Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


825 Zombor-Cservenka-Kula-Újverbász-Óbecse

Zombor (820, 821, 824, 968, 969)
Bikárszállás
Csonoplya
Kerény
Bárányjárás
Újszivác
Ószivác
Schneider-puszta
Cservenka (827)
Kula (828)
Újverbászi cukorgyár
Újverbász (830)
Óverbász
Óverbászi tanyák
Szenttamás
Turja
Nádalja
Bácsföldvári szállások
Óbecsei szállások
Óbecse (833)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2019

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Kerény
(Kljajićevo)*

SRB (Szerbia)
825 Zombor-Cservenka-Kula-Újverbász-Óbecse
 

2014.08.04.
Fotó: Barthos Róbert [rbarthos]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N45.765371° E19.273147° | N45° 45' 55.33" E19° 16' 23.32"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Kljajićevo az állomás szerb neve





Régi képek - Kerény

Magyar Tőkés István és családja Kerény 1941
  Feltöltötte: Rónaföldi Zoltán
Dátum: 1941.

Az állomás IV.osztályú HÉV épülete,annak kibővítése előtt.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  http://www.zeleznice.in.rs/forum/download/file.php?id=7124
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Kerény


Fotó: Barthos Róbert
Dátum: 2014.08.04.
Kerény, az utca felől
Fotó: Barthos Róbert
Dátum: 2014.08.04.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Görög András
e-mail: furesz007.kukac.citromail.hu
hozzászólás 30105
2016.03.03. 17:45.09
Én ijen fénykép alapján találtam meg a rokonaimat Beodrán

RZoltan
e-mail: ronafoldi.zoltan8.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 25720
2013.01.08. 18:49.43
Hazánk 1941. április 11-én kezdte meg - az akkor kialakult helyzetben – a Délvidék visszacsatolását. Előtte Németország április 6-án támadta meg Jugoszláviát és napokon belül letörte az ellenállást, és elfoglalta az országot.
A Magyarországhoz csatolt délvidéki terület 11 600 km2 volt, melyen 1,145 millió, vegyes nemzetiségű, lakos élt. Ebből 301 000 magyar, 243 000 szerb, 220 000 horvát, 197 000 német, 80 000 szlovén, 15 000 ruszin, és 15 000 zsidó volt.
Az 1920 tavaszán aláírt trianoni döntés után a déli irányba tartó vasútvonalaink egy jelentős része megszakításra került, azokon tovább Jugoszlávia felé forgalom nem volt. Ezeket most sürgősen helyre kellett állítani és a forgalmat biztosítani. A visszacsatolt területeken a közlekedés fő eleme a vasút volt, ezt természetesen a MÁV vette át.
A korábbi jugoszláv vasutasok egy része elmenekült, illetve megbízhatatlanná vált, ezért a MÁV a szükséges munkákhoz, vezényléses rendszerben, itthonról biztosította a személyzetet. Így került kihelyezésre a Borsod megyei Sajószentpéterről 1941-ben, édesapám egyik nagybátyja Magyar „Tőkés” István és családja, a 825. számú, Zombor – Cservenka – Kula – Újverbász - Óbecse vasútvonalon levő, Kerény állomásra.
Az itteni élet azokban az időkben nem igazán volt biztonságos. Gyújtogatásokat, vonatrobbantásokat, és telefonhálózat-, illetve vasútvonal-rongálásokat hajtanak végre a partizánok. A magyar hivatalos szervek tagjai elleni rajtaütések számos áldozatot követelnek.
Gyakorlatilag, a terület 1944-es elvesztésekor, a front közeledtével, szeptemberben rendelik vissza erről a vonalról a magyar, vezényelt szolgálatosokat.
A mellékelt kép 1941-ben készült, Magyar „Tőkés” Istvánról és családjáról, Kerény állomáson.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Karácsond

Kőrösbánlaka

Krassófüzes

Körösgyéres

Krivány-Gyetva