Békéscsaba
AKGV, 2010.08.28 22:51.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki tudja, hogy miért ürítettek ki több butikot a békéscsabai vasútállomás várótermében? (Újságos, több ajándékbolt stb.)
Ez már a felújítás előjele?
|
|
|
Nagypeterd
LepesiZL, 2010.08.28 22:10.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagypeterd és Szentdénes között nem volt megállóhely, amit láttál az a csatahelyi átjáró. (Csatahely az ott lévő major neve.) Míg helyből kezelték a sorompót ott is volt szolgálat, azt a helyiséget lehet az őrház oldalán látni. Hogy mikor szűnt meg a szolgálat? Nem tudom. 1977-ben kezdtem a szolgálatot Szigetváron, akkor már Szentdénesről kezelték a sorompót.
Lepesi ZL
|
|
|
Mátészalka
Cseke Zoltán, 2010.08.28 09:04.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson található egy vasúti helytörténeti kiállítás, az utca felőli bejárattól balra.
|
|
|
Sávoly-Tőzegtelep
Nagy Károly, 2010.08.28 00:17.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyből csak a terméskővel kirakott alapja maradt meg, az is bokrokkal sűrűn körbenőve. Aki nem tudja hol van, meg sem nagyon találja.
|
|
|
Szentes
Petrás Bence, 2010.08.27 18:54.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szentes
2010. 08. 26.
|
|
|
|
Szentes
Petrás Bence, 2010.08.27 18:52.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
6341 010-4 Szentesen.
2010. 08. 26.
|
|
|
|
Lakitelek
Petrás Bence, 2010.08.27 18:49.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
63-41 018-7 Lakitelken.
2010. 08. 26.
|
|
|
|
Szeged
Petrás Bence, 2010.08.27 18:47.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeged Usgyival.
2010. 08. 26.
|
|
|
|
Békéscsaba
Petrás Bence, 2010.08.27 18:43.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
M41 2115 Békéscsabán.
2010. 08. 25.
|
|
|
|
Szeghalom
Petrás Bence, 2010.08.27 18:41.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bzmot 380 Szeghalom állomáson.
2010. 08. 25.
|
|
|
|
Mátészalka
Petrás Bence, 2010.08.27 18:38.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
PFT. P-305 kiállítva a gőzös mögött.
2010. 08. 24.
|
|
|
|
Tornyospálca
Petrás Bence, 2010.08.27 18:34.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tornyospálca
2010. 08. 24.
|
|
|
|
Nyíregyháza átrakó
Petrás Bence, 2010.08.27 18:30.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személykocsik az átrakón.
2010. 08. 24.
|
|
|
|
Nyíregyháza átrakó
Petrás Bence, 2010.08.27 18:29.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
UBA sorozatú vagonok az átrakónál.
2010. 08. 24.
|
|
|
|
Tiszafüred
Petrás Bence, 2010.08.27 18:27.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bzmot 370 Tiszafüreden.
2010. 08. 23.
|
|
|
|
Vámosgyörk
Petrás Bence, 2010.08.27 18:23.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
0600 949-5 Vámosgyörkön.
2010. 08. 23.
|
|
|
|
Szentmártonkáta
Petrás Bence, 2010.08.27 18:21.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szentmártonkáta
2010. 08. 23.
|
|
|
|
Nagypeterd
Train Station, 2010.08.26 20:00.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szentdénes felé nem volt még egy megálló?
Ahol egy őrház egy modern építmény és egy mellékhelység is található.
(Az egyetlen fénysorompós átjárónál a két megálló között.)
|
|
|
Dombóvár
Train Station, 2010.08.26 19:51.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
2010.08.25-én.
|
|
|
|
Baja
Train Station, 2010.08.26 19:49.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kijárat Mátéházapuszta felé.Az Uzsgyi vélhetően a 46-os vonalról érkezett.
