Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 816 ] [ 817 ] [ 818 ] [ 819 ] [ 820 ] [ 821 ] [ 822 ] [ 823 ] [ 824 ] ...   Utolsó Következő

Báta    Karl, 2008.03.27 19:17.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ápr.12 lenne a túra,palotabozsok - báta vagy ameddig eljutunk... :)
esetleg,bátaszékig bár az elég hosszu lenne.ha jól tudom 19km.viszont onnan könnyen hazajut mindenki.Még nem vettem részt ilyen túrán,ha valakinek van jó ötlete írjon!

 
Báta    András, 2008.03.27 16:22.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Karl!

Az időpont okés, remélem az idő is jó lesz! Báta - Palotabozsok túra? Vagy esetleg valami más?
 
Pécs-Vasas    Gábor15, 2008.03.27 14:56.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átadáskori neve: Somogy-Vasas!
(amugy a Pécs-Somogy jobb lenne mert Somogyban van az "állomás" és vasa pedig még messzeb van!)
 
Pécs felső    Gábor15, 2008.03.27 14:53.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átadáskori neve: Mecsekszabolcs
 
Nagykónyi    Gábor15, 2008.03.27 14:50.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomás név eredetileg : Ság-Nagykonyi
 
Dalmand    Gábor15, 2008.03.27 14:49.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás neve : - Korábban: Ódalmand
- Eredetileg:Kocsola - Ódalmand!
 
Fürged    Gábor15, 2008.03.27 14:44.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az indóház extrában olvastam h a Tamási - Mezőhídvég (Szabadhídvég) közti szakaszon miután megszünt a vasuti közlekedés,a "Pótló"busz
(azért van idéző jelben mert busszal a vasutat SOHA NEM lehet pótolni)
Nem ment be Fürgedre és néhány busz is csak hétvégén!!!
Nagyon ellehetetlenitették ezzel az itteni Településeket!!!
 
Báta    Gábor15, 2008.03.27 14:33.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem az megfelel!!!
Ha BIZTOS ez az időpont akkor szóljatok e-mail-ben!!
Előre is kössz!
 
Dör    Petrás Bence, 2008.03.27 10:39.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dörnek volt régen egy állomásépülete, ami kb úgynézetki, mint a farádi. Ezt az épületet 2000-2005 között lebontották.
 
Kapostüskevár    Robi, 2008.03.27 10:31.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sebesvonat érkezik Kapostüskevárra...
 
Kapostüskevár    Robi, 2008.03.27 10:28.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy újabb képpel bővíteném a megálló ezen galériáját méghozzá egy szép téli képpel.
 
Báta    András, 2008.03.27 05:41.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Wikipédiából, a szabad lexikonból.

A Pécs–Bátaszék-vasútvonal a MÁV 64-es számú vonala. Baranya megyeben, a Mecsek keleti részén található. Eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel. 1997-ben a vonal Pécsvárad - Palotabozsok közötti szakaszán a vonatokat pótlóbuszokkal váltották fel, s a 2003-as Bzmot-vész során erre a sorsra jutott a Bátaszék - Palotabozsok vonalrész is. Jelenleg a fennmaradó, Pécs - Pécsvárad szakaszon elővárosi forgalom zajlik, ám az alacsony pályasebesség és a kevés vonat miatt az utasok egyre inkább a átpártolnak a buszhoz.

A Pécs-Bátaszék HÉV-et (eredetileg 292-es számú vonal) 1911-ben adták át. Építése - a környékbeli helyiérdekű vasutakhoz képest - igen sok pénzt emésztett fel; ennek egyrészt a keleti Mecsek nehéz terepviszonyai, másrészt a Pécs sűrűn lakott területein kifizetett magas kisajátítási összeg volt az oka. A drága építés ellenére a vonalon jelentős műtárgy nem épült: a völgyeket a vasút általában kissugarú, szerpentinszerű ívekkel kerülte ki, nagyjából végig a szintvonalakat követve. A vasútvonal szerepe kezdettől fogva igen sokrétű volt: Pécs közelében a város elővárosi forgalmát, továbbá a mecseki szénbányakat szolgálta, a Pécsváradtól keletre eső szakaszon pedig az érintett falvak közötti forgalmat, illetve az ott megtermelt mezőgazdasági termékeket (elsősorban fát) szállították rajta. Korábban jelentős teherforgalmat generált az erdősmecskei gránitbánya is: a falu vasútállomására a követ egy kisvasút szállította, melynek a nyomai máig láthatók. Szintén külön kisvasút vezetett a 64-es vonalhoz a vasasi szénbányák irányából, a Hosszúhetény keleti felén lévő üzemeket pedig egy normál nyomtávú iparvágánnyal szolgálták ki (ezen egészen 2005-ös elbontásáig zajlott a forgalom). A vasútvonal földrajzi helyzete lehetővé tette, hogy - HÉV-jellege ellenére - a távolsági forgalomban is jelentős szerepet játsszon. A 64-esen lehetett ugyanis Pécs felől a legrövidebb úton eljutni vasúton az Alföldre: így nem csoda, hogy a Kiskunfélegyháza illetve Szeged felé közlekedő gyorsvonatok egészen a 90-es évekig erre jártak. A vonalnak a 70-es években fővonali besorolása volt hálózatban betöltött szerepe miatt. Meg kell ugyanakkor jegyezni, hogy Trianon után a távolsági kapcsolatok értékéből némileg levont a határmenti Csikéria - Szabadka vasútvonal kiesése: ezután Szeged nyugati irányból már csak jókora kerülővel vált elérhetővé.

