Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


906 Bicske-Székesfehérvár

Bicske (1)
Felcsút
Felcsút vasútállomás
Vértesboglár
Vértesacsa
Vereb
Lovasberény
Pátka
Csala
Pákozd
Székesfehérvár (20, 29, 30, 44, 45, 5)













Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Felcsút vasútállomás
(Alcsút-Felcsút)*

kisvasúti állomás
906 Bicske-Székesfehérvár
 

Felcsút vasútállomás
2020.03.05.
Fotó: Györkő Zsombor [Zsozso94]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.441593° E18.588469° | N47° 26' 29.73" E18° 35' 18.48"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Kisvasúti állomás



Az eredetileg nagyvasúti vonal kisvasúttá átépítésével 2016-ban újra megindult a forgalom az egykori 6-os vonal egy szakaszán Puskás Akadémia és Alcsútdobozi Arborétum között. A korábbi Alcsút-Felcsút HÉV-állomás így a Vál-völgyi kisvasút egyetlen közbeeső állomása lett Felcsút Vasútállomás néven. Itt építették meg a kisvasút mozdonyszínét.


Kapcsolódó linkek a MÁV egykori 6-os vonalához (Székesfehérvár-Bicske):






Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Alcsút-Felcsút A 6-os vonal bezárásáig ezen a néven szerepelt a menetrendekben
- Felcsút vasútállomás (jelenlegi elnevezés) 2016. április 30-tól, a Vál-völgyi kisvasút állomásaként ezt a nevet kapta

Szelvénykő 92
Megnyitás dátuma 1898.11.22.
Megszűnés dátuma 1979.05.26.
Újranyitás dátuma 2016.04.30. A Vál-völgyi kisvasút állomásaként

Képriportok, cikkek

Alcsút-Felcsút
2011.09.04 13:18 - Faltusz Csaba
A Székesfehérvár-Bicske vonal legreprezantatívabb állomásának épülete HÉV I. osztályú típusterv szerint épült (http://www.vasutallomasok.hu/tphev.php). Az épületen számottevő átépítés nem látható, leszámítva az egykori bal oldali I....









Régi képek - Felcsút vasútállomás

Az állomás felvételi épülete a vonal megszűnését követő években. Fotó: Gróf György.
  Dátum: 1987.

A felvételi épület az utca felől a bezárást követő években. Fotó: Gróf György
  Dátum: 1987.

Fotó: Gróf György
  Dátum: 1987.

Az állomás után a pálya folytatása Lovasberény felé.
Fotó: Gróf György
  Dátum: 1987.

A Bicske-Székesfehérvár vonal egyik legszebb HÉV I.o. felvételi épülete a hőskorból egy régi képeslapon, úgy 1915 körül. Saját gyűjtemény.
  Feltöltötte: Kozma Attila

Alcsuth, Felcsuthi vasuti állomás. Képeslapot feladták: 1902. szept. 16.
  Forrás: http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=645342
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos



