Becske
ROCOman, 2010.05.23 14:26.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Éltek az országban olyan gazdák, akik féltek a vasúttól, s nem engedték keresztül birtokaikon a "tüzes szekeret". Ilyenkor nagy kerülővel, megnövekedett költségekkel sikerült csak folytatni az építkezést. A számtalan példa közül a Nógrád megyében lévő Becske község gazdáinak döntése általános érvényű gondot jelzett. A Nógrád vármegyei helyiérdekű vasút építésébe fogott társulat Aszódot kívánta összekötni Balassagyarmattal. A megyeszékhelyre járt már vonat, amely az Ipoly völgyében Párkányig szállította az utasokat. Az újonnan szervezett társaság a megye középső vidékén létesítendő pályára kapott engedélyt. A tervezők gyalog és lóháton bejárták a vidéket, s a fölmérés eredményeként Aszódtól a Galga völgyén át akarták vezetni a pályát, míg az északi szakasz építéséhez az Ipoly felé futó kis patak medrét találták alkalmasnak. A két völgy között emelkedő domb a vízválasztó szerepét töltötte be. A Dunába és a Tiszába folyó vizek elválasztását biztosító dombon becskei lakosok birtokolták a szántóföldeket. A társulat az építkezések megkezdése előtt hivatalosan értesítette a tulajdonosokat a kisajátításról. A falu lakói nem egyeztek bele a vaspálya átvezetésébe, s az egyeztető tárgyalások sem vezettek eredményre. Nem a kárpótlást kevesellték, hanem a "vasparipától" tartottak. Az építtetők kénytelen-kelletlen új vonalat terveztettek, amely elkerülte a falut, s egy másik völgyben haladt. Ez a kerülő nagy kiadást jelentett, mert a vízválasztón csak alagút fúrása után vezethették át a pályát. Az alagút déli bejáratánál megnyitott becskei állomás 5 kilométerre volt a falutól, ahová csak úttalan utakon szekerezhettek a vasúttól félő gazdák. Az északi szelektől védett, napsütötte völgyben az állomás mellett közepes nagyságú birtokon korszerű nagyüzem kezdte el a működését. A vasút biztosította gyors szállítást használta ki a tulajdonos, aki tehenészetet rendezett be Becskén. A frissen fejt tejet mindennap gyorsáruként küldte be a 80 kilométerre lévő fővárosba, s az egyéb tejtermékekből is hetente szállíttatott a budapesti fogyasztókhoz. Mindezt csak a vasút segítségével tudta megvalósítani, a becskei gazdák nem kis bosszúságára. A vasútépítők elvonulása után néhány évvel a falu lakói már bánták korábbi döntésüket, de változtatásra nem volt lehetőség. Egy emberöltővel később a becskei alagutat megyeszerte úgy emlegették, hogy egy földbirtokos érdekei miatt fúrták. Így keveredett össze a valóság a vágyakkal, s vált "mellőzötté" a falu."
Forrás: Majdán János A "vasszekér" diadala című könyve.
|
|
Tapolca
Train Station, 2010.05.23 13:20.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt volt még egy vonal kiágazás.
Zalahaláp felé.
|
|
|
Máza-Szászvár
Train Station, 2010.05.23 10:20.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
IR vonat a 2.vágányon.
(A mellékhelység használatának lehetősége MEGSZűNT!!!)
|
|
|
Mágocs-Alsómocsolád
Train Station, 2010.05.23 09:19.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mágocs-Alsómocsolád,végállomás.
A rendkívüli időjárás okozta pályahibák miatt a vonatokat Dombóvár felé buszokkal helyettesítik.
Tegnap egész nap 20perces késések voltak.(Melyek a Dombóváron csatlakozó vonatok "jóvoltából" következtek be.)
|
|
|
Bácsalmás
Train Station, 2010.05.23 09:14.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ABmot-os időkben még működött a Resti.
|
|
|
Terézhalom
Train Station, 2010.05.23 09:05.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállót egy vasúti térkép (Bácsalmáson) még jelöli.A térkép valószínűleg a '90-es évek vége felé készült,mivel Mórágyot még állomás ként jelöli.
|
|
|
Kőbánya-Hízlaló
atis, 2010.05.23 07:34.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves András! A vasúti felüljáró után,a másik irányba' az állomásépület után van a villamosok váltója.
|
|
Királyrét alsó
Petrás Bence, 2010.05.22 21:29.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Királyrét-alsó mh.
2010. 05. 22.
|
|
|
Hártókút
Petrás Bence, 2010.05.22 21:27.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mk48 2017 Hártókút állomáson.
2010. 05. 22.
|
|
|
Porva-Csesznek
Petrás Bence, 2010.05.22 21:25.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták 1976-ban a Kántor című magyar krimisorozat az Ellopott vonat című epizódját.
|
|
Felsőgalla
Lennon15, 2010.05.22 20:19.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Isti!
