Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


17 Szombathely-Nagykanizsa

Szombathely (15, 16, 18, 20, 21, 918, 921)
Szombathely-Rendező (21)
Gyöngyöshermán
Hatmajor
Sorkifalud
Szentléránt
Püspökmolnári
Vasvár
Oszkó
Pácsony
Győrvár
Gősfa
Egervár-Vasboldogasszony
Zalaszentlőrinc
Zalaszentiván régi
Zalaszentiván (25)
Alsónemesapáti
Nagykapornak
Búcsúszentlászló
Zalaszentmihály-Pacsa
Pötréte
Felsőrajk
Kilimán
Gelse
Magyarszerdahely
Udvarhely
Újudvar
Kanizsavár
Nagykanizsa (30, 60)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Pácsony
(Győrvár)*

állomás
17 Szombathely-Nagykanizsa

2008.08.10.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.009758° E16.833816° | N47° 0' 35.12" E16° 50' 1.73"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az 1947-es menetrendben az állomás Győrvár néven szerepel.
1950 nyarán avatták a mai Győrvár megállóhelyet, az addigi Győrvár állomás akkor kapta a Pácsony nevet.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Győrvár 1950 nyaráig

Szelvénykő 1297 Bécsújhely–Nagykanizsa vonal (Vasvár és Pácsony között hibaszelvény: az 1234 és 1248 szelvények között –1400 m nyomvonal-korrekció miatt)
Megnyitás dátuma 1865.09.20.Győrvár néven.




Képtár - Pácsony


Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2008.08.10.
Győrvár állomás(1950.július 15.-től Pácsony,)eredeti vágányhálózata.Forrás:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990
Fotó: Kebelei György
Pácsony gyönyörű Déli Vasút szabványépülete.
(Egykoron a balatonmáriafürdői állomás is ilyen volt.)
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2012.05.30.
Ritkaság,hogy még ma is megtalálhatóak a felvételi épületen a Déli Vasútra jellemző ablaktáblák.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.07.03.
A felvételi épület Egervár-Vasboldogasszony felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.07.03.
Az állomás egyik névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.07.03.
A biztosító berendezési jelfogó épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.07.03.
A felvételi épület Szombathely felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A felvételi épület Nagykanizsa felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A felvételi épület előtti út az egyik,
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
illetve a másik irányból nézve. A kép közepétől balra a biztosítóberendezési épület látszik ki a fák és bokrok közül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Az oldalszárny egyik ablaka behajtott spalettákkal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Az épület vakolatdíszei eredeti állapotukban vannak ma is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A névfelirat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Pad, ivókút, virágláda, szépen elrendezett kavicsolás az épület vágányok felőli oldalán. Bár legalább ilyen lenne minden állomás!
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A váróterem bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A váróterem a volt jegypénztár ablakával. Itt találjuk a mellékhelyiségeket is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A forgalmi iroda. Virág mindenütt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Kerékpártároló az épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A park is szépen gondozott.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja, Szombathely felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Nagykanizsa felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Szelvénykő a felvételi épülettel átellenben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A felvételi épület mindkét oldalán van rakodóterület. Ez a kezdőponti.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Oldalrakodó. Itt valaha raktárépület is állt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Az oldalrakodó szélén állva visszatekintünk az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A biztosítóberendezési épület a szemközti domboldalról fotózva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A Vasvár-Oszkó összekötő útról térhetünk be az állomásra vezető úthoz. Fénysorompóval biztosított átjáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Az útátjáróban állva Szombathely felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A 76-os számú őrház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A végpont felé eső rakodóterület is burkolt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Közúti hídmérleg használaton kívül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A 77-es számú őrház és melléképülete sajnos már elég romos állapotban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A végponti oldalon is van egy fénysorompóval biztosított átjáró.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Az útátjáróban állva Nagykanizsa felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Őrház állott, most kőhalom.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Elképesztő méretű vízzsák éktelenkedik a váltó előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Pillantás az állomás belsejére a végponti váltókörzet mellől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A rakodóvágány kiágazása.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
A vágány siklasztósaruval biztosított.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Ismét a rakodóterület szélén állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.07.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.07.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


daraf
e-mail: daraf01.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31003
2017.06.20. 23:03.17
Pácsony állomás 2017. június 11.-én

kugi
e-mail: kugiblogja.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28952
2014.11.10. 22:10.44
Tolószolgálat Pácsony és Püspökmolnári között a Vas Népe egy 1963-as cikkében: http://kugi.blog.hu/2013/08/05/281_otven_eve_tortent

Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28432
2014.07.28. 07:04.59
Pácsony állomás torzí­tott helyszí­nrajz.Forrás:allomasok.uw.hu

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26965
2013.08.07. 17:25.08
És szerinted a Gysev ha levillamosítja ezt a vonalat miért alkalmazna tolószolgàlatot?Teljesen értelmetlen felvetés!

