Veszprém
spf1, 2009.08.14 01:34.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A veszprémi tartalék.
|
|
|
|
Veszprém
spf1, 2009.08.14 01:32.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Gyorsvonat érkezik Szombathelyről.
|
|
|
|
Veszprém
spf1, 2009.08.14 01:31.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A 120-as Szergej pihen az állomáson.
|
|
|
|
Veszprém
spf1, 2009.08.14 01:29.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A felvételi épület 2009 augusztusában.
|
|
|
|
Mohács
nyomkeresõ, 2009.08.13 21:50.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt csatlakozott a 80-as években még működő gv. Megállóhelyei: Mohács,Lajmér,Sátorhely,Újistálló, Vizslak,Kisvizslak,Erdőfű néhány nap múlva küldöm a horvátországi folytatást!
|
|
|
Halászaranyos
raps, 2009.08.13 20:49.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Strunc-tanya miatt létesült. A tanya megszüntével megszűnt az állomás is. Ma már szinte alig kivehető a helye, hiszen mindent beszántottak. Onnan lehet megismerni hogy volt valaha a környéken valami, hogy a szántók közt vezető út, tele van régi téglatörmelékkel. Állomásépülettel rendelkezett.
|
|
|
Atkár
raps, 2009.08.13 20:45.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Több, a faluban élő idős emberrel beszélgettem a témáról - persze külön-külön - de midegyikük állította, hogy atkárnak soha nem volt se állomása, se megállóhelye. Az egyik idősebb néni ugyanakkor azt mondta, hogy anno, szerették volna hogy atkárnak is legyen állomása, de a földesurak határozottan ellenezték azt, miután földeket kellett volna kisajátítani a megvalósításhoz. Így a vasút is jó nagy ívben elkerüli a települést.
|
|
|
Drávafok
Mi (M&C), 2009.08.13 19:22.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi a választ!
Hasonlóan a felújítás elmaradásából eredő, menetidő növekedést, gondolom sokan tapasztalnak az országban.
Én pl a Kisterenye-Hatvan vonal ideje után számoltam... régen 50 perc most 12 percel több (maradt oylyan szakasz ahol a sebesség a régi Selyp-Hatvan) de ezt lehet h. inkább északabbra kellett volna irnom, de itt került szóba... Üdv!
|
|
|
Drávafok
Endre, 2009.08.13 18:53.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Röviden: a pálya állapota miatt.
Bővebben: Középrigóc és Drávafok között a vonal átadása óta (1912) semmilyen fejlesztés nem történt, a vonatok az utolsó időkig az eredeti, úgynevezett "i" síneken, sóderágyazaton döcögtek.
(Ma Magyarországon, normál nyomtávon mindössze egyetlen helyen van használatban ilyen gyenge felépítmény, a 147-es vonalon, Fábiánsebestyén - Gádoros környékén. Ott, nem utolsó sorban a pályamester áldozatos munkája miatt, jelenleg is közlekednek a vonatok, igaz csak 30 km/óra sebességgel.)
Az utolsó időkben a Középrigóc - Drávafok közötti 26 kilométer 1 óra 20 perc alatt tették meg a motorkocsik. Ez, és a gyenge utasforgalom szinte törvényszerűen vezetett a vonal felszámolásához.
|
|
|
Drávafok
Mi (M&C), 2009.08.13 18:11.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az után érdeklődnék, hogy Drávafokon miért pont 2006. május 8.-a óta szünetel a forgalom.
Ezen a napon csak ezt az állomást érte el a "vég"; országos viszonylatra nem emlékszek?
|
|
|
Kősziget
tomeee, 2009.08.13 14:10.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2 hete megvettem az uj közérdekű menetrendet és láttam hogy a megállohelyen már nem áll meg 1 vonat se....................szomorú
|
|
|
Pusztaszentmihályfa
mazsoqq, 2009.08.13 13:30.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem költöztettek senkit.Egyszerűen tönkretették az életkörülményeket. Szentmihályfán 1960.táján kb.250en éltek.1965.ben megszüntették a postát,'69.ben az iskolát,'70.ben a tsz.önállóságát elvették, beolvasztották a Mezőkomáromiba. A Helységnévtár szerint'70.ben 133an laktak itt. 5-6 évvel később kb. 50en.'90.től 2 vagy 3 ember maradt,
lepusztult házakban,lepusztult emberek. És az elköltözött emberek visszajártak eladhatatlan földjüket művelni, hogy ne menjen veszendőbe. Emiatt használták
'95.IX.ig,megszűnéséig a megállót.