A sínek még megvannak, s néha tehervonat is téved arrafelé remot Dácsiával.
Csak a felsővezetéket bontották el, a tartóoszlopok is mind megvannak. Most voltam ott egy hete.
|
|
Kőbánya-Hízlaló
András, 2010.05.22 18:32.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fellelhető képekről úgy látszik, hogy a megmaradt egy vasúti vágányt csak egy villamosvágány keresztezi. Hogy van ez ? Hol mennek össze, illetve ágaznak szét újra a villamosvágányok ? Aki szokott arra utazni, vagy ismeri a helyszínt, annak megköszönném a válaszát.
Nem szerelték még le a régi ütött-vert sorompókat, illetve nem szedték még fel a maradék egy vasúti vágányt is ? Emberemlékezet óta nem mehetett arra vonat, mivel teljesen benőtte a gaz ( a képeken így látszik ).
|
|
Balffürdő
peron, 2010.05.22 10:50.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A GYSEV meg akarja szüntetni ezt a megállót, mondván nincs kihasználva..nos ha minden vonatot áthaladtat nem is lesz nagyobb forgalom..amúgy ilyen menetrendi szolgáltatás mellett nem is fog nőni az utasszám. Pedig jó helyen található a megálló, Kópháza település tőszomszédságában, sőt Sopron ,,elővárosának" is mondható.
|
|
Szabadkígyós
Noémi, 2010.05.22 10:49.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig jó lenne ha személyvonat megállna itt, mivel az első buszmegálló nagyon közel van hozzá kb 500 méter. :D
|
|
Kishuta
Adorján Judit, 2010.05.22 02:12.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én gyermekkoromban nagyon sokat utaztam a kis vasúttal kár,hogy megszüntették.
|
|
Lentiszombathely
Gery, 2010.05.21 21:15.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kamerák? Nem túlzás ez egy kicsit?
|
|
Farád
Pista, 2010.05.21 19:59.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van sorompó.
|
|
Zsolnay-rakodó
Train Station, 2010.05.21 19:30.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Légyszíves, ne hívj Gabinak.
Ha a rakodót az oldal szerkesztői nem akarják az oldalon tartani,akkor cselekedjenek belátásuk szerint.Én csak gondoltam hogy egy ilyen világhírű gyárnak a rakodóját érdemes felvenni a 65-ös vonalra.Ha felesleges akkor töröltessék a "nyilvántartásból".
|
|
Pécsbánya-Rendező
Train Station, 2010.05.21 19:26.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sérülések közelebbről.
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
Train Station, 2010.05.21 19:26.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sérült Halbik május elején Pécsbánya-Rendezőn.
|
|
|
Dinnyés
Endre, 2010.05.21 18:17.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
05.30.-ától már nem az állomáson, hanem az új megállóhelyen állnak meg a személyvonatok.
|
|
Gödöllő
Cseke Zoltán, 2010.05.21 14:54.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nosztalgiavonat Gödöllőn 2010. április 5-én
|
|
|
Solymár
Cseke Zoltán, 2010.05.21 14:38.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Keresztre várás Solymáron 2010. május 15-én
|
|
|
Solymár
Cseke Zoltán, 2010.05.21 14:25.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Esztergomi nosztalgiavonat Solymáron 2010. május 15-én.
|
|
|
Mőcsény
Train Station, 2010.05.21 12:06.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 1992/93-as autósatlaszban 2 megállót jelölnek Mőcsénynél.
(Ezek közül a jobboldali létezik.)
Valaki tud erről valamit?
|
|
|
Bácsalmási tanyák
Train Station, 2010.05.21 12:03.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 1992/93-as autóatlaszban még jelölik a megállót.Bácsalmás külterületén.(a 11,3 mellett)
|
|
|
Szépjuhászné
ecdl, 2010.05.21 11:20.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
92 perc a megoldás
:D
|
|
Vértesboglár
tomek, 2010.05.21 11:18.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én is úgy hallottam, hogy Bogláron forgatták a Bakterházat, sőt azt is, hogy traktorokkal húzták szét a végén a házat, azokkal a traktorokkal, amikkel a lajtoskocsikat húzták a forgatásra. Elvileg a mi tszünkből (Tolbuchin) kérték a gépeket, és erre az összes akkor ott dolgozó ismerősöm emlékszik. Ja és hogy a 80-as években ligetes volt, nem erdős.
|
|
Drávasztára-Zaláta
Tádé, 2010.05.21 09:55.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
HÍD a "klasszikus értelemben véve" már nincs meg :(
A vasszerkezetet,kb.3éve elbontották.Egyébként ezen az oldalon az első kép(egy héttel a bontás után így nézett ki 2007-ben)!
|
|
Sopronkeresztúr
central, 2010.05.20 13:59.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson,indulásra váró ÖBB személyvonatok.
|
|
|