Állomás keresõ:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


102 Kál-Kápolna - Kisújszállás

Kál-Kápolna
Erdőtelek
Bazsómajor
Hevesi szőlők
Heves
Hevesvezekény
Tarnaszentmiklós (483)
Rákhát
Kisköre
Kisköre-Tiszahíd
Abádszalók
Kisgyócs
Kunhegyes
Előhát
Bánhalma-Halastó
Fülekipuszta
Kenderes
Kisújszállás (100, 482, 927)

80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely

Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
Kőbánya felső (120, 273)
Rákos (120)
Budapest-Városszéli telep
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákoscsaba-Újtelep
Rákoscsaba
Pécel
Isaszeg
Gödöllő-Állami telepek
Gödöllő (972)
Máriabesnyő
Máriabesnyő régi
Máriabesnyői kolostor
Bag
Aszód (77, 78)
Hévízgyörk
Galgahévíz
Tura
Hatvan Rendező pu.
Hatvan (81, 82)
Hatvani vásártér
Hort-Csány
Vámosgyörk (85, 86)
Adács
Karácsond
Ludas
Nagyút (280S)
Kál-Kápolna
Füzesabony (108, 87a)
Szihalom
Mezőkövesd-Hőfürdő
Mezőkövesd
Mezőkövesd felső
Klementina
Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
Csincse
Emőd
Nyékládháza (88, 89)
Kistokaj (88, 89)
Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
Felsőzsolca (90)
Hernádnémeti-Bőcs
Tiszalúc
Taktaharkány (490)
Taktaszada
Szerencs (100c, 491, 98)
Mezőzombor (100c)
Bodrogkeresztúr
Szegi
Erdőbénye
Olaszliszka-Tolcsva
Bodrogolaszi
Sárospatak (433, 434, 436)
Sátoraljaújhely (689, 690, 691)

84 Kisterenye - Kál-Kápolna

Kisterenye (81)
Ravaszlyuk
Ilonabánya
Nemti
Mátramindszent (83)
Mátraballa
Mátraderecske
Recsk-Parádfürdő
Sirok
Kőkútpuszta
Tarnaszentmária
Verpelét
Feldebrő
Aldebrő
Tófalu
Kápolna
Kál-Kápolna




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2014

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Kál-Kápolna

állomás
102 Kál-Kápolna - Kisújszállás
80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely
84 Kisterenye - Kál-Kápolna

2009.03.21.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.734101° E20.254031° | N47° 44' 2.76" E20° 15' 14.51"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás a két szomszédos településrõl kapta a nevét. A vágányok a házak között futnak.
Elágazóállomás, így ennek megfelelõen rendelkezõ- és külsõs forgalmi szolgálattevõ is teljesít itt szolgálatot: a Budapest-Hatvan-Füzesabony-Miskolc fõvonalról a Hatvan felõli (kezdõpont felõli) oldalon ágazik ki a 2007-ben megszüntetett Kisterenyére vezetõ mellékvonal, az állomás másik végén pedig Kisújszállás felé ágazik ki egy vasútvonal.
Menetjegykiadás, váróterem van. Az I., II. és a III. vágány között keskeny, emelt szintû, aszfaltozott peronokat találunk. A többi személyvonatok fogadására is alkalmas vágány között már csak zúzottkõvel sínkorona szintig feltöltött peront találunk.
Az utastájékoztatás, sok más állomástól eltérõen még hagyományos, azaz egy hölgy mondja be a vonatokat. Az állomás kitérõinek java része motoros állítású. A felvételi épület mellett autóparkoló és autóbuszmegálló is van. A biztosítóberendezés Dominó típusú, fényjelzõs. A végponti oldalon fény- és félsorompóval biztosított vasúti átjárót találunk. A személyforgalom jelentõs és van áruforgalom is, bár a régi mennyiséget és gyakoriságot meg sem
közelíti.
A mai modern felvételi épületen kívül számos más, különbözõ célú építményt találunk az állomáson. A régi felvételi épületet, mely a szép elõtetõtõl megfosztva már jellegtelenné vált, a mai felvételi épülettõl jobbra áll a vágányok mellett. Raktárépület oldalrakodóval, szolgálati lakások, vasúti laktanya, vágányhídmérleg és egy Pft. telep (Hatvani Pgf. II. fõpályamesteri szakasz) épületei sorakoznak a vágányok mellett. Nincs már meg azonban ez egykori fûtõház, víztorony, illetve a váltóállító tornyok sem. Ezeknek a nyomait felfedezhetjük a gazzal benõtt területeken, csakúgy, mint a vonóvezetékek csatornáit vagy épp a vízdaru helyét.
Az áruforgalom ma a kisvárdai kõbányából származó heti néhány kocsi zúzottkövet, sóder és homokszállítást, illetve alkalmanként a kisújszállási vonalról befutó fa rakományokat jelenti. A ma már jórészt fával, fûvel is benõtt rakodóvágányok azonban egyértelmûen arra utalnak, hogy bizony itt sokkal nagyobb áruforgalom bonyolódott. A helyi Zöldért, s a TSZ egykor folyamatosan hordta áruit az állomásra, berakásra. A kukoricát szállító tengelyátszerelt vagonok sora mindennapos látványnak számított az állomáson. Bizony elõfordult, hogy valamennyi vágány megtelt kocsikkal. (képek és szöveg: Sándor Antal)

