Albertirsa
cd196, 2020.01.13 10:11.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://mandadb.hu/tetel/243275/Magyar_Kozepponti_Vasut_naponkenti_indulasok_es_viteldijak_1841
|
|
Orom
zoppos, 2020.01.11 16:49.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Újvidék és Szabadka közötti szakasz felújítása a tervek és a remények szerint tavasszal indul. Addig kész lesz a kerülőút(Szabadka-Zenta-Beodra-Nagybecskerek...). A Szeged-Szabadka vonalat 2022-re ígérik, a Horgostól délre induló vonalat(-Kanizsa-Zenta) nem is emlegetik semmiféle tervekben. Pedig...pedig visszatérve az előző hozzászólásomhoz, ez lenne a legrövidebb: Bp.-Cegléd-Szeged-Horgos-Zenta-Óbecse-Újvidék-Belgrád.
|
|
Hetény
ROCOman, 2020.01.11 16:44.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás történetéről:
http://csemadok.sk/felvideki-ertektar/hetenyi-vasutallomas-tortenete/
|
|
Szombathely-Szőlős
oli_b, 2020.01.10 20:52.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Naplemente, 2019.dec.25.
|
|
|
Gősfa
oli_b, 2020.01.10 20:40.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A légifotók alapján is úgy néz ki, hogy csak sorompóőrház, egy kis lépcső vezetett le a sínhez, ahol egy apró betonhíd vezetett át az árkon. Valószínűleg azért vezetett le a pálya mellé az ösvény, mert ott lehetett működtetni a vonóvezetékeket...
|
|
Gősfa
oli_b, 2020.01.10 20:35.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fentről.hu légifotó, 1986
|
|
|
Gősfa
oli_b, 2020.01.10 20:34.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fentről.hu légifotó, 1984
|
|
|
Gősfa
oli_b, 2020.01.10 20:33.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fentről.hu légifotó, 1978
|
|
|
Gősfa
oli_b, 2020.01.10 20:33.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fentről.hu légifotó, 1975
|
|
|
Gősfa
oli_b, 2020.01.10 20:32.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fentről.hu légifotó, 1966
|
|
|
Nagybánya régi
cd196, 2020.01.10 10:55.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.facebook.com/RomaniaOldTimes/posts/772843986561863
|
|
Nagybánya régi
cd196, 2020.01.10 10:15.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A víztorony áll: http://wikimapia.org/#lang=de&lat=47.655133&lon=23.568504&z=19&m=bs&show=/34760734/hu/Nagybánya-régi-vasútállomásának-víztornya&search=Baia+Mare
|
|
Őssipuszta
cd196, 2020.01.09 21:09.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt egyszer az Őssi—Váradvelencei Összekötő HÉV Rt. vonala: http://web.archive.org/web/20130314125337/http://www.eminescu.rdsor.ro/istvan/nvv/teher1975.html
|
|
Nagyvárad-Velence
cd196, 2020.01.09 21:07.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt egyszer az Őssi—Váradvelencei Összekötő HÉV Rt. vonala: http://web.archive.org/web/20130314125337/http://www.eminescu.rdsor.ro/istvan/nvv/teher1975.html
|
|
Orom
VT22, 2020.01.08 16:19.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt hittem, már dolgoznak Újvidék-Szabadka között is. Szabadka-Horgos között folyik már felújítási munka? A magyarkanizsai vonal újraindításával számolnak még?
|
|
Hajmáskér
Kempelen, 2020.01.06 17:44.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A veszprémi oldalon manapság található kihúzóvágány - mely északra kanyarodik - az egykori hajmáskéri lőtér lőszerraktárához vezetett.
Az 1930-as évek végén, a 40-es évek elején építették a M. kir. Honvédség részére. A 80-as években készült felvételeken a vágányok már javarészt fel voltak szedve, (néhány méteren maradtak meg) ma pedig már alig látszik valami.
Pár hasznos kép erről a fortepan oldalán:
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71417.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71418.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71422.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71423.jpg
Vonalvezetése a laktanya területén igen érdekes volt. Próbáltam pirossal bejelölni a mellékelt képen.
|
|
|
Orom
zoppos, 2020.01.06 12:01.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos nincs tervben egyik vonalnak a felújítása sem. Pedig a Tisza-menti vonal(Zenta-óbecse-Újvidék)lenne a legrövidebb kerülő útvonal amikor elkezdik átépíteni a Szabadka és Újvidék közötti pályát.
|
|
Orom
VT22, 2020.01.05 13:24.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szerbek rákapcsoltak a mellékvonali felújításokra. A Zenta-Óbecse-Újvidék vagy a Nagybecskerek-Versec vonal újjáépítése (hosszú távon) tervben van-e?
