Vámospércs
JasonX, 2014.09.25 18:17.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.youtube.com/watch?v=-DLJ17I0uW8
|
|
Gamásza
QQriQ, 2014.09.24 23:29.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jellemző a prioritásokra hogy közúti aluljárót építeni van pénz, míg Sió-hidat a második vágány számára nem. Így megint bebetonozunk egy teljesen fölösleges egyvágányú szakaszt a Sió-híd körül. Az EU-beruházásoknál rendszerint rengeteg közúti fejlesztés valósul meg vasúti forrásokból (lásd Ürömnél a 10-es út többkilométeres áthelyezését), míg fordítva soha semmi.
|
|
Gamásza
Balázs, 2014.09.24 19:56.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem lesz belőle semmi. A Siófoki Önkormányzat akart 2 megállót, ezt és a Darnay térnél Aranypart névvel. A MÁV-Start egyiket sem támogatta eredetileg, a várható alacsony kihasználtság miatt. Végül abban maradtak, hogy Aranypart meg fog épülni, csak nem a mostani ütemben, hanem majd valamikor 2020-ig. De utóbbi sincs a Máv ínyére, a megállási díjat se nagyon fogja kitermelni. Egyébként itt is írnak róla: http://siofok.hu/hir/vasutfejlesztes_az_elsok_kozott_profital_siofok
|
|
Sárvár
Harpi, 2014.09.24 13:07.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez szomorú,már itt is?
|
|
Sárvár
Sanya, 2014.09.24 12:23.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bontás alatt az egykori raktár épület.
|
|
|
Gamásza
Petrás Bence, 2014.09.24 08:45.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal felújításával párhuzamosan tervezik a megálló "Siófok-Diós" néven történő újraélesztését: http://siofok.hu/files/17_uj%20_vasuti_meg%C3%A1ll%C3%B3helyek_elnevez%C3%A9se.pdf
|
|
Sántos
Lepesi Zoltán László, 2014.09.22 11:37.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sántos megállóhelyhez írom, de inkább az oldal szerkesztőihez szól: Sántos és Kaposvár-Közvágóhíd között volt a vonalon egy "nagy" állomás. Sántos-rakódó volt a neve. Úgy rémlik, hogy három vagy négy vágánya volt az egyik rakódó vágány mellett több élőállat rakódóval. Ugyanis az állomás a kaposvári húskombinát sertéstelepét szolgálta ki - Páprágypuszta. Jelenleg Páprágypuszta helyén egy juhtartással foglalkozó társaság van bejelentve: HU-7472 Sántos, Juhtelep /Páprágy-puszta/ LANOLIN Kft. Aki tud egészítse ki az információmat!
|
|
Méntelek
magyarnaba, 2014.09.22 06:25.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Méntelek az 1961-es légifotók tanulsága szerint régebben rendelkezett egy rakodóvágánnyal is, amely az épület és az átmenővágány között volt. A rakodóvágány mellett, a Lajosmizse felé eső oldalon volt egy raktárépület is.
|
|
Nemesvita
ROCOman, 2014.09.21 19:44.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy képkocka ebből a felvételből: https://www.youtube.com/watch?v=x39mqi6wI6o&feature=em-subs_digest
|
|
|
Klábertelep
Magyarnaba, 2014.09.21 17:48.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elmúlt héten búcsúztunk Klábertelep állomásépületétől. Ez volt az utolsó felvétel, amelyet róla készítettem. Béke poraira.
|
|
|
Miklóstelep
magyarnaba, 2014.09.21 17:36.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miklóstelep régen legalább két vágánnyal bíró állomás volt. Az állomásépület mellett egy vágányzáró soromopóval lezárt rakodóvágány ágazott ki, amelyről a sertéstartó telepet szolgálták ki. A rakodóhely a mai napig látható, ahogy a vágányzáró sorompó földből kifordított maradványai is.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/73094?r=1&c=2185451.695387:5927949.8540185:13
|
|
Széphely
Csodabogyó, 2014.09.21 11:36.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás hatvágányos, szétbarmolt rakodóépülettel, szép (fogjuk rá) állomásépülettel. Általában itt kereszteznek a Széphely-Gyér, és a Temesvár-Vejte-Resicabánya vonatok.
|
|
Ottlaka
VT22, 2014.09.20 21:21.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2014.09.20-án újranyílt a vonal.
