Kötegyán
adamtamas0320, 2016.02.19 22:06.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mostani menetrendben már csak 2 járatpár közlekedik Nagyszalontára.
|
|
Röszke
adamtamas0320, 2016.02.19 22:05.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Magyarország déli határán felépített kerítés miatt az utasok csak Szeged és Röszke állomások között közlekedhetnek. A nemzetközi utasforgalom eltűnése miatt a vonatok kihasználtsága rendkívül alacsony lett. A MÁV-Start úgy döntött, hogy november 10-től bizonytalan ideig megszünteti a vonalon a vasúti személyszállítási szolgáltatást. Félő, hogy a migrációs helyzet lecsengése után már nem nyitja újra a vonal személyszállítási szolgáltatását a vasúttársaság. Az utolsó napok egyikén ellátogattunk a Szeged-Röszke vonalra, hogy dokumentáljuk a még működő vasúti életet. Leutaztunk Röszkére, hogy a hangulatos kis állomást és környékét végignézzük.
|
|
Sarkadi Cukorgyár
adamtamas0320, 2016.02.19 22:02.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jegykiadás jelenleg is van, az alábbi nyitva tartási idő szerint:
Hétfőtől-Szombatig: 05:10-13:40
Vasárnap: 10:00-18:30
Gépi menetjegykiadás
|
|
Közvágóhíd (H7)
packaa, 2016.02.19 12:51.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átadva 2000.XII.16-án, az 1-es villamos Salgótarjáni út - Lágymányosi híd szakaszával egyidőben. Előtte itt megálló nem volt.
|
|
Szent István-telep
packaa, 2016.02.19 12:31.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1987-es menetrendben a neve: Budakalász felső (kötőjel nélkül).
|
|
Kistarcsa Kórház
packaa, 2016.02.19 12:17.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kerepes és Kistarcsa 1978 és 1994 között Kerepestarcsa néven egy település volt. Ekkoriban az állomás neve Kerepestarcsa, kórház volt. Ma pedig hivatalosan Kistarcsa, kórház (és nem Kistarcsa Kórház).
|
|
Kerepes
packaa, 2016.02.19 12:13.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kerepes és Kistarcsa 1978 és 1994 között Kerepestarcsa néven egy település volt. Ekkoriban az állomás neve Kerepestarcsa felső volt.
|
|
Kistarcsa
packaa, 2016.02.19 12:12.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kerepes és Kistarcsa 1978 és 1994 között Kerepestarcsa néven egy település volt. Ekkoriban az állomás neve Kerepestarcsa alsó volt.
|
|
Cinkota alsó
packaa, 2016.02.19 11:43.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt ott több vágány is, a fentrol.hu-n az 1977-es légifotókon jól látszik.
|
|
Tölgyes
packaa, 2016.02.19 11:01.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még jó hogy Szentjakabként van feltüntetve, mert kb. 2008 óta ez a hivatalos neve. Már nem Tölgyes. És kb. azóta meg is áll minden vonat, előtte fmh. volt.
|
|
Felsőtárkány Sziklaforrás
Hofer, 2016.02.18 21:54.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez újra működő megálló!!!
A kisvasut.hu szerint a vonatok innét indulnak, a Fűtőház állomást nem érintik. A 321 vonal része lett.
http://kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2857
|
|
Csömör
cd196, 2016.02.17 06:09.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1996.07.02. Csömör hiányzó HÉV híd és ideiglenes HÉV végállomás +Csömör-busz https://youtu.be/bmwK874uy7Y
|
|
Adorján
andras1, 2016.02.16 11:01.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás arról nevezetes, hogy 1954-ben vagy 1955-ben itt forgatták a Gyakran gondolok Piroskára c. német filmet, ami Magyarországon sajnos nem nagyon ismert: www.youtube.com/watch?v=KTqCqrLprsE A megálló, illetve az egykor attól délre épült, mára már elbontott sorompókezelő őrház, Hódmezővásárhelykutasipuszta néven szerepelt a filmben. Egy rövid kései dokumentumfilm: Piroska nyomában - https://www.youtube.com/watch?v=1mzIIsKE4wE
A 2012-2013-ban elbontott őrház a Google Föld programban pontosan megtalálható felülnézetből, ha visszafele lépdesünk az időben.
Az állomást, mivel közelebb van Oromhegyeshez, mint Adorjánhoz, sokszor az előbbi településhez tartozónak említik.
|
|
Vojvoda Zimonjić
andras1, 2016.02.16 10:47.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás sincs már meg. Nagyjából az oromhegyesi őrházakkal egyidejűleg bontották el.
|
|
Bojár-Hollós
BBéla, 2016.02.14 22:46.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én még 1987-ban dolgoztam Bojáron akkor még benzint és olajat tartottak itt, több száz tonnás tartályokban. Az országos tartalék gazdálkodási igazgatóságé volt a telep. A telepvezető egy Csendes Antal nevű Nádudvari srác volt. A kollégám szintén Nádudvarról Danka Feri bácsi
|
|
Regőce
Csizmadia István, 2016.02.14 10:03.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos sok hejen igy néz ki a vasúti álomány. Azok hozták ijen álapotba akik nem tudták megbecsülni amit kaptak. Szégyeljék magukat. Csak a zászlót tudták lobogtatni.
|
|
Taktaharkány
ROCOman, 2016.02.14 09:41.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Taktaharkány-Megyaszó 18 km hosszúságú GV vonalat az 1949 február 1-jei kormányrendelettel beolvasztották a Szerencsi Gazdasági Vasutak Nemzeti Vállalatba. 1950 január 1-jével négy GV társaság alakult Magyarországon, ekkor a Szolnoki Gazdasági Vasutak fennhatósága alá került a vonal. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=27731741&t=9011033
|
|
Domaszék
Hofer, 2016.02.13 18:11.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületben lévő múzeumról információk:
http://www.domaszek.hu/online/index.php/kozerdeku-informaciok/muzeum
|
|
Érd felső
Hofer, 2016.02.13 12:19.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A gázolásról film is készült Türelmetlenség címmel.
