Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100b Nyíregyháza-Záhony-Csap

Nyíregyháza (100, 100c, 112, 113, 116, 117)
Sóstó
Sóstóhegy
Kemecse
Nyírbogdány
Kék
Demecser
Gégény
Pátroha
Ajak
Kisvárda (916)
Kisvárda-Hármasút
Fényeslitke
Komoró
Tuzsér
Tiszabezdéd
Záhony
— országhatár —
Csap (690, 700)

111 Mátészalka-Záhony

Mátészalka (110, 113, 114, 115)
Ópályi
Nagydobos
Vitka
Vásárosnamény (116)
Kisvarsány
Gyüre
Aranyosapáti
Újkenéz
Tornyospálca
Mándok
Eperjeske alsó
Tiszaszentmárton
Zsurk
Záhony




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Záhony

állomás
100b Nyíregyháza-Záhony-Csap
111 Mátészalka-Záhony

2010.05.24.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.401857° E22.183769° | N48° 24' 6.68" E22° 11' 1.56"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A felvételi épület 1964-ben épült, Bajtay Zoltán építész tervei alapján (forrás: Mezei István: A 150 éves magyar vasút 1846-1996, MÁV Rt. Vezérigazgatósága)

Szelvénykő 651




Régi képek - Záhony

Régi felvétel az egykori Záhony állomásról, melyet azóta már bővítettek.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Záhony vasútállomás felvételi épülete látható a képeslap jobb oldali képén. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  http://indafoto.hu/viztorony/image/10359001-59b3f77e/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos


  Forrás: http://indafoto.hu/viztorony/image/10358999-c28f536b/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos



Képtár - Záhony


Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.
Szobormozdony 375 1503
Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.04.28.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.05.
Kaptam pár képet egy Záhonyi ismerősömtől, Szabó Ferenctől. Elméletileg még 2008-ból.
Fotó: Nagy László
Dátum: 2008.08.14.
Záhony felé. Készítette: Szabó Ferenc.
Fotó: Nagy László
Dátum: 2008.08.14.
Vajon mikor adott utoljára utasításokat a tolatási munkákra?
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2010.12.30.
Záhony állomás épületei.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2010.12.30.
Záhony állomás homlokzata.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2010.12.30.
Használaton kívül.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2010.12.30.
A Tisza hídon túl már Ukrajna. A híd előtt találkozik a már használaton kívüli széles és a használatban lévő normál nyomtávolságú vágány.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2010.12.30.
Valamikor a Szovjetunió majd Ukrajna felől ezen a vágányon érkeztek Záhonyba a széles nyomtávú vonatok. A bejárati jelzőt egy ideje már nem kezelik...
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2010.12.30.
M62-271 a fűtőház bejárata előtt.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2010.12.30.
Záhony széles rendező pályaudvara...sajnos a képek magukért beszélnek.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2010.12.30.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2010.05.24.
Záhony széles rendező pályaudvara...sajnos a képek magukért beszélnek.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2010.12.30.
Széles vágány Ukrajna felé...de már használaton kívül:-(
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2010.12.30.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


vojtyek
e-mail: tothbeci.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 8335
2008.12.11. 14:40.41
Üdvözlet!

Pontosan, Záhonynál véget ér a delej, a Tisza Expressz innen Csapig (általában) M41-es géppel megy tovább. A csapi vonal töltésen halad a Tisza hídig, ahol is összefonódik az évek óta nem használt széles vágánnyal, amely Záhony Széles Rendezőbe vezet. A híd után az ún. 3. számú kitérő következik, ahol egy széles és két normál vágány van, régebben a személyvonatok itt dekkoltak az útlevél ill. vámvizsgálat alatt, ami - ha jól tudom - most már Csapon van. A "szlovák Záhony", Tiszacsernyőtől villamosított vágány halad Csapra. Régebben terveben volt, hogy majd járnak Ro-la vonatok is az ukránok felől, az elsőt - és eddig utolsót - láttam is kijárni a személy 6-ról, de azóta semmi. mostanság a forgalom is visszaesett - megint -, három tartalék helyett így év végén csak egy dolgozik. Záhonyban annak idején amúgy 12 tartalék mozdony dlgozott, hat a normál, hat a széles oldalban. Ebből maradt egy széles (Záhony széles I), és három normál (Záhony I, Záhony VI, Záhony-Tengelyátszerelő). Így műlik el a világ dicsősége.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4652
2008.06.09. 14:31.54
Úgy tudom, Záhonynál a villamos felsővezeték nincs átépítve a határon Azaz a hazai villamos gép leakad, diesel rá, átvonszolja az egyvágányú, kombinált ( széles és normál )vágányon Csapra, ott diesel leakad és ukrán villamos gép rá. Csap és a szlovák Tiszacsernyő állomás között persze duplavágányú, villamosított kapcsolat van, ugye??
A Google műholdképén úgy látszik, hogy ukrán területen közvetlen a vasúti hídig kétvágányos a vasútvonal. Ott leszűkül egyre, átjön a hídon és csak Záhonytól(? - korábban Tuzsértól ) kezdve válik csak ismét kétvágányúvá. Akik utaznak arra, tőlük megköszönnék egy pontos mai állapotközlést.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Zágráb m.á.v.

Zádor

Zajta

Zalaba

Zamárdi