Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


464 Villány-Kiskassa

Villány
Mária kitérő
Kisjakabfalva
Ivánbattyán
Radaháza
Ivánszőlős
Kiskassa

62 Barcs-Villány

Barcs (541, 60, 956, 958)
Barcs felső (60, 956)
Középrigóc (60, 956)
Drávatamási
Kastélyosdombó
Zádor
Szörény
Kétújfalu
Teklafalu
Vitézipuszta
Drávafok
Bogdása
Sellye (61, 976)
Levenye
Csányoszró
Nagycsány
Vajszlói téglagyár
Vajszló
Sámod
Nádiga rakodó
Kémes
Drávacsepely
Kovácshida
Harkány (963, 963a)
Máriagyűd
Siklósi szőlők
Siklós
Nagyharsány (962)
Beremendi Cementmű
Villány-Elágazás (66)
Villány

65 Pécs-Mohács

Pécs (40, 60, 64, 963)
Pécs-Külváros (64)
Zsolnay-rakodó
Pécsbánya-Rendező
Pécsudvard
Pécsudvard régi
Szőkéd
Áta
Kistótfalu
Vokány
Palkonya
Villánykövesd
Villány
Márok
Bóly
Nagynyárád
Középmező
Mohács (462, 9001)

66 Villány-Magyarbóly-Pélmonostor-Eszék

Villány
Villány-Elágazás (62)
Magyarbóly
— országhatár —
Lőcs
Baranyavár-Pélmonostor (962)
Laskafalu
Dárda
Mece
Eszék-Drávahíd
Eszék (530, 531, 544, 546)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Villány

állomás
464 Villány-Kiskassa
62 Barcs-Villány
65 Pécs-Mohács
66 Villány-Magyarbóly-Pélmonostor-Eszék

Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N45.877332° E18.451527° | N45° 52' 38.39" E18° 27' 5.49"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A Pécs-Mohácsi és a Villány-Pélmonostor-Eszéki vasútvonalak találkozásában helyezkedik el Villány, csomóponti állomás. Trianon után mégegy vasútvonal futott ide be: ekkor hozták át Nagyharsányból a vasutat (Barcs-Sellye-Pélmonostor), amelyet Beremendnél vágott ketté az új határ, és a Sellye-Beremend vonal zsákvonal lett.
A vasútvonalat 2007. március 3-án a MÁV megszűntette, azóta csak Mohács, Pécs felé járnak vonatok, valamint Magyarbóly felé, ahonnan a nemzetközi vonatok továbbhaladhatnak Pélmonostor (Beli Manastir) irányába is.

Felvételi épület


Az 1980-as évek végén a racionális-funkcionális stílus romantikus elemekkel bővül, mozgalmas tetőidomok mutatkoznak, a vasúti építészetben korábban nem ismert épületkompozíciók jönnek létre. Ebben az értelemben dolgozik Takács András is, aki Villány állomás átépítését/felújítását tervezte, az épületet 1987-ben [1] adták át.

[1] MÁV Zrt. A magyar vasút krónikája a XX. században

Szelvénykő 305 Pécsbánya-Rendező-Villány vonal
Szelvénykő 244 Mohács-Villány vonal




Régi képek - Villány

Forrás: Turóczy László gyűjteménye.
 
Forrás: Turóczy László gyűjteménye.
 
Villány régi felvételi épülete.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Villány. Forrás: Képek a régi magyar vasutakról és vonatokról. Gyökér István, Dr. Kubinszky Mihály, 1991 (Közdok)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Villány állomás felvételi épülete és vágányai egykor. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Régi fénykép hasonló nézőpontból az átépítés után. Vasúti tervezőintézeti szekrény mélyéről.
  Feltöltötte: Pál Zsófi

Villány vasúti állomás:Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Villány.Vasútállomás.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomás,és személyzete egykor.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Villány
  Feltöltötte: Németh Lajos
Dátum: 2012.12.21.

Villány. Forrás: http://post-card.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Villány. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Károly archív. Beküldő: Vasút&Modell, Egly T.
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Villány

Mohács felől jön a Bz.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.01.31.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
2014-06-28 villány1
Fotó: Mazán Tamás
Villány végállomási átszállási lehetőségek: Pécs, Magyarbóly ill. Mohács felé is lehet az állomásról Bz-zni.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.08.31.
A vasúti pálya ívelése és környezete Villány és Villánykövesd között a villányi kilátóból.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Az új felvételi épület előtere és a peronos látkép Villánykövesd felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Személyvonat érkezik Magyarbólyból 117 268-as Bzmot szerelvényként.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Az új felvételi épület váróterme.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Az új felvételi épület előtti peronos látkép Magyarbóly felé.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Látkép az állomás nyugati végét jelentő útkereszteződéstől Villánykövesd felé.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Az állomás látképe a nyugati végéből.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Az új felvételi épület és a peronok Magyarbóly felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
A régi felvételi épület a peronról.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Utcafront a régi és az új felvételi épülettel, valamint az állomási buszmegállóval.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
elfogadott hozzászólás 30437
2016.08.29. 00:00.10
Sziasztok! A leírást érdemes lenne frissíteni, ugyanis nem éppen aktualitást mutat az erre utaló része, ugyanis jelenleg nem haladhat át személyszállító vonat Magyarbólyról Pélmonostorra, a teherforgalom is csak 2016. Március 14-én kapott újra hatósági engedélyt a 2015. Október 17-én életbe lépett migrációs válság okozta határzár óta. Ugyanezt Magyarbóly állomás leírásánál sem ártana aktualizálni.
Információs forrás: http://iho.hu/hir/ujraindult-a-forgalom-magyarbolynal-160315

Lepesi ZL
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27444
2013.11.27. 13:12.54
Igen, ez az az épület!

