Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 763 ] [ 764 ] [ 765 ] [ 766 ] [ 767 ] [ 768 ] [ 769 ] [ 770 ] [ 771 ] ...   Utolsó Következő

Diósgyőr-Vasgyár    jarossy, 2008.07.18 11:16.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1-es vágány
 
Diósgyőr-Vasgyár    jarossy, 2008.07.18 11:16.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A diósgyőr-vasgyár állomás bejárata 2008 tavaszán...
 
Nógrádszakál    B.Béla, 2008.07.18 10:55.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tekintélyes teherforgalomról csak annyit,hogy heti 3 napon 1 v.jobb esetben 2 pár vonat,150-300 m óriási tehervonatok.Kihasználatlan bz szerelvényekkel,indokolatlanul nagy létszámú pályaszamélyzettel.(lásd u.ezen vonal"78"-as,Balassagyarmat-Aszód 59 km 1/4 személyzettel,3-4 x es személyforgalommal,kb ui.teherforgalommal,Magyarnándor-Acsa-Erdőkürti ,állomási személyzet nélküli vonatkeresztezésekkel.Egyébként a személyvonatok sebessége 40 km/h,a tehervonatok 20 km/h.
 
Türje    dezso, 2008.07.18 08:08.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a felvételi épület "hűlt" helye
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2008.07.17 19:15.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonatok az utolsó pár évben 20 km/h-val jártak, előtte 30-cal. A 90-es évek elején a Lepsény-Enying szakaszon még 50 km/h volt a pályasebesség.
A vonal felújításába belekezdtek, de sajnos félbehagyták. Pedig nagy terveik voltak vele (60 vagy 80 km/h pályasebesség - két tervváltozat volt, állomások meghosszabbítása, sebességnek megfelelő ívkorrekciók, hidak cseréje) Ezekből csak a Lepsény bejáratánál történt nyomvonalkorrekció valósult meg. Aztán félbehagyták, pedig a lefektetésre váró vágánymezők már ott voltak az állomásokon és a nyílt vonalon is.
 
Fertőboz    Central, 2008.07.17 16:33.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
520-030 as gőzmozdony
 
Fertőboz    Central, 2008.07.17 16:31.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
424-140 es gőzmozdony
 
Fertőszentmiklós    Central, 2008.07.17 16:10.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület a vágányok felől.2008.07.16.-án
 
Fertőszentmiklós    Central, 2008.07.17 16:07.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület az utcafront felől,2008.07.16.-án
 
Mezőhídvég    petike10024, 2008.07.16 23:35.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jéééézus atyaúristen ....... mennyivel ment itt a vonat 5-10 km/h-val ? egyéként a vonalat nem elbontani hanem felújítani kellet volna és lehetett volna egy I. osztályú HÉV vonal most nemtudom mivel jobb mint ezelőtt mert Tamásiban is ott nyomorogtunk a buszon ahelyett hogy egy kényelmes vonaton utazhattunk volna
 
Dombay-tó    Pezsman17, 2008.07.16 22:59.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennek a vonalnak a jelenlegi formájában tényleg nincs túl sok értelme. 23 km, 50 perc. EU, XXI. század... Alapvető változásokra van itt szükség. Az egész vonalon szinte nincs is utasmozgás (megállónként 1-2 fő, kivéve Dombay tó és P.várad). Egy pályafelújítás nagyon kéne ide, majd megnézni azt, hogy ezután is ilyen kevesen használják a megállókat/állomásokat Külváros és Dombay-tó között. Ha igen, szerintem nincs túl sok értelme megállni Pécs- Gyárváros és Pécs- Vasas állomásokon.. Ahogy láttam ezeken a helyeken a legkisebb az utasmozgás. Így rövidülne a menetidő. És ez az egész kulcsa, mert nyilván többen használnák a vasutat, ha normális sebességgel közlekednének a vonatok. A vonalon egy 'kiugró' mh. van: Dombay tó. Oda- vissza 15-20- as utasforgalma van.

3 lehetőség van:

1. Hagyni így a vonalat az enyészetnek.. (ez történik)
2. Felújítani, és a fent említett megállók esetleges megszüntetésével az autóbusszal versenyképes elővárosi vasútként hasznosítani.
3. A keleti részt újranyitni (ezzel stratégiai jelentőségű vasúti kapcsolat nyílna Pécs és az Alföld között, bár ez jelenleg esélytelen.)

vagy kerékpárút, de annak semmi értelme nem lenne.. ki fog az erdő közepén biciklizni? Inkább akkor az ember a településeken át megy a kerékpárjával. Meg télen gondolom használhatatlan lenne.