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26963
2013.08.07. 15:41.21
A biztberről igen jó lenne egy kép!

„Készült egy ún. képzetes állomás is Vasvár és Pácsony között: ez a Szombathely–Zalaszentiván vonalszakasz legmagasabb pontján az oszkói dombon van, mindkét irányból 14 ezrelékes az emelkedő. A képzett egyvágányú állomás 900 méter hosszúságú, nincs bejárati jelzője, de van kétfelé kijárati jelzője, így e szakaszról a tehervonatok kapcsolatlan tológépe jelzõkezelés és menetirányváltás mellett tud visszafordulni a dombról (nem kell elmennie a következő állomásig). Sajnos ennek éles használatát egyik irányból egy mende-
monda miatt felfüggesztették 30 éve, azt vélelmezve, hogy a kapcsolatlan tológép lemaradása esetén szabadra váltott fénysorompón is keresztülhaladhat. A gyakorlatban ez nem fordulhatott elő már csak azért sem, mert ha ilyen lett volna, zavarba ment volna a sorompó. Ha mégis elfogadjuk a feltételezést, akkor például tengelyszámlálók alkalmazásával ezt ki lehetne küszöbölni. E vonalszakaszt immár a GYSEV üzemelteti, remélhetőleg ki fogják használni a beépített visszafordulási funkciót a hatékonyabb forgalomszervezés érdekében.” Bemutatkozik… Kövér Károly, a szombathelyi biztosítóberendezési tanműhely vezetője, a Dominó kezelőkészülékek „felújítója”. Szerző: Andó Gergely. Vezetékek Világa XVII. évfolyam, 2. szám (azaz 2012/2) 33. oldal http://www.mavintezet.hu/vezvil/2012_2.pdf

illesf 2003.09.01 13:01:32 © (1204)
Például a MÁVnál a 17-es vonalon (Szombathely-Nagykanizsa) Vasvár és a tőle délre eső állomás között van ilyen: ott térközbiztosításos pálya van egy jó nagy emelkedővel, így a tehervonatokat a tetőpontig néha tológéppel közlekedtetik. A dombtetőn az egyik térközjelző vörös-fehér árbócú, tehát főjelzőnek minősül, így ha a vonat ezt meghaladta, akkor a Vasvár-„dombtető” szakaszon meg lehet fordítani a menetirányt, és vissza tud menni a tológép az emelkedő aljába.

DGKUm 2003.09.10 16:22:39 © (1216)
...a MÁVnál a 17-es vonalon (Szombathely-Nagykanizsa) Vasvár és a tőle délre eső állomás között van ilyen...
A teherforgalom csökkenésével Vasvár - Pácsony között a tolószolgálat megszűnt, a korábban a vonal tetőpontján kialakított "képzetes állomás"-t pedig megszüntették. Viszont ez nem kényszer menetirányváltás volt, mert ez a fiktív állomás úgy osztotta meg a teljes állomásközt, hogy tőle elfelé állhatott mindkét állomás felé a menetirány, tehát a toló visszatérérse előtt az általa elhagyott és szabad fél állomásköz menetirányát lehetett megfordítani.

Utóbbi kettő hozzászólás az Index Fórum HÉV mániások topic-ja! rovatából idézve.
http://www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?na_start=37740&na_step=30&t=9070874&na_order=

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26815
2013.07.15. 16:44.27
Lovas Gyula vasúttörténész,a Sopron-kanizsai vonallal foglalkozó írásaiban megemlít egy bizonyos Fanto olajfinomító műveket.Ennek az üzemnek saját iparvágánya is volt.Valaki esetleg tudja,hogy ez az üzem mettől,meddig létezett?Netán van e még napjainkban is ennek valamilyen fellelhető nyoma?

lalaba
e-mail: lajos0515.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23152
2012.02.18. 19:15.54
Hogy is van ez az állomás história?
Miért nem épült oda a győrvári állomás, ahol most van?
Félreértés ne essék, én is GYŐRVÁR-i érdekeltségü vagyok!
A Pácsony -győrvári állomás azért szerintem is egy kis ékszerdoboz !

BAKTER
e-mail: szultán945.kukac..freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23139
2012.02.17. 19:03.41
Ez GYŐRVÁR az állomás létesítésére a győrváriak adták össze a pénzt. Pácsony másról híres.

Márok Kati
e-mail: edescico.kukac.itromail.hu
elfogadott hozzászólás 20935
2011.04.30. 08:14.19
Számomra a szülőfalum állomása a legszebb , és a legkedvesebb!

Sándor
e-mail: sandoristvan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20275
2011.02.07. 15:46.56
minek köszönhető, hogy ez az állomás ilyen jól néz ki? Az épület kezelését átadta a MÁV?

