Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 149 ] [ 150 ] [ 151 ] [ 152 ] [ 153 ] [ 154 ] [ 155 ] [ 156 ] [ 157 ] ...   Utolsó Következő

Borsmonostor    cd196, 2015.08.29 01:36.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://wikimapia.org/27635602/hu/Borsmonostor-vasútállomás-megállóhely-helye
 
Várhely    cd196, 2015.08.29 01:26.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://web.archive.org/web/20120906224917/http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/Boutari/DSC01767.jpg
 
Beled    Jani97531, 2015.08.26 20:40.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás megváltozott. Forgalmi szolgálat nincs csak jelenlétesek vannak. Az épület maradt a régi, viszont már készen van a villamosítás, magas-peron van , készen van a vizuális utastájékoztatás is és már Július 30.-ától villanyvontatással közlekednek az IC-k.
 
Ferenctanya    Petya, 2015.08.26 19:05.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Sári család lakott benne. A bakter Sári András volt.
 
Kistarcsa Kórház    Tastam, 2015.08.26 14:14.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Pest megyei Hírlap 1974. február 24-iki számában olvastam: "Új HÉV-megálló? Régóta kéri a lakosság, hogy a gödöllői HÉV-vonalon Kistarcsa és Ilona-telep között létesítsenek egy új megállót. A BKV megbízásából a FÖMTERV tanulmánytervet készített a megoldás lehetőségeiről."
 
Dobaipuszta    KeriPetya, 2015.08.26 09:13.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dobaipuszta csatlakozó vonala, 1939 körül.
 
Nagytótipuszta    KeriPetya, 2015.08.26 08:54.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elnevezésével kapcsolatban: az 1894-es Nagy-Tóti megjelölés az 1925-ös menetrendben már Nagytótipuszta, irányonként 2-2 feltételesen megálló vonattal. 1965-66-os menetrendben Nagytótipuszta mh., Vésztő felé 4 megálló és 2 áthaladó vonattal.
 
Körösújfalu    KeriPetya, 2015.08.26 08:48.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elnevezésével kapcsolatban: az 1925-ös menetrendben már nem az 1894-ben szereplő Iráz, hanem Ihráz elnevezése található.
 
Sopron-Déli    csillagfény, 2015.08.26 08:42.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Idén szeptember 21.-én lesz 150 éves a Sopron Déli-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonal.Átadása 1865.szeptember 21.(egyes források szerint,szeptember 20.)
 
Sávoly-Tőzegtelep    nohab, 2015.08.26 06:51.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kezembe került egy 1975-76-os menetrend, ebben a személyvonatok többsége még megáll itt.
 
Mannersdorf a d Rabnitz    kalimera75, 2015.08.25 19:16.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A híd alja.
 
Mannersdorf a d Rabnitz    kalimera75, 2015.08.25 19:15.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akiket a faluban kérdeztem,senki nem tudta megmondani hol volt a megálló. Egy vasúti felüljárót mondtak egyöntetüen,hogy azt ismerik.Ezt fotóztam le.A sínek már itt sincsenek meg.
 
Kőszeg-Sörgyár    kalimera75, 2015.08.25 19:12.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fenyő
 
Kőszeg-Sörgyár    kalimera75, 2015.08.25 19:11.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vámház megálló peronrésze volt a kertünk hátulja.A telkekből ott volt egy kb 6 méteres kivágás ahol a peron volt kiképezve. A kert végén 4 hatalmas fenyőfa volt sorban ültetve gondolom száz évvel korábban. Ma már csak egy áll,de elég gyenge lett a fénykép róla.Sajnos a töltést sem tudtam lefotózni,teljesen feltöltötte a lehullott avar és már földdé alakult át. Kb tíz éve szedték fel a síneket,akkor még a talpfák nagy része el volt korhadva ,de a bazalt zuzalék látszódott.
 
Szerep    Boros Gyula, 2015.08.25 16:49.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékszem rá,hogy az 1954-es évektől, mivel az apám répafelelőse volt a sarkadi cukorgyárnak és répaszedési szezon beköszöntétől az állomáson lévő átvevőhelyen,-mivel itt volt hídmérleg a kis szekerek mérlegeléséhez- az apám sokat volt az állomáson és én is mindig ott lóflártam. Ott tanultam meg biciklizni is. A mérlegelés után a szekerek odaálltak a vasúti kocsi mellé és úgy rakták meg a vagonokat cukorrépával.majd jött egy mozdony vasutasokkal és összeszedték a répavagonokat és vitték Sarkadra. Késő ősszel pedig kendert rakodtak, leponyvázták és el Körösladányba(?) a tilolóba.Sok gyerekkori emlék fűz az állomáshoz,akkor még nem is sejtettem,hogy egyszer én is vasutas leszek. Bár az apai nagyapám is dolgozott a Magyar Királyi Vasutaknál,mint pályamunkás ,de ezt már csak felnőtt koromban tudtam meg.
 
Kossuth tér    Tastam, 2015.08.25 07:31.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A kisvonatra várva - Piacos napokon igen sok utast és csomagot szállít a Cegléden áthaladó csemői kisvonat a tanyavilágba." Apáti-Tóth Sándor felvétele a Ceglédi Hírlapban 1972-ből.
 
Tizesbérc    ROCOman, 2015.08.24 18:05.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Károly!

Szeretettel várjuk az anyagot!
 
