Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 171 ] [ 172 ] [ 173 ] [ 174 ] [ 175 ] [ 176 ] [ 177 ] [ 178 ] [ 179 ] ...   Utolsó Következő

Vámospércs    JasonX, 2014.09.25 18:17.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.youtube.com/watch?v=-DLJ17I0uW8
 
Gamásza    QQriQ, 2014.09.24 23:29.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jellemző a prioritásokra hogy közúti aluljárót építeni van pénz, míg Sió-hidat a második vágány számára nem. Így megint bebetonozunk egy teljesen fölösleges egyvágányú szakaszt a Sió-híd körül. Az EU-beruházásoknál rendszerint rengeteg közúti fejlesztés valósul meg vasúti forrásokból (lásd Ürömnél a 10-es út többkilométeres áthelyezését), míg fordítva soha semmi.
 
Gamásza    Balázs, 2014.09.24 19:56.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem lesz belőle semmi. A Siófoki Önkormányzat akart 2 megállót, ezt és a Darnay térnél Aranypart névvel.
A MÁV-Start egyiket sem támogatta eredetileg, a várható alacsony kihasználtság miatt. Végül abban maradtak, hogy Aranypart meg fog épülni, csak nem a mostani ütemben, hanem majd valamikor 2020-ig. De utóbbi sincs a Máv ínyére, a megállási díjat se nagyon fogja kitermelni.
Egyébként itt is írnak róla: http://siofok.hu/hir/vasutfejlesztes_az_elsok_kozott_profital_siofok
 
Sárvár    Harpi, 2014.09.24 13:07.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez szomorú,már itt is?
 
Sárvár    Sanya, 2014.09.24 12:23.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bontás alatt az egykori raktár épület.
 
Gamásza    Petrás Bence, 2014.09.24 08:45.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal felújításával párhuzamosan tervezik a megálló "Siófok-Diós" néven történő újraélesztését:
http://siofok.hu/files/17_uj%20_vasuti_meg%C3%A1ll%C3%B3helyek_elnevez%C3%A9se.pdf
 
Sántos    Lepesi Zoltán László, 2014.09.22 11:37.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sántos megállóhelyhez írom, de inkább az oldal szerkesztőihez szól: Sántos és Kaposvár-Közvágóhíd között volt a vonalon egy "nagy" állomás. Sántos-rakódó volt a neve. Úgy rémlik, hogy három vagy négy vágánya volt az egyik rakódó vágány mellett több élőállat rakódóval. Ugyanis az állomás a kaposvári húskombinát sertéstelepét szolgálta ki - Páprágypuszta. Jelenleg Páprágypuszta helyén egy juhtartással foglalkozó társaság van bejelentve: HU-7472 Sántos, Juhtelep /Páprágy-puszta/ LANOLIN Kft. Aki tud egészítse ki az információmat!
 
Méntelek    magyarnaba, 2014.09.22 06:25.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Méntelek az 1961-es légifotók tanulsága szerint régebben rendelkezett egy rakodóvágánnyal is, amely az épület és az átmenővágány között volt. A rakodóvágány mellett, a Lajosmizse felé eső oldalon volt egy raktárépület is.
 
Nemesvita    ROCOman, 2014.09.21 19:44.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy képkocka ebből a felvételből: https://www.youtube.com/watch?v=x39mqi6wI6o&feature=em-subs_digest
 
Klábertelep    Magyarnaba, 2014.09.21 17:48.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az elmúlt héten búcsúztunk Klábertelep állomásépületétől. Ez volt az utolsó felvétel, amelyet róla készítettem. Béke poraira.
 
Miklóstelep    magyarnaba, 2014.09.21 17:36.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miklóstelep régen legalább két vágánnyal bíró állomás volt. Az állomásépület mellett egy vágányzáró soromopóval lezárt rakodóvágány ágazott ki, amelyről a sertéstartó telepet szolgálták ki. A rakodóhely a mai napig látható, ahogy a vágányzáró sorompó földből kifordított maradványai is.

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/73094?r=1&c=2185451.695387:5927949.8540185:13

 
Széphely    Csodabogyó, 2014.09.21 11:36.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás hatvágányos, szétbarmolt rakodóépülettel, szép (fogjuk rá) állomásépülettel. Általában itt kereszteznek a Széphely-Gyér, és a Temesvár-Vejte-Resicabánya vonatok.
 
Ottlaka    VT22, 2014.09.20 21:21.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2014.09.20-án újranyílt a vonal.

Itt az állítólagos menetrend:
http://s19.postimg.org/ec17uy4v7/313.jpg

A CFR keresője csak a reggeli vonatpárról tud.
Az jó kérdés hogy miért pont a CFR jár arra, amikor pár hete megint átvette a Regiotrans.
 
