Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája






662b Losonctamási-Kálnó

vasútvonal leírása

A vasútvonal állomásai

    A Losonctamási-Kálnó közötti vonal építése 1939. márc. 1-én kezdődött meg [3], hogy a szlovákok elkerülő vonalat építsenek Losonc felett Ipolyberzence, Poltár, és a környező vasútvonalak összekötésére (Losonc ekkor átmenetileg visszakerült Magyarországhoz).
A vonal Losonctamási állomásnál ágazik ki a Zólyom-Losonc vonalból, és Losoncnagyfalunál csatlakozik a Losonc-Ipolyberzence vonalba. Losoncnagyfalu számára új megállóhelyet építettek az új vonalon (közelebb, mint az eddigi a Losonc-Ipolyberzence vonalon), mely megkapta a Veľká Ves (Losoncnagyfalu) nevet (a fenti listában: Velká Ves 2). Feltételezéseink szerint a korábbi Veľká Ves megálló neve Priekopa lett, erre utal az 1938-as és 1941-es szlovák menetrend [2], valamint Priekopa helységnél a Google Maps-en is megtalálható a szóban forgó megálló közelében.
A II. világháború után, amikor Losonc visszakerült Csehszlovákiához, az elkerülővonalon a forgalom megszűnt, és újra az eredeti vonalakat használták, Losonc lett ismét a központ. Az új Losoncnagyfalu megálló megszűnt, Priekopa pedig visszakeresztelődött Veľká Ves-re (Losoncnagyfalura).

[3] A megszűnt vonal bejárása, http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=zeleznicna-spojka-tomasovce-%96-velka-ves-tomasovska-spojka&cisloclanku=2009060020
[2] http://www.vlaky.net/servis/trat.asp?id=39


Menetrend . Gyorsüzi . Minden jog fenntartva © 2024