Hantháza    nohab, 2015.08.24 10:18.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
eladó, szép állapotban: http://otthonterkep.hu/elad%C3%B3-h%C3%A1z/Csem%C5%91/10-15-m/100-200-nm/1+d%C5%B1l%C5%91-j%C3%B3_%C3%A1llapot%C3%BA-h%C3%A1zk%C3%B6zponti-681710
 
Csenger    dani, 2015.08.24 09:33.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
világvége vicinálisa egy 4 perces videoklippben :-)

https://www.youtube.com/watch?v=8_SkH_AIxSY
 
Nagyvisnyó-Dédes    bucsukepek, 2015.08.23 20:34.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2015. júliusi állapotok.
 
Csokvaomány    bucsukepek, 2015.08.23 20:32.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vágány 2015. júliusában.
 
Csokvaomány    bucsukepek, 2015.08.23 20:31.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2015. júliusában Szilvásvárad felé nézünk a megállóból.
 
Tizesbérc    Márton Károly, 2015.08.23 15:04.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tízesbérc vasúti megállóban lévő eredeti kis munkáslakása nállam megvan amelyt 1955-ben fotóztam le mint ott dolgozó erdész. Amint látom, ez a kis házikó senkinek nincs meg, ha igény van rá, a vonal állomásinak kiegészítő feltöltésére szivesem elküldöm.
Üdvözlettel: Márton Károly Gödöllő
 
Kisbács    fizolt, 2015.08.23 09:05.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás két részből áll: a vonali forgalom négy vonatfogadó vágányon folyik, átmenő fővágányok a második és a harmadik, a negyedik után egy helyi teherforgalmat kiszolgáló vágány van, amiről iparvágányok ágaznak le. Az állomásépület mögött található a nyolcvágányú rendezői vágánycsoport, ahol rossz állapotú kocsikat tárolnak. Az állomásra Kolozsvár felől villamosított vonal fut be, Méra felé a felsővezetéktartó oszlopok részben megvannak, de a felsővezeték a Méra felőli bejárati jelző után véget ér. A Kolozsvár felőli oldalon fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson többközpontos elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, központi állítású, vonóvezetékes váltókkal, a Kolozsvár felőli oldalon biztosított fény be- és kijárati jelzőkkel, Kolozsvár felé utolérést és ellenmenetet kizáró biztosítóberendezéssel, Méra felől a helyes vágány mellett kijárati előjelzővel egyesített biztosított bejárati és egyéni kijárati alakjelzőkkel, amelyek közül a legfontosabbak sötétben ki vannak világítva. A rendezői résznek mindkét irányba egy-egy csoportkijárati jelzője van. Az állomáson forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő teljesít szolgálatot. A településtől messze van, városi autóbusszal egyszerűbb Kolozsvárra utazni, így a napi néhány fős utasforgalmat a helyi kisipari üzemek dolgozói teszik ki.
 
Barcarozsnyó    ROCOman, 2015.08.23 06:32.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm szépen. Ma is tanultam valamit.
 
Barcarozsnyó    Harpi, 2015.08.22 18:18.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bizony van arrafelé olyan csoda: mindenkilapja.hu/users/markustimi/uploads/Jelz_sek.ppt
 
Barcarozsnyó    ROCOman, 2015.08.22 16:52.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Milyen az az alak ismétlőjelző?
 
Barcarozsnyó    fizolt, 2015.08.22 16:03.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágány az első, a Keresztényfalva felőli oldalon iparvágány ágazik ki. Az állomáson többközpontos elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel helyszíni állítású váltókkal, biztosított bejárati és közös kijárati jelzőkkel, a nagy ív miatt Zernest felé közös alak kijárati ismétlőjelzővel. A jelzőállító emeltyűk a váltókezelői őrhelyek előtt, szabad téren találhatók. A Zernest felőli oldalon a bejárati jelző közelében teljes csapórudas sorompóval biztosított, az állomásépület közelében fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson a jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő mellett két váltókezelő teljesít szolgálatot, a vonatkeresztezések rendszeresek.
 
Porpác    Harpi, 2015.08.22 14:37.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ahhoz az állomás teljes vépi oldali váltókörzetét át kellene építeni,nem lenne elegendő egy vagy két kitérőcsere.Mikor Porpác állomása legutóbb átépült még szó sem volt a 16- os vonal korszerűsítéséről.Zalaszentivánnál eleve a projekt részét képezte az állomás teljes átépítése is,míg Porpác esetében csak a villamos felsővezeték módosítása kapcsolódott a 16-os vonali projekthez.Az úr által említett beruházás majd talán egy másik projekt keretében valósul meg.És mégegy pontosítás,ezek a nagysugarú kitérők nem 100,hanem 120km/h val járhatók kitérő irányba.Ehhez persze szükséges a biztosító berendezés megfelelő átalakítása is!


 
Porpác    andras1, 2015.08.22 07:25.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Arra gondolok, ahogy leírtam: az állomás Szombathely felőli oldalán kellene lecserélni két 40 km-es váltót 2 db 100 km-esre. Ezáltal a Szombathely felől a menetirány szerinti jobb oldali vágányon érkező, Csorna felé menő vonatok lassulás nélkül haladhatnának át az állomás 2. vágányán, ahogy teszik ezt a Sárvár felől érkező vonatok is. Az állomásfelújítás során ugyanígy jártak el pl. Zalaszentivánon is. Ott minden irányból és irányba biztosított a 100 km/h-s áthaladás, de említhetnék más állomásokat is.
 
Előző Első    ... [ 149 ] [ 150 ] [ 151 ] [ 152 ] [ 153 ] [ 154 ] [ 155 ] [ 156 ] [ 157 ] ...   Utolsó Következő