Kabókán '60.körül még 200an sem laktak,de volt vasútja,beépítetlen területei, egyre többen ideköltöztek Leshegyről,Óleshegyről
(utóbbi a '60as évek második felére kihalt). A nép szaporodott, összetartott,nem volt hajlandó elköltözni. '70.ben Helységnévtár szerint 281en lakták. Könnyen bejártak Enyingre, ha nem volt vonat, kerékpárral, gyalog, a két helység közt a nyílt út csak 3km.
|
|
|
Bajti-elágazás
laci, 2009.08.13 11:28.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
csak anyit szeretnék hozzá szolni adologhoz, hogy huszonegy éve itt nyaralunk, ebben a csodálatos épületben.gondolom ez elárul mindent.
|
|
|
Hódmezővásárhely-Újváros
zita1988, 2009.08.12 18:58.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most augusztus 15.-én reggel végez az utolsó szolgálatot végző dolgozó.Ugyanis bezárják ezentúl fénysorompóval működik!
|
|
|
Mezőzombor
Zsoltológus, 2009.08.12 11:40.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A második vágányt 1996-ban bontották el. Vagy talán 1997-ben. A Horn-kormány idején. A 34-es síneket eladták az olaszoknak. Ők nyertek rajta, mi természetesen buktunk. A pálya egyetlen megmaradt szakasza a Führer-iparvágány felé vezető pályaszakasz. állapota siralmas.
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:38.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A lakatlan őrház a 4.vágány mellől fotózva.
|
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:36.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A vágányok D felől nézve.
|
|
|
|
Szegi
Zsoltológus, 2009.08.12 11:34.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A forgalmi irodából kilépőket ez a látvány fogadhatta egykor. Persze a pad sem ilyen állapotban volt valószínűleg :)
Ehhez a hozzászóláshoz Varga Sándortól csak annyit fűznék, h a kaolinbánya még működött amikor volt jegykiadás, szóval a látvány a kiágazó iparvágányban, és persze a Szerencstől, Sújhelyig húzódó második vágányban, mivel a vonal kétvágányú volt, 1996-ban felszedték a másikat. Nyomai még most is megtalálhatóak egy-két útátjáróban, illetve a Bodrogkeresztúrtól Mezőzombor felé húzódó Führer-iparvágányban. Az iparvágány rég nincs használva. Lopják a sínöszekötéseket, a csavarokat. Sajnos ez ma Magyarország.
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:28.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Bonyhád felől érkezve.(mellettünk található a csonka vágány földkúpja.
|
|
|
|
Olaszliszka-Tolcsva
Zsoltológus, 2009.08.12 11:27.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Desiro nem Olaszliszka, hanem Sárazsadánynál halad.
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:16.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Az állomás Bonyhád felőli végénél egy csonka található.
|
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:09.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Őrház az állomás közepén.(É-i oldal)
|
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:07.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A sínek között nem égetés nyomok,hanem a Mecsek kincse (a szén) látható.Háttérben egy nem használt Angol váltó.
|
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:05.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
'88-as sín az 1. vágányban.(É felől)
|
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:03.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A megálló Bonyhád felőli vége.
|
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:02.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A Váróterem kívül.(Már kívülről sejteni lehet hogy milyen belül)
|
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:01.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A megállóból nézve az 5 vágányos állomás.(A most használatosat is bele számolva)
|
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 10:58.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap jártam Nagymányokon hogy felkutassam a régi állomás és az iparvágány maradványait.
Az első képen a felújított útátjáró.(A gumi elemeket még nem építették be)
|
|
|
|
Nagylapos
Adani, 2009.08.11 21:13.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Múlt héten jártam erre az egyik átmenő vágány felszedve a rakodó vágányt is elbontották azt úgy néz ki végleg. Megállóhely lesz Nagylaposból, szolgálat még van ki tudja meddig. Az állomástól távolabb Mezőtúr irányába pedig vágánykapcsolat épült. Az új bal vágány is készen van Gyomáig leszámítva a most felszedett részt Nagylapos területén. De ez csak átmeneti állapot vélhetően felújítják ott is a pályát. Egyébként egészen Gyomáig készen van mindkét vágány, hamarosan kétvágányú vonal lesz a 120-as Békéscsabáig, ill. gyakorlatilag Muronyig, mivel Murony után a balt nem használják hiába van meg. Valószínűleg csak évekkel később Békéscsaba állomás felújításakor fogják bekötni.
|
|
|
Soltvadkert
matteo, 2009.08.11 17:16.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009. szept. 31-én 0 órától csak jegypénztári szolgálat lesz az állomáson.
|
|
|