Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 757 ] [ 758 ] [ 759 ] [ 760 ] [ 761 ] [ 762 ] [ 763 ] [ 764 ] [ 765 ] ...   Utolsó Következő

Széchenyihegy    Lennon15, 2008.07.30 17:36.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy jóval világosabb kép.
 
Fertőboz    Lennon15, 2008.07.30 17:11.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egyik legszebb állomás a vonalon. De sajnos messze van a falutól.
 
Balffürdő    Lennon15, 2008.07.30 17:10.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez nem az egész épület! Az épület előtt volt egy várótermet, és forgalmi irodát magába foglaló lapostetős épületrész. Ezt később elbontották. Szerintem nagyon hangulatos megállóhely.
 
Rábatamási    Lennon15, 2008.07.30 17:07.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forgalmas állomás, az IC-n kívül minden vonat megáll. Sokan szállnak fel itt, meg le is.
Az állomás jó helyen van.
 
Dör    Lennon15, 2008.07.30 17:04.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Utasforgalma minimális. Talán 2 fő/év. A megállóhely szinte már Csornán van. Itt is nagyon szép állomás volt régen.
 
Széchenyihegy    Petrás Bence, 2008.07.30 16:42.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásnévtábla.
2008. 07. 14.
 
Széchenyihegy    Petrás Bence, 2008.07.30 16:40.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váróterem falfestménye.
2008. 07. 14.
 
Széchenyihegy    Petrás Bence, 2008.07.30 16:39.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktábla.
2008. 07. 14.
 
Hűvösvölgy    Petrás Bence, 2008.07.30 16:37.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Mk45 2006-os mozdony behalad személyvonatával a hűvösvölgyi alagútba.
2008. 07. 14.
 
Lukafai elágazás    Petrás Bence, 2008.07.30 16:35.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A jobboldali vágányok Lukafa, a baloldali vágányok Sasrét felé vezetnek.
 
Sasrét    Petrás Bence, 2008.07.30 16:31.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A C50-401-es személyvonatával Sasréten.
2008. 07. 16.
 
Nádudvar    szaborobi, 2008.07.30 13:24.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt a vasútat a 70-es évek elején megszüntették. A sineket Bojár-Hollós megállóig fel is szedték, még a töltést is elhordták, a területet mezőgazdasági müvelésre fogták. Majd "láss csodát" a vasútvonalat a nyolcvanas években újra kiépítették, megközelítőleg az eredeti nyomvonalon, de már csak iparvasúti céllal./Vörös csillag Mgtsz.-nek köszönhetően/. A régi állomás épület a 90-es évek elején még meg volt, mára már elbontották. A kis mozdonyszín talán még meg van az út mellett. A felszámolásig ezen a vonalon tisztán gözvontatás volt 275-ös mozdonyokkal.
 
Bucsu    Erik, 2008.07.30 13:12.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Először valóban Németkeresztúr volt, azután nevezték át Sopronkeresztúrra, de németül nem nevezték át Ödenburgskreutz-ra. Apponyi minisztersége alatt lettek a falvak átnevezve ill. kötelezővé téve a magyar helységnevek használatát. Sok értelme nem volt.
 
Szentkirályszabadja    Gábor15, 2008.07.30 12:33.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az épület hasonlít a somogymeggyesihez!!
 
Nagypall    Gábor15, 2008.07.30 12:03.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi! már megnéztem őket , és még a Bácsalmás - Katymár topikot is!
Nagyon jók a képek!De ha csak Katymárig jutottál el akkor ne Ólegyent írjad ki!
 
Bucsu    Czupe, 2008.07.30 11:39.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Téves, hogy mindkét név hivatalos Sopronkeresztúrra. Ugyanis 1898-ban volt a Törzskönyvezés (ami többek között olyat is tartalmazott, hogy a településneveket egybe kell írni szótagszámtól függetlenül, egy név csak és kizárólag egy települést jelölhet az egész Magyarországon belül, így sok helyen a tájegységet jelölő előtag került a névbe, sok esetben pedig ideológialag változtatták meg a neveket (kivették a nemzetiségi előtagot).) Ezek érvényesültek Német-Keresztúrnál és lett Sopronkeresztúr 1898-tól hivatalosan. (A Gönczy térképek pedig jóval régebbiek mint 1910, elég csak a lélekszámot megnézni vagy a településnevek írásmódját).
...bocs a szakmai off-ért, csak a helyesség végett.
 
