Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


  Menetrend


Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




   Alább olvasható a 2007. március 3-án, tizennégy mellékvonal bezárásakor készített összefoglalónk, melyben az akkor megszűnt vasútállomásokat szedtük össze.

A 2007-ben megszűnt állomások

   A legújabb vonatbezárásokról tájékoztató sajtóinformációk szerint 14 vasútvonal bezárásával kezdődik meg 2007. március 3-án a közlekedési reformnak nevezett procedúra. A leépítés később folytatódik, egyenlőre többet még senki nem tud, csak az tűnik egyre biztosabbnak, hogy Magyarország vasúti mellékvonalait előbb-utóbb egytől egyig meg kívánják szüntetni.
   Ennek az oldalnak a célja nem más, mint egy rövid képes ismeretterjesztő, összefoglaló, gyűjtemény a megszűnő vasútállomásokról és vasúti megállóhelyekről. Egy utolsó lehetőség mindenki számára, hogy megnézzük őket élőben, vagy ha nincs lehetőségünk eljutni oda, fényképeken.
   Az oldal aljára összegyűjtöttem a teljesség igénye nélkül néhány, bezárásokkal kapcsolatban a közelmúltban megjelent cikk linkjét is.


13    14    24    27    62    76    84    88    95    112    129    151    152    153


13 Környe-Kisbér-Veszprémvarsány-Pápa
Bakonytamási,

Dad

Császár

Bakonybánk

Lázi

Bakonyszombathely

Szák-Szend

Franciavágás

Gic-Hathalom

Pápateszér

Pusztagyimót

Ugod

Nagygyimót

Ete

Kecskéd

Tápszentmiklós

Románd


14 Pápa-Csorna

(A vonal teljes hosszában jó állapotban van, a mellékvonalakra engedett maximális, 60 km/h-s sebességet az egykocsis Bz szerelvény mindenhol eléri. A 37 km-es távot 6 közbenső megállással, vonattalálkozással 47 perc alatt teljesítik a vonatok. Mellékvonali rádiós forgalomirányítás (MERÁFI) üzemel a vonalon végig, szolgálat és jegykiadás már sehol sincs. Azt hallottuk, hogy a GySEV tudná gazdaságosan üzemeltetni a vonalat.)

Nemesgörzsöny

Marcaltő

Rábapordány

Szany-Rábaszentandrás

Rábahíd

Egyed-Rábacsanak


24 Zalabér-Batyk - Zalaszentgrót

Zalaszentgrót

Tüskeszentpéter


27 Hajmáskér-Lepsény

Sóly

Berhida

Papkeszi

Vilonya-Királyszentistván

Küngös

Csajág felső

Balatonfőkajár


62/a Sellye-Középrigóc

(2006. május 8-án bezárták. A vonalon állítólag azért szüntették meg a vonatforgalmat, hogy a pályát felújítsák. Azóta a gaz ellepte a síneket, felújítás megkezdésének persze semmi jele nem látszik. Mostanra már számunkra is világossá vált, ezt a vonalat eszük ágában sem volt felújítani, hanem inkább ez a vonal volt a próbaként kiszemelt későbbi tömeges vasútvonal bezárásoknak. Igazán nagy kár érte, értékes épületeket találunk a vonal mentén.)

Kétújfalu

Vitézipuszta

Drávafok

Kastélyosdombó

Zádor

Bogdása

Szörény

Drávatamási

Teklafalu


62/b Sellye-Villány

Cikkek:
Nagyon lassú vonat két utassal

Nagyharsány

Beremendi Cementmű

Vajszló

Nagycsány

Csányoszró

Sámod

Kémes

Máriagyűd

Kovácshida

Harkány

Siklós

Siklósi szőlők

Drávacsepely


76 Diósjenő-Romhány

(Ez Magyarország legrosszabb állapotban lévő vasútvonala. A zsákvonal hossza 18 km, a sínek borzalmas állapotban vannak főleg az állomások közötti nyílt vonalon. Az elöregedett fa talpfákat kiskanállal lehet csak összeszedni, a sínek pedig nagyon vékonyak, nagyobb mozdonyok ide be sem tehetik lábukat. Mindennek az az oka, hogy évtizedek óta egy fillért nem költöttek a sínekre, pedig iparvágány kiágazás Tolmácson és Romhányon is van, Bánkon pedig kisvasút hordta rá a közeli bányából kitermelt nyersanyagot a nagyvasútra. Még a kisvasút is megvan, csak épp nem használják. Teherforgalom tehát lenne, vagy mindenesetre volt a vonalon. A rossz pálya miatt az egész vonalon az engedélyezett sebesség 20 km/h. Nem csoda, ha az utasok az utóbbi években csak fogytak, és sajnos fokozatosan szoknak le a vonalról.)

Tolmács

Rétság

Bánk

Romhány

Cikkek:
Macskát előznének a megszűnő járatok utasai


84 Kisterenye - Kál-Kápolna

Mátramindszent

Recsk-Parádfürdő

Sirok

Feldebrő

Mátraderecske

Mátraballa

Tarnaszentmária

Verpelét

Tófalu

Kápolna

Aldebrő

Kőkútpuszta

Nemti


88 Mezőcsát-Hejőkeresztúr

Mezőcsát

Igrici

Hejőbába-Hejőpapi

Hejőszalonta


95 Kazincbarcika-Rudabánya

Cikkek:
Már előre hiányolják a megszűnő vonalakat

Izsófalva

Rudabánya

Ormosbánya

Szuhakálló-Múcsony


112 Nagykálló-Nyíradony
Cikkek:
Már előre hiányolják a megszűnő vonalakat

Biri

Balkány

Abapuszta

Görénypuszta

Cibak


129 Murony-Békés

Békés


151 Kunszentmiklós-Tass - Dunapataj

Dunapataj

Apostag

Harta

Solt

Szalkszentmárton

Dunavecse

Állampuszta

Dunaegyháza


152 Kecskemét alsó-Fülöpszállás
Uzovicstelep, Izsák, Ágasegyháza, Köncsög,

Helvécia

Agárdytelep

Ballószög

Ágasegyházi tanyák


153 Kiskőrös-Kalocsa

Kecel

Kalocsa

Öregcsertő

Kecel-Szilos

Szakmár



A lap aljára összegyűjtöttem néhány, a vonalbezárásokat tárgyaló cikket az internetes sajtóból, az első fejezet tartalmazza a bezárások kihirdetéseit, a második ezt követő napokban megjelent hírek, melyek a bejelentés következményeit, és a vonalak mai helyzetét tárgyalja, az utolsóban pedig az érintett települések polgármesterei, mozdonyvezetől és civil szervezetek tiltakozásairól olvashatunk, a teljesség igénye nélkül.

Vonalbezárások helyzete 2006. decemberében: A vasútvonalak bezárását közlő hírek 2006. nyarán:
További hírek a bezárásokkal kapcsolatban:
Tiltakozások:

2007.03.03.