Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 581 ] [ 582 ] [ 583 ] [ 584 ] [ 585 ] [ 586 ] [ 587 ] [ 588 ] [ 589 ] ...   Utolsó Következő

Veszprém    spf1, 2009.08.14 01:34.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A veszprémi tartalék.
 
Veszprém    spf1, 2009.08.14 01:32.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyorsvonat érkezik Szombathelyről.
 
Veszprém    spf1, 2009.08.14 01:31.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 120-as Szergej pihen az állomáson.
 
Veszprém    spf1, 2009.08.14 01:29.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület 2009 augusztusában.
 
Mohács    nyomkeresõ, 2009.08.13 21:50.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt csatlakozott a 80-as években még működő gv. Megállóhelyei: Mohács,Lajmér,Sátorhely,Újistálló, Vizslak,Kisvizslak,Erdőfű néhány nap múlva küldöm a horvátországi folytatást!
 
Halászaranyos    raps, 2009.08.13 20:49.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Strunc-tanya miatt létesült. A tanya megszüntével megszűnt az állomás is. Ma már szinte alig kivehető a helye, hiszen mindent beszántottak. Onnan lehet megismerni hogy volt valaha a környéken valami, hogy a szántók közt vezető út, tele van régi téglatörmelékkel. Állomásépülettel rendelkezett.
 
Atkár    raps, 2009.08.13 20:45.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Több, a faluban élő idős emberrel beszélgettem a témáról - persze külön-külön - de midegyikük állította, hogy atkárnak soha nem volt se állomása, se megállóhelye. Az egyik idősebb néni ugyanakkor azt mondta, hogy anno, szerették volna hogy atkárnak is legyen állomása, de a földesurak határozottan ellenezték azt, miután földeket kellett volna kisajátítani a megvalósításhoz. Így a vasút is jó nagy ívben elkerüli a települést.
 
Drávafok    Mi (M&C), 2009.08.13 19:22.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi a választ!

Hasonlóan a felújítás elmaradásából eredő, menetidő növekedést, gondolom sokan tapasztalnak az országban.

Én pl a Kisterenye-Hatvan vonal ideje után számoltam... régen 50 perc most 12 percel több (maradt oylyan szakasz ahol a sebesség a régi Selyp-Hatvan) de ezt lehet h. inkább északabbra kellett volna irnom, de itt került szóba... Üdv!
 
Drávafok    Endre, 2009.08.13 18:53.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Röviden: a pálya állapota miatt.
Bővebben: Középrigóc és Drávafok között a vonal átadása óta (1912) semmilyen fejlesztés nem történt, a vonatok az utolsó időkig az eredeti, úgynevezett "i" síneken, sóderágyazaton döcögtek.
(Ma Magyarországon, normál nyomtávon mindössze egyetlen helyen van használatban ilyen gyenge felépítmény, a 147-es vonalon, Fábiánsebestyén - Gádoros környékén. Ott, nem utolsó sorban a pályamester áldozatos munkája miatt, jelenleg is közlekednek a vonatok, igaz csak 30 km/óra sebességgel.)
Az utolsó időkben a Középrigóc - Drávafok közötti 26 kilométer 1 óra 20 perc alatt tették meg a motorkocsik. Ez, és a gyenge utasforgalom szinte törvényszerűen vezetett a vonal felszámolásához.
 
Drávafok    Mi (M&C), 2009.08.13 18:11.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az után érdeklődnék, hogy Drávafokon miért pont 2006. május 8.-a óta szünetel a forgalom.
Ezen a napon csak ezt az állomást érte el a "vég"; országos viszonylatra nem emlékszek?
 
Kősziget    tomeee, 2009.08.13 14:10.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2 hete megvettem az uj közérdekű menetrendet és láttam hogy a megállohelyen már nem áll meg 1 vonat se....................szomorú
 
Pusztaszentmihályfa    mazsoqq, 2009.08.13 13:30.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem költöztettek senkit.Egyszerűen tönkretették az életkörülményeket. Szentmihályfán 1960.táján kb.250en éltek.1965.ben megszüntették a postát,'69.ben az iskolát,'70.ben a tsz.önállóságát elvették, beolvasztották a Mezőkomáromiba. A Helységnévtár szerint'70.ben 133an laktak itt. 5-6 évvel később kb. 50en.'90.től 2 vagy 3 ember maradt,
lepusztult házakban,lepusztult emberek. És az elköltözött emberek visszajártak eladhatatlan földjüket művelni, hogy ne menjen veszendőbe. Emiatt használták
'95.IX.ig,megszűnéséig a megállót.
Kabókán '60.körül még 200an sem laktak,de volt vasútja,beépítetlen területei, egyre többen ideköltöztek Leshegyről,Óleshegyről
(utóbbi a '60as évek második felére kihalt). A nép szaporodott, összetartott,nem volt hajlandó elköltözni. '70.ben Helységnévtár szerint 281en lakták. Könnyen bejártak Enyingre, ha nem volt vonat, kerékpárral, gyalog, a két helység közt a nyílt út csak 3km.
 
