Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 666 ] [ 667 ] [ 668 ] [ 669 ] [ 670 ] [ 671 ] [ 672 ] [ 673 ] [ 674 ] ...   Utolsó Következő

Szava    hayabusa, 2009.02.01 21:12.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha Ócsárd felől dél felé haladunk,balra kell fordulni Szava felé,majd mielőtt a faluba érünk jobbra vezet egy földút / a korábbi nyomvonal/.Az út végén van az állomásépület.
 
Diósgyőr-Vasgyár    raps, 2009.02.01 20:39.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rendben!
Készítettem 2 érdekes képet szintén innen. Illetve nem teljesen innen... De érdekes!
 
Diósgyőr-Vasgyár    szvdom, 2009.02.01 20:32.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi, most már mindegy, mert besoroltam 202-nek, de jobb is így, mert 250-253 között a budapesti HÉV-eket akarom majd felvenni. És így megmarad 200-249 az ipari és tehervágányoknak
 
Balmazújváros    szvdom, 2009.02.01 20:07.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Asszem, hogy amikor idén nyáron ottjártunk fényképezni, Bézéztünk és klasszik csörgőztünk. Képek válogatás alatt...
 
Kecskemét    szvdom, 2009.02.01 19:37.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi a dátumokat!
Kecskemét-Fülöpszállás: 1895, lásd a térképek alatt, vasútvonal megnyitások és bezárások térképe.
 
Barta    Adani, 2009.02.01 19:31.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csugarról és Pusztapóról hallottam ilyen történetet. Csugaron pl. nem is mentek le a helyszínre csak ránéztek egy régi helyszínrajzra, h ott egy út és oda épült mellé a peron. A régi állomásépülettől jó 300 méterre. Messzebb került a házaktól. Valahol arrafelé pedig egy már nem is létező földútnak csináltak útátjárót sorompóval fénysorompóval és aszfaltozva.
 
Nagyér    Endre, 2009.02.01 18:07.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Arra én is kíváncsi vagyok, Nagyéren vajon milyen felvételi épület állhatott?
Nem biztos, hogy III. osztályú, mint Pitvaroson, mert Nagyér csak mrh. volt, nem állomás. Annyi viszont biztos, hogy két váróterme volt.
(Tudniillik 1969 decemberében megszünt az állomáskezelői szolgálat. A nagyériek már ekkor kezdeményezték a megálló áthelyezését a faluhoz közelebb, de ezt akkor azzal utasítoták el, hogy bár a jegykiadás megszünt, de a két váróterem továbbra is az utasok rendelkezésére áll.)
A rakodóvágány forgalmát 1975.12.31.-ével szüntették meg, a váltókat 1977.09.13.-án és 14.-én távolították el a pályából, néhány órás nappali vágányzár keretében. (Elbontásra került 2 csoport 34-es rendszerű kitérő, és 189 vágányfolyóméter I rendszerű felépítmény).
Érdekes lehet, hogy a vágányzár alatt autóbuszos pótlásra nem került sor, hanem mindkét irányból a tényleges munkahelyig közlekedtek a vonatok, és az utasok egyik vonatból a másikba átszállva folytatták útjukat.
 
Sóstógyógyfürdő    Tibi1227, 2009.02.01 17:40.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Személyvonat érkezik. 2008.04.20.
 
Darány    joci, 2009.02.01 17:25.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Persze, ìgy biztosan el lehet csùfìtani az èpuletet! Ha mPg az emeleten laknak, akkor valamit menteni lehet, de a foldszintet, ahol a Forgalmi van, azt nem hiszem... Senkit sem érdekel a szép, kedves és jò érzést kelto kornyezet! Aki Pesten van az ùj(!) irodàjàban, az konnyen "vezényel"! Gondolom Ti sem gondoljàtok màsként... Udv.! Joci
 
Sóstóhegy    Tibi1227, 2009.02.01 16:33.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 6201 sz. vonat indul Nyíregyháza felé. 2008.08.24.
 
Sóstógyógyfürdő    Tibi1227, 2009.02.01 16:24.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 31625 sz. vonat érkezik Kótaj felöl. 2009.01.16.
 
Nagypeterd    JoCi, 2009.02.01 16:13.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a nagyhasù bàcsi akkor màr nem lakik itt? Amikor 2 éve ott voltunk apàmmal, megijedtunk, hogy nem fog-e minket bàntani :) ! A bicikliket tàrolta, aranyos volt a végén!
 
