Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


331 Miskolc-Papírgyár-Mahóca

Miskolc-Dorottya utca (330)
Diósgyőr LÁEV (330, 331b)
Mártabánya (330)
Diósgyőr-Majláth (330, 331b)
Majláth mh. (330)
Papírgyár (330)
Chinoin
Csanyik-Erdei iskola
Ortástető
Andókút
Mahóca

331a Mahóca-Farkasgödör Örvénykő

Mahóca
Taksalápa
Tizesbérc
Farkasgödör-Örvénykő






Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Mahóca

kisvasúti állomás
331 Miskolc-Papírgyár-Mahóca
331a Mahóca-Farkasgödör Örvénykő
 

Mahóca állomás új névtábla.
2018.10.20.
Fotó: Sós János [Mopat]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.143897° E20.592363° | N48° 8' 38.02" E20° 35' 32.5"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Képtár - Mahóca

Mahóca állomása a sínlopás után
Fotó: Pingitzer Gábor
Dátum: 2008.08.15.
Mahóca állomás a sínlopás után
Fotó: Pingitzer Gábor
Dátum: 2008.08.15.
Mahóca állomás siralmas állapotban van, méteres gaz lepi el a 20-30m-enként előbukkanó vágányokat. Ma már csak a Megállóhely névtábla, a turisztikai információs tábla, pár sínszál és a talpfák árulkodnak arról hogy itt pár éve vonatok közlekedtek.
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.

Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
Sínek Mahóca után
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
A pályahibák, és a csúszások kivételével a pálya tökéletes állapotban van Mahócáig.
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
Mahóca felé a vágányok rendkívül gazosak, sok helyen fakidőlések is lezárják a pályát.
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
Sok ponton ehhez hasonló síngörbülések is tapasztalhatóak a pályán.
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
Mahóca állomás névtáblája
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.

Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
Mahóca állomás újjáépítés alatt
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2014.05.02.
Mahóca állomás a felujított vágányokkal 2014.09.27-én
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2014.09.27.
A Varbói erdészeti út átjárója Mahóca állomás előtt.

Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2014.09.27.
Mahóca állomás a frissen felujított vágányokkal
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2014.09.27.
A kezdőpont felé nézve.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2015.03.14.
Ismét van farakodás az állomáson, igaz csak egy fotós vonat kedvéért.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2015.03.14.
Az állomás és egyben a vonal végpontja.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2015.03.14.
Tehervonat az állomáson
Fotó: Tatai András
Dátum: 2014.03.14.
A nyomvonal Farkasgödör felé folytatódik, a természet lassan visszaveszi...
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
Két különvonat Mahócán.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
Mahóca állomás végpontja, a Papírgyár felé nézve.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
Mahóca, az egykori rakodón állunk. Két különvonat az állomáson!
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
Mahóca állomás, végponti váltókörzet.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
Mahóca állomás Papírgyár felőli vége, beérkező különvonattal.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
Mahóca állomás új névtábla.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
Mahóca, a régi tábla is megvan még.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
Mahóca, az állomásról induló tanösvény információs táblája.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
Közelebbi kép a végpont felől.
Fotó: Fejes Tamás
Dátum: 2022.01.31.
Látkép Taksalápa felé az 1 sz. váltótól..
Fotó: Fejes Tamás
Dátum: 2022.01.31.
Mahóca a végpont felől. Távolban az 1 sz. kitérő.
Fotó: Fejes Tamás
Dátum: 2022.01.31.
Mahóca utáni szakasz Taksalápa irányába. A friss zúzott kő alapján valamiféle fenntartási munka is lehet.
Fotó: Fejes Tamás
Dátum: 2022.01.31.
Mahóca után kb. 300 m még járható. A vágány a régi erdészeti háznál ér véget.
Fotó: Fejes Tamás
Dátum: 2022.01.31.


Képek a netről - Mahóca

Ez a kis térképrészlet egy kiágazást tüntet fel mely a mahócai erdészház fölötti egykori kőbányához vezetett.
http://img.index.hu/imgfrm/5/6/2/4/IMG_0009655624.jpg
[Tárolt változat]

Dátum: 2004.12.29.
http://img.index.hu/imgfrm/1/6/4/8/IMG_0009661648.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29982
2016.01.24 00:24.05
...és az új.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29981
2016.01.24 00:23.18
Az régi névtábla.
2016. 01. 23.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29980
2016.01.24 00:21.06
Az állomás Farkasgödör-Örvénykő felőli váltókörzete.
2016. 01. 23.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29979
2016.01.24 00:19.49
A Zúzmara Expressz Mahócán.
2016. 01. 23.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29978
2016.01.24 00:18.52
Az állomás közepén lévő magasrakodó.
2016. 01. 23.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29977
2016.01.24 00:17.46
A Farkasgödör-Örvénykő felőli magasrakodó.
2016. 01. 23.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29976
2016.01.24 00:16.01
A felújított pályaszakasz jelenlegi végpontja.
2016. 01. 23.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29975
2016.01.24 00:14.43
Pályaállapotok Farkasgödör-Örvénykő felé. 1.
2016. 01. 23.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29974
2016.01.24 00:13.42
Pályaállapotok Farkasgödör-Örvénykő felé. 2.
2016. 01. 23.

