Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét

Budapest-Nyugati (100, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (100)
Zugló (100)
Kőbánya-Teher (100)
Kőbánya alsó (100)
Kőbánya-Kispest (100, 150)
Kispest
Pestszentimre felső
Pestszentimre
Gyál felső
Gyál
Felsőpakony
Ócsa
Ócsai szőlők
Inárcsi szőlőtelep
Inárcs-Kakucs
Dabas
Gyón
Hernád
Örkény
Táborfalva (242T)
Felsőlajos
Lajosmizse
Lajosmizse alsó
Klábertelep
Felsőméntelek
Méntelek
Alsóméntelek
Nagynyír
Hetényegyháza (943)
Belsőnyír
Úrihegy
Miklóstelep
Máriakápolna
Széktó
Kecskemét-Máriaváros
Kecskemét alsó (152)
Kecskemét (140, 146, 152)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2014

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Éjszakai képekRégi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Kispest

állomás
142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét

2008.11.28.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.44791° E19.157352° | N47° 26' 52.47" E19° 9' 26.46"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Kispest háromvágányos állomás, melyet gyárak és lakóházak vesznek körül. Forgalmi szolgálat van. A menetjegykiadás 2008. január 1-jén megszűnt, pedig igény volna rá. Az állomás mindkét végén fél- és fénysorompóval biztosított vasúti átjárót találunk, illetve a kezdőponti oldalon villamosvágányok is keresztezik a vasúti pályát. Itt állandó 20km/h-s sebességkorlátozás van érvényben emiatt.
A felvételi épület mellett egy gyalogos felüljárón juthatunk át az állomás túloldalára. Alatta, a kijárat mellett kis elárusító bódé bújik meg Utasellátó felirattal. Az állomásépület körüli területet kisméretű bazaltkőből készült míves burkolat borítja a régi időket idézve. A vágányok között keskeny aszfaltozott peronok vannak.
Személyforgalom van, köszönhetően a sűrűn lakott környéknek és az ingázóknak. Áruforgalom csupán a Lőrinci Hengermű – ahová az egyik iparvágány fut be – kiszolgálását jelenti bugaszállítmányokkal, illetve az itt készült lemezek elszállítására kerül sor alkalmanként.
Az állomás másik iparvágánya az egykori RÁBA Gépgyárba vezet, de ide már évek óta nincs kiszolgáló menet. A raktárépülethez egy kis homlok- és oldalrakodó csatlakozik.
Az állomást betonból készült szabványkerítés övezi a felvételi épülettel átellenes oldalon. Mellette közúti villamos iparvágány húzódik, melyet egy helyen a gépgyárba vezető iparvágány is keresztez.
A kezdőponti oldalon található az egyetlen motoros állítású kitérő. A többi helyszíni állítású, melyeket az állomás mindkét végén megtalálható őrházból kezelnek. Ugyancsak innen kezelik a sorompókat és a kijárati jelzőket is. Érdekes, hogy a váltójelzők különböző típusúak, van kivilágítható és nem kivilágítható is vegyesen. A kezdőponti oldalon mindkét vonatfogadó vágánynak van kijárati jelzője, míg a végponton csoport kijárati jelző találunk. A végponti oldalon egy rövid csonkavágányon vizsgálóakna is található.
A Pestszentimre felé futó sínek mellett több száz méter hosszan kihúzóvágány van, mely földkúpban végződik. Az állomáson van egy kisebb Pft. lerakat is, illetve rengeteg vasútépítési anyag, főleg használt talpfa van lerakva. (képek és szöveg: Sándor Antal)

Átszállási lehetőségek


Villamos: 50 (Lajosmizsei sorompó)
Autóbusz: 93 (Kispest vasútállomás)


Vasútállomások, jegypénztárak keresője




Régi képek - Kispest

Kis-Pest.Villamos vasút.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Kispest