Korszerûsítések az ötvenes évek végén


A szûk vasútforgalmi keresztmetszetek megszüntetését célzóan 1960. március 1-étõl Kál-Kápolna átépítésén dolgoztak, az áruforgalmat ideiglenesen korlátozták, a kisterenyei vonalon feladott küldeményeket pedig kerülõ útirányon szállították. [1]

[1] Vasúthistória évkönyv 1999., Keller László: Vasúti közlekedés az 1955-1957 közötti években és a második 3 éves terv idõszakában (1958-1960)


Szelvénykõ 1126

Vasútállomások, jegypénztárak keresője




Régi képek - Kál-Kápolna

A régi kál-kápolnai állomásépület szabványtervek szerint épült 1870-ben.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Kál-Kápolna állomás és régi felvételi épülete egy korabeli képeslapon
Forrás: http://www.regikepeslapok.eoldal.hu/fotoalbum/varosok_-kozsegek-lapjai/varosok_-kozsegek/42
 
Kál-Kápolna állomás felvételi épülete és vágányai egykor.
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Egy régi képeslap. Beküldõ: Gyimesi L.
 
Kál-Kápolna állomásépülete egy romantikus hangvételû 1915-ben kiadott, utánszínezett képeslapon.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Kál-Kápolna állomás felvételi épülete egy régi képeslapon.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Kál-Kápolna vasútállomás. Forrás: http://bedo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Kál-Kápolna. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Kál-Kápolna


Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.05.14.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.05.14.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.05.14.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.05.14.
A felvételi épület a vágányok felõl nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A régi felvételi épület mögötti tér, a kép közepén a mai felvételi épület oldala látható. A vágányok tõlünk balra az épület elõtt futnak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Személypénztárak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Mellékhelyiségek és nyilvános telefon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A régi felvételi épület a vágányok felõl nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A régi felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
MÁV-START iroda a régi felvételi épületben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Pillantás a III. vágány peronjáról Budapest felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Pillantás a III. vágány peronjáról Miskolc felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Távmûködtetésû kapcsolókert.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kerékpártároló a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Lakóépület a kezdõponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Laktanyaépület a kezdõponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kis teknõhíd a kezdõponti oldalon a kihúzóvágány ütközõbakjával.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Útátjáró a kisterenyei vonalon. A teknõhíd alatt állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Érkezés Kisterenye felõl.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kezdõponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kezdõponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kezdõponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kezdõponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kezdõponti váltókörzet V.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kezdõponti váltókörzet VI.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kezdõponti váltókörzet VII.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kezdõponti váltókörzet VIII.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kezdõponti váltókörzet IX. Elõttünk az egykori fûtõházba vezetõ vágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Jobbra a kihúzóvágány felé, egyenesen a volt fûtõházba.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kihúzóvágány tolatásjelzõvel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Valahol a volt fûtõház elõtt állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Ami a vízdaruból maradt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Az egykori váltóállító torony helyén állunk a kezdõponti oldalon. A háttérben egy légoltalmi figyelõhely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A betonbunker ajtaja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Vonóvezeték csatorna.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A vonóvezeték átbújik a sínek alatt és egy kitérõhöz fut.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A "malenkij robotra" elhurcoltak emlékmûve a felvételi épület elõtt a parkban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Kedves figyelmesség az idelátogatóknak. Egy infotábla.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Az egyik rakodóvágány gazzal benõve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Azt, hogy vágánytengelyben állunk csak a felsõ vezeték árulja el.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A közúti mérleg helye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Az új vágányhídmérleg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A raktárépület a vágányok felõl nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Ha nincs hely a szelvénykõnek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Oldalrakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A zúzottkövet itt deponálják és rakják vagonokba.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A régi vágányhídmérleg helye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A Pft. telep bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A II. fõpályamesteri szakasz épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Végponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Végponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A rakodóterületre vezetõ út kapuja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A régi útátjáróhoz vezetõ út.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Itt volt régen a sorompó. Szemben vele a végponti váltóállító torony épülete állt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Végponti váltókörzet V.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Végponti váltókörzet VI.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Végponti váltókörzet VII.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Végponti váltókörzet VIII.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Végponti váltókörzet IX.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Nyíltvonali rész. Miskolc felé tekintünk az õrház elõtt állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Az õrház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Az õrház hátsó frontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Az õrház melléképületei.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Érkezés Kisújszállás felõl. Az iménti õrház jobb kézre esik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Pillantás Kisújszállás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Nyíltvonali iparvágány kiágazás a Kisújszállás felé vezetõ vonalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A vágánykiágazás melletti egykori szolgálati hely épülete. Innen kezelték a sorompót is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Ma már fénysorompó van itt is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Az iparvágány ide, a GITR Kft. telephelyére fut be.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Pályamesteri szakaszhatárok a kisújszállási vonalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Bzmot érkezik Kisújszállás felõl.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Szép formájú régi szelvénykõ a kisújszállási vonal mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Útátjáró a végponton. A Bz Kisújszállásra tart.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
Gyorsvonat halad át a II. vágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A rendelkezõ forgalmi szolgálattevõ munkahelye I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A rendelkezõ forgalmi szolgálattevõ munkahelye II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.07.
A különvonat - immár a Leóval - Kál-Kápolna állomáson.
Fotó: Kovács Gábor
Dátum: 2009.10.10.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2009.03.21.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23318
2012.03.05. 20:33.57
állomásfõnök: Ferencz Antal Bánréve 1923 Erõs Mária

soós89
e-mail: soós89.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20421
2011.02.17. 12:02.54
emlékszem rá 2009 õszén az M62 144 es szergej és a vonat elején egy M47 eseel vonatott kõvonat járt recsk kõrakodóra

AKGV
e-mail: akgv2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19037
2010.09.21. 22:49.30
A mai napon leszerelték az állomásról a világítódobozos névtáblát. Valószínûleg MÁV szabvány tábla kerül a helyére. Szerintem kár érte, illett az állomáshoz az eddigi névtábla.

gergo0314
e-mail: gergo0314.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7840
2008.11.09. 17:01.31
Az állomás épülete a második vágányról. Amikor ezt a képet csináltam, a vonatok ezen a vágányon az útátjáróban való síntörés miatt csak tízzel, késõbb negyvennel döcögtek a megállásiig, onnan sivítottak tovább, az áthaladó Intercityk pedig szintén csak tízzel döcögtek át, majd gyorsítottak fel százhúszra.

gergo0314
e-mail: gergo0314.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7836
2008.11.09. 16:50.58
Bzmot tolat, hogy aztán továbbindulhasson Kisújszállás állomásra.

Ortutay Mihály
e-mail: ortutaymihaly.kukac.dunaweb.hu
elfogadott hozzászólás 1510
2007.10.20. 21:38.31
Kisujszállási Bz Kál-Kápolna állomáson

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kalinovac

Káld

Kállósemjén

Kálmáncsa

Kalonda