|
|
Gyála
kiy, 2016.02.12 22:00.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár én még akkoriban nem éltem, de szerintem pedig létezhetett a vasútvonal. Max. nem használták. Erre itt a bizonyítékom: https://www.google.hu/maps/@46.1263663,20.2230239,739m/data=!3m1!1e3
Ha valaki elmagyarázza, hogy a fővonal melletti kanyarív micsoda, ha nem vasúti nyomvonal, akkor azt megköszönöm és nem szóltam semmit se.
|
|
Rábé
kiy, 2016.02.12 22:00.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár én még akkoriban nem éltem, de szerintem pedig létezhetett a vasútvonal. Max. nem használták. Erre itt a bizonyítékom: https://www.google.hu/maps/@46.1263663,20.2230239,739m/data=!3m1!1e3
Ha valaki elmagyarázza, hogy a fővonal melletti kanyarív micsoda, ha nem vasúti nyomvonal, akkor azt megköszönöm és nem szóltam semmit se.
|
|
Pozsonyligetfalu
pisti, 2016.02.11 14:09.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha ez tényleg így van,akkor miért nem ad ki egy találatot sem az internet az adott úriemberrel kapcsolatban?
|
|
Pozsonyligetfalu
raps, 2016.02.11 12:59.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyszer kérdeztem még anno egyetemista koromban az egyik felvidéki évfolyamtársamat honnan a Petrzsalka név. Ő azt mondta hogy úgy tudja, egy a "szlovákoknak híres nagy ellenállójáról" bizonyos Petr Zsalkáról kapta a nevét.
|
|
Bezinarét
Hofer, 2016.02.11 06:40.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasut.hu Bezinarét és Nagyirtás között jelez még két megállót: Füstösforrás és Kanászgödör:
http://kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2840&rfa=8
|
|
Pozsonyligetfalu
cd196, 2016.02.10 10:16.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valószínűleg az Engerau névből való a magyar név, a tót meg a petrezselyemből.
Az állomás a DRB-é volt 1938--45, 1941-ben kötötte be ide a POHÉV-et. http://www.pozsonyikifli.sk/hu/Friss-kifli/Becsi-villamos.html (innen a kép cikke)
A település határában magyarok és németek ellen haláltábort üzemeltettek, és komoly tömegmészárlást hajtottak végre 1945-ben, az állomás közelében lévő harckocsiárokba kaparva a holttesteket. http://www.felvidek.ma/component/search/?searchword=pozsonyligetfalusi
http://www.engerau.info/sk/uvod
A lakótelep építésekor komoly nyomvonal-helyesbítés történt a Sopron--Pozsonyi HÉV vonalán.
Kép: Jozef Tauber mérnök 1898-as terve a Bécs és Pozsony közötti villamos vasútvonalról. Milan Král archívumából http://www.pozsonyikifli.sk/hu/Friss-kifli/Becsi-villamos/Becsi-villamos-P-O-H-E-V-tortenete.html
|
|
|
Szerep
miletiby, 2016.02.09 00:29.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikor volt mellékvágány is amit kb 80 körül bontottak el.A tetőt 90évek elején "hivatalosan lelopták" amit az önkormányzat hozatott rendbe közmunkásokkal,lapos tetősre átalakítva.Állítólag az akkori önkormányzat átakarta venni a MÁVtól az Állomást hogy felújítsa de valamiért nem adták ,valamint felújítani és működtetni sem voltak hajlandóak.Szokás szerint semmilyen hivatalos tájékoztatás nem történt.
Levagdalták a kandelábereket, szétvágták a fém/üveg széntárolót, még a neonbetűs Szerep feliratot is elvitték.Azóta már a WC épülete sincs már meg, és a víz is megszünt.A szolgálati lakást többször szükség lakásnak kiadták ami nem vált az épület előnyére.A balkáni viszonyokon kicsit kozmetikáztak annyit,hogy egy kezdetleges peront csináltak,néhány nm-ert használt betonlapokkal leraktak és van egy térfigyelő kamera is.
A valamikori civilizáltságot jelképező Vasút,a patinás rendezett Állomás épűletével,katonás állomás főnökével még a háborús időket is fölül múlóan le lett züllesztve...a renccerváltás" ,a XXI.század az 50es évekbe röpítette vissza a jobb sorsra érdemes Állomásunkat.Az egykori vasútépíttetők nem ilyen jövőt gondoltak neki és ez a mai vezetők szégyene.
|
|
Máriapócs
Pisty, 2016.02.08 20:49.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amennyire én tudom, az állomás azért nem szokványos, mert akkor újították fel amikor 1992-ben Máriapócson járt a pápa, és sokan jöttek zarándokok.
Talán ha 2020-ban Magyarországon lesz a bejelentett katolikus világtanács akkor hátha ellátogat a pápa Máriapócsra és ismét kaphat egy kis felujítást mind az állomás, mind az egész vasútvonal.
|
|
Újharangod
ROCOman, 2016.02.08 18:05.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hivatkozott menetrendi oldalt el tudod küldeni vagy feltölteni egy képet róla ide? Köszönöm.
|
|
Andókút
Hofer, 2016.02.08 16:17.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Andókút
2016. 01. 23.
|
|
|
Újharangod
Csonka Tamás, 2016.02.07 21:56.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló az 1957-es nyári menetrendben Hernádnémet Rákosi-telep néven szerepel.
|
|