Vinye
Hofer, 2020.06.02 15:07.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóval szemben a sínek másik oldalán egy kis esőház található, ami a vonat várására is tökéletesen alkalmas.
2020. 05. 18.
|
|
|
Mátrafüred alsó
ROCOman, 2020.06.02 12:45.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pipis-hegyi szárnyvonal a Szerszám és Készülékgyár nevű hadiüzem építési anyagainak szállítására létesült. Az építését külső cég finanszírozta, részben bérelt járműpark kölcsönzésével. A vonal nem tartozott a Mátravasút állagába, de fenntartását és a vonal kiszolgálását az ÁEV végezte. A vonal az 1950-es évek elején épült, Mátrafüred alsónál ágazott ki és vezetett egy előkészítő telephelyre. Innen irányváltással lehetett a gyár felé közlekedni. A vonal építési engedélyét 1951.05.10-én állítják ki a Színesfémfeldolgozó Beruházási Vállalat részére. (Ekkor már azonban zajlott az építkezés.) A hadiüzemben komolyabb termelés nem folyt, így a vonalon sem zajlott forgalom, majd profilváltást követően beindult a gyár. Ez elhozhatta volna a vasút fénykorát, mivel a dolgozók és anyagok szállítását is vasúton tervezték megoldani. Mk48-as gépek érkeztek volna és modern személykocsi park. Mátrafüred alsón delta létesült volna a kétszeres irányváltással járó eljutási idő csökkentése okán. Dacára a már aláírt szállítási szerződésnek a fénykor elmaradt, a gyárat közút szolgálta ki. A vonal 1957-ben az akkor üzemen kívüli vonal a Mátravasút tulajdonába kerül. A Mátravasút 1965-ben engedélyt kér a vonal bontására, mert a 12 kg/fm-es felépítményt más vonalai felújításához használná. Ehhez a heves megyei tanács hozzájárul, de a gyár (Egyesült Izzólámpa és Világítási Rt) nem, mert esetleg még szükség lehet rá. A patthelyzet megoldása Csanádi elvtársra vár, aki azzal zárja le, hogy ha a gyárnak kell a vasút, akkor vegye át a vonalat, mint iparvágányt. A gyár ebben a formában már nem tart igényt rá. Sajnos a bontás dátuma nem ismert. Adatai:
- folyópálya hossz - 3 692.72 méter,
- forgalmi kitérő, 27+08.25 - 28+11.50 - 103.25 méter
- csonkavágány az előregyártónál - 330.60 méter. A fővonali kiágazás és a csonka bakja közötti távolság (Az itt található állomási mellékvágány hossza ~100 méteres volt.)
- kitérővágány az ipartelepen - 96.56 méter,
- átrakó vágányok Gyöngyösön - 544.78 méter (A rakodására szolgáló vágányok nagy részét
csak bérelte a gyár, nem sajátja volt.),
1963.06.05-én a Mátrai Erdőgazdaság levélben közli az OEF-el, hogy a pályaszakasz 11 éve nem üzemel. holt tőke, mely állóeszközként szerepel, műszaki leírása évről-évre 120.000 forinttal terheli a vasútüzem gazdasági eredményét. A vonalban fekvő sínek 100%-át, a talpfák 60-65%-át lehetne más vonalakba beépíteni. iratszámok:vb.20.277/1965 és 109293/1965
(Forrás: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9011033&la=154970223 hozzászólások.)
|
|
|
Ménfőcsanak
boros940315, 2020.06.02 03:34.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2000es évek elején szűnt meg a szolgálat. Régen még mikor 2vágányú állomás volt még bakter is volt és keresztet is bonyolitottak le.
|
|
|
Porva-Csesznek
Hofer, 2020.05.27 12:56.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Évekkel ezelőtti hozzászólásokra reagálva: a Kántor Ellopott vonat című epizódjában a malmos jelenetek egy részét a tatai Cifra-malomban vették fel: https://library.hungaricana.hu/hu/view/KomaromEsztergom24ora_1975_08/?query=k%C3%A1ntor%20cifra%20malom&pg=107&layout=s
A külső jeleneteket persze fel vehették egy díszlet-malomnál is, ahol csak a külső falakat húzták fel, és úgy filmezték, hogy ne látszódjon, hogy csak díszlet az egész.
|
|
Pusztavám
JasonX, 2020.05.23 18:10.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vége.
|
|
|
Pusztavám
JasonX, 2020.05.23 18:09.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pálya vége felé.
|
|
|
Pusztavám
JasonX, 2020.05.23 18:09.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.25
|
|
|
Pusztavám
JasonX, 2020.05.23 18:03.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rakodó
|
|
|
Árkipuszta
JasonX, 2020.05.23 18:02.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sín az átjáróban.