Képtár - Felcsút vasútállomás

Fotó: Vásárhelyi Dániel építész.
A vasút dicsősége a gazba vész.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2010.02.21.
Alakjelző Megállj! állásban az egykori 906-os vonalon Alcsút-Felcsút állomás előtt Vértesacsa (Székesfehérvár) felől.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2010.02.21.
Az állomás felvételi épülete az utca felől.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2010.02.27.
Vasúti átjáró maradványa a megszűnt Bicske-Székesfehérvár vasútvonalon Vértesacsa és Alcsút-Felcsút állomás között Szúnyogpusztánál.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2010.11.02.
A felvételi épület a volt vágányok felől.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.01.12.
I. ÉS II. OSZT. VÁRÓTEREM
felirat az eredeti ajtókeret tetején
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.02.12.
A régi falépcső az emeletről, korlátok nélkül
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.02.12.
Emeleti ablakok az egykori vágányok felé
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.02.12.
Emeleti ablakok az utca felé
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.02.12.
A látványos felújítási munkák részeként már kész az új tetőszerkezet és cserépfedés.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.03.12.
A belső terek is jobbára kialakítva, ami kissé eltér az eredetitől.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.03.12.
Az állomás Vértesacsa felől a felszedett vágányok helyérő nézve.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.03.12.
Egy pecsétes tégla a kibontott válaszfalak valamelyikéből.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.03.12.
Alcsút-Felcsút felvételi épület az utca felől, új tetővel és nyílászárók nélkül.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
Kilátás az emeletről az egykori vágányok felé.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
A felvételi épület padlása.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
A vonal folytatása Alcsút-Felcsút felé, előtérben vágánymaradvánnyal.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
Vágánymaradvány az alcsútdobozi arborétum közelében.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
Felújítva
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.06.25.
A leendő vendégház az egykori vasút felől
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.06.25.
A "vágányok" felől a felújított épület
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.06.25.
Az utca felől még dolgoznak
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.06.25.
A lépcső az utcai front felől
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.06.25.
Ajtókeret egy emeleti szobából
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.06.25.
Azok a bizonyos ablakok az emeletről a volt vágányzat felé
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.06.25.
Lépcső az emeletről a padlásra
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.06.25.
V. J. Pecsétes téglák a padláson
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.06.25.
A felújított utca felőli homlokzat
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2012.02.12.
A megszépült lépcső
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2012.02.12.
Ilyen belülről az ablakon át
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2012.02.12.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2006.02.26.
A megújult felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.30.
Az egykori nyomvonalon állva Bicske felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.30.
Az egykori nyomvonalon állva Székesfehérvár felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.30.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.30.
Vágánytengelyből
Fotó: Tatai András
Dátum: 2016.05.06.
A kisvasúti vonal forgalmi szolgálattevője is ezen az állomáson dolgozik.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2016.05.06.
A kisvasúti vonal új építésű mozdonyszíne.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2016.05.06.
Évtizedek után ismét vonat áll az állomáson!
Fotó: Tatai András
Dátum: 2016.05.06.
Névtábla
Fotó: Tatai András
Dátum: 2016.05.06.
Felcsút vasútállomás
Fotó: Tatai András
Dátum: 2016.05.06.

Fotó: Szőke Marianna
Dátum: 2016.07.30.
Felcsút vasútállomás
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2020.03.05.
Felcsút vasútállomás
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2020.03.05.
Felcsút vasútállomás
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2020.03.05.


Képek a netről - Felcsút vasútállomás

Fotó: Sióréti Gábor
http://magyarnarancs.hu/kismagyarorszag/puskas-ocsi-palyaudvar-79275
[Tárolt változat]
Alcsút-Felcsút állomás felújított, belső átalakított felvételi épülete.
Puffancs fotója az indafotóról.
Dátum: 2013.03.
http://indafoto.hu/Puffancs/image/18079685-3f0cf916/user#nagyitas
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Kenézy György
e-mail: kenezygy.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 31186
2017.10.05 20:17.48
Pontos busz Társaság : Középnyugat Magyarországi Közlekedési Központ - KNYKK ZRT web oldalon vannak fönt pontosan Bicske és Alcsútdoboz autóbusz járat másik útvonal Székesfehérvár - Alcsútdoboz onnan megközölhető meg kisvasút ! www.knykk.hu

QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 31185
2017.10.05 18:54.37
Debrecentől Bicskéig lehet vonattal eljutni.
A Debrecen-Bicske távon Budapesten mindenféleképpen át kell szállni, mivel a Bicske feléközlekedő személyvonatok a Déli pályaudvarról indulnak. (Vagy metróval lehet megoldani az átszállást vagy Kőbánya-Kispesten kell átszállni Székesfehérvár/Tárnok felé induló személyvonatra, amiről Kelenföldön lehet átszállni a bicskén is megálló győri személyvonatokra.

Bicskétől kb. 6 km Felcsút, az busszal kombinált utazást érdemes a menetrendek.hu keresőjével végezni, akár Debrecen-Felcsút távon is.

