Borsmonostor
cd196, 2015.08.29 01:36.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://wikimapia.org/27635602/hu/Borsmonostor-vasútállomás-megállóhely-helye
|
|
Várhely
cd196, 2015.08.29 01:26.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://web.archive.org/web/20120906224917/http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/Boutari/DSC01767.jpg
|
|
Beled
Jani97531, 2015.08.26 20:40.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás megváltozott. Forgalmi szolgálat nincs csak jelenlétesek vannak. Az épület maradt a régi, viszont már készen van a villamosítás, magas-peron van , készen van a vizuális utastájékoztatás is és már Július 30.-ától villanyvontatással közlekednek az IC-k.
|
|
Ferenctanya
Petya, 2015.08.26 19:05.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Sári család lakott benne. A bakter Sári András volt.
|
|
Kistarcsa Kórház
Tastam, 2015.08.26 14:14.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pest megyei Hírlap 1974. február 24-iki számában olvastam: "Új HÉV-megálló? Régóta kéri a lakosság, hogy a gödöllői HÉV-vonalon Kistarcsa és Ilona-telep között létesítsenek egy új megállót. A BKV megbízásából a FÖMTERV tanulmánytervet készített a megoldás lehetőségeiről."
|
|
Dobaipuszta
KeriPetya, 2015.08.26 09:13.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dobaipuszta csatlakozó vonala, 1939 körül.
|
|
|
Nagytótipuszta
KeriPetya, 2015.08.26 08:54.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnevezésével kapcsolatban: az 1894-es Nagy-Tóti megjelölés az 1925-ös menetrendben már Nagytótipuszta, irányonként 2-2 feltételesen megálló vonattal. 1965-66-os menetrendben Nagytótipuszta mh., Vésztő felé 4 megálló és 2 áthaladó vonattal.
|
|
Körösújfalu
KeriPetya, 2015.08.26 08:48.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnevezésével kapcsolatban: az 1925-ös menetrendben már nem az 1894-ben szereplő Iráz, hanem Ihráz elnevezése található.
|
|
Sopron-Déli
csillagfény, 2015.08.26 08:42.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Idén szeptember 21.-én lesz 150 éves a Sopron Déli-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonal.Átadása 1865.szeptember 21.(egyes források szerint,szeptember 20.)
|
|
Sávoly-Tőzegtelep
nohab, 2015.08.26 06:51.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kezembe került egy 1975-76-os menetrend, ebben a személyvonatok többsége még megáll itt.
|
|
Mannersdorf a d Rabnitz
kalimera75, 2015.08.25 19:16.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A híd alja.
|
|
|
Mannersdorf a d Rabnitz
kalimera75, 2015.08.25 19:15.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akiket a faluban kérdeztem,senki nem tudta megmondani hol volt a megálló. Egy vasúti felüljárót mondtak egyöntetüen,hogy azt ismerik.Ezt fotóztam le.A sínek már itt sincsenek meg.
|
|
|
Kőszeg-Sörgyár
kalimera75, 2015.08.25 19:12.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fenyő
|
|
|
Kőszeg-Sörgyár
kalimera75, 2015.08.25 19:11.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vámház megálló peronrésze volt a kertünk hátulja.A telkekből ott volt egy kb 6 méteres kivágás ahol a peron volt kiképezve. A kert végén 4 hatalmas fenyőfa volt sorban ültetve gondolom száz évvel korábban. Ma már csak egy áll,de elég gyenge lett a fénykép róla.Sajnos a töltést sem tudtam lefotózni,teljesen feltöltötte a lehullott avar és már földdé alakult át. Kb tíz éve szedték fel a síneket,akkor még a talpfák nagy része el volt korhadva ,de a bazalt zuzalék látszódott.
|
|
|
Szerep
Boros Gyula, 2015.08.25 16:49.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emlékszem rá,hogy az 1954-es évektől, mivel az apám répafelelőse volt a sarkadi cukorgyárnak és répaszedési szezon beköszöntétől az állomáson lévő átvevőhelyen,-mivel itt volt hídmérleg a kis szekerek mérlegeléséhez- az apám sokat volt az állomáson és én is mindig ott lóflártam. Ott tanultam meg biciklizni is. A mérlegelés után a szekerek odaálltak a vasúti kocsi mellé és úgy rakták meg a vagonokat cukorrépával.majd jött egy mozdony vasutasokkal és összeszedték a répavagonokat és vitték Sarkadra. Késő ősszel pedig kendert rakodtak, leponyvázták és el Körösladányba(?) a tilolóba.Sok gyerekkori emlék fűz az állomáshoz,akkor még nem is sejtettem,hogy egyszer én is vasutas leszek. Bár az apai nagyapám is dolgozott a Magyar Királyi Vasutaknál,mint pályamunkás ,de ezt már csak felnőtt koromban tudtam meg.
|
|
Kossuth tér
Tastam, 2015.08.25 07:31.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A kisvonatra várva - Piacos napokon igen sok utast és csomagot szállít a Cegléden áthaladó csemői kisvonat a tanyavilágba." Apáti-Tóth Sándor felvétele a Ceglédi Hírlapban 1972-ből.
|
|
|
Tizesbérc
ROCOman, 2015.08.24 18:05.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Károly!