|
|
|
Árkipuszta
JasonX, 2020.05.23 18:01.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.25
|
|
|
Mór-Újtelep
JasonX, 2020.05.23 18:00.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.25
|
|
|
Mór-Újtelep
JasonX, 2020.05.23 17:59.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Árkipuszta felé
|
|
|
Mór-Újtelep
JasonX, 2020.05.23 17:59.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sztahanov felé
|
|
|
Sztahanov
JasonX, 2020.05.23 17:57.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.25 A megálló feltételezett helye
|
|
|
Sztahanov
JasonX, 2020.05.23 17:56.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újtelep felé
|
|
|
Sztahanov
JasonX, 2020.05.23 17:55.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sporttelep felé
|
|
|
Mór-Sporttelep
JasonX, 2020.05.23 17:54.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.25
|
|
|
Mór-Sporttelep
JasonX, 2020.05.23 17:53.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sztahanov felé
|
|
|
Mór-Sporttelep
JasonX, 2020.05.23 17:53.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.25 Mór felé
|
|
|
Budapest-Nyugati
Mavhamster, 2020.05.21 19:00.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyugati pályaudvar 2. számú tornya bizt
|
|
|
Budapest-Kelenföld
Mavhamster, 2020.05.21 18:49.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kelenföld biztosítóberendezése.
|
|
|
Hűvösvölgy
Mavhamster, 2020.05.21 18:47.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hűvösvölgy Dominó70 biztosítóberendezése.
|
|
|
Virágvölgy
Mavhamster, 2020.05.21 18:45.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Virágvölgy állomás váltózárkulcsos biztosítóberendezése.
|
|
|
Veresegyház
Hofer, 2020.05.20 18:45.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták 1975-ben a Holtvágány című tévéfilmet.
|
|
Füzesabony
2Kuvik, 2020.05.20 16:55.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011. január 3-i hozzászólásom bővítése: rendkívül ízlésesen beültetett, gondosan lemeszelt virágtartók a peronokon, igazán követendő példa. Az meg már terepmadarász vénám számára öröm, hogy az épületen sarlósfecske és molnárfecske is fészkel.
|
|
Miskolc-Tiszai
cd196, 2020.05.18 17:59.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1859-ben érte el Miskolcot a Tiszavidéki vasút, a mai Tiszait Miskolcz neven említik.
1875 körül épültek a gömöri vonalak MÁV kezelésben, akkor Miskolcz Gömöri néven létesült állomás.
1910.10.01-től lett a Tiszavidéki Vasút pályaudvara Miskolc személy pu., a Gömöri pedig megkapta a Miskolc nevet.
1959. május 22-től Miskolc-Tiszai pályaudvar.
Gömöri névvel az 50-es évek legelejétől nevezik a 92-es vonal állomását. Tehát visszatértek a gyökerekhez.
Forrás: Varga Sándor
|
|
Miskolc-Gömöri
cd196, 2020.05.18 17:58.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1859-ben érte el Miskolcot a Tiszavidéki vasút, a mai Tiszait Miskolcz neven említik.
1875 körül épültek a gömöri vonalak MÁV kezelésben, akkor Miskolcz Gömöri néven létesült állomás.
1910.10.01-től lett a Tiszavidéki Vasút pályaudvara Miskolc személy pu., a Gömöri pedig megkapta a Miskolc nevet.
1959. május 22-től Miskolc-Tiszai pályaudvar.
Gömöri névvel az 50-es évek legelejétől nevezik a 92-es vonal állomását. Tehát visszatértek a gyökerekhez.
Forrás: Varga Sándor
|
|
Tesöld
siofok35, 2020.05.14 11:20.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Béga parton haladó nyomvonalak:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Temesv%C3%A1r_v%C3%A1ros_t%C3%A9rk%C3%A9pe%2C_Trianon_el%C5%91tt.jpg
|
|
Sóstógyógyfürdő
VT22, 2020.05.13 19:52.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mos nyáron biztosan nem fog. Most az újraindítandó szakasz felújításának tervezésre írtak ki tendert.
Azaz a menetrend a következő lesz:
tervezési tender -> engedélyes tervek készítése -> építési engedélyeztetés -> kiviteli tervek készítése az építési engedély alapján -> kivitelezői tender kiírása -> kivitelezés.
Ez legalább 2-3 év.
|
|
Boldva
bodrostomi, 2020.05.13 18:31.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A héten elkezdődött az állomásépület bontása, így a vasútvonal újabb épülete tűnik el rövid időn belül.
|
|
|