Jeges Ida
e-mail: jeges13ida.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31184
2017.10.05 12:47.37
Bocsánat, hogy itt kérdezem,- de talán innen pontosabb a menetrendi kérdésemre a válasz, amit előre is köszönök. AZT SZERETNÉM MEGTUDNI, HOGY HA A DEBRECENBŐL-BUDAPEST NYUGATI PÁLYAUDVARRA MEGÉRKEZIK A VONAT, ONNAN INDÚL-E SZÉLES NYOMTÁVÚ SZEM.VONAT, VAGY KISVONAT (felénk "Zsuzsi" vonatnak nevezzük). B.PESTRŐL ALCSÚTIG , ÁT KELL - E SZÁLLNI ÉS HOL . ( UGYANIS TEVEZ A "PAPÍRFONÁS CSOPORT ALCSÚTRA EGY KIRÁNDÚLÁS ILL., TALÁLKOZÓT ÉS SZERETNÉK RÉSZTVENNI) kÖSZÖNETTEL jEGES iDA.

QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 29867
2015.12.05 13:03.58
Bejárható a kisvasútr nyomvonala:
http://webseta.hu/r156324/kisvasut_65/

djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.hotmail.hu
elfogadott hozzászólás 29606
2015.08.10 11:17.31
Lassan a "megszűnt" szót ki lehet venni az állomás állapotából, ugyanis épül már a kisvasút, amiről végülis még mindig nem tudom, hogy keskeny nyomtávú lesz, vagy normál.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25873
2013.02.10 13:56.00
Az állomás régi borítóképét(a legfelső képet)Átkéne cserélni az új állomás képével.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25417
2012.12.01 06:59.41
Még egy kis hozzászólásféle. Legutóbbi kerékpáros utamon (Budapest-Pátka) szembesültem vele, hogy az alcsúti arborétum bejárata átköltözött a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia hotelje felőli sarokra. Utánaolvastam: a Duna-Ipoly nemzeti park átadta az arborétum kezelési jogát a PFLA-nak (különben ki kellett volna rúgni az ott dolgozó embereket). Ez összhangban van a vasutas tervekkel is: az újjáépíteni kívánt turistavonalnak lenne megállója az arborétumnál is. Ezt egy rendkívül pozitív dolognak tartom (pedig megvan a véleményem a jelen kormányzat természetvédelemellenes tevékenységéről).
A másik, ami szemet szúrt a tervben, az a sínnel párhuzamos kerékpárút ötlete. Ez csodálatos lenne, nem csak azért, mert kivédenénk az Alcsút és Vértesacsa közti 10 %-os emelkedőt, hanem mert érdekes kultúrtájban lehetne tekerni, szántók, erdőfoltok között.
Szóval várom a fejleményeket és bizakodó vagyok.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25018
2012.10.08 22:43.15
Most olvasom ezt a Bicske-Alcsút közötti tervet. Ha ez tényleg megvalósul (turistasebesség, stb.) akkor valahogy ki kell(ene...) brusztolni, hogy a Fehérvár-Lovasberény szakaszon is menjen egy évben mondjuk tízszer embereket szállító vonat. Nem tudok úgy elmenni Lovasberénynél, hogy ne legyen farakodás, illetve ne álljon ott mozdonyra várva megrakott fás vagon. Előbb-utóbb emiatt úgyis muszáj lesz egy kis renoválás a talpfákat illetően.
De hát az is lehet, hogy ez a kis ürmös bor beszél belőlem és nagyon meglódult a fantáziám...

VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24725
2012.08.19 17:03.40
http://www.nkh.hu/Hirdetmenyek/vasut/vf_hirdetmeny/VF%20hirdetmenyek/UVF_VF_5599_2_2012.pdf

Remélem sikerül a vasútvonal felújítása. Kissé szkeptikus vagyok, hiszem ha már kétszer utaztam rajta :)

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23463
2012.03.24 16:39.33
Én úgy tudom, hogy a Puskás Akadémia akarja vendégháznak használni.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23207
2012.02.26 11:40.06
lehet hogy furcsa hogy megkérdezem de minek ujjították fel az épületet.mi a célja?

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22629
2011.12.13 10:00.49
botivezer: gyönyörű lett. Csak a sín hiányozik előle. Talán egyszer még sínjáró eszköz is befuthat még az épület elé.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22607
2011.12.08 11:10.14
Egy cikk a felújításról és a tervekről:
http://pfla.hu/userfiles/indohaz%2030-31%20felcsut-nyomdai-1.pdf
Epedve várom, hogy Vértesacsa megszűnjön életveszélyesnek lenni...

botivezer
e-mail: nagybotond2001.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21816
2011.09.26 16:48.31
És így néz ki most, szeptember 26-án :-)Isten áldja, meg mindazokat, akik felújították!

