Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


202 Miskolc-Diósgyőr

Miskolc-Tiszai (80, 88, 89, 90, 92, 94)
Miskolc-Rendező pu. (293k, 80)
Hejőcsaba
Egyetemváros
Diósgyőr-Vasgyár
Diósgyőr
Ládi rakodó
Mészkőbánya
















Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2019

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Hejőcsaba

megszűnt megállóhely
202 Miskolc-Diósgyőr
 

2009.02.
Fotó: Bana Gyula [raps]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.077647° E20.784203° | N48° 4' 39.52" E20° 47' 3.13"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Régi képek - Hejőcsaba

Hejőcsaba megállóhely.
A kép már a vasútvonal villamosítása után készült, (1963), a megálló ekkor már nem üzemelt, csak mint sorompó őrhely. A 3 út feletti "Langer-híd" építési éve 1967. Ekkor a híd építése miatt módosították a nyomvonalat a jelenlegire, ezután bontották el a megálló épületét.
(forrás: http://fortepan.hu/)
Hejőcsaba, vasútállomás 1967 címen
  Feltöltötte: Karczag Tamás
Dátum: 1967.



Képtár - Hejőcsaba


Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2009.02.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


szabolcs27
e-mail: ladavfts27.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29788
2015.10.31. 11:53.22
Itt volt egy egykori villamos végállomása is, nem?

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28829
2014.10.06. 22:32.20
Reá pillantottam. Igen. Mintha lenne ott egy épület... Egyébként anno én is csak onnan tudtam meg hogy volt ott egy állomás, hogy egy 1932-es katonai térképen láttam a helyét bejelölve ( a térkép megtalálható az oldalon, a térképgyűjteményben ). Amikor ott egerésztem, a sínek melletti első házban éppen kint voltak az öregek, és ők segítettek a beazonosításban, illetve meséltek a régi állomásról.

Zoli
e-mail: 61kitchen.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28826
2014.10.05. 19:45.33
Akkor elméletileg itt meg lehet találni. 1966. július 6-i állapot.

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/24223?r=2&s=Miskolc%2C%20Hejőcsaba%2C%203508%20Magyarország&t=6&t2=&c=2313653.2613645:6119709.9707235005:13

BoLa46
e-mail: laszlobodnar02.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28824
2014.10.04. 15:57.14
A hejőcsabai sorompónál álló bakterház 1967-ben került lebontásra, amikor a vasúti felüljárót építették, út és pályakorrekcióval együtt.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9867
2009.02.11. 21:31.05
Hejőcsaba. A képen az egykori megállóhely helye látszik. Továbbá ha jól megfigyeljük a képet látható, hogy az egykori bakterház ( ma buszmegálló ) irányába járdalapok vannak lerakva.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9834
2009.02.10. 20:56.58
Az egykori bakterház helyén ma buszmegálló található....

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9833
2009.02.10. 20:50.33
Hejőcsaba. Itt, közvetlenül a vasúti híd előtt volt a megállóhely.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9831
2009.02.10. 20:09.29
A hejőcsabai megálló története:
Maga a megálló Miskolc területén - a hírhedt Avas-déli lakótelep közvetlen szomszédságában - feküdt. A megállóhelyet a Miskolc Rendező Pu. - Diósgyőr vonal átadásakor nyitották meg. A megállóhely megnyitására azért volt szükség, mert az egykori LKM ( ma DAM ) munkásai, itt fel tudtak szállni - városon belül - a munkásvonatra. Ezen megszűnt és régen elfeledett megállóhelynek volt egy érdekessége. A megállóhelyhez tartozott egy bakterház is. Amikor 1873-ban átadták a vonalat, még Hejőcsaba önálló településként funkcionált ( 1945-óta része miskolcnak ). Akkoriban a hejőcsabát miskolcal összekötő főút szintben metszette a vasutat, s az imént említett bakterházból kezelték a kereszteződés sorompóját. A vonal forgalma azonban az 50-es évektől rohamosan elkezdett emelkedni, és Hejőcsaba miskolchoz való csatolásával a főút forgalma is jelentősen megnőtt. Ekkor úgy döntöttek, hogy a főutat az eddigi töltés helyett bevágássá alakítják, s a főút felett - vasúti hídon - vezetik át a vasút forgalmát. A híd megépültével a bakterház megszüntetésre került. Ez 1953-ban történt. A megállóhely még egy kis ideig üzemelt, de aztán később az is megszűnt.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Hajdúböszörmény

Hajdúbagos

Hajdúdorog

Hajdúhadház

Hejőbába-Hejőpapi