Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2014.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!

Ha szeretnél te is hozzászólást beküldeni, vagy képet feltölteni, kattints ide.

Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő

Fűzfő-Gyártelep    Zsolt80, 2011.02.06 18:35.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez nem csak teherpályaudvar volt, a 80. as évek végéig bejárt a munkásokat hozó vonat is. A 72. útnál pár éve még a megállóhely táblája is megvolt, nem tudom, meglehet-e még, ha jól emlékszek NIKE megállóhely volt kiírva. A személyvonat is bement a gyár területére, ott is kellett valahol lennie egy megállóhelynek. Tud erről valaki valamit?
A gyár (vagyis ami napjainkban van a helyén)területére be lehet jutni?Ki tud erről valamit?
 
Pácsony    Zsolt80, 2011.02.06 18:30.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát igen...
Így kellene kinézni minden állomásnak, megállóhelynek...
 
Máriaszőlőtelep    pista87, 2011.02.06 16:43.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem, az Őrház utcánál (AS 1693) volt.
 
Chernelházadamonya    András, 2011.02.06 13:05.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Örvendetes, hogy ismét akadt valaki, aki bejárta az egykori vasútvonal helyét. Nézve a 70-es évek elején készült, rendezett, tiszta állomás képét, ahhoz képest mára mintha atomtámadás érte volna a területet. Elkeserítő, hogy mindez már csak az emlékeinkben él és még sok helyen, sok esetben van ez ugyanígy.
Mesterházától Hegyfaluig is érdemes lenne bejárni a területet - ha van rá mód és idő. Több hídmaradvánnyal, áteresszel is lehet találkozni, mivel jópár híd van a 84-es úton is azon a részen.
 
Szatmárnémeti    karasimiklos, 2011.02.06 09:06.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szatmárnémeti vasútállomás-ma
(Elnézést talán ez a kép jobb)
 
Zsolnay-rakodó    Kozma, 2011.02.06 02:30.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi lesz/lett ebből a raktárból?
 
Erdősmecske    Miskovicz, 2011.02.06 02:17.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a vonal vélhetően nem fog újra nyílni. A Pécs-Vasas-Hird szakasznak van rá esélye, most készítik elő a nagy pécsi közlekedés projektet, annak eleme lenne a Vasas-Hirdig közlekedő gyorsvasút, ha megvalósul, teljesen átépítik a pályát, villamosított vonal lesz, és úgy tudom van olyan megálló, ami áthelyezésre kerül.
 
Békés    Adani, 2011.02.06 00:25.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akkor még volt teherforgalom is, azért is maradt meg. Később meg egy tollvonással elintézték, ne legyen. A Tüzépre akkor még vonattal vitték a cuccot meg a Vektor KFT szállított még vasúton. A Vektor KFT iparvágányát tavaly fel is szedték.
 
Mesterháza-Tompaládony    Dõry István, 2011.02.05 21:49.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület (2011.02.05)
 
Békés    KériPetya, 2011.02.05 21:48.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1971 - ben már tervezték a forgalom közútra terelését, ahhoz képest örülhetünk, hogy még sokáig bírta...
 
Mesterháza-Tompaládony    Dõry István, 2011.02.05 21:46.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Chernelházadamonya felől érkezve a sáron és gazon át. Az állomás előtt egy raklapgyártó cég telephelye állja el az utat. A vasútállomás területére építkeztek, de "cserébe" szépen felújították a felvételi épületet.
 
Chernelházadamonya    Dõry István, 2011.02.05 21:29.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori állomás területe elkerítve, magántulajdonban.
 
Chernelházadamonya    Dõry István, 2011.02.05 21:23.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előbb említett beton műtárgy.
 
Selyp    KériPetya, 2011.02.05 21:23.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Selyp - Kisbágyon gazdasági vasútvonalat 1970. július 1. - én akarták megszüntetni (aztán hogy mikor sikerült, nem tudom).
koordináló Bizottság, 1970. évi forgalomátterelési és körzetesítési program.
 
Chernelházadamonya    Dõry István, 2011.02.05 21:21.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bő és Chernelházadamonya között. Itt ér a vasúti töltés az út mellé, és rögtön figyelmesek is lehetünk egy vízátereszre.
 
