Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


35 Kaposvár-Siófok

Kaposvár (36, 41, 465, 954, 956)
Kaposszentjakab (41, 954)
Toponár
Répáspuszta
Somogyaszaló
Somodor
Mernye
Felsőmocsolád
Kisbárapáti
Bonnya
Andocs
Karád
Somogymeggyes
Kapoly
Tab
Gyurgyókapuszta
Bábonymegyer
Daránypuszta
Som-Nagyberény
Ádánd
Siójut
Sióvölgy
Siófok (30)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Siójut
(Jut)*

megállóhely
35 Kaposvár-Siófok



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.880594° E18.125397° | N46° 52' 50.13" E18° 7' 31.42"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Jut az 1906, 1927, 1929 és 1947-es menetrendekben így szerepel

Szelvénykő 922




Képtár - Siójut

Utas WC oldalról. A vakolat erősen hiányos.
Fotó: Szabó Viktor
Dátum: 2011.07.27.
Siojut
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.01.08.
Már régóta áll üresen, de jó karban van: hála a falubelieknek, akik időnként rendbe teszik az épületet és környékét.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2009.
Nézet Kaposvár felől, 2009 őszén.
Fotó: Vekker András

Siójut megállóhely 2016 végén.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.11.21.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Siófok 376.649
e-mail: ancsa81.kukac.msn.com
elfogadott hozzászólás 30533
2016.11.06. 13:50.37
Üdvözlet Mindenkinek!

Rögtön a lényegre térnék kedvcsinálónak:

Közérdekű és úgy vélem hasznos információ! :

PONT 3 NAPPAL EZELŐTT VOLT A SIÓJUTI ( VOLT ÚJPESTI ) VASÚTI HÍD ELSŐ SZOLGÁLATBA LÉPÉSÉNEK 120. ÉVFORDULÓJA!
( A SIÓJUTI 2. SZOLGÁLATBA LÉPÉSNEK PEDIG JÖVŐ ÉV DECEMBER 13.-ÁN LESZ A 60. ÉVFORDULÓJA! )

Úgy érzem illik róla pár sort írni eme szép kerek évforduló okán, és még azért is, mert valószínű, hogy a legöregebb, még használatban lévő vasúti hídjaink közé tartozik!

A SAJÁT történetem osztanám meg, ami véletlenül pont november 3.-án kezdődött ami egybe esik a híd 120 éves fennállásának első napjával!! Miközben a Siófok-Kaposvár vonalon szolgálatot teljesítő Bzmot-ok után kutakodtam, valamiért megnyitottam az Index Egykori és mai vasúti hidak fórumát, ahol egy érdekes hírmorzsát találtam 2006-ból, miszerint a híd az újpesti vasúti híd egy épen maradt darabja.
Korabeli fotók és rajz is található Gumidani topik társ 240-es hozzászólásában :

http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=1749&na_step=30&t=9121571&na_order=

Felkeltette az érdeklődésemet, mivel gyerekkorom óta rengetegszer megfordultam ott.
Elkezdetem utána nézni a dolognak mivel a fórumon nem erősítették meg, hogy valóban így van-e.

Rövid keresgélés után bele is botlottam egy, a forrást is megjelölő leírásba 2009-ből, ami alátámasztotta az állítást:

Siójut vasúti híd. A hídtörténet még a XIX. század végén kezdődött Budapesten az esztergomi vasútvonal építésével. Az Újpesti vasúti hídhoz kapcsolódóan a Váci út felett egy kéttámaszú alsópályás rácsos acél hídszerkezet került beépítésre és 1896 november 3-án forgalomba helyezve a vasútvonal Bp. Nyugati-Óbuda szakaszával egyetemben. A II. Világháború hadi cselekményei folytán 1944-ben az Újpesti Duna híd megrongálódott, így a vasútvonalon a forgalom leállt, és nem is tudott újra indulni csak 1955-ben az újjáépítés után. A Váci út feletti szerkezetet 1952-ben az átépítéskor kibontották, hogy új helyére Siójutra szállítsák, hogy a 35-ös számú vasútvonal Sió csatorna feletti áthidalásának célját szolgálja. A hidat 1926 után ekkor ismét folytacéllal megerősítettek, majd 1957 december 13-án 2 db 376-os sorozatú gőzmozdony próbaterhelése után helyeztek forgalom alá. A 37,35 m támaszközű felszerkezet az idén 113 éves életkorával kiemelkedik hazánk hídállományából, eleddig nem találkoztam ilyen koros rácsos acélszerkezettel hazánk vasútjain, aminek egyik sajnálatos oka a hadi cselekmények miatti rongálódások és megsemmisülések.
Forrás: Pulisch József
Link: http://www.szkte.hu/kiirasok09/kiiras0939.html