Sándor
e-mail: sandoristvan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21280
2011.06.28 23:20.24
Eszméletlen milyen szép lett.
Ha elkészül az épület, gondolom jön a tereprendezés. Kíváncsi vagyok arra is, már csak azért is, mert választ adhat arra is, számolnak-e azzal, hogy fog-e itt még sín vezetni.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20656
2011.03.14 18:32.56
A felvételi épület felújítása folyamatosan halad, tegnap a tetőszerkezet cserepezése folyt. Velem a megkérdezett személy nem volt túl informatív...

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20640
2011.03.12 18:48.32
Hát igen, a lényeg, hogy megmarad. A falépcsőt nem bontották el, csak rossz helyen kerestem, ezért nem találtam, de még megvan, remélem meg is marad.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20639
2011.03.12 18:36.52
Nagyon örülök neki, bízzunk benne hogy az acsai is szép lesz!... Ha vendégház is, de nem dől senki fejére...

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20637
2011.03.12 18:25.27
A felvételi épület felújítása most már elérkezett abba a stádiumba, hogy külsőleg is látványos. Teljesen új tetőszerkezetet és cserépfedést kapott az épület, amelynek belsejében már elvégezték a helyiségkialakításokat is. Volt ahol bontottak, volt ahol beépítettek új válaszfalakat. Annyi biztos, hogy többet már nem tudom olyan állapotban lefényképezni a belsőt, mint utoljára, mert sajnos elbontották a régi falépcsőt és az eredeti ajtóbéléseket a feliratokkal együtt. A váróterem feliratos tábla a munkások ebédlőasztala volt. Elkértem volna, mert ez egy ereklye, de nem tudtam, hogy oda adják-e. Most már bánom. Viszont a befalazott vasút felőli ajtót kibontották, itt most ablak lesz. Beszéltünk a munkásokkal is, akik éppen ebédeltek. Elmondásuk alapján az épületben a Puskás Akadémia vendégháza lesz. Ennyit sikerült megtudnom.

Kozma
e-mail: mavkerdezo.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20373
2011.02.15 14:48.31
Somay Nándor új képeit elnézve le a kalappal az előtt, aki ezt az épületet építette. Ott állt magára hagyva vagy 50 évig, és a falak szinte hibátlanok, repedést nem látni rajta.

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20315
2011.02.10 20:11.02
Nagy örömmel olvastam, hogy végre elkezdték felújítani az állomásépületet. Már igazán rá is fért. Én is úgy gondolom, hogy valami szállásféle lesz majd az épületben, mivel a Puskás Akadémia tulajdona. Remélem, szép lesz a felújított épület és egyszer még újraindul a vasútközlekedés Felcsút és Vértesacsa közt.

MJ
e-mail: meszarosjanika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20234
2011.02.05 15:40.17
Hát egyszer a Szőllösi az Alapítvány vezetője azt nyilatkozta, az nagyon távlati cél. Szerintem előbb a meglévő állomásokat hozzák helyre és fogják hasznosítani, mert még ha egyszer újra is indul a közlekedés, a nagy része az állomásépületnek nem kell.
Szerintem a Puskás Hotel hálózat tagjaként szálláshelyek lesznek. http://puskashotel.hu/

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20229
2011.02.05 11:55.48
Rákérdeztem, de nem tudtak egyértelmű választ adni (lehet, hogy titok...ű).

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20228
2011.02.05 09:42.53
Ez a felújítás nem a Puskás Labdarúgó Akadémia beharangozott vasúti beruházásának a része?

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20220
2011.02.04 22:34.21
Igazából külsőleg látható pozitív változás még nincs talán. Ma a pincét takarították, gondolom idővel jön a többi szint... valamikor pedig a komolyabb, látványosabb munkák.
Én is inkább valamiféle szálláslehetőséget látok benne leginkább, bár kérdés, mennyire lenne kereslet rá a térségben...