Mezőzombor    Lévay Éva, 2009.02.01 15:53.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én csak annyit szeretnék irni, hogy a párom édesanyjának az apukája itt volt valamikor állomásfőnők.Őrülők, hogy megtaláltam ezt az oldalt
 
Barta    VF., 2009.02.01 15:46.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...mérnök urak, mérnök urak. Valamikor a Balaton mellett készült a vaspálya" és az állomás főnök vállon fogta jól ismert pályamunkását és elmondta mit szeretne az építés során. Amikor végzett, a mondandóját így fejezte be: - "na fiam, csak ügyesen, de nehogy ide engedj nekem valami mérnököt" .....(by. Moldova György)Pedig azok még mindíg inkább mérnökök voltak mint a mai gyakorlatlan mérnöknek nevezett , elhivatottság nélküli mérnököcskék....
Azért egy példa a mából. Folyik a vasútfelújítás és amikor elérte Abonyt , Pesten megtervezték az állomás aluljáróját milliókért, majd lejöttek (utólag)szétnézni.Akkor látták, hogy a tervezett aluljáró helyén van egy hatalmas platán fa ami több mint 150 éves, több mint öt és fél méter a kerülete, nem beszélve arról, hogy gróf Széchenyi István jelenlétében ültették. Emlékére annak, hogy 1847-ben nyílt meg Bp.- Szolnok között a vaspálya ( mint azt az emléktábla is mutatja)tehát bizonyos értelemben védettséget élvez.
Újra tervezték újabb milliókért, de tapsolnunk kell mégis, mert sok helyen inkább kivágták volna a fát.
És még mennyit tudnánk sorolni....
Természetesen nem minden mérnök csak mérnök, vannak mérnök EMBEREK is akikről csak a legnagyobb tisztelettel szabad beszélni!
Azon túlmenően el kell gondolkodnunk, hogy "nyavajgunk" a múlton, vagy haladunk a korral, ám ez mindíg dilemma, mert szeretnénk "maradni" és menni is.....Az amerikai indiánok történetét majdnem mindenki ismeri és legtöbbünk sajnálja, de ha annak idején nem építettek volna vasutat a földjükre ( ami szerintem annyi változást hozott a világnak mint manapság a számítógép)akkor most még lehet, hogy faekével szántanánk.... még ha ez így nem is a legjobb példa.
A lényeg akinek nincs múltja, nincs jövője sem, ám aki csak a múlton kesereg lemarad....
Kerssük a közép utat, ami a legnehezebb...Őrködjünk és alkossunk.
Üdv, VF.
 
Sóstógyógyfürdő    RoadRunner77, 2009.02.01 13:42.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sóstógyógyfürdő
 
Kákics    MSG, 2009.02.01 13:04.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, az őrházat lakják, az állomásépület csak váróteremként funkcionál. Maga az állomás közvetlenül a falu szélén van (néhány méternyire az első ház), így "csak" annyira van kitéve a vandalizmusnak, mint bármelyik lakó- vagy gazdasági épület a faluban. Szerencsére nem jellemző :)
 
Diósgyőr-Vasgyár    raps, 2009.02.01 11:13.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Miskolc Rendező Pu. - Diósgyőr-Vasgyár vonal száma: 250c.
 
Bácsalmás    Gábor16, 2009.01.31 22:59.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nagy gesztenyefákat kivágták.Így viszont világosabb az épület.
 
Bajai szőlők    Gábor16, 2009.01.31 22:58.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagytakarítás eredménye: Elbontották az épületet!Úgy is már ronda volt :P
 
Dombóvár    JoHnNy_2263, 2009.01.31 22:48.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új építésű szigetperon az 5 és a 7 között. A képen látható a peron végétől mért távolságok 50 méterenként.
 
Püspökladány    RoadRunner77, 2009.01.31 20:13.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az FMK-002 Püspökladány állomáson
2008.06.23.-án.
 
Gávavencsellő felső    Deák Csaba, 2009.01.31 19:59.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Személyvonat Gávavencsellő felső közelében.
 
Gávavencsellő    Deák Csaba, 2009.01.31 19:58.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Személyvonat Gávavencsellő állomáson.
 
Tiszabercel    Deák Csaba, 2009.01.31 19:56.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszabercel állomás.
 
Báránd    RoadRunner77, 2009.01.31 19:26.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Napfelkelte
 
Gyula    Kispala, 2009.01.31 16:07.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most olvastam az INDÓHÁZ (2009)februári számából, hogy a menetrendváltástól megszűntek (dec.14-től) a Gyula-Budapest gyorsvonatok.
 
Hortobágyi Halastó    Andrasimre15, 2009.01.31 15:14.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút végállomása a megállónál. Forrás: Google
 
Kónya    Andrasimre15, 2009.01.31 15:10.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kónya és Hortobágy között a pusztában. Forrás: Google műholdas térkép, "szerző: peter szalay".
 
Gyula    Tschabeee, 2009.01.31 14:13.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az M41 2128 és az M44 520 Gyulán.
 
Bölcske    kisspr, 2009.01.31 14:10.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
már csak a két fa (amely egykor büszkén foglalta keretbe az épületet) emlékeztet az egykori állomásra.
 
Előző Első    ... [ 666 ] [ 667 ] [ 668 ] [ 669 ] [ 670 ] [ 671 ] [ 672 ] [ 673 ] [ 674 ] ...   Utolsó Következő