Hernád    raps, 2014.09.20 15:48.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi elnevezései:
- Hernád, a megnyitás pillanatában,
- 1905 október 1-től Alsóhernád,
- 1950-től Hernád.
 
Dabas    raps, 2014.09.20 15:46.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi elnevezései:
- Dabas, a vonal megnyitásának pillanatában,
- 1905 október 1-től Alsódabas,
- 1951-től Dabas.
 
Inárcsi szőlőtelep    raps, 2014.09.20 15:44.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a megállóhely 1906 május 1-én csatlakozott a vonal többi létező helyéhez, Inárcsi szőllőtelepek néven.
 
Ócsai szőlők    raps, 2014.09.20 15:42.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ócsai szőlők megállóhely 1908 június 18-án nyílt meg.
 
Gyál    raps, 2014.09.20 15:41.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi elnevezései:
- Puszta-Gyál, ezen a néven indul útjára az állomás a vonal átadásának napján, 1889 július 8-án,
- Gyálpuszta 1905 V.1-től,
- Gyál 1952-től.
 
Gyál felső    raps, 2014.09.20 15:38.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi elnevezései:
- 1911 május 25-én nyílik meg az utazóközönség előtt Gyálpusztai szőllők néven,
- 1952-től Gyáli szőllők
 
Pestszentimre    raps, 2014.09.20 15:35.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi elnevezései:
- Puszta-Péteri 1888-ban a Budapest-Lajos-Mizse vonal engedélyezési okmányaiban ( tehát még a vonal megnyitása előtti tervezetben!!! )
- Péteri-Gyál 1889 január 2-tól ( és ezen a néven is nyílik meg a vonal átadásának pillanatában 1889 július 8-án,
- Új-Péteri 1893 július 13-tól,
- Péteri 1907 május 1-től,
- Soroksárpéteri 1908 augusztus 10-től,
- Pestszentimre 1931 június 18-tól,
- Pestimre 1959-től, a redszerválásig.
 
Pestszentimre felső    raps, 2014.09.20 15:28.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi elnevezései:
- 1911 december 24-én Újpéteritelep néven nyílt meg,
- 1934 április 12-től Pestszentimre megállóhely,
- 1938-ban pedig már mint Pestszentimre felső,
- 1959-től Pestimre felső, a rendszerváltásig.
 
Kispest    raps, 2014.09.20 15:24.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi elnevezései:
- 1899 június 23-án nyílt meg Kis-Pest-Szent-Lőrincz állomás néven,
- 1902 október 1-től Kispest-Szentlőrinc,
- 1905 május 1-től Kispest-Pusztaszentlőrinc,
- 1910 május 1-től Kispest-Pestszentlőrinc,
-1914-től Kispest

 
Budapest-Nyugati    raps, 2014.09.20 15:20.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi elnevezése: MÁV Nyugati Pályaháza 1892 január 1-től.
 
Kőbánya-Hízlaló    raps, 2014.09.20 15:18.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi elnevezése: Kőbánya-Hízlalda. 1889-ben még így említik a források. Ekkor még mint közbenső állomás működött a Ferencváros-Lajos-Mizse vonalon.
 
Eplény    Bakonyvasút, 2014.09.20 13:52.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen van, és vonatkeresztezés is van, a hosszú távú tervek több feladatot is szánnak az állomásnak.
 
Eplény    tolatásvezető, 2014.09.20 12:54.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt van forgalmi szolgálat?
 
Kőbánya-Kispest    raps, 2014.09.19 20:16.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1907. V. 1. a Kőbánya, Vasgyár utcai megállóhely megnyitásának dátuma. Előtte, a 191. számú őrház nevet viselte.
 
Ózd alsó    DP, 2014.09.17 19:59.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ózd-Külső, Ózd és Ózd-Alsó között volt. Ózd-Alsó felé menet a várkonyi felüljáró után volt.
 
Hegyfalu    Sanya, 2014.09.16 15:51.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látkép a kettes oldalon lévő sorompó felől.
 
Sopron    Balazs177, 2014.09.15 12:58.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fel kellene venni korábbi névnek hogy "Ödenburg Raaber Bahnhof" gy 1920-as Osztrák belföldi menetrendben így szerepel.Egy rövidebb ideig Trianon után ez volt az állomás neve.
 
Előző Első    ... [ 171 ] [ 172 ] [ 173 ] [ 174 ] [ 175 ] [ 176 ] [ 177 ] [ 178 ] [ 179 ] ...   Utolsó Következő