60-as vonalon sehol sincs magasperon, így művészetnek számít az idős/sérült embereknek a felszállás, nem beszélve a babakocsival közlekedőkről. Sőt az ajtónyitás is elég nehézkes a Halbikon, gyakran nem vagy csak nagy erővel nyithatók az ajtók. A Bz pedig szép tiszta és kényelmes, ráadásul könnyebben "megmászható". Saját tapasztalatom a vonallal kapcsolatban az, hogy elegendő a kétórás követés a személyvonatok között, viszont megengedhetetlen a négyórás szünet.
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő