Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


2 Budapest-Esztergom

Budapest-Nyugati (100, 142, 273, 70, 71)
Rákosrendező (273, 70, 71)
Vasútmúzeum
Angyalföld
Újpest
Aquincum
Óbuda
Aranyvölgy
Üröm
Solymár
Szélhegy
Vörösvárbánya
Pilisvörösvár
Szabadságliget
Őrhegy forgalmi kitérő
Pázmáneum
Klotildliget
Piliscsaba
Magdolnavölgy
Pilisjászfalu
Piliscsév
Leányvár
Dorog (905)
Esztergom-Kertváros (4)
Esztergomi tábor (4)
Esztergom (4)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Éjszakai képekRégi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Pilisvörösvár

állomás
2 Budapest-Esztergom

Pilisvörösvár felújított felvételi épülete a favázas melléképülettel.
2016.07.07.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.614475° E18.902548° | N47° 36' 52.1" E18° 54' 9.17"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás


Pilisvörösvár a vonal egyik jelentős állomása, jelentősek a vonatkeresztezések.
Ötvágányú állomásának felvételi épülete egyidős a vonallal, azonban fontos tudni, hogy eredeti felvételi épüelte a Helyi Érdekű Vasutak II. osztályú épület tervei szerint épült, melyet később elsőosztályra bővítettek. Eredeti szépségét sajnos azóta már torzították, csupán a fa tetőszerkezet kilógó elemei őrzik az eredeti jellemzőket. Ritkaságnak számít az épület jobb oldalán álló fa szerkezetű váró, mely a terveken szintén szerepel, azonban csak nagyon kevés helyen építették meg ténylegesen.
Az épület mellett találunk egy rakodót és egy raktárat is. Az állomáson fémhulladék rakodás zajlott, amikor ott jártunk. Azóta a fémfeldolgozót felszámolták.
Az állomás Piliscsaba (Esztergom) felőli végében keresztezi a 10-es számú főút a vasutat.

Felújítás, vonalkorszerűsítés 2012-2015


Az állomás és közvetlen környezetének átalakításának terve PDF formátumban:
http://www.pilisvorosvar.hu/letoltesek/telepulesi_tervek/vasutvonal_korszerusitese/pilisvorosvar_allomas.pdf

Szelvénykő 167

Képriportok, cikkek

Pilisvörösvár
2014.01.30 06:21 - Szente-Varga Domonkos
Fotók dátuma:...









Régi képek - Pilisvörösvár

Pilisvörösvár. Látkép a vasútállomással. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Pilisvörösvár állomás felvételi épülete látható a képeslap felső képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomás felvételi épülete egy régi képeslapon.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomás személyzete és névtáblája egykor.Forrás:korabeli fotó
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Forrás: http://postcards.arcanum.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1918.


  Forrás: http://www.varkapu.info/sites/default/files/p0015569.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Pilisvörösvár

Desiro érkezik a Nyugatiból
Fotó: Gergely János
Dátum: 2011.01.28.
Desiro-k a vágányzár idején.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.03.20.
Vonatpótló buszok
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.03.20.
Átszállás
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.03.20.
Épül az aluljáró.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.15.
Szép új peron, körülötte még dolgoznak, az állomásépülethez még nem nyúltak.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.12.15.
Eddig jutottak az építők.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.12.15.
Az állomás felújítása még nincs kész, de a forgalom már elindult. Az épülethez még nem nyúltak. Furcsa így fák nélkül. Csúnya az elé épített betonfal vagy mi.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.12.15.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.27.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.27.
A felújított felvételi épület az utca felől.

Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2015.05.31.
A felújított felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2015.05.31.
Pilisvörösvár felújított Felvételi épülete, utcafront. A kép a felújítás után, a közforgalom részére való újranyitás első napján készült.
Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2015.08.20.
Pilisvörösvár felújított Felvételi épülete. A kép a felújítás után, a közforgalom részére való újranyitás első napján készült.
Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2015.08.20.
Pilisvörösvár felújított Felvételi épülete, végpont felől. A kép a felújítás után, a közforgalom részére való újranyitás első napján készült.
Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2015.08.20.
Pilisvörösvár felújított felvételi épülete a favázas melléképülettel.
Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2016.07.07.