Szeretettel várjuk az anyagot!
|
|
Hantháza
nohab, 2015.08.24 10:18.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
eladó, szép állapotban: http://otthonterkep.hu/elad%C3%B3-h%C3%A1z/Csem%C5%91/10-15-m/100-200-nm/1+d%C5%B1l%C5%91-j%C3%B3_%C3%A1llapot%C3%BA-h%C3%A1zk%C3%B6zponti-681710
|
|
Csenger
dani, 2015.08.24 09:33.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
világvége vicinálisa egy 4 perces videoklippben :-)
https://www.youtube.com/watch?v=8_SkH_AIxSY
|
|
Nagyvisnyó-Dédes
bucsukepek, 2015.08.23 20:34.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2015. júliusi állapotok.
|
|
|
Csokvaomány
bucsukepek, 2015.08.23 20:32.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vágány 2015. júliusában.
|
|
|
Csokvaomány
bucsukepek, 2015.08.23 20:31.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2015. júliusában Szilvásvárad felé nézünk a megállóból.
|
|
|
Tizesbérc
Márton Károly, 2015.08.23 15:04.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tízesbérc vasúti megállóban lévő eredeti kis munkáslakása nállam megvan amelyt 1955-ben fotóztam le mint ott dolgozó erdész. Amint látom, ez a kis házikó senkinek nincs meg, ha igény van rá, a vonal állomásinak kiegészítő feltöltésére szivesem elküldöm.
Üdvözlettel: Márton Károly Gödöllő
|
|
Kisbács
fizolt, 2015.08.23 09:05.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás két részből áll: a vonali forgalom négy vonatfogadó vágányon folyik, átmenő fővágányok a második és a harmadik, a negyedik után egy helyi teherforgalmat kiszolgáló vágány van, amiről iparvágányok ágaznak le. Az állomásépület mögött található a nyolcvágányú rendezői vágánycsoport, ahol rossz állapotú kocsikat tárolnak. Az állomásra Kolozsvár felől villamosított vonal fut be, Méra felé a felsővezetéktartó oszlopok részben megvannak, de a felsővezeték a Méra felőli bejárati jelző után véget ér. A Kolozsvár felőli oldalon fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson többközpontos elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, központi állítású, vonóvezetékes váltókkal, a Kolozsvár felőli oldalon biztosított fény be- és kijárati jelzőkkel, Kolozsvár felé utolérést és ellenmenetet kizáró biztosítóberendezéssel, Méra felől a helyes vágány mellett kijárati előjelzővel egyesített biztosított bejárati és egyéni kijárati alakjelzőkkel, amelyek közül a legfontosabbak sötétben ki vannak világítva. A rendezői résznek mindkét irányba egy-egy csoportkijárati jelzője van. Az állomáson forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő teljesít szolgálatot. A településtől messze van, városi autóbusszal egyszerűbb Kolozsvárra utazni, így a napi néhány fős utasforgalmat a helyi kisipari üzemek dolgozói teszik ki.
|
|
Barcarozsnyó
ROCOman, 2015.08.23 06:32.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm szépen. Ma is tanultam valamit.
|
|
Barcarozsnyó
Harpi, 2015.08.22 18:18.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bizony van arrafelé olyan csoda: mindenkilapja.hu/users/markustimi/uploads/Jelz_sek.ppt
|
|
Barcarozsnyó
ROCOman, 2015.08.22 16:52.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Milyen az az alak ismétlőjelző?
|
|
Barcarozsnyó
fizolt, 2015.08.22 16:03.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágány az első, a Keresztényfalva felőli oldalon iparvágány ágazik ki. Az állomáson többközpontos elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel helyszíni állítású váltókkal, biztosított bejárati és közös kijárati jelzőkkel, a nagy ív miatt Zernest felé közös alak kijárati ismétlőjelzővel. A jelzőállító emeltyűk a váltókezelői őrhelyek előtt, szabad téren találhatók. A Zernest felőli oldalon a bejárati jelző közelében teljes csapórudas sorompóval biztosított, az állomásépület közelében fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson a jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő mellett két váltókezelő teljesít szolgálatot, a vonatkeresztezések rendszeresek.
|
|
Porpác
Harpi, 2015.08.22 14:37.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ahhoz az állomás teljes vépi oldali váltókörzetét át kellene építeni,nem lenne elegendő egy vagy két kitérőcsere.Mikor Porpác állomása legutóbb átépült még szó sem volt a 16- os vonal korszerűsítéséről.Zalaszentivánnál eleve a projekt részét képezte az állomás teljes átépítése is,míg Porpác esetében csak a villamos felsővezeték módosítása kapcsolódott a 16-os vonali projekthez.Az úr által említett beruházás majd talán egy másik projekt keretében valósul meg.És mégegy pontosítás,ezek a nagysugarú kitérők nem 100,hanem 120km/h val járhatók kitérő irányba.Ehhez persze szükséges a biztosító berendezés megfelelő átalakítása is!
|
|
Porpác
andras1, 2015.08.22 07:25.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Arra gondolok, ahogy leírtam: az állomás Szombathely felőli oldalán kellene lecserélni két 40 km-es váltót 2 db 100 km-esre. Ezáltal a Szombathely felől a menetirány szerinti jobb oldali vágányon érkező, Csorna felé menő vonatok lassulás nélkül haladhatnának át az állomás 2. vágányán, ahogy teszik ezt a Sárvár felől érkező vonatok is. Az állomásfelújítás során ugyanígy jártak el pl. Zalaszentivánon is. Ott minden irányból és irányba biztosított a 100 km/h-s áthaladás, de említhetnék más állomásokat is.
|
|