Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




























Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2019

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Bonyhád

megszűnt állomás
 



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.295663° E18.533394° | N46° 17' 44.38" E18° 32' 0.21"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Hidas-Bonyhád - Bonyhád vasútvonal


Az „ujdombóvár-bajai” vonalon fekvő Hidasd-Bonyhád állomásból kiágazó vasútvonal építését
1918-ban kezdték meg, majd 1922. december 01-től a teherforgalom számára használatba is vették.
A használt sínekből épült felépítmény rendkívül vegyes képet mutatott, egy 1927-es kimutatás szerint,
az alig több, mint 3 kilométer hosszú vonalon 6 féle sínrendszer volt megtalálható.
Tervezték a vonal megnyitását a személyforgalom számára is.
A M.Á.V. 33,111/1922 számú Hirdetménye szerint ekkor „Bonyhádi gőzmalom” néven
„mellékárukezelési” hely létesült kizárólag a „Transdanubia egyesült gőzmalmok részvénytársaság
Bonyhád” cég gyors- és teheráru küldeményeinek be- és kirakására.
A vonal 1936. augusztus 01-jén került át a MÁV tulajdonába majd 1950. október 1-ével
a személyforgalmat is felvették a vonalon, melyet azonban 1960. november 1-ével a 41/1960.
KPM rendelet nyomán megszüntettek. A napi utasszám átlagosan 400 fő volt ekkor, az éves
áruforgalom tízezer teherkocsi. A személyszállítást a bonyhádi AKÖV vette át, a vasúti pályát
iparvágányként megtartották, teherforgalom napjainkban is van rajta.







Képtár - Bonyhád




Képek a netről - Bonyhád


Dátum: 2004.
http://marvell.index.hu/imgfrm/8/1/1/0/IMG_0000398110.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20603
2011.03.06. 02:14.51
Az most egy dolog, hogy a linkelt oldalon 1936.08.01-nél is szerepel ugyanennek a vonalnak a megnyitása, de egyik sem igaz. Legfeljebb közforgalomra nyitották meg akkor, mivel MÁV tulajdonba került. Az egyszerűség kedvéért átemeltem a történetét Hidas-Bonyhád oldaláról, fent elolvasható.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20586
2011.03.05. 15:25.04
1935. szeptember 2. Megnyitják a csak áruszállításra berendezett Hidasbonyhád-Bonyhád rakodó közötti 3,7 km hosszú vasútvonalat.
http://web.archive.org/web/20041212003425/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=112

Train Station
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15111
2010.01.02. 23:05.30
Az állomás mögötti megállóból indul a 2-es helyi járat.Mellyel kényelmesen elérhető a Város központja.(Nem a buszokról akartam áriázni!)

Train Station
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15110
2010.01.02. 23:03.41
Gazdasági kisépületek.

Train Station
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15109
2010.01.02. 23:03.09
Ma voltam vonattal Bonyhádon.(Jelszavam ez is lehetett volna: Usgyi Bonyhádra xD).Kellemes volt az 1 órás út.De kissé zajos.
Képemen a Vízház és a Vasut u. látható.

Train Station
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14339
2009.11.09. 14:09.59
Viszont akkor "gazdaságos" egy vonal ha kihasznált.A kihasználtsághoz pedig több vonat kell.És akkor már nem elég csak egy önműködő sorompó hanem kell jelző berendezés,rugós-váltó,stb.

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 14329
2009.11.08. 14:10.47
Hát ez is igaz dehát egy önműködő sorompó azt szevasz.Más nem kell.Amúgy 30-as a pálya ez meg még mindig gyorsabb mint a romhányi volt...

Train Station
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14328
2009.11.08. 11:02.51
A Bonyhád - Hidas-Bonyhád iparvágányra gondolsz?Jó ötlet csak sokba kerülne.Sok biztosító berendezés kell ahoz hogy jól és biztonságos legyen a forgalom.Én már írtam egy véleményt lejjebb.Egy HÉV-vonal jól jönne Bonyhádon is.A 64-ese-n Pécs-Vasas-Hird szakaszt is lehetne HÉV-vonallá alakítani.

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 14327
2009.11.08. 10:28.29
Simán újjá lehetne éleszteni a személyforgalamt hisz a mentidő 10 perc.Dehát válság van....

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10928
2009.04.09. 20:27.31
Koszi szépen! De jò lenne talàlni ròla egy képet!

Attis
e-mail: akosnas.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10927
2009.04.09. 17:05.02
Joci! A kép szerint nézve jobbra a síneken túl volt egy kis MÁV forgalmi iroda, ahol most a méhtelp udvara van, már elég rég elbontották.

JoCi
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9345
2009.01.25. 11:32.55
M62-vel jàrnak be Bonyhàdra heti
1-3 szor, rakodàs rendszeresen van. Tudja valaki, hogy melyik vagy hol volt az àllomàs épulet? Joci

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4642
2008.06.08. 22:28.02
Bonyhádon a személyforgalom több, mint 40 éve megszűnt,az állomásépület még sokáig állt. Buszállomás is volt,az utóbbi évekre már teljesen átépült,élelmiszer és iparcikk áruház müködik benne.A teherrakodóból pedig ennyi maradt.

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3273
2008.03.16. 22:01.14
Az előbbi képen látható, leváló vágány belépése a vállalat területére.

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2770
2008.02.11. 23:21.13
A Hidas-Bonyhádi állomásról iparvágány ágazik Bonyhád felé /régen személyforgalom is volt itt/,már csak teherforgalom van,igaz,az rendszeres.A bonyhádi "állomás" ma igy néz ki./2007 nyarán készült kép./

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bonchida

Bóly

Bonum

Bonnya

Bóka