Állomás kereső: Állomások listája Vasútvonalak listája
|
155 Kiskunhalas- Kiskunfélegyháza vasútvonal leírása A vasútvonal állomásai Kiskunfélegyháza és Kiskunmajsa között épült ki a vonal első szakasza, az átadásra 1899-ben került sor. A már korábban megépült Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas vonalszakasz folytatását Kiskunhalasig 1912-ben építették meg. Az új vasútvonal épülése 1912-ben a Kiskunfélegyházaiakat is foglalkoztatta. Az átadás előtt többször aggodalmát fejezte ki a félegyházi lap, hogy az új vasútvonal a közönséget Halas felé tereli, ami káros lehet Kiskunfélegyháza gazdasági életére. A Kiskunmajsa-Kiskunhalas vonalszakasz műtanrendőri bejárására 1912. október 18-án került sor, majd a következő napon adták át a forgalomnak. Az új szakasz műszaki felülvizsgálata 1912. november 12-én történt, az utófelülvizsgálat pedig ugyanezen hónap 26-án. A dokumentumok szerint a pótlási munka költsége csupán 3152 korona, valamint egyetlen terület kisajátítási ügy maradt még rendezetlen. A központi telekkönyvet 1916. március 15-én nyitották meg. A vasútvonal építési költsége: Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa (25 km): 1.808.200 korona Kiskunmajsa-Kiskunhalas (21 km): 2.269.600 korona Az utóbb átadott szakasz költségei kilométerre lebontva mintegy másfélszeresét tették ki. Az alépítmény kialakítása 17,6, a felépítmény 32,0, az épületeké 5,7, a forgalmi eszközök költsége 6,0 ezer koronába kerültek kilométerenként, a csatlakozásra pedig 11,8 ezer korona jutott. (forrás: dr Horváth Ferenc, Száz éves a Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa vonal, Vasúthistória könyvek, 1999.) |
Menetrend . Gyorsüzi . Minden jog fenntartva © 2024 |