MJ
e-mail: meszarosjanika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20219
2011.02.04 22:30.02
legalább ez az állomás megmenekül a pusztulástól :) Egy vendégháznak el tudnám képzelni az épületet.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20218
2011.02.04 22:27.13
Sajnos nem készült sok fotó a munkások jelenléte miatt; nem zavartak el, csak nem volt arcom megkérni őket, hogy a fényképezés ideje alatt ne dolgozzanak már és bújjanak el.
Hogy mi lesz vele, nem derült ki, mindenesetre elkezdték, illetve ma már tevékenykedtek. Egy helybeli cég lett megbízva a feladattal.

MJ
e-mail: meszarosjanika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20216
2011.02.04 22:22.12
várjuk a fotókat a felújításról :) Mi lesz egyébként az állomás épületében?

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 20217
2011.02.04 22:22.12
A mai napon már dolgoztak a felújítást végző munkások. A vágányok felőli oldalon egy szürke sittes konténerbe dobálnak bele mindent, amit a pincéből vödörrel hoznak felszínre (ki tudja, hátha még valami értékes is előkerül). Szóval aki szeretné még a jelenlegi állapotot megörökíteni, az siessen, mert a felújítás megkezdődött!

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 17677
2010.06.11 15:01.54
A profilia.hu-n is lehet beszerezni, vagy esetleg a vaterán, de ott nagyon ritka. Ott inkább menetrendek vannak. Az indexes fórumon utána lehet nézni mikor lesz esetleg találkozó, ahol képeslapokat csere-berélnek a fórumozók.

shotgunmessiah
e-mail: klenand.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 17676
2010.06.10 10:27.35
Lenne egy kérdésem remélem hamar kapok választ:)
Régi vasútállomásokról régi képeslapokat antikváriumba lehet beszerezni?

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16152
2010.02.22 11:22.18
A Vértesacsa (Székesfehérvár) felőli alakjelző a vasúti töltés oldalában, Megállj! állásban. Ez még megvan szerencsére.

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16151
2010.02.22 10:55.15
Az állomás után a pálya folytatása Lovasberény felé 2010. február 20-án

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16098
2010.02.19 17:16.53
Nemrég értesültem arról, hogy tavaly megvette az állomásépületet a felcsúti Puskás Akadémia és ők azt ígérik, hogy felújítják az épületet.

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 16066
2010.02.14 16:59.54
Nekem lenne egy nagyszerű ötletem, amit sajnos egymagam nem tudok megvalósítani, de biztosan sokak hasznára válna. Fel lehetne újítani a 906-os vasútvonalat, no nem az egészet, hanem csak az Alcsút-Felcsút-Vértesacsa közti 10 km-es szakaszt. Nem tudom hol lehetne erről beszélni valakivel, de szerintem meg lehetne csinálni úgy ezt a szakaszt, ami végig erdős rétes helyen megy, hogy erdei vasútként működjön, mint az országban sokfelé. A két végállomás felvételi épületét fel lehetne újítani és vasúttörténeti kiállítást, múzeumot, kávézót lehetne bennük kialakítani. Ez lehetne az Alcsút-Felcsút-Vértesacsa Erdei Vasút. Ez bevételt jelentene a két településnek és turisztikailag is fellendíthetné a forgalmat nem mellesleg két szép vasútállomás épületet mentene meg a pusztulástól. Valószínűleg példaértékű is lenne ez az egész ország előtt is. Éppen ma jártam ezen a szakaszon és ahogy néztem most Alcsút-Felcsúti állomástól a főúton túl egy jó darabon még megvannak az eredeti sínek és ahol nincs ott pótolni kellene, a sínpályát meg kéne tisztítani és persze valamilyen mozdonyt és néhány vagont is be kéne szerezni. Tudom ez nem kis pénz, mivel manapság minden a pénzről szól és engedélyt se biztos, hogy kapnánk. Én még csak 15 éves vagyok, de nagyon szívesen beszélnék vasútmániásokkal akik tehetnének ez ügyben, hogy ez megvalósulhasson. Természetesen jó sok helyen ki kéne hirdetni, hogy ki legyen használva, ha már annyi pénzt fektetnénk bele. Ez csak egy jó ötlet, ami egyáltalán nem biztos hogy meg is valósul, de szerintem mindenképpen beszélni kellene a dologról valamilyen szervezettel, akik megmondhatják, hogy igen vagy nem.