|
|
Bánkút
ROCOman, 2019.12.31 17:59.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás történetét feldolgozó honlap: https://aradcsanad.blog.hu/2016/04/12/a_bankuti_allomas_tortenete
|
|
Hékéd
VT22, 2019.12.31 10:43.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület lakott volt, de a bérlőt sikeresen kiüldözte a máv a bérleti díj túlzó és indokolatlan megemelésével. A cél bizonyára az épület kiürítése volt hogy hamarosan bontható legyen.
|
|
Szeged
karonka, 2019.12.30 14:03.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocsánat, az előző hozzászólásnál rossz képet tettem fel.
|
|
|
Szeged
karonka, 2019.12.30 13:41.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szintén kiskunfélegyházi személyvonat. Ez még nyáron készült.
|
|
|
Szeged
karonka, 2019.12.30 13:37.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiskunfélegyházi személyvonat
|
|
|
Szeged
karonka, 2019.12.30 13:35.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Retro festésű gyorsvonati kocsi Szegeden
|
|
|
Árpád
cd196, 2019.12.29 20:33.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1941-es térképen: https://mapire.eu/hu/synchron/hungary1941/thirdsurvey75000/?bbox=2417037.9649283807%2C5894148.047164161%2C2419882.3013345725%2C5899677.090149818&map-list=1&layers=29&right-layers=43
|
|
Gyömöre
fizolt, 2019.12.29 15:47.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson öt vágány található, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágány az első, e mellett van az ötödik, csonka vágány is, ami Gecse-Gyarmat felől ágazik ki az első vágányból. Siemens-Halske biztosítóberendezés üzemel, biztosított alak bejárati jelzőkkel, Gecse-Gyarmat felé egyéni, Győrszemere felé közös alak kijárati jelzőkkel. A bejárati jelzők kijárati előjelzővel egyesítettek, de az utóbbiak közül csak a Győrszemere felőli működik, a közös kijárati jelzőre nem adnak szabad állásra utaló előjelzést. A Gecse-Gyarmat felőli oldalon vonóvezetékes, Győrszemere felőlin helyszíni állítású, váltózáras váltók vannak - korábban tervezték a biztosítóberendezés cseréjét, e miatt kezdték visszabontani a berendezést. A Szomszédos állomások felé utolérést kizáró berendezés üzemel, de ellenmenet kizárás nincs. A Gecse-Gyarmat felőli oldalon a váltókörzetben teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, Győrszemere felé már az állomás területén kívül teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található. Ez nincs függésben a biztosítóberendezéssel, a II. állítóközpont váltókezelője kezeli. A forgalmi szolgálattevőn kívül két váltókezelő teljesít itt szolgálatot. A menetrend szerinti személyvonatok megállása megszűnt, így már csak a dolgozók váltáskor, illetve vonatkereszt miatt áll meg néhány vonat.
|
|
Eplény
Gyoritomi, 2019.12.25 19:47.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bakonyvasút!! Tudnál kicsit bővebben írni a hosszútávú tervekről? Vagy ez az új megállóra vonatkozott? Előre is köszi!
|
|
Pusztahollód
ROCOman, 2019.12.21 06:46.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valószínűleg december 31-én közlekednek utoljára személyszállító vonatok Romániában a Nagyszalonta - Illye - Pusztahollód - Vaskoh vonalon. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153329279&t=9005494
|
|
Mirhó
ROCOman, 2019.12.19 13:04.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal megnyitásakor eredetileg egy szoba konyhás, kamrás őrház állt itt. 1949-ben a megnövekedett utasforgalom miatt egy 4X5m-es váróhelyiséggel bővítették azt. Az őrházhoz gazdasági épület, istálló, kút és kert is tartozott. Forrás: Magyar Nemzeti Levéltár JNSZ Megyei Levéltár MÁV Kisújszállási Osztm. ir. 554/1949. (Szikszai Mihály: Adatok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúttörténetéhez; 2019.)
|
|
Tiszajenő-Vezseny KCK
ROCOman, 2019.12.19 12:33.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ceglédkörnyéki Gazdasági Vasút néven 1927. március 16-án helyezték üzembe a Cegléd és Tiszajenő-Vezseny közötti vonalat a Közlekedési Miniszter 67595/1927 III. 16. sz. engedélyével. A vonal 760mm nyomtávolságú és motorüzemű volt. A vonal mellett Törtel, Jászkarajenő és Tiszajenő-Vezseny állomásokon felvételi épületet emeltek. A végállomáson pedig motorszín és fordítókorong is készült, valamint a vonatkisérő személyzet számára laktanyát is kialakítottak. A vasút legjelentősebb műtárgya a Gerje-csatorna felett épült 6m nyílású vasbeton teknőhíd volt. A vonalat a Közlekedés- és Postaügyi Miniszter 364961/1973 sz. utasításával 1973. december 31-én megszüntették. Forrás: Horváth Ferenc: 1977.; 130p., Magyar Nemzeti Levéltár JNSZ Megyei Levéltár Szolnok MT ÉKV. ir. 20858/1974. (Szikszai Mihály: Adatok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúttörténetéhez; 2019.)
|
|