Ennek a bővebb változata, ami a Sió-csatorna felett átívelő vasúti hidakat mutatja be és említést tesz a simontornyai vasúti hídról, ami szintén az újpesti híd második épen maradt darabaja volt ! Azonban ezt 2000-ben lecserélték.
Íme: http://legikep.hu/hu/sio-hidak

Ha valakit bővebben érdekelne az újpesti híd, Iványi János építőmérnök kutatómunkáiból idén íródott cikket itt találja ( hozzáteszem, hogy magáról a 120 éves Északi összekötőről az évforduló okán nincs túl sok írás ): http://pestbuda.hu/cikk/20161025_szazhusz_eves_az_ujpesti_vasuti_hid

A VEKE pedig szintén az újpesti hídról, de immáron annak felújításáról 2008-ban írt cikkében, szintén leírja a fent említetteket Siójuttal és Simontornyával kapcsolatban, egy kis történelmi és technikai információval kiegészítve ( igazi magyar bürokráciai tükörkép is egyben ) :
http://veke.hu/2008/06/hidrekonstrukcio-nem-szokvanyos-potlassal/

Elnézést a hosszú monológért, de azért írtam le mindezt, mert a fenti információkat 3 nap, körülbelül tízen pár óra keresgélése után találtam ( amennyire időm engedte persze ) és úgy érzem, hogy ezek után megállapíthatom, hogy nincs kellő képpen publikálva illetve a köztudatba beültetve ez a nem mindennapi történet.
Mivel lehet, hogy én nem voltam elég alapos ( annak ellenére, hogy próbáltam ) és a témát már rég kivesézték valahol, esetleg annyira nem is új keletű vagy érdekes az információs tartalom, akkor ez esetben elnézést kérek ! :)

A 3 nap alatt láttam sok fotót a régi Északi összekötőről, de majdnem egyet sem találtam a siójuti hídrészletről. A képeken csak a simontornyai híd elemét véltem felfedezni, de ez megint lehet, hogy csak az én hibám :)
Azonban a végén sikerült egy képet vagy képeslapot találnom 1914-ből (!), amin elég jól látszik, hogy valóban Újpesten állott ez a darab anno. Csatolom a képet és a Gumidani által felhasznált siójutit is.

A képeknek csak a linkjét tudom beilleszteni sajnos feltölteni nem engedi valamiért:

http://1.bp.blogspot.com/-ZTZeucMH8t0/UFWBvwn8kGI/AAAAAAAADuI/kfmNvHgjF0I/s1600/Ujpesti+_vasuti+hid_1914.jpg


http://img.index.hu/imgfrm/2/5/1/8/BIG_0001242518.jpg



A végére még egy érdekesség: a 35-ös sz. vonal megépítését 1906-ban, pont 110 éve engedélyezték! :)
Link: http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc.cgi?docid=90600013.tv

Ha nem tölt be az oldal a cím másolásával és újra beillesztésével a probléma megoldódik.
Forrás: Facebook: 35-ös Kaposvár-Siófok vasútvonal használói, kedvelői /sajnos már nem aktív/

Üdvözlettel:
L. Árpád

VT
e-mail: 123.kukac.dfh.hu
elfogadott hozzászólás 23821
2012.04.28. 09:32.37
Olvasnivaló a MÁV és az önkormányzat közötti sikertelen adásvételről:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=117739677&t=9144354

Kozma
e-mail: mavkerdezo.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19751
2010.12.22. 10:41.31
lakosságszámhoz mérve a Karád-Tab szakasz legforgalmasabb állomása

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19671
2010.12.14. 10:56.09
Siójut és Sióvölgye megállóhelyek között ível át a hangulatos híd a Sió felett.

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19670
2010.12.14. 10:54.52
Barátságos megállóhely. A kép mesél:

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19669
2010.12.14. 10:53.45
Siójut megállóhely a bakterházzal és a felvételi épülettel. A jellegzetes fenyő itt sem maradhat el:-) És természetesen az utazóközönség sem!

balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17540
2010.06.03. 09:18.11
Az oldalon található régi kép,Lovas Gyula,A bakterház című könyvében Siófok-Tisztviselőtelep egykori megállóhelyként szerepel!

