Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


17 Szombathely-Nagykanizsa

Szombathely (15, 16, 18, 20, 21, 918, 921)
Szombathely-Rendező (21)
Gyöngyöshermán
Hatmajor forgalmi kitérő
Sorkifalud
Szentléránt
Püspökmolnári
Vasvár
Oszkó
Pácsony
Győrvár
Gősfa
Egervár-Vasboldogasszony
Zalaszentlőrinc
Zalaszentiván régi
Zalaszentiván (25)
Alsónemesapáti
Nagykapornak
Búcsúszentlászló
Zalaszentmihály-Pacsa
Pötréte
Felsőrajk
Kilimán
Gelse
Magyarszerdahely
Udvarhely
Újudvar
Kanizsavár
Nagykanizsa (30, 60)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2020

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Felsőrajk

állomás
17 Szombathely-Nagykanizsa

A felvételi épület.
2020.06.
Fotó: Filep Zoltán [fizolt]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.666991° E16.982739° | N46° 40' 1.16" E16° 58' 57.86"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Szelvénykő 1719
Megnyitás dátuma 1891.08.01.




Képtár - Felsőrajk

Felsőrajk állomás eredeti vágányhálózata.Forrás:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990
Fotó: Kebelei György

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2009.04.16.
Felsőrajk állomás torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
Fotó: Horváth Árpád
A felvételi épület.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
A Déli Vasút egykori állítóközpontja, háttérben a felvételi épület.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
A felvételi épület az annak megközelítésére szolgáló utca felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
A Gelse felőli oldal átmenő fővágányban fekvő, íves kitérője, jobb oldalon az állítóközpont.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
Állítóközpont a Nagykanizsa felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
Bz halad Nagykanizsa felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
Személyvonat érkezik Zalaegerszeg felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
A felvételi épület Zalaszentmihály-Pacsa felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
Kijárati jelzők a Zalaszentmihály-Pacsa felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
Felhívásos sorompó a Zalaszentmihály-Pacsa felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
Tájékoztató tábla a felhívásos sorompó nyitásáról.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
A felhívásos sorompó nyitását ezen a berendezésen lehet kérni a forgalmi szolgálattevőtől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
A pálya folytatása Zalaszentmihály-Pacsa felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.
Állítóközpont a Zalaszentmihály-Pacsa felőli oldalon, innen történik a felhívásos sorompó kezelése.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.06.


Képek a netről - Felsőrajk


https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
[Tárolt változat]

https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 32645
2020.07.31. 21:48.52
"Ebből az állomásból pedig minden bizonnyal megállóhely lesz csak." - Ez nem egyértelmű, miért lenne így, jelenleg itt fordulnak vonatok. Hosszabb távon az kérdéses, hogy szükség van-e itt vonatok megállási helyére.

andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32643
2020.07.29. 09:53.00
Ebből az állomásból is látszik, hogy a 17-es vonal déli fele mennyire el van hanyagolva az északihoz képest, már nagyon régóta. Amikor a 70-es évek végén kiépítették a 16-os, 17-es vonalon a térközösítést és az állomások D55-ös állomási biztosítóberendezéseket kaptak, Zalaszentivánnál elfogyott a pénz és nem tudtak tovább menni déli irányban. Amikor a 2015-2016-ban rendbetették és villamosították szintén ezen vonalrészeket, ide akkor sem jutott már semmi. A Zalaszentiván-Nagykanizsa közti vasút felújítását / villamosítását 2017-ben meghirdették, majd gyorsan vissza is vonták a pályázatot. Pénz és erőforrás ide csak a jövőre induló új 7 éves uniós költségvetésben jut majd talán. Ebből az állomásból pedig minden bizonnyal megállóhely lesz csak.

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 32641
2020.07.26. 16:19.27
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik. Az első és második vágány ki van zárva a forgalomból, így vonatkeresztezés, félreállás, körüljárás nem lehetséges, a napi két helyben forduló vonat szóló Bz motorkocsi. Az állomáson nyomógomb vezérlésű fényjelzős elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, eredetileg vonóvezetékes váltókkal, de az átmenő fővágányban fekvőket helyszíni állítású, váltózáras váltókká alakították át. A Zalaszentmihály-Pacsa felőli oldalon mechanikus teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, ami egy minimális forgalmú mezőgazdasági utat szolgál ki. A sorompó felhívásos, alaphelyzetben le van zárva, a felnyitási igényt a sorompó melletti nyomógombokkal lehet jelezni. Az állomáson csak forgalmi szolgálattevő dolgozik, szükség esetén ő megy ki a II. állítóközpontba sorompót kezelni - ez időigényes, és csak akkor lehetséges, amikor az állomás közelében nem mozog vonat, egyébként a jelzők kezeléshez nem kell kimenni az állítóközpontokba. A helyben forduló vonatokon kívül csak napi egy pár vonat áll meg itt, így az utasforgalom alacsony, ennek ellenére az állomáson van hangosbemondás, és a váróterem is üzemel. A felvételi épületben – ami az egyik, az eredetihez leginkább hasonló állapotú Déli Vasúti szabványépület - szolgálati lakások is voltak, de ezeket ma már nem használják. Az állomás közepénél még ma is áll a Déli Vasút egykori váltóállító központja.

Tpeti.
e-mail: tpeti114.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31173
2017.09.30. 20:23.25
Áll.közp.-ről van valakinek képe?

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17184
2010.05.05. 10:34.12
Zalaszentiván felől érkezve.
A szégyenlős épület a fák között áll.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17183
2010.05.05. 10:32.32
Gelse felől érkezve.

lackó
e-mail: lipcsikl.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15780
2010.02.02. 22:07.32
Kevés ehhezfogható hangulatú állomásépületet láttam, gyönyörű

Elek Károly
e-mail: elek.karoly.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 12797
2009.08.08. 21:02.35
Amikor az 1954/55-ös, III. évfolyamunkat megkezdtük Pesten mezőgazdasági gépészmérnök hallgatóként,1 hónapos üzemi gyakorlatra mentünk le a Felsőrajki Állami Gazdaságba néhányan. Erre az állomásra érkeztünk meg akkor. Itt a község határában egy eléggé romantikus urasági kúriában laktunk.Takács Jóska évfolyam társunk aki legalább 5-6 évvel volt idősebb nálam, ő akkor már kiszolgált ejtőernyős katona volt, itt a községben ismerte meg az igen kedves, csinos jövendőbelijét, Kovács Terikét.(akik, ha jól emlékszem a község közepén laktak) Jóska fél éven belül megnősült, elvette feleségül Terikét és ezért kimaradt az egyetemről. A kapcsolatunk sajnos akkor megszakadt, nagyon jó lenne, ha valaki még emlékezne ezekre az évekre és tudna adni valamilyen információt róluk és a Kovács családról.

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 886
2007.07.01. 22:03.46
2007.03.16.

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 598
2007.03.21. 17:54.20
Felsőrajk 2007.03 16

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Felsőpakony

Felsőőr

Ferihegy

Ferencszállás

Ferenctelep SK