Képek a netről - Pilisvörösvár

A felújított völgyhíd. Fotó: Máthé Zoltán.
http://maeponline.com/wp-content/uploads/2013/12/pilisv%C3%B6r%C3%B6sv%C3%A1r-vas%C3%BAt-01.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 29467
2015.06.22. 13:10.26
A 426 022 (6342 022-8) Desiro a felújított felvételi épülettel.
2015. 05. 31.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29216
2015.02.02. 21:42.00
1927.Állolomásfőnök.Serédi Sándor

QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 27257
2013.10.15. 04:50.43
Légifotók az átépítésről:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=107949340&postcount=3918

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25360
2012.11.20. 10:18.15
Elég nagy kunkort tesz meg a falun belül a vasútvonal, nemrég elmentem rajta Piliscsabáig innen, valóban szép tájakon megy, vissza fogok még térni majd ha már elkészült a felújítás, és már vonattal is lehet jönni. Ahogy hallottam volt olyan terv is ,hogy nyomvonal korrekcióval kiegyenesítik a szakaszt, de ott bukott el a dolog ,hogy ehhez és persze a hozzá kapcsolódó kétvágányúsításhoz kb. a fél falut kellett volna lerombolni, sokba került volna a sok kisajátítás meg nyilván lett volna lakossági tiltakozás is. Mikor építették a vonalat meg nem volt szempont, hogy egyenes legyen, kikerülték a földbirtokot, ahol a tulaj nem járult hozzá, vagy épp arra kerültek ha jattolt a tulajdonos stb. Nem is lesz kétvágányú pálya sem csak nyíltvonali kitérő a Terranovánál még a piliscsabai alagút elöl.
Az amúgy elég érdekes hely, és most, hogy nincsenek benne sínek át is lehet rajta sétálni veszély nélkül, elég para a közepén, ahol koromsötét van (szerencsére volt nálam zseblámpa), kifli alakú az alagút, vagyis ívben van mindkét vége. Viszont vannak kisebb lyukak az oldalán, ahová be lehet ugrani a vonat elől, gondoltak arra, hogy ha valaki bennevan legyen még esélye ha vonat jön, bár gondolom a vonalgondozó rádión beszól mielőtt belemegy, hogy ne indítsatok vonatot ameddig ki nem jöttem.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23862
2012.05.01. 22:07.36
Itt forgatták 2001-ben a Csocsó, avagy éljen május 1-je! című filmet. A filmben az állomás Acélváros néven szerepel.

matteo
e-mail: matteoXIV.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22605
2011.12.07. 17:52.33
Az 1998-tól érvényes menetrendi segédkönyv szerint az állomásról nyílt egy vonatszámban kiszolgálandó iparvágány.A felsorolt szolgálati helyek(?) Pilisvörösvár,Solymári elágazás,Solymári bányatelep.

leszli
e-mail: lnyagai.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20011
2011.01.21. 09:04.46
Még ezt az általam készített fotót küldöm feltöltésre,ez a Tó utcai viadukt.

leszli
e-mail: lnyagai.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20010
2011.01.21. 08:48.11
Az előző képen a Kálvária utcai hidat ,a most beküldött képet az Őrhegy utcai hídnál fényképeztem.

leszli
e-mail: lnyagai.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20008
2011.01.21. 00:53.38
Az esztergomi vasútvonal átépítését
ez évben elkezdik.Három szakaszra osztották.A harmadik szakasz érint bennünket a Solymár-Pumü és Piliscsaba szakasz.Ez egy 12 kilométeres dombvidéki szakasz.A vasúti pálya töltéseken és bevágásokon épült hajdanán 1893 és 1895 között sok kanyarral.200-nál több műtárgyat alagutat,hidakat,aluljárókat felüljárókat,átereszeket,vasúti átjárókat építettek.Ezeket a tervismertető szerint át fogják építeni a majdani villamos felső vezeték építése miatt.Ezek már műemléknek számítanak,ezért meg kell menteni az utókornak.De hogyan?

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 19986
2011.01.18. 08:40.33
Sztem igazad van! De direkt beírtam egy .doc - ba de a gép helyben hagyta az ly - os változatot.
Visszatérve a vonalra, amennyiben teheted utazz végig (Bp.-Nyugati - Esztergom) rajta nagyon szép a táj. Ma még (remélhetőleg már nem sokáig) max. 60 -al mennek a vonatok, lehet nézegetni. Azt vedd vigyelembe, hogy szinte minden napszakban sokan vannak a vonaton.
Érdemes esetleg úgy tervezned az utat, hogy Bp. - Esztergom - Komárom, nem fogsz csalódni.
Üdv.
Lepesi ZL

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19982
2011.01.17. 16:35.21
Nem járok arra, azért kérdeztem. Köszönet a magyarázatért.

Ui.: a muszáj az pontos j. (mindenki okulására)

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 19981
2011.01.17. 08:42.48
Fel megy a dombra - ja mármint a vasút. Így is nagy az emelkedő, majd alagút. Magyarország leghosszabb - mostmár csak - vasúti alagútja következik.
Kolléga utazz végig a vonalon és ne csak a google térképet nézd.
Bocs, de muszály volt ezt így írnom
Lepesi ZL

andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19976
2011.01.16. 23:01.05
Az állomás után, Esztergom felé a vasút egy óriási kanyart tesz meg, majdnem egy teljes kört. Mi ennek a feltűnően nagy kerülőútnak az oka, azaz miért így építették meg a vasutat ?

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19967
2011.01.16. 00:03.57
Mai pillanatkép: az állomásépület a pecenyesütővel

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 14110
2009.10.25. 16:22.24
Bocsi...Rossz helyre írtam nem Csabán hanem Vörösváron.Ajkára mennek a kocsik amúgy azt,hogy mit rakodnak és ,hogy mi volt a kocsikban azt nem tudom.

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 14009
2009.10.19. 18:58.23
Aki szeretné megnézni az A21-est az legyen óvatos ugyanis 4-5 kutya vadul ugat,vicsorog.Engem megkergettek.

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 13750
2009.09.23. 20:57.47
Állítólag újra lesz rakodás az állomáson.Bár az ott dolgozó forgalmista szerint nem lesz hosszú életű.

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 12196
2009.06.28. 18:00.07
Én úgy tudtam,h lengyelek a jelzők.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12148
2009.06.24. 20:33.01
Kedves Yanoo!KÖszönöm!

yanoo
e-mail: yanoo.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12147
2009.06.24. 18:19.17
Annak a lógatmánynak a neve:- aktív zárjelző.A vonat teljes beérkezését érzékeli, egy mágnesjelet küldenek egy Ún. "t" idomról , ami az első váltó előtt van beépítve a sínek közé, és ez a zárjelző visszasugározza ezt a jelet.Ha ez megtörténik, akkor lehet visszajelentést adni.Hogy miért tünt el? Állítólag nincs pénz, nincs gazdája a problémának.Mutogat mindenki mindenkire ( forgalom-biz.ber., -stb).természetesen, mivel nincs aktívzárjelző, ez balesetveszélyt jelent, folytatólagosan, mivel nem a vonat oldja fel az álomásközt, hanem, a forgalmista.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12017
2009.06.16. 17:52.42
És jó ideje már, hogy eltűnt A Dezsőkről és az Uzsgyikról a jelzést érzékelő lógatmány ami az üközőknél lógott. Mi ennek az oka?

pista87
e-mail: istvan87.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 11983
2009.06.14. 20:14.01
Szovjet berendezés - Szovjet jelzők

Bõszin Zsolt
e-mail: flexboy.kukac.pannonmail.hu
elfogadott hozzászólás 9404
2009.01.27. 14:50.56
Pilisvörösvár állomás Szovjet biztosító berendezése.