Bajti-elágazás    laci, 2009.08.13 11:28.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
csak anyit szeretnék hozzá szolni adologhoz, hogy huszonegy éve itt nyaralunk, ebben a csodálatos épületben.gondolom ez elárul mindent.
 
Hódmezővásárhely-Újváros    zita1988, 2009.08.12 18:58.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most augusztus 15.-én reggel végez az utolsó szolgálatot végző dolgozó.Ugyanis bezárják ezentúl fénysorompóval működik!
 
Mezőzombor    Zsoltológus, 2009.08.12 11:40.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A második vágányt 1996-ban bontották el. Vagy talán 1997-ben. A Horn-kormány idején. A 34-es síneket eladták az olaszoknak. Ők nyertek rajta, mi természetesen buktunk. A pálya egyetlen megmaradt szakasza a Führer-iparvágány felé vezető pályaszakasz. állapota siralmas.
 
Nagymányok    cshaweska, 2009.08.12 11:38.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lakatlan őrház a 4.vágány mellől fotózva.
 
Nagymányok    cshaweska, 2009.08.12 11:36.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vágányok D felől nézve.
 
Szegi    Zsoltológus, 2009.08.12 11:34.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A forgalmi irodából kilépőket ez a látvány fogadhatta egykor. Persze a pad sem ilyen állapotban volt valószínűleg :)

Ehhez a hozzászóláshoz Varga Sándortól csak annyit fűznék, h a kaolinbánya még működött amikor volt jegykiadás, szóval a látvány a kiágazó iparvágányban, és persze a Szerencstől, Sújhelyig húzódó második vágányban, mivel a vonal kétvágányú volt, 1996-ban felszedték a másikat. Nyomai még most is megtalálhatóak egy-két útátjáróban, illetve a Bodrogkeresztúrtól Mezőzombor felé húzódó Führer-iparvágányban. Az iparvágány rég nincs használva. Lopják a sínöszekötéseket, a csavarokat. Sajnos ez ma Magyarország.
 
Nagymányok    cshaweska, 2009.08.12 11:28.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bonyhád felől érkezve.(mellettünk található a csonka vágány földkúpja.
 
Olaszliszka-Tolcsva    Zsoltológus, 2009.08.12 11:27.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Desiro nem Olaszliszka, hanem Sárazsadánynál halad.
 
Nagymányok    cshaweska, 2009.08.12 11:16.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Bonyhád felőli végénél egy csonka található.
 
Nagymányok    cshaweska, 2009.08.12 11:09.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őrház az állomás közepén.(É-i oldal)
 
Nagymányok    cshaweska, 2009.08.12 11:07.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A sínek között nem égetés nyomok,hanem a Mecsek kincse (a szén) látható.Háttérben egy nem használt Angol váltó.
 
Nagymányok    cshaweska, 2009.08.12 11:05.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
'88-as sín az 1. vágányban.(É felől)
 
Nagymányok    cshaweska, 2009.08.12 11:03.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló Bonyhád felőli vége.
 
Nagymányok    cshaweska, 2009.08.12 11:02.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Váróterem kívül.(Már kívülről sejteni lehet hogy milyen belül)
 
Nagymányok    cshaweska, 2009.08.12 11:01.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóból nézve az 5 vágányos állomás.(A most használatosat is bele számolva)
 
Nagymányok    cshaweska, 2009.08.12 10:58.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap jártam Nagymányokon hogy felkutassam a régi állomás és az iparvágány maradványait.
Az első képen a felújított útátjáró.(A gumi elemeket még nem építették be)
 
Nagylapos    Adani, 2009.08.11 21:13.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Múlt héten jártam erre az egyik átmenő vágány felszedve a rakodó vágányt is elbontották azt úgy néz ki végleg. Megállóhely lesz Nagylaposból, szolgálat még van ki tudja meddig. Az állomástól távolabb Mezőtúr irányába pedig vágánykapcsolat épült. Az új bal vágány is készen van Gyomáig leszámítva a most felszedett részt Nagylapos területén. De ez csak átmeneti állapot vélhetően felújítják ott is a pályát. Egyébként egészen Gyomáig készen van mindkét vágány, hamarosan kétvágányú vonal lesz a 120-as Békéscsabáig, ill. gyakorlatilag Muronyig, mivel Murony után a balt nem használják hiába van meg. Valószínűleg csak évekkel később Békéscsaba állomás felújításakor fogják bekötni.
 
Soltvadkert    matteo, 2009.08.11 17:16.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. szept. 31-én 0 órától csak jegypénztári szolgálat lesz az állomáson.
 
Előző Első    ... [ 581 ] [ 582 ] [ 583 ] [ 584 ] [ 585 ] [ 586 ] [ 587 ] [ 588 ] [ 589 ] ...   Utolsó Következő