Kiss ildikó
e-mail: fording.kukac.interware.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 16014
2010.02.10 19:35.50
Itt laktam a MÁV állomáson, a felső szinten az állomásfőnöki lakásban. Apukám Kiss Andor volt az állomásfőnök 1957-től, 1963-ig. Nagyon jól éreztem itt magam, igazi gyermekkorom volt. Akkor még sok volt az utas, rengeteg árut szállítottak. A "Gyöngyvirágtól lombhullásig" című film állatainak is hozták a táplálékot. Mi is sokat utaztunk Székesfehérvárra. Nagyapám Molnár Imre vonatvezető volt, aki szintén sokat utazott erre.

nyomkeresõ
e-mail: rozsavolgyilaszlo.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 15920
2010.02.07 12:00.46
Valaha itt lógtak a kolbászok.

hg
e-mail: dfgfg.kukac.fdghh.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10920
2009.04.09 12:09.24
Ezt és a vértesacsai állomást már eladta a MÁV, most pályázat keretében árulják Felcsút Alcsútdoboz és Vértesacsa területén magát a vasutat is. Szerintem eléggé érdekes a dolog, mert elvileg a vasútvonal még létezik és most a felét eladják. Úgy látszik, hogy a MÁV hagyta teljesen tönkremenni, miután már semmire sem használható, eladja. Ez a legbiztosabb módszer arra, hogy vonat Bicske és Székesfehérvár között véletlenül se közlekedjen, még akkor sem, ha szükségessé válna valamikor. Ügyes húzás! Úgy látszik Magyarországon mindent lehet és mindig az adófizetők pénzére hivatkoznak, hogy azt kímélik, de szerintem csak az állami vagyon elpocsékolásáról van szó.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7568
2008.10.30 09:38.19
Amikor még megvolt az alább említett jelző.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 7564
2008.10.30 09:24.44
Sajnos a Bicske felőli bejárati alakjelzőt, amely Szabad! állásban volt, már elvitték vagy ellopták. A képen körülbelül a terebélyes kis lombos fa mögött volt.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7563
2008.10.30 09:17.06
Ugyanez Vértesacsa (Székesfehérvár) felé nézve

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 7562
2008.10.30 09:15.57
A pálya (a gaz alatt megvan) Alcsút-Felcsút állomás (Bicske) felé nézve, a Székesfehérvár felőli bejárati alakjelzőről fotózva.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 5266
2008.07.15 16:13.31
Alcsút-Felcsút állomás 2008. július 8-án.

Zsohár Melinda
e-mail: zsohar.melinda.kukac.fibermail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 1355
2007.09.27 23:07.34
Kedves Honlapszerkesztők és régivasút-szerelmesek!

Alcsúton lakom, s annyi idős vagyok, hogy még utaztam gyerekkoromban a Bicske-Székesfehérvár vasútvonalon. Aztán felnőttként is egy nosztalgia úton, még végig tudtuk járni a vasutat egy kis villanymozdonnyal, s a Kádár-kocsival. Persze már a rendszerváltás után. Röviden a romjaiban is szép vasútállomásról. Sokan meg akartuk venni, hasznosítani, a kisebb testvérével, a vértesacsaival együtt. A MÁV meghiúsított minden kezdeményezést, hagyta, hogy elpusztuljon, életveszélyessé, rommá váljanak, noha mindkettő a falu szívében található. Az önkormányzatok is szerettek volna valamire jutni velük, magánszemélyek, vállalkozók, egyesületek. A MÁV pedig nem és nem, megbocsáthatatlanul tékozolta el ezen ipari műemlékeket, miként szerte az országban százait a gyönyörűséges vasúti építészet tanúinak. Bűn! Bűn! Ki bűnhődik érte? Ki hozza helyre? Ki tud tenni e tendencia ellen? Miért vagyunk ilyen tehetetlenek?! Miért hagyja elpusztulni a MÁV ezeket a használaton kívüli, százévesnél régebbi állomásokat,miközben a rajongók megmentenék?! Válaszoljatok!!!
Zsohár Melinda

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Albertirsa

Alsólászló

Aldebrő

Almásfüzitő felső

Almásfüzitő