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20269
2011.02.06. 18:30.27
Hát igen...
Így kellene kinézni minden állomásnak, megállóhelynek...

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 19188
2010.10.12. 10:08.41
" Az 1947-es menetrendben az állomás nem szerepel"szöveget,javítsátok ki légyszíves: Az 1947-es menetrendben az állomás Győrvár néven szerepel.(Győrvár megállóhely ekkor még nem létezett)


dezso
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 16573
2010.03.28. 09:33.16
Molnár bá' igazául

molnár
e-mail: molnarlaszlobuz.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16569
2010.03.27. 19:03.45
Pácsony /eredeti nevén:Győrvár/ vasútállomás a korábbi DSA /Duna-Száva-Adria/ vasúttársaság tulajdonában lévő vasútvonal mellett fekszik. Talán az 1910-es, vagy 20-as években vette át a MÁV. GySEV itt nem járt.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16568
2010.03.27. 18:19.50
MÁV állomás.A GYSEV most szerezte meg a szentgotthárdi vonalat.De elképzelhető hogy elkezd dél(Hrvatska) felé terjeszkedni.

másikmolnár
e-mail: bernar.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 16567
2010.03.27. 17:32.01
Ez az állomás még MÁV, vagy már GYSEV?

molnár
e-mail: molnarlaszlobuz.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16566
2010.03.27. 17:07.16
Kedves Fotós, nagy örömet szerezél egy 82 éves embernek, ugyanis ezen az állomáson éltem le életem első 8 évét. A földszinten laktunk, felettünk a beosztott forgalmista. Apám igen nagy ember volt, ő volt az állomásfőnök, volt vagy 5 beosztottja. Nekem a legnagyobb ember volt, mint Petőfinek a jó öreg kocsmáros. 74 évvel ezelött az épület sokkal nagyobb volt.Vagy én nőttem meg? Még most is érzem a petróleumlámpának és a forgalmi iroda olajjal ápolt padlójának a szagát. Vízvezeték sem volt, de a mély kutban nagyon jól le lehetett hűteni a madártejet. A szomszédos Oszkó állomástól erre lejtett a pálya. Amikor néhány tehervagon elszabadúlt onnan, apámék fogták meg: hosszan földet szórtak a sinekre, ez fékezte a gördülést. Az állomás vége elött kisiklatót alakítottak ki, ne hogy túlgurúljanak, ki az egy-sínpáros nyilt pályára... Elkalandoztak a gondolataim. Bocsánat, ha úntattam volna a kedves olvasót. Pedig még mennyi emlék tolakszik elő a szép kis állomásépületből. De az már nem a net műfaja lenne. Így hát: Sorry!

Axel"
e-mail: axeloposta.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15242
2010.01.09. 00:23.57
Talán a legszebben gondozott magyar vasútállomás!

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 10956
2009.04.12. 10:07.35
2009.04.11.

Cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10777
2009.03.28. 15:00.39
Tetszenek ezek a felvételi épültek.A pácsonyi pedig különösen tetszik!

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4329
2008.05.24. 14:53.44
Kedves Kempelen! Nagyon klassz képek! Itt laksz? (én nem). üdv: Joci

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 4328
2008.05.24. 13:07.42
közelebbről...

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 4327
2008.05.24. 13:02.54
Honda, kék-sárga helyiségnév-tábla, vasoszlop nélkül akár évtizedekkel ezelött is készülhetett volna e kép.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 4326
2008.05.24. 12:58.18
Meneszteni, meneszteni, meneszteni mindenfelé...

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 4325
2008.05.24. 12:56.47
Állomásépület, Bzmot és kijárat a következő állomás, Egervár-Vasboldogasszony irányába

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 4324
2008.05.24. 12:54.22
Állomásépület és kijárat Vasvár irányába.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 4323
2008.05.24. 12:52.17
Az állomás kútja.
Megjegyezem, tiszta és rendezett állomást találunk, ahol a mellékhelység zárva, de a kulcs elkérhető, éppen ezért rendkívül tiszta és higiénikus, ellentétben más állomások nyilvános illemhelyeivel. Persze nem mintha ez itt most fontos lenne, de azért jó tudni hogy vannak kultúrált mellékhelyiségek is a magyar vasút állomásain.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 4322
2008.05.24. 12:48.18
Pácsony vasútállomásának utcafront felöli oldala Egervár-Vasboldoasszony irányából...

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 4321
2008.05.24. 12:46.03
Pácsony utcafront felöli oldal vasvár irányából.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 4320
2008.05.24. 12:44.28
Pácsony állomás 2008. május 18.-án

Rozmaring
e-mail: horvatgabor.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 493
2007.03.07. 12:55.31
9816 sz. vonatból

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Ózd

Ózd külső

Padé

Paks-Dunapart

Pakrac Grad