A képen a Dombay-tó megállónál lévő forgalom látható.
 
Komló    Pezsman17, 2008.07.16 22:34.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Teherkocsik az állomáson. A sztrájk miatt most biztosan nem mennek sehová. Egyébként szerintem ennek a vonalnak a megmentése a Budapestről érkező vonatokhoz illesztett pontos csatlakozás lenne.
 
Komló    Pezsman17, 2008.07.16 22:30.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Komló, a vasutassztrájk napján. Szégyen, hogy mit csinálnak ezzel a vonallal. A lehetetlen csatlakozások, a három órás eljutási lehetőség Pécsről... A "szak"minisztérium honlapján olvastam, hogy erre a vonalra nincs reális vasútüzemi modell. Hát igen, szétvert csatlakozások, ráadásul még Komló város sem támogatja a vasút fennmaradását. Pedig a vasút a település központjában, a buszpályaudvar közvetlen szomszédságában van. Dehát nem kell...
 
Középrigóc    Pezsman17, 2008.07.16 22:23.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Középrigóc az állomás Barcs felőli oldaláról, egy útátjáróból.
 
Sellye    Pezsman17, 2008.07.16 22:03.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékmű a falon
 
Sellye    Pezsman17, 2008.07.16 22:02.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szétverés eredménye: Barcs és Drávasztára felé nézünk. Mást nem is nagyon tudunk tenni, csak nézni...
 
Sellye    Pezsman17, 2008.07.16 21:58.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A raktár
 
Sellye    Pezsman17, 2008.07.16 21:56.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sellye, a 172-es Bz-vel. A 61-es vonalon tényleg sok utas van, és nem is megy lassan a Bz.
 
Sellye    Pezsman17, 2008.07.16 21:52.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Villány felé
 
Sumony    Pezsman17, 2008.07.16 21:48.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nézőpont...
 
Szentlőrinc    Pezsman17, 2008.07.16 21:45.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szentlőrinc, az utcáról
 
Bicsérd    Pezsman17, 2008.07.16 21:42.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 187-es Bz egyedül...
 
Dombay-tó    Pezsman17, 2008.07.16 21:39.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008. VII. 13.
 
Pécsvárad    Pezsman17, 2008.07.16 21:35.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bzmot 209 Pécsváradon, 2008. VII. 13.
 
Barcstelep    Pezsman17, 2008.07.16 21:30.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Barcstelep, raktár. Az épületet és a raktárt is az utca felől fotóztam.
 
Barcstelep    Pezsman17, 2008.07.16 21:26.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület ma "meg van felezve". ennek köszönhető az eltérő szinezés.
 
Barcstelep    Pezsman17, 2008.07.16 21:23.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Barcstelep, 2008. VII. 12.
 
Kalocsa    Zaubher, 2008.07.16 19:40.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok. Az állomás azért szűnt meg, mert tégnyleg nem volt forgalom. Ment havonta 30 ember a vonattal, és kész. Saját szememmel láttal. a Bz magában vitte az utasokat. Nagyon gazdaságtalan volt. Ennek az lehet az oka, hogy a város legszélén van. A teherforgalom pedig VISZONYLAG jelentős. Innen nincs tovább vonal, ezért csak innen szokták szállítani a takarmánynövényeket. Én a katonaság felé lakom, és a katonaságig is ki van építve a vonal. Havi rendszerességgel szoktak szállítani ide tankot szétbontásra. Úgy hallottam, hogy most ki akarják építeni a Duna partig, mert egy raktárat építenek/építettek oda. Nagyon várom már, hogy kiépüljön. Nem tudom miért, de nagyon jó arra kelni, hogy dudál a mozdony.:)
 
Állampuszta    Kubi, 2008.07.16 15:17.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megrendülve olvastam hogy teljesen lebontottak ezt az allomast,sok szep emlekem füzödik hozza,meg romosan meg volt az a bizonyos varazsa,kar hogy annyi penzt nem tudott a gazdasag ra aldozni hogy rendbe tegyek,vajon a parkban levö kastejynak is ez lessz a sorsa???Egy banatos 53-eves aki a gyerek korat ott töltötte,es nekünk csodalatos gyerekkorunk volt.Tisztelettel! Kubicsek Erzsebet Salzburgbol
 
Gacsály    bluemonday, 2008.07.16 14:48.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki esetleg nem tudna képet feltenni a rendszerváltás után lebontott emeletes állomásról?
 
Előző Első    ... [ 763 ] [ 764 ] [ 765 ] [ 766 ] [ 767 ] [ 768 ] [ 769 ] [ 770 ] [ 771 ] ...   Utolsó Következő