A felvételi épület a gyalogos felüljáróról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Váróterem. Részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pénztárablakok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Menetjegykiadás nincs.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A forgalmi iroda bejárata és a névfelirat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A gyalogos felüljáró és az utasellátó bódé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Kijárat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Ivókút használaton kívül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Macskakő burkolat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A raktárépület utcafrontja a homlokrakodóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Raktárépület. Részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás a peronról Kőbánya-Kispest felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás a felüljáróról Kőbánya-Kispest felé. Jobbra lent lemezekkel rakott vagonok, a Pft. telep és egy építőanyag lerakat az I. vágány mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás a peronról Pestszentimre felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás a felüljáróról Pestszentimre felé. A kerítés túloldalán villamosvágány húzódik. A kép jobb szélén a volt RÁBA Gépgyár épületei.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Érkezés Pestszentimre felől. Jobbra a kihúzóvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A kihúzóvágány vége. A kép bal szélén a Bozsik stadion kerítése látszik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Használaton kívüli nyomkarimakenő berendezés a végponti oldalon lévő ívben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás a nyílt vonal (Pestszentimre) felé a végponti útátjáróban (Újtemető út) állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Az állomás végponti váltókörzete az útátjáróból nézve. Előttünk a nemrég szabályozott pályaszakasz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Őrház a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Az állomás egyetlen angolváltója a végponton található.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Végponti csoport kijárati jelző. Körülötte eltérő típusú váltójelzőket láthatunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Vizsgáló-tisztító akna a végponti oldalon egy földkúpban végződő csonkavágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Nemrégiben javított sínleerősítések az egyik csonkavágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Iparvágány kiágazás a gépgyár felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Bajárat a gépgyárba. A pályát villamosvágány keresztezi.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Síneken gördülő kapuval zárható az iparvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A csonkavágányok a homlokrakodónál végződnek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás a csonkavágányokra a homlokrakodón állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A felvételi épülettől jobbra egy "medvecsapás" a lépcsőzni nem szeretők számára.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A Pft. lerakat bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Az I. vágány ütközőbakban végződik. A kerítés mögött a kezdőponti oldalon lévő őrház látszik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás a nyílt vonal (Kőbánya-Kispest) felé a kezdőponti útátjáróban (Üllői út) állva. A pályát az 50-es villamos vágányai keresztezik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás az állomás felé a kezdőponti útátjáróban állva. A váltójelző nem kivilágítható, de a kábel ott van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Személyvonat érkezett Kőbánya-Kispestről a III. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Az egyik csonkavágányon álló üres teherkocsi és rakományának maradéka: forgókemencében dúsított vasérc.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Biztosítóberendezés.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
az I. őrhely télen
Fotó: Tatai András
Dátum: 2010.02.04.

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2008.11.28.


Képek a netről - Kispest

Az egykor volt 51-es villamos keresztezi a lajosmizsei vasutat. A villamosnak sorompója és karos jelzője is van, melyet a képen látható szolgálattevő kezel. Az 51-es villamos 1983-ban megszűnt.
http://hampage.hu/trams/51-es/
http://hampage.hu/trams/timboric2/Lijn_51_Kispest.jpg
[Tárolt változat]
Hofherr Albert utca az állomás mellett
Fotó: Fodor Illés
http://www.panoramio.com/photo/45497695
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 27059
2013.08.25. 17:26.48
Átépítették: http://trains.hu/cikkek/atepult-az-atjaro

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24629
2012.08.04. 21:07.55
Ma jártam erre, az ivókút már működik, örömmel jelentem. Jól is jött, hogy tudtam vizet vételezni kezdett kifogyni az a két liter víz, amit betárazta ma túrára.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24233
2012.06.11. 14:10.08
Horváth Dezső 1965-ben írt Kispest településföldrajza című diplomadolgozatában az állomás történetét egy évszámmal bővítő megjegyzést tesz:

"Az 1885-ben Kispest és Szentlőrinc határvonalán felépült lajosmizsei vonal megállóját 'Kispest-Szentlőrinc' állomást a kispestiek kérésére 1895-ben teherpályaudvarral bővítik ki."

M41
e-mail: m41xxx.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21680
2011.09.01. 19:49.58
Ez az állomás igazán megérdemelne egy alapos felújítást és nincs kijelző egy órával sem és MÁV szignál sincs!

A 42 villamos végállomása lehetne akár ez állomás rendkívül kedvező átszállási lehetőséget biztosítva!

Aeslan
e-mail: squid100.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 17802
2010.06.21. 00:47.22
A fotó 2010. jún. 13-án,~15:13-kor készült.Egy BKV-s rendezvény kapcsán jött az UV villamos az 50-es villamosvonal (Üllői út) felől.

judit
e-mail: gubuj.kukac.citromail .hu
elfogadott hozzászólás 14102
2009.10.24. 23:06.09
semmit se változott csak romlott siralmas a látvány valamikor itt dolgoztam

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4639
2008.06.08. 19:24.20
Az állomás angolváltója. A háttérben Res és Eas teherkocsik láthatóak.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4638
2008.06.08. 19:22.39
Egy kép az állomás végpont felőli váltókörzetétől

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4637
2008.06.08. 19:21.25
A végpont (Kecskemét) felé nézve a raktárral

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4636
2008.06.08. 19:19.51
A felüljáróról a kezdőpont (Kőbánya-Kispest) felé nézve

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4635
2008.06.08. 19:17.03
Az épület a felüljáróról

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4634
2008.06.08. 19:03.35
Kispest állomás felvételi épülete

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4494
2008.05.30. 16:05.40
Igazi "dízel-mellékvonal":) Bár ezen a vonalon (A Kelebiaival együtt) rettenetesen mocskos Bhv kocsik járnak.

csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 201
2007.01.25. 01:08.14
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról
készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.

csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 200
2007.01.25. 01:06.08
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról
készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.

csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 199
2007.01.25. 01:04.23
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról
készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.

csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 198
2007.01.25. 01:03.17
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról
készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.

csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 197
2007.01.25. 01:02.38
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról
készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.

csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 196
2007.01.25. 01:01.46
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról
készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kisnémedi

Kismindszenti út

Kisszállás

Kisszekeres

Kisszénás