Ati
e-mail: atisim.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4818
2008.06.21. 15:24.32
Egy négyes BZmot Pilisvörösváron

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2723
2008.02.08. 20:09.05
Az állomáson "lakó" A21 069-es mazsoláról van egy 1997-es képeslapom. Azon még sokkal szebb volt.

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 139
2007.01.17. 21:16.28
Sziasztok!

Az igért pilisvörösvári állomásépület felújított tetővel. Szerencsére csak a tetőfedést cserélték le, a szerkezethez nem nyúltak...ime
2007.01.14

Domi
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 107
2007.01.09. 14:02.42
Attila hozzászólása után újraértékeltem magunkat.
Az oldalon olvasható szöveg még 2005. májusában készült, azóta is okosodtunk.
Abaújszántóról (98. vonal) az első két régi képeslap, amit találtunk, szintén két különböző felvételi épületet ábrázolt, hasonlóan mint itt, Vörösvár esetében.

Aztán megtudtuk azt is később, hogy milyen épületek ezek. Pilisvörösváron a képen látható felvételi épület a Helyi Érdekü Vasutak (HÉV) számára készített típustervek alapján épült, ahogy még számtalan más hasonló mellékvonali állomás szerte az országban, egész Nagy-Magyarország területén (lásd az oldalon a Típustervek pont alatt).

A típustervek több különböző méretü, de hasonló kinézetü épületeket definiáltak, melyek mérete lépcsősen növekszik a legkisebbtől (IV. osztály) a legnagyobbig (I. osztály).

Tudták akkor is jól, hogy a vasút élete során a forgalom idővel növekedhet, ami később nagyobb épület igényelhet, ezért zseniális elgondolásuk szerint a típustervek épületeit úgy alkották meg, hogy az egyes méretlépcsők (osztályok) közötti különbség felfelé átjárható volt, vagyis az épületek bővíthetők, mely bővítéssel a meglévő épületből eggyel fentebbi osztályú épületet kaptak.

Pilisvörösvárral is ez történt. Az Attila által küldött képeslapon látható felvételi épület még II. osztályú, és valószínüleg ez az eredetileg megépült állomásépület, melyhez később, a forgalom növekedésével jobb oldalra hozzáépítették a másik oldalszárnyat, és így a másodosztályból egy első osztályú felvételi épületet kaptak. Ezt ábrázolja az oldalon a 2. és 9. képen látható képeslap is.

Attila: köszönjük a beküldött képet és az észrevételt!



Domi

Fogarasy Attila
e-mail: fogarasy.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 106
2007.01.09. 10:22.49
A honlapon lévő egyik képeslapról írják a következőt:
"...a régi képeslap némi meglepetést okozott számunkra, ugyanis gyanúsan nem a Vörösvári indóházat mutatja (jobb szélső képen): sem az épület alakja nem egyezik, sem az oldalépület nincs meg."
Csatoltam egy másik képeslapot is, ami cáfolhatatatlan bizonyíték arra, hogy egykoron így nézett ki az indóház (remélem, sikerült a csatolás). A háttérben jól látszódnak a Pilisvörösvárt övező hegyek (pl. a Hosszú-hegy vagy a Ziribar).

Közelről is megvizsgáltam az állomásépületet: a lábazatnál világosan látni a két épületrész közötti rést.

Üdvözlettel:
Fogarasy Attila
20-994-8733

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 90
2007.01.03. 23:15.20
Egy kicsivel szebb lett Vörösvár állomása, mivel a napokban lett kész a tetőfedés cseréje. A fedélszerkezetet nem bontották meg, igy az tovább hordozza magán a régmúlt időket...
A képet késöbb küldöm...

Pilisvörösvár a vonal egyik jelent?s állomása. Ötvágányú állomásának felvételi épülete egyid?s a vonallal, sajnos szépségét azóta már csonkolták, csupán a fa tet?szerkezet kilógó elemei ?rzik az egykori állapotoka.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Pestszentlőrinc-Kavicsbánya

Pilisjászfalu

Pusztamező

Pusztamonostor

Pančevo glavna