Itt az állítólagos menetrend: http://s19.postimg.org/ec17uy4v7/313.jpg
A CFR keresője csak a reggeli vonatpárról tud. Az jó kérdés hogy miért pont a CFR jár arra, amikor pár hete megint átvette a Regiotrans.
|
|
Hernád
raps, 2014.09.20 15:48.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi elnevezései: - Hernád, a megnyitás pillanatában, - 1905 október 1-től Alsóhernád, - 1950-től Hernád.
|
|
Dabas
raps, 2014.09.20 15:46.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi elnevezései: - Dabas, a vonal megnyitásának pillanatában, - 1905 október 1-től Alsódabas, - 1951-től Dabas.
|
|
Inárcsi szőlőtelep
raps, 2014.09.20 15:44.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a megállóhely 1906 május 1-én csatlakozott a vonal többi létező helyéhez, Inárcsi szőllőtelepek néven.
|
|
Ócsai szőlők
raps, 2014.09.20 15:42.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ócsai szőlők megállóhely 1908 június 18-án nyílt meg.
|
|
Gyál
raps, 2014.09.20 15:41.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi elnevezései: - Puszta-Gyál, ezen a néven indul útjára az állomás a vonal átadásának napján, 1889 július 8-án, - Gyálpuszta 1905 V.1-től, - Gyál 1952-től.
|
|
Gyál felső
raps, 2014.09.20 15:38.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi elnevezései: - 1911 május 25-én nyílik meg az utazóközönség előtt Gyálpusztai szőllők néven, - 1952-től Gyáli szőllők
|
|
Pestszentimre
raps, 2014.09.20 15:35.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi elnevezései: - Puszta-Péteri 1888-ban a Budapest-Lajos-Mizse vonal engedélyezési okmányaiban ( tehát még a vonal megnyitása előtti tervezetben!!! ) - Péteri-Gyál 1889 január 2-tól ( és ezen a néven is nyílik meg a vonal átadásának pillanatában 1889 július 8-án, - Új-Péteri 1893 július 13-tól, - Péteri 1907 május 1-től, - Soroksárpéteri 1908 augusztus 10-től, - Pestszentimre 1931 június 18-tól, - Pestimre 1959-től, a redszerválásig.
|
|
Pestszentimre felső
raps, 2014.09.20 15:28.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi elnevezései: - 1911 december 24-én Újpéteritelep néven nyílt meg, - 1934 április 12-től Pestszentimre megállóhely, - 1938-ban pedig már mint Pestszentimre felső, - 1959-től Pestimre felső, a rendszerváltásig.
|
|
Kispest
raps, 2014.09.20 15:24.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi elnevezései: - 1899 június 23-án nyílt meg Kis-Pest-Szent-Lőrincz állomás néven, - 1902 október 1-től Kispest-Szentlőrinc, - 1905 május 1-től Kispest-Pusztaszentlőrinc, - 1910 május 1-től Kispest-Pestszentlőrinc, -1914-től Kispest
|
|
Budapest-Nyugati
raps, 2014.09.20 15:20.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi elnevezése: MÁV Nyugati Pályaháza 1892 január 1-től.
|
|
Kőbánya-Hízlaló
raps, 2014.09.20 15:18.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi elnevezése: Kőbánya-Hízlalda. 1889-ben még így említik a források. Ekkor még mint közbenső állomás működött a Ferencváros-Lajos-Mizse vonalon.
|
|
Eplény
Bakonyvasút, 2014.09.20 13:52.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen van, és vonatkeresztezés is van, a hosszú távú tervek több feladatot is szánnak az állomásnak.
|
|
Eplény
tolatásvezető, 2014.09.20 12:54.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt van forgalmi szolgálat?
|
|
Kőbánya-Kispest
raps, 2014.09.19 20:16.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1907. V. 1. a Kőbánya, Vasgyár utcai megállóhely megnyitásának dátuma. Előtte, a 191. számú őrház nevet viselte.
|
|
Ózd alsó
DP, 2014.09.17 19:59.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ózd-Külső, Ózd és Ózd-Alsó között volt. Ózd-Alsó felé menet a várkonyi felüljáró után volt.
|
|
Hegyfalu
Sanya, 2014.09.16 15:51.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép a kettes oldalon lévő sorompó felől.
|
|
|
Sopron
Balazs177, 2014.09.15 12:58.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fel kellene venni korábbi névnek hogy "Ödenburg Raaber Bahnhof" gy 1920-as Osztrák belföldi menetrendben így szerepel.Egy rövidebb ideig Trianon után ez volt az állomás neve.
|
|
|