Szada    KériPetya, 2011.02.05 21:08.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútvonal megszüntetésekor az alábbi létesítmények voltak itt:
- (lakott) felvételi épület, ami a mai napig megvan, 496 légm3;
- lakóőrház, 245 légm3;
- sertésól, 11 légm3;
- istálló, 29 légm3;
- gazdasági épület, 61 légm3;
- wc épület, 60 légm3.
 
    Dõry István, 2011.02.05 21:07.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jelentem az állomás épülete még mindig felújítás/átépítés alatt van, de ahogy az látszik is, ez eddig csak ártott, nem használt. (2011.02.05)
 
    Dõry István, 2011.02.05 21:03.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A falu közepén ez a kies terület a vasútállomás vágányinak felszedésével keletkezett.
 
    Dõry István, 2011.02.05 20:56.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép ugyanott készült. Még egy vízáteresz betonja is kivillan a moha alól 37 év távlatából.
 
    Dõry István, 2011.02.05 20:47.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bük fürdőtelep és Bő között. Ugyan a pályát beszántották, de a földúton megmaradt a töltés púpja.
 
Bük fürdőtelep    Dõry István, 2011.02.05 20:41.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Változnak az idők... nem feltétlenül jó irányba. Időről időre felüti fejét a szóbeszéd, hogy Bükről Bük fürdőtelepre a Gysev újraépíti a pályát a fürdő forgalma miatt, de hogy ennek mennyi a valóságalapja, azt senki sem tudja.
 
Bük fürdőtelep    Dõry István, 2011.02.05 20:33.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A műholdas felvétel a Bük fürdőtelepről érkező vasút vonalát ábrázolja. A büki becsatlakozás előtt ugyan felszámolták a töltést, de akármilyen szorgalmasan szántják a földet, a képen még mindig jól látható az ív. A piros pont az előző kép elkészítésének helye.
 
Bük fürdőtelep    Dõry István, 2011.02.05 20:26.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bük fürdőtelep és Bük között egy ideig a mostani betonút helyén volt a töltés, majd Bükre ívben érkezett. A képen látható út képzeletbeli egyenes folytatásában volt a vasúti töltés, a kép előterében látható földutat pedig bizonyosan keresztezte.
 
Nyékes    KériPetya, 2011.02.05 20:04.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Ludadról nézve a pálya bal oldalán volt. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950. április 15.) nem volt jegykiadás. Pontos helye a 99 + 90 - 100 + 20 szelvények között volt, 30 méter hosszúságú peronnal.
 
Lókuca    KériPetya, 2011.02.05 20:02.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Ludadról nézve a pálya bal oldalán volt. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950. április 15.) nem volt jegykiadás. Pontos helye a 81 + 20 - 81 + 60 szelvények között volt, 40 méter hosszúságú peronnal.
 
Szilas    KériPetya, 2011.02.05 20:00.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Ludadról nézve a pálya jobb oldalán volt. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950. április 15.) nem volt jegykiadás. Pontos helye a 67 + 85 - 68 + 15 - szelvények között volt, 30 méter hosszúságú peronnal.
 
Tarhos    KériPetya, 2011.02.05 19:55.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Ludadról nézve a pálya bal oldalán volt. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950. április 15.) nem volt jegykiadás. Pontos helye a 42 - 45 szelvények között volt, 155 méter hosszú kitérővágánnyal. A közforgalomra nyitáskor nem volt szolgálati helyiség, így csak nappal volt tárolható vasúti kocsi. Javaslatot tettek felvételi épület építésére, melyben szolgálati helyiség, váróterem, lakás, valamint raktárhelyiség, melléképületek, árnyékszék létesítését is szorgalmazták (aztán nem tudom, mi lett belőle).
 
Tordac    KériPetya, 2011.02.05 19:50.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Ludadról nézve a pálya jobb oldalán volt. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950. április 15.) nem volt jegykiadás. Pontos helye a 27+80 - 28+30 között volt, 50 méter hosszúságú peronnal.
 
Szatmárnémeti    karasimiklos, 2011.02.05 17:03.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szatmárnémeti Nagy Állomás-ma
 
Szatmárnémeti-Gőzfűrész    karasimiklos, 2011.02.05 16:50.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez A Kép a Mostani Szatmárnémeti Gőzfűrész Vasút állomást ábrázolja Karasi Miklós, 2011-02-04
 
Előző Első    ... [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] ...   Utolsó Következő