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27443
2013.11.27. 05:41.11
Tényleg, valóban hibás a bevezető. Én 1969-ről tudok, azért épült a Villány-Nagyharsány átkötés, hogy a Pécs-Harkány vonalat be tudják zárni. Enélkül ugyanis csak nagy kerülővel, Szentlőrincen átt lett volna elérhető a beremendi cementmű. Látszik, már akkor is jelentős munkát fektettek ténylegesen életképes vasútvonalak bezárásába.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 27441
2013.11.26. 20:56.50
http://goo.gl/maps/MBuuh

Erre az épületre gondolsz?

Lepesi ZL
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27440
2013.11.26. 18:57.03
Vasút felől nézve: jobbra lévő épület az MPV (Mohács-Pécsi Vasút) épülete. a középső az, amelyről a sok régi kép van, azaz az Alföld-Fiumei Vasút épülete, majd a mai épület, a MÁV épülete.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 27438
2013.11.26. 14:34.30
Hol van az üszögi vasút felvételi épülete? Én még nem találkoztam olyannal. Amúgy miért bontották le a régi épület emeletét? Egyáltalán: miért nem volt jó a régi épület?

Lepesi ZL
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27437
2013.11.26. 13:23.16
Beremendi cementmű állomáson le van írva az átadás ideje:
"A Nagyharsányt Villánnyal összekötő szakasz 1982-ben épült meg, ezzel a zsákvonalból újra összekötő vonalat létesítettek,..."
Még Én is korábbra tettem az építését.

Lepesi ZL
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27436
2013.11.26. 13:20.55
Eszembe jutott, hogy Villány állomásnál egy érdekesség fel van-e tüntetve, sajnos nem!
Kevés olyan állomás van, ahol három vasúttársaság felvételi épülete megtalálható, Villány az. Ezen az állomáson még meg van a Üszög Mohács vasút felvételi épülete, az Alföld - Fiume vasút (amely Eszéktől Villányig építette a pályát) felvételi épülete -ez a régi felvételi épület, valamint a MÁV által épített "új" felvételi épület.
Ezen kívül most olvastam az állomás ismertetőjét, hogy a trianon után épült a nagyharsányi összeköttetés, hát nem, a Villány elágazás - BCM - Nagyharsány elágazás vasútvonal a beremendi új cementgyár átadásával épült meg. A pontos időpontját megnézem (a hatvanas évek vége!) és ideírom.

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19759
2010.12.22. 18:56.35
A menetrendváltással megváltoztak a vonalszámok:

65 Pécs - Villány - Magyarbóly
66 Villány - Mohács

Tudom, hogy itt az oldalon nem lesz átszámozás, csak érdekességképp írtam.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19301
2010.10.30. 17:26.08
A magyarbólyi felén állomási fénysorompó nincs. Úgy 1 kilométerre van egy nyíltvonali fénysorompó Villány Virágosnál, az AS 320-as

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 19199
2010.10.15. 10:43.48
(Harkány - ) Villány - Bóly - Mohács összekötő, négyszámjegyű út. A számát sajnos nem tudom fejből - 57 és még két számjegy.
Lepesi ZL

péter
e-mail: turupeti.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19195
2010.10.14. 16:04.48
milyen sorompó van az állomás MAGYARBÓLY felőli végén?

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16862
2010.04.18. 11:07.54
A Dráva IC tegnap Villányban.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11018
2009.04.16. 12:55.50
2-es őrhely a teljes sorompó hajtóművel.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11017
2009.04.16. 12:54.53
Fedett peron az első vágány mellett.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11016
2009.04.16. 12:53.43
A felvételi épület éjszakai kivilágításban.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11015
2009.04.16. 12:52.35
Jobb oldalon a régi, bal oldalon az új felvételi épület.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11014
2009.04.16. 12:51.35
Villány állomás Pécs felől.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11013
2009.04.16. 12:50.16
Egyenesen a 65-ös vonal Mohács felé, jobbra a 66-os Magyarbóly felé. Bal oldalon az 1-es őrhely.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11012
2009.04.16. 12:48.36
Az Ingagép a 8148 sz. vonattal az első vágányon.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11011
2009.04.16. 12:47.28
A raktárvágány.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11010
2009.04.16. 12:44.31
Villány állomás felvételi épülete az Ady Fasor felől.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11000
2009.04.16. 12:24.07
UDJ 002 a tizedik csonkavágányon.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10151
2009.02.20. 18:59.24
Villányban alkalmanként ócskavasat rakodnak.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10148
2009.02.20. 18:53.43
A villányi Ingagép a raktárvágányon, két ócskavassal rakott kocsival. A vonatcsoport után a kocsikat a 82911 számú vonat végére tolja.

spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10147
2009.02.20. 18:22.44
A 151-es Szergej megérkezett a 82863 számú vonattal Magyarbólyból. A helyi feladás besorozása után 82911 számú vonatként folytatja tovább útját Pécsbánya_rendezőre. Onnan pedig a fűtőházba indul. A 82911 számú vonatot Pécsbányától már V43-as mozdony továbbítja este Dombóvárra.

tau280
e-mail: k.r.norbi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 6703
2008.09.26. 08:49.07
Hogy ez miért lett ilyen?
Na mégegyszer:
Villány 2008.augusztus 20.

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6208
2008.08.31. 16:02.22
Villàny

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6207
2008.08.31. 16:01.08
Beremendi Cementműbe megy a teher!!!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Villánykövesd

Világoshegy

Vilmaszállás

Vilonya-Királyszentistván

Világospuszta