Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


127 Gyoma-Vésztő- Körösnagyharsány-Nagyvárad

Gyoma (120)
Gyomai elágazás (120)
Nagyállás
Őzedmajor
Kősziget
Dévaványa (927)
Kéthalom
Körösladány
Szeghalom (128, 484)
Mágorpuszta (128)
Mágori-majori rakodó (128)
Vésztő (128, 420)
Kótpuszta
Körösújfalu
Dobaipuszta
Komádi
Nagytótipuszta
Körösszakál
Körösnagyharsány
Körösnagyharsány régi
— országhatár —
Körösszeg
Vizesgyán régi
Toboliu
Körösgyéres
Újpalota RO
Biharszentandrás
Őssipuszta (733)
Nagyvárad (101, 106, 733, 736, 736b, 740, 742)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Körösújfalu
(Ihráz, Iráz)*

megszűnt megállóhely
127 Gyoma-Vésztő- Körösnagyharsány-Nagyvárad

Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.967614° E21.39559° | N46° 58' 3.41" E21° 23' 44.12"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Ihráz 1956.02.05-ig
- Iráz az 1894-es nyári menetrend így jelöli

Szelvénykő 420 (Őssipuszta [0] –) Körösnagyharsány mh. (217) – Kótpuszta TIG ipvk. (478/394) – Dévaványa (0/296) – Gyoma (479) vonalon (Mesekönyv III. 2009, 1. mód. [2010] szerint)




Képtár - Körösújfalu


Fotó: Tóth Márton
Se vonat, se épület...
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2016.06.26.
Pénztárablak, kintről.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.03.01.
Vésztő felől, rozsdás sínekkel...
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.03.01.
Hátulnézet, melléképülettel.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.03.01.
Elkerítve, bontásra várva.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.03.01.
A kisvasút egykori aluljárója, a megállótól mintegy 600 méterre Komádi felé.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.03.01.
"A személyszállítás szünetel".
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.03.01.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29660
2015.08.26 10:48.41
Elnevezésével kapcsolatban: az 1925-ös menetrendben már nem az 1894-ben szereplő Iráz, hanem Ihráz elnevezése található.

Adani
e-mail: asdas.kukac.aa.hu
elfogadott hozzászólás 29043
2014.12.07 15:59.29
Körösújfaluig még lenne is forgalom, addig 2007-ben is utaztak vele, szóló Bz elég lenne mondjuk, de az nem járna alacsony kihasználtsággal.

Újranyitni max. akkor fogják, ha Nagyváradig lehet majd járni rajta, de hát az se most lesz, tervek vannak meg 100 milliókért tanulmányok rá, a papír mindent elbír a pályára egy fillért sem költenek, de tervezésre vagyonokat.

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29025
2014.12.03 21:06.07
Sajnos a jelenlegi helyzetben semmi esély arra hogy a vonalat újranyissák.

erdjan
e-mail: erdjan19921224.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29023
2014.12.03 16:56.28
Sziasztok! Én tudom pontosan azt hogy mi lett az állomás épületével. Szóval a jelenlegi polgármesterünk megszerette volna vásárolni a MÁV-tól az épületet de nem adták el. Tervben volt falumúzeum kialakítása egyik részében, másik részében pedig vendégház. Sajnos ez a terv nem jött össze, híreket hallunk a vonal újranyitásáról de pontosan senki nem tudja mikor... Nemrégiben szakemberek végeztek felméréseket a környéken a vonal állapotáról stb. Ha pontos információhoz jutok írok ide feltétlenül és ha kíváncsiak vagytok a épület helyére lefényképezem. Üdv!

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26029
2013.03.01 08:28.10
Sajnos ez a vonal jobban az enyészeté lett mint a 2007-ben bezárt egyik vonal.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25987
2013.02.25 19:49.47
Nekem így adták le az infót...
Ami biztos: az állomásépület nincs már meg, a téglái pedig tavaly tavasszal a vésztői vasútállomáshoz közel, egy kert végében voltak felhalmozva.
Szerintem nem volt olyan rossz állapotban az épület, hogy magától dőlt volna össze. Rémes állapotban volt, de jártam benne 2009 - ben, és a falak nagyon jó állapotban voltak.

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25978
2013.02.24 23:33.21
Önkormányzat?

Nem a vasúté volt az épület?
A vasút mindenhol kézzel-lábbal tiltakozik az ellen, hogy jogilag létező vasútvonalak üres, de használható épületeit eladják, inkább ők bontják el.

pakaszok
e-mail: pakaszok.kukac.pakaszok.hu
elfogadott hozzászólás 25975
2013.02.24 22:13.08
Egy régi pad egyetlen betonlábát találtam csak a fűben. Komádiban és Kótpusztán legalább az épületek megvannak, bár eléggé felverte a gaz az állomásokat.

http://www.pakaszok.hu/nemkattogataj.php

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25974
2013.02.24 21:32.48
Az épület nem dőlt össze, hanem az önkormányzat eladta egy vésztői embernek, aki - asszem - 2011 tavaszán lebontotta az épületet, a téglákat pedig áthordta Vésztőre (jelenleg is láthatóak összekupacolva).

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25969
2013.02.24 13:18.27
köszönjük az infót.Azt esetleg nem tudod hogy miért?vagy hogyan?dőlt össze?

pakaszok
e-mail: pakaszok.kukac.pakaszok.hu
elfogadott hozzászólás 25965
2013.02.23 22:16.55
Már az épület sincs meg. Mintha sóval is bevetették volna a helyét...
December végén jártam ott:
http://www.pakaszok.hu/Korosujfalu.jpg

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25047
2012.10.11 15:14.54
Egyetértek!és ugyszint kösz az infot!

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25037
2012.10.10 14:03.41
Körösújfaluról sokan jártak Vésztőre (ill. átszállással tovább) tanulni vagy dolgozni, valamint itt a vasútállomás is jó helyen van, nincs messze a falutól mint komádinál vagy Körösszakállnál.

A legtöbben eddig jöttek mikor még járt a vonat, sőt 2003-ig nem is járt busz Körösújfaluba, de miután a Volán utaslenyúló járatát elindította Vésztő-Körösújfalu irányába is maradtak szép számmal utasok, eddig akár ma is érdemes lenne újraindítani a személyszállítást.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25034
2012.10.10 10:23.19
Tudtátok hogy körösújfaluban megszünt az iskola.de ezen kivül a vésztőiek mér csak
idáig jöttek?

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19453
2010.11.22 21:57.56
2010.11.22.
Katasztrofális pálya állapot

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19452
2010.11.22 21:55.32
2010.11.22.
Lehangoló helyzetkép

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 15406
2010.01.18 22:28.48
Egykor kisvasút indult Bölcsi puszta felé.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 14881
2009.12.15 17:27.11
Az egyik utolsó személyszállító vonat Körösújfalunál

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10455
2009.03.09 11:36.59
Eredetileg "Ihráz rakodó állomás".
1945-ben Ihráznál feltüntetve:
kettős őrház váróteremmel
árúraktár
rakodó lejtő
205 méter hosszú mellékvágány
1956.02.06.-ától szerepel Körösújfalu néven. (Irázpuszta 1955-ben alakult önálló községgé ezen a néven.)
Árúforgalma 1975.06.30.-án került megszüntetésre. (Az elbontott rakodóvágány állt 2 csoport 34 I rendszerű kitérőből, és 161 vágányfolyóméter "i" rendszerű felépítményből.)

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Körösszakál

Körösszeg

Krupina predmestie

Kissármás

Kisbárapáti