A vonal leépülése
Bár az hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették (az építéskori i-vágányzatot fokozatosan c-rendszerűre építették át), annak állapota a 90-es évek közepére kritikussá vált: a Pécsvárad és Véménd közötti szakasz nagy részén ekkor már csak 20 km/h sebességgel lehetett haladni. A pécsi vasút-igazgatóság ezért úgy döntött, hogy 1997. május 31-et követően a vonatok közlekedését Pécsvárad és Palotabozsok között - „ideiglenesen” - pótlóbuszokkal váltja fel. Az utolsó nap még MD motorvonatok is közlekedtek, bár az utolsó jármű ami teljes hosszában végigment a vonalon, egy mellékkocsis Bzmot volt. A teherforgalom ekkor Véménd és Bátaszék között még megmaradt. Az erdős fekvésnek köszönhetően a pályát néhány éven belül szinte teljesen visszahódította a természet: 1998 őszén néhány vasútbarát hajtánnyal még végig tudta járni a bezárt szakaszt, 2001-es visszatérésükkor azonban már komoly földmunkára és bozótirtásra volt szükség az előrehaladáshoz. 2003-ban a Bz motorkocsik ideiglenes leállításakor a vonal keleti felén is megszűnt a vasúti közlekedés. Érdekes, hogy a vonatokat felváltó autóbusz - a közutak előnytelen vonalvezetése, rossz állapota és a falvak elszórt elhelyezkedése miatt - nem tudott érdemben jobb menetidőt produkálni mint a vonat.


 
Báta    András, 2008.03.27 05:37.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha meglesz a pontos időpont, kérlek szólj nekem is! Köszi.
 
Báta    Karl, 2008.03.26 20:50.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Srácok,lassan szervezhetnénk a túrát!?
Most már,csak megjön a jó idő!
Akinek lenne kedve hozzá,szóljon!
 
Tormásliget    szvdom, 2008.03.26 16:33.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület már nincs meg, elbontották, és egy üveg esőbeállót (buszmegálló) építettek, mellette a tábla két oszlopon.
 
Ágfalva    Domján György, 2008.03.26 08:18.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sopron és Bécsújhely között elég sűrűn járnak a vonatok, s ha nincs határellenőrzés, akkor Ágfalván és Sopron Déli-pu-n is megállhatnának a vonatok.
 
Ágfalva    Petrás Bence, 2008.03.26 08:02.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás a Sopron-Bécsújhelyi vonalon található. Kb. 1998-ban szűnt meg Sopron Déli-pályaudvarral együtt. Régebben idáig is közlekedtek Szombathelyről a vonatok. Az állomáson a személyvonatok már csak átszáguldanak. Az állomásépületet lakják.
 
Sopron    Petrás Bence, 2008.03.26 07:24.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felülről a 25-ik képen nem a 326-os számú GySEV Szili látható, hanem a megszüntetett Ágfalva megállóhely. Ezért a hibáért elnézést kérek!
 
Szárliget    Baloghné Annácska, 2008.03.26 06:58.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyönyörü szép állomás. Tegnap tudtam meg, hogy osztálytársam mostmár kolléganőm ott dolgozik. Majd egyszer elmegyek és megnézem Szárligetet.
 
Sopron    pezsman, 2008.03.25 22:18.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ahogy Petrás Bence ÖBB- Taurus képén is látszik, külföldön a mozdonyok, vonatok oldalán hirdetnek. Ennek bevétele biztosan a vasúttársaságé. Szerintem a MÁV Startnál is sikeres lenne ez, és nekünk is van Taurusunk:)
 
Sopron    Petrás Bence, 2008.03.25 17:28.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A GySEV FW 100-as kiállítva az állomásépülettől jobbra az 1B vágány végénél.
2008. 03. 23.
 
Sopron    Petrás Bence, 2008.03.25 17:25.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 5. 6. 7-ik vágányhoz vezető aluljátó.
2008. 03. 23.
 
Sopron    Petrás Bence, 2008.03.25 17:23.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2. 3-ik vágányhoz vezető aluljáró.
2008. 03. 23.
 
Sopron    Petrás Bence, 2008.03.25 17:20.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktábla az állomásépülettől balra az 1A vágánynál.
2008. 03. 23.
 
Sopron    Petrás Bence, 2008.03.25 17:18.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
GySEV színű tábla.
2008. 03. 23.
 
Sopron    Petrás Bence, 2008.03.25 17:16.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tábla.
2008. 03. 23.
 
Sopron    Petrás Bence, 2008.03.25 17:13.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kiállított gőzös eleje.
2008. 03. 23.
 
Sopron    Petrás Bence, 2008.03.25 16:49.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az osztrák EB Taurus Sopronban.
2008. 03. 23.
 
Sopron    Petrás Bence, 2008.03.25 16:41.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fűtőház.
2008. 03. 23.
 
Sopron    Petrás Bence, 2008.03.25 16:39.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Betekintés az álloomásra a Batsányi utcai útátjáróból.
2008. 03. 23.
 
Előző Első    ... [ 816 ] [ 817 ] [ 818 ] [ 819 ] [ 820 ] [ 821 ] [ 822 ] [ 823 ] [ 824 ] ...   Utolsó Következő