Balázs
e-mail: szundibundity.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15075
2009.12.31. 13:27.38
Mi (illetve a nagymamám) volt az utolsó lakó az állomáson, 1967-1998-ig. Nagyapám volt az utolsó szolgálatban lévő vasutas itt. Édesapám is itt nőtt fel, én is sok nyarat itt töltöttem. Aztán 2000-ben végülis a MÁV elperelte tőlünk a házat, noha 95-ben már tárgyaltak velünk az esetleges eladásról. Azóta elhagyatottan áll, kétségkívül ezért megérte elperelni. A per tárgya egyébként épp a fürdőszoba (és konyha) volt (ezek, valamint egy kis előszoba volt található ott a képen látható toldásban) ugyanis a MÁV először semmit, aztán húszezer forintot lett volna hajlandó fizetni az amúgy hivatalosan 400.000 forintra felértékelt konyháért és fürdőszobáért. Ezért kiköltözés előtt mi ezeket elbontottuk, illetve használhatatlanná tettük (valószínűleg ezért üres azóta is a ház).
Egyébként magát az előteret nem mi építettük, az már a harmincas években megvolt (a zöld bejárati ajtón látható második világháborús belövés is). Azért építették mert az eredeti bejárati ajtó É-ÉNY tájolású volt és hiába volt dupla ajtó állandóan fújt be a szél. A ház pedig 1906-ban épült, akkor amikor a vasútvonalat építették. A ház műemléki védettség alatt áll és amennyire én tudom, irreális árat kérnek érte (talán csak az önkormányzatnak adnák el) pedig az ingatlan állapota egyre romlik, beázik, ráadásul az ereszcsatorna a ház alapjához vezeti le az esővizet (ugyanis az elvezető csatornát szétverték az állomás 1978-as átépítésekor, ekkor szüntették meg a kitérő rakodóvágányt és bontották el a raktárat is, előtte főként cukorrépát rakodtak az állomáson). Egyébként azt azért nem mondanám, hogy olyan túlságosan karban tartanák a házat, (hiába festik kívülről, ledobja a vakolatot, mert vizesednek a falak), emellett semmit nem újítanak fel a házon, a váróterem romokban áll. A ház mellett állt, mára elbontott épület (egyébként éppen valamelyik előző hozzászólásban említett a szomszéd vasúti őrházban lakó öreg vasutas bontotta el), mi ott anno disznókat tartottunk, az épület hátuljában lévő helységben pedig kacsákat, még régebben a padláson pedig nyulakat. Talán sokan nem hiszik el, de ez az épület is nagyon igényesen volt megépítve (ugyanolyan stílusban mint a ház) boltívekkel kirakva, téglából. Ezt is nagy hiba volt elbontani, habár azután, hogy a házban nem lakik senki, állatokat sem lehet tartani ott).
Azóta egyébként megvettünk egy kis házat fenn az állomással szemben a szőlőhegyen, így nap, mint nap rálátok gyerekkori nyaraim színhelyére és azt is látom, hogyan pusztul el a ház a felelőtlenség és az érdekek tengerében...
Ha bárkinek kérdése van, nyugodtan keressen...
Üdv,
Bundity Balázs

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 13085
2009.08.19. 20:26.28
Legutóbb a padokat is lefestették... jó látni, hogy gondozzák. 1962-ben még volt jegykiadás, 1984-ben már nem. Hajdan kétvágányos megálló-rakodóhely volt. A felvételi épülettől Kaposvár felé áll egy őrház is, melyben egy nyugdíjas vasutas lakik. Van még egy hajdani pft-raktár épület és egy wc. A wc mögött 2001-ben még állt a sertésól.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 10662
2009.03.21. 18:29.32
Az a lakás előszobája.

Cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10653
2009.03.21. 10:41.30
Az épület mellet az a kis toldás, az a WC,vagy tároló?

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 9903
2009.02.12. 21:07.58
Itt a kép is róla, de ez még 2007-ben készült és vonatablakból.

siófok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 7823
2008.11.08. 18:05.00
2007 nyarán a váróterem ajtaját (jobb oldali) kivették, a pénztárablakot kivették és befalazták (eredeti régi volt) a váró ablakát is befalazták, az épületet kívülről és a várót kifestették.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Siófok

Szinérszeg

Sióvölgy

Szilágypaptelek

Sirató