2010.08.25.
|
|
|
|
Almás
Train Station, 2010.08.26 19:48.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
2010.08.25.
|
|
|
|
Baja
Train Station, 2010.08.26 19:47.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Uzsgyi találkozó Baján 2010.08.25-én.
|
|
|
|
Annavölgyibánya-Sárisáp
C50, 2010.08.26 14:14.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kis helyesbítés: a képeken nem az egykori állomásépület látható, azt 77-ben lebontották. A szóban forgó épület a '90-es években újonnan épült. A felvételi épület a másik oldalon volt. Az állomásra futott be az Országos Érc- és Ásványbányák 600 mm nyomtávú kisvasútja, ehhez tartozott egy lapostetős épület melyet a kisvasút megszűntekor 1985-ben lebontottak (http://kisvasut.hu/showgallery.php?tip=1&f=18). Az elveszett mozdonyszín nem a homokvasúté volt hanem az 580 mm nyomtávú bányavasúté (http://kisvasut.hu/showgallery.php?tip=1&f=31&a=21&t=1), mely egy 6780 m-es szerteágazó alagúton haladt át a dorogi állomás mögé, onnan az aluljárón kihaladva láthatjuk egy darabka vágányát is. A homokvasút (http://kisvasut.hu/showgallery.php?tip=1&f=6) Annavölgy falu felett a hegyekben kanyargott.
|
|
|
Szalajka-Fatelep
kiskopi99, 2010.08.26 13:09.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
gyönyörű hely! az egyik legszebb kisvasut.bélapátfalván voltam nyaralni és annyiszor végigmentem a családommal ezen a vonalon. nagyonszép
|
|
|
Stimeczház
kiskopi99, 2010.08.26 13:04.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
én most augusztus 21.én voltam itt. nagyon tetszett az erdőben való vonatozás.a végállomáson volt másfél óra a visszaindulásig. megkérdeztem a mozdonyvezetőt hogy felmehetek-e a mozdonyra. megengedte hogy körbeszimatoljak.én tapasztalatból azt ajánlom kéerdezzétek meg ti is.
|
|
|
Ceglédbercel-Cserő
ROCOman, 2010.08.26 12:03.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009. augusztus 30-án délelőtt Ceglédbercel-Cserő állomás területén összeütközött az FMK-002-es felépítmény-mérőkocsi, és a V43 1065-ös pályaszámú mozdony vontatta tehervonat. A vonat a vörös bejárati jelzőt meghaladva, a 4-es számú váltót felvágva, kb. 90 km/h-s sebességgel rohant bele szemből a IV. vágányról kijáró mérőkocsiba, melyet kb. 300 méteren át tolt maga előtt a megállásig. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a mérőkocsi személyzete idejében ki tudott ugrani, így személyi sérülés nem történt. A V43-asban kisebb kár keletkezett, a mérőkocsit azoban selejtezni kellett.
|
|
|
Szák-Szend
dongó, 2010.08.25 22:16.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hetvenes évek elején még állt az állomás. Az ugynvezett száki állomáson kettő vágány volt. Sokáig teherforgalommal is. A gőzmozdonyok világában a 375 ös szertartályos és a 324-es szerkocsis mozdonyok vontattak. (mint a személy mint a teher forgalomban). Az utólsó általm ismert száki állomásfőnők neve Németh volt. Nyufdijazásakor emlékezetem szerint Tatára költözött. Jómagam legalább százszor voltam utas, Bánhida és Szák között.
|
|
|
Mőcsény
Zsibriki, 2010.08.25 19:32.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Valóban az említett töltésen haladt egykoron a vasút, érintve Zsibriket. A tó, melyről úgy vélitek, hogy a vonal megkerülte, még nem létezett. Festői tájon robogott keresztül a vonat, mígnem átvágták a tekintélyes kanyart; azóta a ma ismert nyomvonal él. Hogy mikor szüntették meg Zsibrik felé a vasútforgalmat nem tudom, de egy 1880-as térképen még létezett.
Remélem, tudtam segíteni!
|
|
|
Kőszeg
András, 2010.08.25 01:10.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szombathely - Kőszeg szárnyvonalon tudtommal nincs teherforgalom. Nagyon meglepődnék, ha véletlenül mégis lenne.
|
|
|
Ócsárd
ROCOman, 2010.08.24 20:31.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás korábbi neve: Ócsárdvaskapu. http://ballal.gofree.hu/G/Helyzet/PDm.jpg
|
|
|