daemon20
e-mail: theagonistdemon.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28141
2014.05.05 02:34.52
Május 2-án bejártuk pár barátommal a vonalat, teljes erővel megkezdődött Mahócáig a vonal helyrehozatala. Bár még munka van, de úgy tünik hamarosan újra visszaállíthatjátok a státuszt megszüntről üzemelőre :)

marczy
e-mail: harczymarczy.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 27682
2014.01.28 00:04.20
Ja látom, a Mahóca-Farkasgödör szakasz a 331a alatt szerepel... Miért?
Tudtommal ez _egy_ vonal volt, csak annyi történt, hogy először Farkasgödörig, utána Taksalápáig, majd Mahócáig járt a vonat...

marczy
e-mail: harczymarczy.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 27681
2014.01.27 23:59.04
A LÁEV vonalai pontosításra szorulnak.

Mahócától a vonat még tovább közlekedett Taksalápa, Tizesbérc, Farkasgödör-Örvénykő irányába, sőt volt egy időszak, amikor a Dorottya utcától befelé is járt a vonat.

A LÁEV oldalán a részletek megtalálhatók, sőt akár felvételek alapján, akár a terepet meglátogatva betájolható a megszűnt állomások helye is.

lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27451
2013.11.30 15:33.28
Az állomás és az Ortástető-Mahóca szakasz felújítása szépen halad. Pityesz00123 fotója a november 24-i állapotokat mutatja (Forrás: LÁEV kisvasút index fórum, 6269. hozzászólás)

daemon20
e-mail: theagonistdemon.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27222
2013.10.06 23:40.35
Úgy tünik a helyzet nem reménytelen, az Indóház vasúti hírportál szerint az Északerdő jövőre elvégzi a vonal felujítását! A tervek szerint nyáron ismét közlekedhetnek vonatok Mahócáig. Remélem így lesz és vissza változtathatják az állomás megszünt státuszát működőre.

daemon20
e-mail: theagonistdemon.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26525
2013.05.10 03:04.58
Sziasztok! Bár szomorúan, de megkérdezem hogy nem kéne az állomás státuszát megszűntre változtatni?

daemon20
e-mail: theagonistdemon.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24377
2012.07.06 00:00.58
Az állomás állapota annyira siralmas hogy akár megszünt állomásnak is át lehetne kategorizálni... De jó hír, hogy állítólag a vasutat üzemeltető Északerdő Zrt. nem mondott le erről a vonalról, és Pénzt meg sínanyagot gyüjtve, készülnek az újjáépítésre. Reméljük Farkasgödörig, vagy legalábbis Taksalápáig :)

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23907
2012.05.05 01:04.56
Még bentebb haladva az erdőbe ehhez hasonló fakidőlések találhatók, átlagban majdnem 100 méterenként.

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23906
2012.05.05 01:01.37
Az erdőbe kicsit bentebb haladva pedig ehhez hasonló tiszta részek is vannak, mintha csak most ment volna el rajta egy vonat.

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23905
2012.05.05 00:59.08
Mahócáról kihaladva még mindig gyomos a pálya, bár már nem annyira mint az állomáson, és véleményem szerint itt a pálya jó állapotban van, akár járható is lehetne, sok helyen újak a csavarok, lekötések (még a lopások előtt lettek beépítve).

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23904
2012.05.05 00:54.36
A (részben) leaszfaltozott átjáró. A látvány magáért beszél, de legalább itt hiánytalanul megvannak a vágányok. Reméljük egyszer itt tényleg újra vonatok fognak járni.

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23903
2012.05.05 00:49.24
Kijárat Miskolc felé. A növényzet teljesen elburjánzott, teljesen áthatolhatatlan gyomerdő veszi birtokba a vasutat.

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23902
2012.05.05 00:45.41
Az egész állomásból csupán a bal oldalon látható kb. 10 méteres vágánycsonk maradt meg... A háttérben pedig észrevehető, amint a természet kezdi visszavenni, ami egykor az övé volt...

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23901
2012.05.05 00:42.43
Az állomásra érkezve ez a látvány fogad minket.

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23900
2012.05.05 00:40.17
Út felújítva, sínek meg mintha csak az útátjáróban lennének...

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23899
2012.05.05 00:36.25
Tegnap jártam a mahócai állomáson, és a helyzet továbbra is elkeserítő... Habár újabb lopások nem történtek, és a mahócai állomáson kívül a pálya is rendben van, annyira, hogy akár vonat is járhatna (ha a fakidőléseket és az 1-2 helyen elcsúszott töltéseket nem számítjuk), mégis egyre kilátástalanabbnak tűnik az Ortástető feletti szakasz jövője... Mindez vastag borít, néhol áthatolhatatlan mennyiségben, Mahóca előtt az útátjáró le van aszfaltozva, a vasút egyre inkább hasonlít egy felszámolt vasútvonalra... De bízzunk a csodában, reméljük a legjobbakat, állítólag a vasút gyűjti az anyagot és a munkaerőt a rendbetételhez.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 22722
2011.12.29 13:39.56
A mahócai szárnyvonal rövid története: http://varboitelkesek.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1029890

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Matkó-Alsó

Lukas Hoffmann

Majláth mh.

Malomkert

Malomtelelő