Bucsu    Domján György, 2008.07.30 11:12.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1913-as helységnévtár szerint Sopronkeresztúr.
 
Bogdása    alexejevics, 2008.07.30 10:33.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tulajdonképpen miért nem járnak ki a szentlőrinci vonatok Drávafokig?
 
Bucsu    András, 2008.07.30 02:57.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kőszegtől Ausztria felé vezető egykori vasútvonal újjáépítése értelmetlen, mivel Ausztriában sem használják már, csak Sopron és Németkeresztúr között azt a pár km-es részt. Van épp elég sokkal fontosabb dolog a vasútnál, amire lehet pénzt költeni, ez nem tartozik közéjük.
 
Bucsu    Erik, 2008.07.29 22:43.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig jó lenne, ha kiépítenék Kőszeg és Pulya között a vonalat ismét, egykor volt.
 
Bucsu    Erik, 2008.07.29 22:32.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Domján György: \"Sopronkeresztúr és nem Németkeresztúr\"
Mindkét megnevezés használatos:
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/sopron.jpg
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/gonczy/sopron.jpg
 
Tápiószecső    cecilke, 2008.07.29 22:18.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
III-IV. vg. közötti peron lépcső az aluljáróba, az állomás Sülysáp felöli vége
 
Tápiószecső    cecilke, 2008.07.29 22:14.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Infotábla a pénztárnál
 
Tápiószecső    cecilke, 2008.07.29 22:11.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Váróterem
 
Tápiószecső    cecilke, 2008.07.29 22:09.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az aluljáró lejárata a 2. vg. mellett
 
Tápiószecső    cecilke, 2008.07.29 22:06.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2. vg. Nagykáta felé nézve
 
Szajol    cecilke, 2008.07.29 21:53.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átépítés alatt, a Szolnok felöli oldal
 
Pári    dgbd, 2008.07.29 16:49.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hülyeségre mindig van pénz. A kerékpárút amúgy nem hülyeség, de így....
 
Pári    GZ, 2008.07.29 16:47.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elkezdték a kerékpárút építését a régi vasúti nyomvonalon :) Üdv mindenkinek Páriból
 
Kalocsa    szaborobi, 2008.07.29 16:46.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát én itt nöttem fel és éltem 97-ig. Rengeteget utaztam a Kalocsa-Kiskőrös vasútvonalon. Emlékszem a 70-es, 80-as évek kalocsai vasútjára. Kéremszépen , kétállásos mozdonyszín üzemelt ekkor itt. A tehervonatokat 324-es, majd 424-es, késöbb M31, illetve M44-es mozdonyok vontatták. A teherforgalom jelentős volumenű volt. A személyvonatot kb. a 70-es évek közepéig AB. motorkocsi vitte, majd lecserélték az öreg kocsit egy M32-re. Ez vitte a szerelvényt a BZ. motorvonat megérkezéséig/kb.1981-ig/ . A korabeli személyvonat szerelvényébe még elsőosztályú kocsi is volt sorozva, olyan bordó, plüs üléshuzatú "fotelekkel". És Kiskőröstől Budapestig, végtelen hosszuságú távolsági személyvontok, általában M62-el az élen, és a mindig jelentős késéssel közlekedő "Meridián expresz" az élén az M63-al. Ma már nincs személyszállítás Kalocsára és Meridián sincs már, ahogy M63 sem.
 
Előző Első    ... [ 757 ] [ 758 ] [ 759 ] [ 760 ] [ 761 ] [ 762 ] [ 763 ] [ 764 ] [ 765 ] ...   Utolsó Következő